Відкритий урок з математики на тему: «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів.»

Про матеріал

Відкритий урок з математики для 2 класу на тему: «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв'язування виразів.»

Підготувала:

КЗ «Добровеличківське НВО»

Вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Відкритий урок з математики для  2 класу

на тему: «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів.»

Підготувала:

КЗ «Добровеличківське НВО»

Вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна


https://lh5.googleusercontent.com/eCem9w-gYur9w7qKtz3Vy7kwdgZ8XEQ-Dj-z107HV4Vr2XNhaFwlsAOX-552mjfTBFu3dFlgOaG2Mt4PnEA_O-oA8MtmnGf92-mWpJC7mX7uBmvrhRkMrmjs5u8nqDNFRJqb-ZgYoV7Pxswyew 

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення.  Розв’язування виразів.

Мета: поглибити знання вихованців з математики, закріпити табличне множення і ділення; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання:  ілюстрації до казки «Ріпка», пазли, мультимедійна презентація

Тип уроку: урок – казка

                                          Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема нашого уроку «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів». Мета - поглибити знання з математики, закріпити табличне множення і ділення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів

  • Діти, а урок у нас сьогодні незвичайний, а казковий, послухайте  загадку і скажіть з якої це казки.https://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ

Всіх важніше вона в загадці,

Хоч і в погребі жила:

Ріпку витягти із грядки

Бабі з дідом помогла. (Мишка із казки «Ріпка»)

  • Назвіть головних героїв казки.
  • Так от, дітки, ці герої завітають  до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку  ми повинні покликати самі. Але вона дуже принципова, і прийде  тільки тоді, коли ви впораєтесь з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки. А також за кожне виконане завдання ви отримаєте від героїв пазл, в кінці уроку з пазлів отримається зображення.

 ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  • Отже, хто ж посадив ріпку? (дід). Так, дід є першим героєм казки, тому він перший пропонує вам своє завдання.
    1. Вправа «Мозковий штурм»
  • Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)
  • Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати від’ємник)
  • Як називаються числа при множенні?(перший множник, другий множник, добуток)
  • Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
  • Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 години)
  • Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
  • Скільки ніжок у трьох кішок? (12)
    • Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю. А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.
    1.                Математичний диктант

- Мама працювала нагороді 8 - частину доби, скільки годин працювала мама?  (3 год)
- Місткість діжки 72 л, а відро у 8 разів менше, яка місткість відра? (9л)
- Ділене 36, дільник 6, запишіть частку. (6)

- Дресирувальник роздав порівну 45 рибок 5 дельфінам. Скільки рибок отримав кожен дельфін?

(9риб.)

- У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожен. Скільки ящиків використали? (8 ящ.) 
- Так добре, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки – свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.https://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ

  1.                Казкова задача

Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –

 12 кг. Маса гуски – 9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг);9-3=6(кг)).

  • Молодці, дітки. Тепер бабуся кличе свою внучку.  А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.
  1.                 Гра «Не скажу»

Вихованці рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5, вони говорять «не скажу».  (20, 25, 30, 35, 40, 45, 50)

  1.                Гра “Естафета»

   Клас ділиться на дві команди. На дошці записано по два приклади на учня. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

6х7= 42                        87- 45=42         4х9= 36                        

21:3 = 7                        85+7=92           45:5=9       

67+19= 86                    56:8=7              21+42=63

64:8=8                          8х4=32             5х8=40            

  • Молодці. Гарно справились із завданням. Тепер до вас  завітає  Жучка. А Жучка дуже любить бігати, cтрибати, танцювати. Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.
  1.                Фізкультхвилинка  музичнаhttps://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ
  1.                Гра «Знайди зайве»

У рядок – записані числа – добутки.

14, 21, 35, 42,45, 49, 63.

Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)

  1.                Робота в парах

Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)

Сім раз відмір, а раз відріж.

Сім п’ятниць на тиждень.

Семеро одного не ждуть.

  • Добре, діти, постарались. Порадували Жучку, і тепер зустрічайте Мурку.

 Мурка вам підготувала  цікаві задачі.

  1.                Цікаві задачіhttps://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ
  • На дереві сім гнізд було,

По вісім птахів в них жило.

Не полохайте ви їх,

А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)

  • 8 стрічок у Марічки,

Вдвоє менше у сестрички.

Скільки стрічок

У двох сестричок? (8:2+8=12)

  • 9 олівців у Валі.

Більше вчетверо у Галі.

Порахуйте зразу.

Скільки буде разом? (9х4+9=45)

  • Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин? (7х7=49)

  • Молодці. І ось, нарешті, ми дійшли до головного героя казки – Мишки. Це вона допомогла витягти ріпку.

Ось завдання Мишки.

  1.            Розв’яжи виразиhttps://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ


46х1-36:9                  54:9+17

63:9+24х0                  4х9-24

81х9+31                56:8+35

   11.  Гра «Який предмет зайвий?»https://docs.google.com/drawings/d/sBCJnrNX25S_wCYguSZlSCg/image?w=77&h=73&rev=1&ac=1&parent=140d_yIzeI8tZE8dHwHsm9BLUC6K4BekoHUobhZAHRDMhttps://docs.google.com/drawings/d/socICKWStFajstJuGG4oA5w/image?w=77&h=73&rev=1&ac=1&parent=140d_yIzeI8tZE8dHwHsm9BLUC6K4BekoHUobhZAHRDMhttps://docs.google.com/drawings/d/sJrgijc2p8Wn5liD64KRqZQ/image?w=76&h=72&rev=1&ac=1&parent=140d_yIzeI8tZE8dHwHsm9BLUC6K4BekoHUobhZAHRDMhttps://docs.google.com/drawings/d/sXUfBVp7_kDzBof8yJ8AjkQ/image?w=64&h=53&rev=1&ac=1&parent=140d_yIzeI8tZE8dHwHsm9BLUC6K4BekoHUobhZAHRDMhttps://docs.google.com/drawings/d/sSk9FhiA6GlN-X00GzIiqkw/image?w=80&h=52&rev=1&ac=1&parent=140d_yIzeI8tZE8dHwHsm9BLUC6K4BekoHUobhZAHRDM

             https://lh6.googleusercontent.com/frbqLJfpotr6tZF8OtkdeJtWRvq35rXu3EYwpqbtisTbDYsuDr3-uJGQqcTO1B7nEfGw93dQCOtnZ-SQJX5hLkOZen21Tv_i0H3Es1r6Vc4C5h2K5je8tvSSBJoh6n8c08eeIEkX44tKa8m1jg  

( Зображено 3 трикутники, 1 квадрат, 3 круга ( 3 однакові, 1 – ішна). 

Отже, дітки, ми виконали всі завдання, погляньте яка картинка утворилася з пазлів.

V.  Підсумок уроку

  • Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)
  •  Тільки разом, дружно можна подолати будь – які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому і прийшли до вас усі герої казки.

- Зробимо останній крок –

Підсумуємо урок.

Гості в нас були чудові –

І завдань у них доволі.

Та додому вже пора.

Вам, спасибі, дітвора!

Не лінуйтесь, гарно вчіться –

Вам наказує ця Мишка.

  •    Чи сподобався вам урок?
  •    Який елемент уроку  найбільше сподобався?

VI. Домашнє завданняhttps://lh4.googleusercontent.com/a7nXCEcTcKHTioaVxJ9xfjpxA3mqvMwnJ0IeRVn64PZjiw2bu-hA9QYB7LP1moaas-sqLPic1ZxY-X9Z9QudqczvN5-ovrQZ483b2pa9adKHp8FGeNyYGAs_iREYhWIvYUrXsBXnc87WHbBoCQ

  • Розв’язати вирази № 986,
  •  розв’язати задачу № 987,
  • ІV рівень № 985.

           Джерела:

  1. Інтернет-ресурси;
  2. Підручник «Математика 2 клас» М.В. Богданович, Г.П. Лишенко;
  3. «Розробки уроків математики в 2 класі» (ІІ семестр) М.О. Володарська;

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку