•закріпити навички роботи з програмою для створення мультимедійних презентацій та публікацій;
•активувати діяльність кожного учня безпосередньо самооцінкою своєї роботи;
•розвиток самостійності, ініціативи та уміння співвідносити самостійну роботу з прийомами самонавчання та самоперевірки;
•аналіз результатів діяльності;
•виховання компетентностей особистості, та відчуття збереження українських звичаїв та традицій.
АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Розділ |
Критерії |
Оцінка |
Зміст |
Питання розкрите (відповідає темі) |
|
Ідеї подано у логічній послідовності |
|
|
Робота містить сучасні та достовірні дані |
|
|
Вказані посилання на використані ресурси, вони відповідно оформлені |
|
|
4 |
ВСЬОГО ЗА ЗМІСТ |
|
Грамот-ність |
Дотримання мовного стилю презентації, який відповідає віку виконавців, змісту сторінок. |
|
Включено лише необхідну інформацію |
|
|
Немає орфографічних та граматичних помилок |
|
|
3 |
ВСЬОГО ЗА ГРАМОТНІСТЬ |
|
Оформлення |
Презентація приваблива, цікава, цілісна |
|
Фон, текст, кольори допомагають розкривати тему, не відволікають від сприйняття презентації |
|
|
Малюнки, фото, анімації – у кількості, виправданій змістом презентації, дотримано правил посилання |
|
|
Діаграми, таблиці використано за потребою |
|
|
Створено доречні переходи між слайдами |
|
|
5 |
ВСЬОГО ЗА ОФОРМЛЕННЯ |
3бали
Прізвище ім’я
Варіант 1.
А) панелі інструментів _____
Б) область нотаток ______
В) ескізи слайдів_______
Г) рядок заголовка _____
Д) рядок меню _____
Е) лінійка_____
Є) вкладки слайди і структура______
Ж) рядок стану_______
З) слайд
Оцінка
3 бали
Прізвище ім’я
Варіант 2.
А) Панелі інструментів
Б) Панель інструментів Об’єкти
В) Головне меню
Г) Бірки з номерами сторінок
Д) Область завдань з командами для створення публікацій
Е) Робоча область(Монтажний стіл)
Є) Горизонтальна і вертикальна лінійки
Ж) Рядок заголовку програми
З) Смуги прокрутки
Оцінка
Урок №
Тема: Підсумковий урок. Комп'ютерні презентації та публікації.
Мета:
Тип уроку: підсумковий урок.
Обладнання і матеріали: проектор, програма Power Point, роздатковий матеріал.
Дидактичне забезпечення: опитувальні картки, опорні конспекти, презентації, інтерактивна вправа "Так або ні", набір різнокольорових капелюшків, виготовлених з паперу.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Сьогодні в нас узагальнюючий урок з теми “Компютерні презентації та публікації”. Ви будете представляти власні проекти на тему “Зимові свята”, створені з використанням вивчених програм.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Епіграф до уроку:
«Що важливіше – нагодувати з ложки дитину чи навчити її їсти?»
А.С. Виготський
Багатьом відома така притча. Звернувся до монаха бідняк, зі словами: «Дай мені рибу, я голодний!». Монах мовчки віддав вудку.
Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не тільки їжу, скільки засіб її добування. Цей висновок стосується цілей і завдань, що ставить перед собою використання і створення проектів і самої проектної діяльності.
Проект - є результатна дія, він дозволяє перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання.
Але перш ніж приступити до захисту проектів, над якими ви працювали впродовж вивчення всієї теми, ми трішки пригадаємо теорію. Першим нашим завданням буде розгадати ребус.
Тож приступимо? Ви готові?
(Презентація)
(Публікація)
Добре. Справились із завданням. А зараз приступимо до більш серйозних завдань.
Вчитель.
За допомогою ребуса ми пригадали яку тему вивчали впродовж деякого часу. А зараз пригадаємо з чого саме складається вікно програми. У вас буде робота в групах. Перед вами вікна програми, ви повинні у відповідність букві поставити цифру.
До роботи. У вас 3 хвилини.
А) панелі інструментів ___3___
Б) область нотаток ____8__
В) ескізи слайдів____7___
Г) рядок заголовка __1___
Д) рядок меню ___2___
Е) лінійка__4_____
Є) вкладки слайди іструктура__9_____
Ж) рядок стану___5_____
З) слайд 6
А3. Панелі інструментів.
Б5. Панель інструментів Об’єкти.
В2. Головне меню.
Г9. Бірки з номерами сторінок.
Д4. Область завдань з командами для створення публікацій.
Е8. Робоча область(Монтажний стіл).
Є6. Горизонтальна і вертикальна лінійки.
Ж1. Рядок заголовку програми.
З7. Смуги прокрутки.
Перед вами таблички з розміщеними на них твердженнями. Вам потрібно навпроти твердження, з яким ви погоджуєтесь, написати «Так», навпроти твердження, з яким не погоджуєтесь, написати «Ні». На виконання даного завдання вам дається час – 5 хв.
Інтерактивна вправа «Так або ні».
Варіант 1.
№
|
Твердження |
Так або ні |
1 |
Створити нову презентацію можна за допомогою майстра автовмісту, шаблону або пустої презентації. |
Так |
2 |
Колекція графічних елементів пакету Microsoft Office не дозволяє додати до слайда презентації не тільки малюнки та інші зображення, а також звуки та відеофрагменти. |
Ні |
3 |
Публікації, що здійснені з використанням комп'ютерних технологій, називають комп'ютерними публікаціями. |
Так |
4 |
Використовувати графічні об’єкти на слайдах не можна за допомогою пункту меню «Вставка» |
Ні |
5. |
Буклет - публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок. |
Так |
6. |
Мультимедіа – це поєднання в одному файлі даних одного формату. |
Ні. |
Варіант 2
№ |
Твердження
|
Так або ні |
1 |
Щоб завантажити програму PowerPoint потрібно виконати таку послідовність команд: Пуск → Усі програми → Стандартні→ Microsoft Office PowerPoin |
Ні |
2 |
Публікаціями (лат. publico - оголошувати публічно) називають процес видання певного твору. |
Так |
3 |
Майстер автовмісту використовує у своїй роботі ті самі макети, які доступні при створенні презентації на основі шаблонів оформлення. |
Ні |
4. |
Файли, створені програмою MS PowerPoint, мають стандартне розширення .ppt. |
Так |
5 |
Неможливо змінити параметри елементів діаграми на слайді. |
Ні |
6 |
Бюлетень - коротке офіційне повідомлення, яке містить повідомлення з певного кола питань. |
Так |
Вчитель.
А зараз кожен оцінить свої знання.
Увага! На екрані правильні відповіді.
Добре, молодці!
Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені,
Де дім мій – моя Україна.
Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій землі – багатій і мальовничій Україні. Кожна нація, кожен народ мають свої звичаї, що виробились протягом багатьох століть і освячені віками. Звичаї розрізняють і об'єднують людей в один народ, одну націю. І зараз наші учні спробують розказати нам про деякі традиції та звичаї зимових свят за допомогою проектів над якими вони працювали на протязі вивчення теми.
Отже, приступимо до захисту проектів і перевіримо ваші знання з інформатики та побачимо як ви знаєте українські традиції.
Перше свято яке ви готували це - 13 ГРУДНЯ - ДЕНЬ СВЯТОГО АНДРІЯ ПЕРВОЗВАННОГО. З усіх свят річного календарного циклу день Андрія Первозваного є одним із найтаємничіших, найцікавіших, цього дня відбуваються заклинання й угадування майбутнього. Прошу до захисту.
Учнівська презентація
Наступне свято - 19 ГРУДНЯ - ДЕНЬ МИКОЛИ. Зазвичай 17, 18, 19 грудня справляли так звані Миколині святки. У ці дні варили кутю та узвар, щоб наступного року був урожай на плоди й на ячмінь. (Захист проекту “Свято Миколая”)
Учнівська презентація
А зараз ми поговоримо про Новий рік. Нови́й рік — свято, яке відзначають багато народів відповідно до прийнятого календаря. Свято наступає в момент переходу останнього дня року в перший день наступного року. А детальніше зараз ми почуємо від учнів. Та не забудьте, українці святкують Новий Рік двічі.
Учнівська презентація
Різдвяні свята починалися зі Свят-вечора, або ж Багатої куті, або ж «Вілії» (6 січня). За святковим столом збирається вся родина, щоб протягом року трималися вкупі. Не можна спізнюватись до святкового столу, бо будеш весь рік блукати.
ГОЛОДНА КУТЯ. 18 січня православні християни відзначають переддень останнього різдвяного свята Хрещення Господня – Водохресний Свят-вечір. Цього дня треба дотримувати суворого посту до першої зірки, як і в Різдвяний Свят-вечір – не дозволяється їсти м’ясо, молочні продукти, яйця і навіть рибу. До трапези необхідно було провести генеральне прибирання і повимітати бруд навіть з найдальших кутків.
Учнівська презентація
7 січня святкували перший день Різдва Христового: годилося відзначати три дні 7.01, 08.01 та 9.01. Різдво Христове - це свято любові, яка святкується на п’ятнадцятий день після найдовшої ночі. У давніх словян – це Свято зимового сонцестояння – КОЛЯДА. Під Різдво й досі запалюють гуцули «живий вогонь», а вуглини від тієї ватри вважають помічниками від усіх хвороб.
Учнівська презентація
Всі молодці, гарно попрацювали. Давайте підведемо підсумок уроку.
VI. Підсумок уроку.
Ми завершили вивчати тему “Комп'ютерні презентації” і зараз ви висловите свої враження як від уроку так і від вивченої теми.
До нас наближається Новий рік і уже є ялинка, а вашим завданням буде прикрасити її своїми емоціями, враженнями та знаннями. У кожного на столі є сніжинки, якщо переважає жовтий колір — це факти про знання та вміння; синьо-жовта – настрій, емоції, та якщо переважає синій - важливість уроку. Ви оберіть один із них та висловіть свою думку про урок.
Дякую за увагу. До побачення.
3 бали
Прізвище ім’я
Інтерактивна вправа «Так або ні».
Варіант 1.
№
|
Твердження |
Так або ні |
1 |
Створити нову презентацію можна за допомогою майстра автовмісту, шаблону або пустої презентації. |
Так |
2 |
Колекція графічних елементів пакету Microsoft Office не дозволяє додати до слайда презентації не тільки малюнки та інші зображення, а також звуки та відеофрагменти. |
Ні |
3 |
Публікації, що здійснені з використанням комп'ютерних технологій, називають комп'ютерними публікаціями. |
Так |
4 |
Використовувати графічні об’єкти на слайдах не можна за допомогою пункту меню «Вставка» |
Ні |
5. |
Буклет - публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок. |
Так |
6. |
Мультимедіа – це поєднання в одному файлі даних одного формату. |
Ні. |
Оцінка
3 бали
Прізвище ім’я
Інтерактивна вправа «Так або ні».
Варіант 2
№ |
Твердження
|
Так або ні |
1 |
Щоб завантажити програму PowerPoint потрібно виконати таку послідовність команд: Пуск → Усі програми → Стандартні→ Microsoft Office PowerPoin |
Ні |
2 |
Публікаціями (лат. publico - оголошувати публічно) називають процес видання певного твору. |
Так |
3 |
Майстер автовмісту використовує у своїй роботі ті самі макети, які доступні при створенні презентації на основі шаблонів оформлення. |
Ні |
4. |
Файли, створені програмою MS PowerPoint, мають стандартне розширення .ppt. |
Так |
5 |
Неможливо змінити параметри елементів діаграми на слайді. |
Ні |
6 |
Бюлетень - коротке офіційне повідомлення, яке містить повідомлення з певного кола питань. |
Так |
Оцінка
Буринська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №1
Узагальнюючий урок з теми
«Комп’ютерні презентації Power Point»
Захист проектів
«Професія мого майбутнього»
Вчитель Невесенко Олена Вікторівна
Мета: відпрацювати навички роботи з програмою для створення мультимедійних презентацій;
активувати діяльність кожного учня безпосередньо самооцінкою своєї роботи;
розвиток самостійності, ініціативи та уміння співвідносити самостійну роботу з прийомами самонавчання та самоперевірки;
аналіз результатів діяльності;
виховання компетентностей особистості.
Тип уроку: узагальнюючий урок.
Обладнання і матеріали: проектор, програма Power Point, дошка, магніти;
Хід уроку
№ п/п |
Етапи уроку |
Час, хв |
1 |
Організаційна частина |
5 |
2 |
Мотивація навчальної діяльності |
5 |
3 |
Захист проектів |
20 |
4 |
Практична частина |
10 |
5 |
Взаємооцінка проектів |
3 |
6 |
Підбиття підсумків уроків |
2 |
7 |
Домашнє завдання |
2 |
І Організаційна частина
Сьогодні в нас узагальнюючий урок «Захист проектів «Професія мого майбутнього»». Ви будете представляти власні проекти, як свідоцтво засвоєння теми «Комп’ютерні презентації».
Метою нашої роботи є:
відпрацювання навичок роботи з програмою для створення мультимедійних презентацій;
активувати діяльність безпосередньо самооцінкою своєї роботи;
розвиток самостійності, ініціативи та уміння співвідносити самостійну роботу з прийомами самоперевірки;
виховання компетентностей особистості;
аналіз результатів діяльності.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Епіграф до уроку
«Що найважливіше – нагодувати
з ложки дитину чи навчити її їсти?»
А.С. Виготський
Багатьом відома така притча. Звернувся до монаха бідняк: «Дай мені рибу. Я голодний». Монах мовчки віддав вудку.
Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не тільки їжу, скільки засіб її добування. Цей висновок стосується цілей і завдань, що ставить перед собою використання і створенні проектів і самої проектної діяльності.
Проект - є результатна дія,
він дозволяє перевірити та
закріпити на практиці теоретичні знання
Що нам дає проект це:
ІІІ. Захист проектів
Тепер безпосередньо перейдемо до демонстрації ваших проектів.
Загальні рекомендації щодо оформлення презентації
Загальні критерії оцінювання презентації
ЗМІСТ
ДИЗАЙН
Таблиця 1
Підлягає оцінюванню |
Кількість балів |
Науковість, чіткість, логічність в обґрунтуванні обрання теми |
10 балів |
Повнота висвітлення |
20 балів |
Актуальність та доцільність практичного застосування |
10 балів |
Вміння чітко, логічно, коротко охарактеризувати проектну роботу |
20 балів |
Елементи творчості, оригінальність виконання |
20 балів |
Якість підготовки проекту, стиль та грамотність |
20 балів |
Захист |
20 балів |
Таблиця 2
Кількість набраних балів |
Оцінювання за 12-бальною шкалою |
110 і більше |
12 |
100-109 |
11 |
90-99 |
10 |
80-82 |
9 |
70-79 |
8 |
60-69 |
7 |
50-59 |
6 |
40-49 |
5 |
30-39 |
4 |
Прізвище ім’я |
||||
№ п/п |
Прізвище ім’я по батькові |
Бали |
Самооцінка |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Практична частина
Інструкційна картка
«Анімація у презентаціях»
V. Взаємооцінка проектів
VІ. Підбиття підсумків.
VІI. Домашнє завдання
Продовжити проект, вивчаючи тему «Мультимедіа».
Завдання. Створити власний блог із вмістом «Хочу стати»