Мета: знайомити учнів із формулюванням переставного закону додавання, показати, як застосовувати його для знаходження значень виразів; формувати вміння додавати і віднімати число 2; закріпити навички додавання і віднімання на числовому промені, закріпити знання складу чисел і вміння подавати число у вигляді суми двох доданків; формувати вміння добирати схему та вираз до сюжетного малюнка.
СЛАЙД 1 Організаційний момент. Емоційне налаштування
Любі діти,пропоную налаштуватись на злагоджену й успішну роботу.
Ми всі класні.
Ми всі різні.
Ми всі дружні.
Ми всі успішні.
Ритм: долоні, коліна, ноги 1 2 3.
Відкриваємо двері і впевнено ввійшли на урок математики. Сіли зручно, правильно
СЛАЙД 1 Актуалізація опорних знань
Математика – гімнастика розуму. Зробимо розминку
ГЕОМЕТРИЧНА ХВИЛИНКА (за формою, за кольором, за формою)
НОВОРІЧНІ ВЕЖІ
Діти, зверніть,будь ласка, увагу. Перед вами є новорічні вирази, які допоможуть побудувати вежі з наших цеглинок.
Завдання для першого ряду 1 стовпчик , 2 2 3-3) Працюємо в парах 2 хвилини
СЛАЙД 2 ПЕРЕВІРКА(плесніть в долоні.молодці. лего прибр.)
СЛАЙД 3 Дітки, пригадайте, будь ласка, що ми сьогодні робили на ранковій зустрічі?(Об єднувалися, переміщувалися, мінялися місцями)Давайте спробуємо відтворити рухи ви долоньками а стільцем.
Я стілець ставлю
Підставлю ( зникли не видно)
Відставлю (стало менше)
Доставлю (стало більше)
Переставлю ( що змінилось)
КІНЕЗЕОЛОГІЧНА ВПРАВА Носик-вушко.(Включення в роботу правої та лівої півкуль) Що мінялось? А ручок, вушок, носиків ставало більше? Менше?
Хочете дізнатись, яке це має значення в математиці? Я впевнена, що ви не просто дізнаєтесь, а станете справжніми
ВІД_КРИ_ВА_ЧА_МИ
СЛАЙД 4 Погляньте, будь ласка на ці зображення. Що їх об єднає (вони відкриті) Вау! Ось і ми сьогодні на уроці разом будемо відкривати математичний закон
СЛАЙД 5. Тема.
СЛАЙД 6 Перед такою відповідальною справою зарядимо себе енергією.(масаж лоба, вушок)
РОБОТА В ЗОШИТІ. Відкрили зошити на с.30. Знайшли завдання 2.Гра доміно.
СЛАЙД 7 Коментую я 1 дод. 1 другий дод. 5 сума ? 6
Давайте спробуємо поміняти доданки місцями. Хто допоможе?
1 дод 5 другий доданок 1 сума ? 6
Що ми зробили з доданками? При цьому значення суми змінилося?
Коментують учні 4+3=7 3+4=7.Чи довелось вам рахувати вдруге?
Зможете самостійно справитися? 6+1=7 1+6=7 (Коли було легше обчислювати? ПЕРЕВІРКА Подивились на дошку, перевірили . СЛАЙД 8 Привітали один одного з перемогою. Вийшло? Чи важко було? Сподобалось?
СЛАЙД 9 Подивіться на хлопчика та дівчинку. Чи можна сказати, що вони виконують подібне завдання? Що робили з доданками? А результат при цьому змінився?
СЛАЙД 10. Візьміть в праву ручку 1 цеглинку а в ліву 5 Скільки всього цеглинок? 6 А тепер поміняйте місцями ручки . Що вийшло? Значення суми змінилось? В якому випадку було легше швидше зручніше порахувати?
Діти, ви вже готові зробити відкриття?
СЛАЙД 11 ЗАКОН (поплескали в долоньки – позитивні емоції сприяють кращому запам ‘ятовуванню) ВИВЕДЕННЯ ФОРМУЛИ
Дітки, ви вже знаєте, що дорослі часто в математиці замість цифр використовують букви. На вашу думку як буде виглядати закон в цьому випадку?
1+5=5+1 a+b=b+a
СЛАЙД 12 Супер. Ви вже як дорослі можете записати переставний закон додавання. Молодці! Розумахи! Відпочинемо? (Перехресні рухи – активізують роботу мозку, включення в роботу обох півкуль)
Коліно – лікоть
Руки за голову – нахил поворот тулуба
Руки в сторони, ноги разом. Руки вниз – ноги в сторони
Сіли. БУДИНОЧОК ЇЖАЧОК ЗАМОК.(Вправа допомагає заспокоїтись, зосередитись)
Діти, що в мене в руках? Що це за предмет? Для чого його використовують? Ми з вами на тому тижні збирали макулатуру, вимірювали і порахували, що зберегли 2 дерева від вирубування. Знайдіть в зошиті завдання з вагами. Самостійно доповніть рівності. Чим будете користуватися? Працюємо в парах, просигнальте.
СЛАЙД 13 ПЕРЕВІРКА Чи зручно користуватися переставним законом додавання? ВПРАВА СОВА(зміцнення м’язів спини)
СЛАЙД 14 Зима-чарівниця передала вам кожному жменьку снігу. Знайдіть під партою. Викладіть сніжинки перед собою
Від найменшої до найбільшої. Уважно розгляньте їх. Які вони? (Красиві, ніжні, тендітні, чудернацькі, різнокольорові)
Білі підлетіли, жовті закружляли, зелені посипалися, рожеві затанцювали( активність) І в кожній з них заховалася …. КРАПЛИНКА. Уявіть, що сніжинки посміхаються вам, ніжно доторкаються до вашого обличчя, носиків, щічок і запрошують погратися з ними( розвиток емоційного інтелекту).
СЛАЙД 15 Дидактична гра «Сніжинки»
Розгляньте вирази в кожному стовпчику. Знайдіть підказку. Заповніть порожні клітинки. А допоможуть нам сніжинки з білою серединкою 9 8 10 7
СЛАЙД 16 ДОЛОНЬКА РЕБРО
ЯБЛУЧКО ЧЕРВ ЯЧОК
ЛОБ ПОТИЛИЦЯ
А зараз до наших носиків доторкаються блакитні сніжинки
1+5=6 5+1=6
Жовті 4+1=5 1+4=5
Зелені 8+1=9 1+8=9
Рожеві 3+2=5 1+3=4?
СЛАЙД 17 Зима дуже багата на свята. А саме казкове – це свято Нового року. Закрийте оченята. Що уявляєте? А які запахи відчуваєте? Задача про цукерки 4+2=6 2+4=6
СЛАЙД 18 Підведення підсумків навчальної діяльності
Чи сподобалось вам бути відкривачами? Що вийшло? Що було робити важко? Як ви гадаєте чи важливо знати цей закон? Для чого він? Де його застосовують? Молодці! Дякую! В кого змінився настрій, погодуйте пінгвінчиків.