Відкритий урок з етики

Про матеріал
ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ЕТИКИ Мета: у формі гри узагальнити знання учнів про моральні правила поведінки в колективі, в сім’ї, в суспільстві; спонукати дітей замислитись над етичними проблемами гарного спілкування; створити умови для проявів товариськості, уваги, винахідливості; розвивати уміння прислуховуватися до себе; виховувати повагу до людей та оточуючого світу, прагнення до самовдосконалення.
Перегляд файлу

 

ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ЕТИКИ У 5 КЛАСІ

 

Тема: ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ЕТИКИ

 

Мета: у формі гри узагальнити знання учнів про моральні правила поведінки в колективі, в сім’ї, в суспільстві; спонукати дітей замислитись над етичними проблемами гарного спілкування; створити умови для проявів товариськості, уваги, винахідливості; розвивати уміння прислуховуватися до себе; виховувати повагу до людей та оточуючого світу, прагнення до самовдосконалення.

 

Очікувані результати (ОР). Учень / учениця здатні:

застосовувати знання про людину, її здоров’я, взаємини з іншими та добробут, відповідально ставитися до власної поведінки у спілкуванні з оточенням, дбати про безпеку в комунікації, уникати факторів ризику для власного і суспільного життя, добробуту;

будувати гармонійні взаємини з оточенням на основі моральних цінностей, проявляти дружність, ввічли­вість, повагу та чуйність, толерантність і милосердя в поведінці та стосунках;

ухвалювати обґрунтовані рішення для налагодження стосунків з іншими і добробуту, аргументувати власний ціннісний вибір щодо взаємин з оточенням і вчинків у різних життєвих ситуаціях;

аналізувати й оцінювати себе, власну поведінку і поведінку та вчинки інших людей, визначаючи альтерна­тиви та прогнозуючи наслідки, на основі критеріїв моралі та безпеки, контролювати та регулювати свої по­чуття та емоції.

 

Обладнання: презентація до уроку,  фонограма пісні «Дорогою добра» з к/ф «Маленький Мук»,  мультфільм «Крадій печива, картки-смайли для вручення, картки з літерами для складання понять, паперові метелики та квіти, прислів’я, набір етичних понять , Дерево щастя та кольорові стрічки

 

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Створення позитивної емоційної атмосфери уроку.

Вправа «Метелик у долоні»

Обережно стуліть долоні з «метеликом», відчуйте позитивну емоцію, прикладіть до грудей, віддайте частинку свого тепла. Розкрийте долоні і випустіть «метелика» на квіткову галявину. Усміхніться, озирніться довкола і побажайте веселого дня своїм однокласникам і собі  та нашим гостям.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми будемо з вами подорожувати країною, яка називається Етика. У цій країні на березі Моря Любові є Місто Посмішок. Це дуже гарне місто, в якому живуть добрі щасливі люди, які посміхаються навіть незнайомцям, де немає сварок та бійок, де всі вміють дружити. На вулицях і площах Міста Посмішок ви зможете почути веселі голоси і дзвінкий сміх, побачити привітні щирі посмішки і відчути атмосферу миру та злагоди, що панує навколо. Впевнена, що ви хотіли б потрапити до цього міста! Оскільки до нього не дістанешся поодинці, ми створимо три групи, які й вирушать у дорогу. (Діти об’єднується в 3 групи за кольорами квітів).

Місто Посмішок знаходиться далеко, шлях туди неблизький, але ми з вами підемо Дорогою Добра, і я вірю, що ви подолаєте всі перешкоди на нашому шляху, будете шукати один в одному найкращі якості, будете дружніми і згуртованими. Тоді наша подорож буде вдалою! (Звучить фонограма пісні «Дорогою добра» з к/ф «Маленький Мук»).

 

 III.НАБУТТЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ.

 

  1. Стежка Правдивості

Групи складають із набору літер визначення понять, які вивчали на уроках етики, потім радяться 30 секунд і записують кожне слово на окремому аркуші паперу та дають визначення. (Етичні поняття - етика, мораль, чеснота, спілкування, етикет, почуття)

 

Етика — наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті.

Морáль — норми і правила поведінки у ставленні людей одне до одного та до суспільства.

Чеснóта — позитивна моральна риса в характері людини; доброчесність.

Спілкування — передача інформації в будь-якій формі від однієї людини до іншої.

Етикéт — це правила поведінки людей у суспільстві.

Почуття — це стійке емоційне ставлення людини до того, що відбувається в її житті, що вона пізнає, як діє.

 

  1. Гори Поваги, Вершини Честі, Гідності, Совісті

Щоб піднятися на Гори Поваги і досягти вершин Честі, Гідності, Совісті, вам потрібно переглянути мультфільм «Крадій печива» (режисер Е. Каделаго, 2012,США, Канада). http://inform1.yakistosviti.com.ua/etyka/5-klas та пояснити поведінку героїв мультфільму.

-          Схарактеризуй поведінку бабусі.

-          Поясни, чому вона так себе поводила.

-          Як поводив себе хлопець?

-          Про які якості особистості свідчить така поведінка?

-          Який урок етики отримала бабуся?

 

  1. Долина Моральних Цінностей

Наша подорож продовжується. Ви гарно справляєтеся із завданнями. Ось ми з вами підійшли до Долини Моральних Цінностей. Давайте пригадаємо визначення цього поняття.

 

Моральні цінності — етичні поняття, що дають можливість людині оцінювати життя та орієнтуватися в ньому.

Серед етичних понять розрізняють позитивні (уособлюють добро) і негативні (уособлюють зло).

 

Ваше завдання розподілити етичні поняття на позитивні та негативні. Обґрунтуй свій вибір.

 

Гідність, зухвалість, справедливість, нахабність, злість, жорстокість, чесність, жадібність, повага, гордість, брехливість, щирість, лінощі, відповідальність, співчуття, пихатість, байдужість, мужність, щедрість, агресивність.

 

IV.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

Рефлексія - обговорення з дітьми заходу у загальному колі:

У жителів Міста Посмішок є добра традиція - висаджувати на бульварах алеї Дерев Щастя. Пропоную прикрасити наше Дерево Щастя різнобарвними стрічками. Всі, хто зав’язує стрічку, мають сказати, що їм найбільше сподобалося в нашій подорожі, що робить їх щасливими, які бажання вони загадали (наприклад: «я щасливий, що мені допомагали товариші, і бажаю надалі ні з ким не сваритися»).

- Що вам дала ця подорож? Що нове про однокласників ви дізналися?

- Чому ви навчилися під час подорожі?

Заключне слово вчителя

— Ось і завершилася наша уявна подорож країною ЕТИКА. Ми подолали довгий шлях, здій­снили чимало відкриттів, збагатилися знанням людської Душі. Ми здійснили мандрівку, відкривши для себе, що деякі цінності — любов, дружба, честь, порядність, доброта — не змінюються з часом, є цінностями вічними. І хай якими різними були люди, їм завжди хотілося саме цього. Дуже б хотілося, щоб ваша ЕТИЧНА освіта на цьому не закінчилася, тому — до нових зу­стрічей у новому навчальному році!

- Дякую за гарну подорож! Будьте добрими! Частіше посміхайтеся!