Конспект уроку з математики для учнів 2 класу допоможе вчителю в цікавій формі разом із казковими героями Смішариками ознайомити учнів із таблицею множення числа 3.
Тема. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням;
формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати
задачі; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до уроків математики.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
За парти всілися зручненько,
Поклали ручки всі гарненько.
Всміхнулись вчителю, сусіду,
Бо ж навчання в радість дітям.
ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.
«Працювати активно! Думати швидко! Відповідати чітко!»
- А щоб урок був цікавим ми проведемо його з вашими улюбленими героями мультфільмів. А з якими саме, дізнаєтесь, коли розшифруєте слово, обчисливши вирази.
12 4 2 14 18 6 8 16 10
а м и с і р ш к и
с і а и и
с м і ш а р и к и
- Так, діти, це Смішарики. Виявляється, у хрюшки Нюші сьогодні день народження. А щоб смішарики встигли на свято, їм потрібно виконати різні математичні завдання. Ми будемо їм допомагати, а заодно закріпимо набуті знання.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
добуток різниця частка сума
Множник |
2 |
2 |
2 |
|
2 |
|
Множник |
5 |
4 |
|
2 |
6 |
2 |
Добуток |
|
|
14 |
18 |
|
16 |
3. А от квіти Бараш забув. Давайте швиденько зберемо чарівний букет, склавши і обчисливши вирази.
- Пригадайте, як зменшити число у кілька разів? Почніть із виділеної фігури.
Зменш у 2 рази
2 |
10 |
14 |
18 |
12 |
Збільш у 2 рази
- А на нашу допомогу вже чекає любитель кактусів Їжачок. Він ніяк не може порахувати свою колекцію. Давайте йому допоможемо.
1) У будинку Їжачка 4 вікна, на кожному по 2 кактуси. Скільки всього було кактусів у будинку?
2) 6 грибів Їжачок розклав на тарілочки, по 2 гриби на кожну. Скільки тарілочок він зайняв грибами?
3) На одну тарілку їжачок поклав 2 яблука. Скільки яблук на 3 таких тарілках?
В) Розв'язування логічної задачі
В одну вазу Їжачок поставив 10 квіток, а в іншу — 6 квіток. Скільки квіток потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб квітів вийшло порівну? (2)
- Молодці, ви допомогли Їжачкові і він тепер не запізниться до Нюші на день народження.
ІV. Хвилинка каліграфії
А кролик Крош саме підписує листівку для іменинниці. Цікаво, скільки їй років? А щоб дізнатися, потрібно розв’язати математичний ланцюжок. Рахуйте в умі і будьте дуже уважні.
2 *6 + 4 : 2 + 6 : 2 = 7
То скільки років Нюші? Запитаємо у Кроша, чи правильно. Молодці! Нюші дійсно 7 років.
- Що ви знаєте про число 7? (одноцифрове, парне, натуральне, ціле).
- Давайте напишемо каліграфічно цифру 7.
Відкрийте зошити, запишіть дату: 11 лютого. Класна робота.
- Зверніть увагу на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам як правильно писати цифру 7.
- Гарно ви попрацювали. Крош дуже вдячний, бо він теж згадав як писати цифру 7.
V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
VІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Тема сьогоднішнього уроку «Таблиця множення числа 3». Ми складемо і вивчимо таблицю множення числа 3 та закріпимо її у виразах і задачах. І Нюша хоче знати таблицю, щоб рахувати без допомоги.
VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
3 •
б. Змагання між рядами.
Фіззарядка для очей.
2. Робота з підручником.
-Хто піде до дошки? (на дошці і в зошитах 1 і 2 стовпчик).
- А решту виразів обчисліть самостійно .
- А 2 учні працюватимуть біля дошки*
-Перевіримо вирази.
Додаткові запитання:
- Що таке множення?
- Як збільшити число у кілька разів?
- Як знайти невідомий множник?
- Назви формулу обчислення периметра квадрата, прямокутника.
- Молодці!
VІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
А) Задача 632 (самостійно)
- Хто хоче прочитати задачу? Виділіть головні слова .
- Чи відомо, скільки м’ячів роздали учням?
- Чи відомо, скільки м’ячів залишили у кошику?
- Про що запитується в задачі? Як позначити запитання ?
(Короткий запис з’являється на слайді.)
- Розв’яжіть задачу самостійно. Короткий запис не переписуйте.
- Давайте перевіримо. (Учень читає, а розв’язання з’являється на слайді)
- Підніміть руку, хто правильно виконав задачу.
- Підніміть руку, хто допустив помилку.
- Нам вдалося розгіпнотизувати задачу.
- Яке інше запитання можна поставити до задачі, щоб остання дія розв’язувалась інакше?
Фізкультхвилинка
Б) Задача 633 (колективно)
- Розгіпнотизуємо ще одну задачу.
- Прочитайте її. Виділіть головні слова. Як запишемо короткий запис до задачі?
(1 учень працює біля дошки)
- Діти, давайте складемо обернену задачу. Пригадайте, яка задача називається оберненою? Хто вже знає, як скласти обернену задачу?
Нам вдалося і цю задачу розгіпнотизувати. Залишилася ще одна задача.
В) Складання задачі
ХІ. Робота з геометричним матеріалом ( в групах).
- Всі зібралися на свято і чекають ведмедика Копатича – всім відомого пасічника і городника. А він не може прийти, поки не знайде периметр своїх ділянок. Давайте йому допоможемо. А щоб швидше справитись із завданням, об’єднаємось у групи.
- Копатич дуже вдячний вам за допомогу і вирушає до іменинниці.
ХІІ. Гра « Виправ помилки»
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
-Нарешті друзі зібралися і можуть привітати іменинницю Нюшу. А наш урок підходить до кінця.
- Що нового ви засвоїли на уроці?
-Яке завдання було для вас найцікавішим?
А яке – найважчим?
- Хто хоче пройти бліц-опитування по таблиці множення числа 3?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 108, № 634; 635
повторити таблицю множення числа 3.