Конспект уроку з математики із Смішариками для 2 класу на тему "Таблиця множення числа 3"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для учнів 2 класу допоможе вчителю в цікавій формі разом із казковими героями Смішариками ознайомити учнів із таблицею множення числа 3.

Перегляд файлу

Тема. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ  ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням;

формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати
задачі; розвивати логічне мислення; виховувати  інтерес до уроків математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

За парти всілися зручненько,

Поклали ручки всі гарненько.

Всміхнулись вчителю, сусіду,

Бо ж навчання  в радість дітям.

 

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  •                   Давайте хором прочитаємо девіз уроку.

«Працювати активно! Думати швидко!  Відповідати чітко!»

 

- А щоб урок був цікавим ми проведемо його з вашими улюбленими героями мультфільмів. А з якими саме, дізнаєтесь, коли розшифруєте слово, обчисливши вирази.

   12 4 2 14 18 6 8 16 10 

   а м и с і р ш к и

 

              с                           і                           а                          и                            и

 

             с             м           і             ш           а              р             и           к            и                                     

 

- Так, діти, це Смішарики. Виявляється, у хрюшки  Нюші сьогодні день народження. А щоб смішарики встигли  на свято, їм потрібно   виконати різні математичні завдання. Ми будемо їм допомагати, а заодно закріпимо набуті знання.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1.                Першим поспішає привітати Нюшу  Бараш.  Він приготував для неї подарунки . Давайте дізнаємося, які саме, назвавши правильні  результати.
  • Діти, а  при якій дії результатом є  сума? частка? добуток? різниця? Знайдемо ці результати.

  

                       добуток          різниця          частка           сума

  1. і 7                 12 і 2              14 і  2           18 і 2

 

  1.                Гарні подарунки. Бараш дуже любить Нюшу і хоче в честь її свята випустити в небо декілька повітряних кульок. Допоможемо йому, назвавши пропущені числа.
  • Пригадайте, як називаються компоненти дії множення? Як знайти невідомий множник?

 

Множник

2

2

2

 

2

 

Множник

5

4

 

2

6

2

Добуток

 

 

14

18

 

16

 

3.  А от квіти Бараш забув.  Давайте швиденько зберемо чарівний букет, склавши  і обчисливши вирази.

- Пригадайте, як зменшити число у кілька разів? Почніть із виділеної фігури.

Зменш у 2 рази

2

10

14

18

12

 

 

Збільш  у 2 рази

 

  •                   Молодці, ви гарно рахували і допомогли  Барашу.  

 

4.  Усне розв'язування задач.

- А на нашу допомогу вже чекає любитель кактусів Їжачок. Він ніяк не може порахувати свою колекцію. Давайте йому допоможемо.

1) У будинку Їжачка  4 вікна, на кожному по 2 кактуси. Скільки всього було кактусів у будинку?

2) 6 грибів Їжачок розклав на тарілочки, по 2 гриби на кожну. Скільки тарілочок він зайняв  грибами?

3) На одну тарілку їжачок поклав 2 яблука. Скільки яблук на 3 таких тарілках?

В) Розв'язування логічної задачі

 

В одну вазу Їжачок поставив 10 квіток, а в іншу — 6 квіток. Скільки квіток потрібно пере­класти з однієї вази в іншу, щоб квітів вийшло порівну? (2)

 

- Молодці, ви допомогли Їжачкові і він тепер не запізниться до Нюші на день народження.

 

ІV. Хвилинка каліграфії

 

А кролик Крош  саме підписує листівку для іменинниці. Цікаво, скільки їй років? А щоб дізнатися, потрібно розв’язати математичний ланцюжок. Рахуйте в умі і будьте дуже уважні.

 2 *6         + 4            : 2            + 6              : 2         = 7

То скільки років Нюші? Запитаємо у Кроша, чи правильно. Молодці! Нюші дійсно 7 років.

- Що ви знаєте про число 7? (одноцифрове, парне, натуральне, ціле).

- Давайте напишемо каліграфічно цифру 7.

Відкрийте зошити, запишіть дату: 11 лютого. Класна робота.

- Зверніть увагу  на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам  як правильно писати цифру  7.

- Гарно ви попрацювали. Крош дуже вдячний,  бо він теж згадав як писати цифру 7.

 

V. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  •                   А що ж в цей час робить модниця Нюша. Як готується до прийому гостей? А Нюша в розпачі. Приміряючи прикраси, вона розсипала всі намистинки і ніяк не може їх порахувати. Давайте допоможемо. Як можна це зробити? (3 + 3 …..   до 30.) Яким способом можна швидше це зробити? (Замінити множенням) Як замінити множенням? Що треба знати, щоб обчислити цей вираз? Хто здогадався, яка тема сьогоднішнього уроку?

 

VІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Тема сьогоднішнього уроку «Таблиця множення числа 3». Ми  складемо і вивчимо таблицю множення числа 3 та закріпимо  її у виразах і задачах. І Нюша хоче знати таблицю, щоб рахувати без допомоги.

VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота з таблицею.
  • Розгляньте таблицю  додавання числа 3. Замініть вирази на додавання виразами на множення.
  • Чи зміниться добуток, якщо множники  переставити місцями? Чому?
  • Назвемо хором результати таблиці вголос.
  • Що цікавого ви помітили?
  • Як можна одержати наступний добуток з попереднього?  

 

 

 

  1.             Первинне закріплення.

 

  •    Прочитайте таблицю множення, користуючись іншим записом.

 

2

3

4

5

6

7

8

9

    3 •

 

  •    Діти, а  результат якого виразу ви вже запам’ятали?
  •     А хто не запам’ятав – не біда, ми будемо працювати і до кінця уроку ви теж запам’ятаєте.

 

б.  Змагання між рядами.

 

  •    А щоб і Нюша не забувала таблицю множення числа 3, запишемо для неї результати на картках, а заодно позмагаємось, який ряд найшвидше і найправильніше і найдружніше виконає завдання. При потребі користуйтесь результатом попереднього виразу.
  •    Хто хоче бути «експертом» і перевірить, чи немає помилок на картках.
  •    Візьміть картки, а ми хором називаємо лише результати.

 

Фіззарядка для очей.

 

  •    А наймолодша із Смішариків Степанида хоче пограти з вами в піжмурки. Давайте пошукаємо  оченятами, куди вона ховається.

 

2. Робота з підручником.

  1.             – Степанида втомилася,а поки вона відпочиває, ми попрацюємо з підручником і запишемо вирази в зошити. Знайдіть на с.108 вирази 629. 

-Хто піде до дошки? (на дошці і в зошитах 1 і 2 стовпчик).

- А решту виразів обчисліть самостійно .

-  А 2 учні працюватимуть біля дошки*

-Перевіримо вирази. 

 

Додаткові запитання:

- Що таке множення?

-  Як збільшити число у кілька разів?

- Як знайти невідомий множник?

- Назви формулу обчислення периметра квадрата, прямокутника.

 

- Молодці!

 

  1. Завдання 630 
  •                   А учений    Лосяш, хоч і поспішає на іменини, хоче    випробувати ваші знання  в іншому завданні.
  • Подумайте, які вирази можна порівняти, не обчислюючи? Чому треті  вирази треба обчислювати?
  • Лосяш задоволений вашими знаннями.

 

VІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Робота над задачами.
  • А любитель фокусів ворон Кар-Карич загіпнотизував задачі і тепер не може  роз гіпнотизувати, бо не знає як розв’язати їх.  Давайте допоможемо.

А) Задача 632 (самостійно)

- Хто хоче прочитати задачу? Виділіть головні слова .

-  Чи відомо, скільки м’ячів роздали учням?

- Чи відомо, скільки м’ячів залишили у кошику?

- Про що запитується в задачі? Як позначити запитання ?

(Короткий запис з’являється на слайді.)  

- Розв’яжіть задачу самостійно. Короткий запис не переписуйте.

- Давайте перевіримо. (Учень читає, а розв’язання з’являється на слайді)

- Підніміть руку, хто правильно виконав задачу.

- Підніміть руку, хто допустив помилку.

-  Нам вдалося розгіпнотизувати задачу.

- Яке інше запитання можна поставити до задачі, щоб остання дія  розв’язувалась інакше?

Фізкультхвилинка

  • Лікарка Совуня нагадує нам, що пора відпочити. А заодно ми подаруємо Нюші наш подарунок –таночок.
  •  

Б) Задача 633олективно)  

 

  - Розгіпнотизуємо ще одну задачу.

- Прочитайте її. Виділіть головні слова. Як запишемо короткий запис до задачі?

 (1 учень працює біля дошки)

 

- Діти, давайте складемо обернену задачу. Пригадайте, яка задача називається оберненою? Хто вже знає, як скласти обернену задачу?

 

Нам вдалося і цю задачу розгіпнотизувати. Залишилася ще одна  задача.

 

В) Складання  задачі

 

  • Ворон теж приготував троянди для Нюші. Давайте складемо задачу і дізнаємось, скільки.

 

ХІ. Робота з геометричним матеріалом ( в групах).

- Всі зібралися на свято і чекають ведмедика Копатича – всім відомого пасічника і городника. А він  не може прийти, поки не знайде  периметр своїх  ділянок.  Давайте йому допоможемо. А щоб швидше справитись із завданням, об’єднаємось у групи.

- Копатич дуже вдячний вам за допомогу і вирушає до іменинниці.

 

ХІІ. Гра « Виправ помилки»

  • Поки Копатич  в дорозі, Бараш, Їжачок і Крош вирішили позмагатися, хто краще засвоїв таблицю множення числа 3. Давайте перевіримо, хто з них переміг, а заодно перевіримо і свої знання. Візьміть картки і виправте помилки, якщо вони є.
  • - Чи допустив помилки Крош?   Їжачок?  Бараш?
  • То хто з них переміг?   Перемогла дружба.

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

-Нарешті друзі  зібралися і можуть привітати іменинницю Нюшу. А наш урок підходить до кінця.

- Що нового ви засвоїли на уроці?

-Яке завдання було для вас найцікавішим?

А яке – найважчим?

- Хто хоче пройти бліц-опитування  по таблиці множення числа 3?

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 108, № 634; 635

повторити таблицю множення числа 3.

 

  •   Смішарики дякують вам за допомогу і дарують вам кульку. Якщо і у вас веселий настрій – домалюйте його на кульці. Якщо ні – можливо, колись вона теж перетвориться на смішарика.
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку