Відкритий урок з математики для 2 класу на тему: «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв'язування виразів.»
Підготувала:
КЗ «Добровеличківське НВО»
Вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Відкритий урок з математики для 2 класу
на тему: «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів.»
Підготувала:
КЗ «Добровеличківське НВО»
Вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів.
Мета: поглибити знання вихованців з математики, закріпити табличне множення і ділення; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.
Обладнання: ілюстрації до казки «Ріпка», пазли, мультимедійна презентація
Тип уроку: урок – казка
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Тема нашого уроку «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів». Мета - поглибити знання з математики, закріпити табличне множення і ділення.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів
Всіх важніше вона в загадці,
Хоч і в погребі жила:
Ріпку витягти із грядки
Бабі з дідом помогла. (Мишка із казки «Ріпка»)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
- Мама працювала нагороді 8 - частину доби, скільки годин працювала мама? (3 год)
- Місткість діжки 72 л, а відро у 8 разів менше, яка місткість відра? (9л)
- Ділене 36, дільник 6, запишіть частку. (6)
- Дресирувальник роздав порівну 45 рибок 5 дельфінам. Скільки рибок отримав кожен дельфін?
(9риб.)
- У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожен. Скільки ящиків використали? (8 ящ.)
- Так добре, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки – свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.
Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –
12 кг. Маса гуски – 9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг);9-3=6(кг)).
Вихованці рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5, вони говорять «не скажу». (20, 25, 30, 35, 40, 45, 50)
Клас ділиться на дві команди. На дошці записано по два приклади на учня. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.
6х7= 42 87- 45=42 4х9= 36
21:3 = 7 85+7=92 45:5=9
67+19= 86 56:8=7 21+42=63
64:8=8 8х4=32 5х8=40
У рядок – записані числа – добутки.
14, 21, 35, 42,45, 49, 63.
Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)
Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)
Сім раз відмір, а раз відріж.
Сім п’ятниць на тиждень.
Семеро одного не ждуть.
Мурка вам підготувала цікаві задачі.
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)
Вдвоє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (8:2+8=12)
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу.
Скільки буде разом? (9х4+9=45)
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
Ось завдання Мишки.
46х1-36:9 54:9+17
63:9+24х0 4х9-24
81х9+31 56:8+35
11. Гра «Який предмет зайвий?»
( Зображено 3 трикутники, 1 квадрат, 3 круга ( 3 однакові, 1 – ішна).
Отже, дітки, ми виконали всі завдання, погляньте яка картинка утворилася з пазлів.
V. Підсумок уроку
- Зробимо останній крок –
Підсумуємо урок.
Гості в нас були чудові –
І завдань у них доволі.
Та додому вже пора.
Вам, спасибі, дітвора!
Не лінуйтесь, гарно вчіться –
Вам наказує ця Мишка.
VI. Домашнє завдання
Джерела: