Відкритий урок з англійської мови на тему:"Meals"

Про матеріал
Відкритий урок у 3 класі Тема: “Meals“. Мета:  Закріпити навички вживання лексичних одиниць з теми, вживання неозначених артиклів а/аn;  активізувати лексику з теми в різних ви¬дах діяльності: читання, говоріння, аудіювання, письмо ;  розвивати навички мовлення за темою уроку;  виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань. Обладнання: компютер, розда¬вальний матеріал (картки з лексичними вправами, з граматичним матеріалом, з опорними схемами, флеш-картки, картки для самостійної та групової роботи), підручник.
Перегляд файлу

Відкритий урок у 3 класі

Підготувала вчитель англійської мови

Дашковецького ліцею

Старосинявська ОТГ

Хмельницької області

Христиченко М.Ю.

Тема:      “Meals“.                                                  

Мета:

     Закріпити навички вживання лексичних одиниць з теми,  

вживання неозначених артиклів а/аn;

     активізувати лексику з теми в різних ви­дах діяльності:

читання, говоріння, аудіювання, письмо ;

      розвивати навички мовлення за темою уроку;

      виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: компютер, розда­вальний матеріал (картки з  лексичними вправами, з граматичним матеріалом, з опорними схемами, флеш-картки, картки для самостійної та групової роботи), підручник.

ХІД УРОКУ

  1.      Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
  1. GREETING. Привітання.

Т: - Good morning my dear pupils and our guests.

Ps: Good morning Good morning

Good morning to you

Good morning Good morning

We are glad to see you

     I am glad to see you too.

     Sit down, please.

     How are you?  Ps: We are fine.

Phonetic drill.

Let’s start our work with phonetic drill.

Children, what letter can you see? Yes, it’s letter Tt, sound t.

Let`s remember, repeat after me                                         

Two little eyes to look around,

Two little ears to hear each sound,

  One little nose to smell what’s sweet,

          One little mouth that likes to eat.

 

ІІ. Ознайомлення учнів з метою уроку та розумовим завданнями.

On today’s lesson we reinforce the skills of using lexcical units in this theme; using of indefinite articles a /an;

Activate the theme vocabulary in different types of activity;

Develop speech skills

Eat five fruits and vegetables every day,

Five fruits and vegetables, so they say.

Makes you feel happy, healthy and strong.

Five fruits and vegetables all day long.
Do you like to eat? Of course, you do. So, our today’s topic is called “Meals“.

On today’s lesson I am diviting you into two groups. . Group Vegetables and Fruits

ІІІ. Актуалізація знань

  1. children we repeat our words (What’s the word?)

Повторення лексики, учні називають зображені на картинках продукти.

 

  1. Grammar. Do you remember how we use articles a/an? Let’s work in pairs. Робота з карточками.

Okey. It’s good.

 

  1. Children do you like to solve crosswords? Yes, we like. Please go to the blackboard and answer the questions.  What’s the word?

 

  1. Listening. Please, children, listen the riddles and guess.      
    1. A sour, yellow fruit – orange, banana, lemon, cherry

    2. A long, thin fruit – watermelon, apricot, banana, strawberry

    3. White on the inside, red, yellow or green on the outside – apple, peach, melon, grapes

    4. A round orange fruit – strawberry, cherry, orange, plum

    7. carrot, potato, tomato, beans – vegetables

    8. apple, grapes, orange, lemon –fruit

    9. tea, coffee, milk, water –drink

    10. bread, meat, cheese, fish –food

IV. Введення та закріплення знань, формування вмінь та навичок

Let’s play game “In cafe”

  1. Діалогічне мовлення “В піцеріїї”

 Please, go to the cafe!

Waiter: - Hello! Can I help you?

 Boy: - We would like some pizza.

Waiter: - What pizza would you like?

Boy: - I’d like some cheese and tomatoe pizza.

Girl: - I prefer pizza with sausage.

Waiter: - Some juice?

Boy: - Apple juice, please.

Girl: - I’d like orange juice.

Waiter: - Anything else? Some cake?

Girl: - No, thanks.

Waiter: - Wait a minute, please.

  1. Competitions of Fruits and Vegetables. What group solve crossword quickly
  2. Монологічне мовлення.  Учні розповідають про улюблені страви. Children, please, tell me about your favourite dishes.  

I LIKE FOOD
I like carrots, I like peas,

I like cabbage, I like cheese,

I like mushrooms, I like beans,
I like apples and that means:

I like food, anyway you cook it!
I like food, anyway you look at it!

I like food, cold or hot,
I like food, I like it a lot!
 

I like chocolate, I like potatoes,
I like chicken, I like tomatoes,

I like eggs, I like bread
I like fish, as I’ve said:
 

I like plums, I like custard,
I like leeks, I like mustard,

I like ice-cream, I like toast.
Can you guess what I like most?
 

Now let`s rest. Pupils sing song: “ Head, shoulders knees and toes”

  1. Читання (Read the text and write down the words)

Учням пропонується текст з пропущеними словами і словами для довідок, кожному індивідуальна картка, вони вставляють слова і читають текст та перекладають його.

I Like to Cook

I like to cook. I always help my mother in the kitchen. On Sunday my father and I go shopping. We buy fruit and vegetables, meat, fish, milk and cheese. My mother cooks meat or fish and vegetable salad. Father helps her. I cook fruit salad. I take some oranges, bananas, apples, cream and sugar. The salad is ready. We always have tasty dinners on Sunday.

I Like to Cook

I like to_________. I always help my mother in the_________ . On Sunday my father and I go______. We buy fruit and vegetables, meat, fish, milk and cheese. My mother cooks ______ or fish and vegetable salad. Father helps her. I cook fruit salad. I take some oranges, _______, apples, cream and sugar. The salad is ready. We always have tasty dinners on_______.

Слова для довідок: cook, Sunday, kitchen, bananas, shopping, meat.

  1. Grammar. Ex.4 p.120
  2. Game: “ Food, drink, vegetables, fruits”
  3. Writing (Now children we play game)

Cooking Borshch

We like to cook. Today we are cooking borshch. We take... . It is ready. Help yourself!

Meat, beans, beet, potatoes, onion, carrot, tomato, cabbage.

 

  1. Play game with the ball.  Cooking compote ( cherry, apple, raspberry, strawberry, currant, plum, pear, apricot, peach, grapes)

What we take?

 

  1. Playtime Pupils sing song: “ FIVE CURRANT BUNS”

V.  Підготовка учнів до виконання домашнього завдання.

Homework: Speak about your’s family favourite dishes.

 

VI. Підведення підсумків уроку.  

What did we learn today? Let’s review…When we go to the market we buy…

2.Оцінювання учнів

You were very active during the lesson, So, you have got good marks.

Your mark is………… So, children the lesson is over
Have a nice day! Goodbye, pupils!
 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку