Вчитель має змогу на уроці з природознавства знайомити учнів з корисними копалинами разом з цікавими героями (Компиком та Смайликом). Урок насичений різними видами роботи, використовуються презентації,відео уривки, практична робота в парах і др.
Відкритий урок з природознавства
3клас
Тема : Гірські пороли. Корисні копалини. Охорона корисних копалин
Мета: ознайомити з поняттями «гірські породи» , «корисні копалини» , «родовища» . формувати вміння здобувати знання на основі дослідів. Вчити розпізнавати корисні копалини , порівнювати їх. Виділяти істотні ознаки досліджуваних об’єктів. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати самостійність, бережливе ставлення до природних ресурсів.
Обладнання: карта України, колекція корисних копалин, вугілля, крейда, склянки, індивідуальні картки, загадки, ілюстрації, зображення «Компика», міні-смайлики, демонстраційний куб (з питаннями на гранях: що?, де?, коли? чому? і т.д.) , картки-сигнали, презентація в Power Point , мікрофільм « У шахті»
ХІД УРОКУ
Ми гостей вітаємо!
Всім добра бажаємо.
Хай радісним буде ваш день –
(жартівливий прогноз )
( підсумок проводить 2 чергових )
1-ший учень:
- За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в Нараївській школі, а зокрема в 3 класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, невеликий вітерець від піднятих угору рук та температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості “смайликів ” та високих балів.
2-ий учень:
А) «Кругообіг води в природі» ( у вигляді експрес-тестів), Б) загадки по темі. (оцінювання )
Наче гостя виглядають.
А з'явлюся - хвилюються
Та в захисток ховаються. (дощ);
Корисні копалини. Вони потрібні щоб виготовити машини та літаки, бензин, фарби, ліки і ще багато необхідних речей.
Як ви розумієте вислів «корисні копалини»?
Корисні тому, що приносять користь людям. А копалинами їх називають тому, що добувають з надр землі. Корисні копалини – це природні тіла, які людина добуває з надр Землі, використовує їх для своїх потреб. (5 кадр )
Якщо вони неглибоко, то риють спеціальні ями (кар’єри) там працюють потужні машини.
б) Робота з підручником ( читають статтю про свердловини й шахти, роботу гірників.)
- Як облаштовують шахти?
- Які корисні копалини добувають за допомогою свердловин?
в) Ознайомлення з колекцією корисних копалин
Фізкультхвилинка:
все вивчаєм на землі:
сонце, гори і рослини,
хмари, воду і тварини.
Результати учні вписують в табличку .
(гімнастика для очей )
а) Закріплення вивченого. КУБУВАННЯ
б) Збереження корисних копалин. Метод «ПРЕС»
1) « Я вважаю …., що корисні копалини …
2) …тому, що …
3) наприклад …
4 ) … отже …
11. Тести –презентація
д/з: подається у вигляді лотереї.
Підсумок « Незакінчені речення»:
Емоційні враження «Мій смайлик»
Оцінювання ( узагальнююче, бо враховується робота на попередньому уроці і самостійна робота. )
Додаток
Практична робота
|
Кам’яне вугілля |
Крейда |
Стан |
|
|
Колір |
|
|
Горючість |
|
|
Інші властивості |
|
|
Використання |
|
|
|
Кам’яне вугілля |
Крейда |
Стан |
|
|
Колір |
|
|
Горючість |
|
|
Інші властивості |
|
|
Використання |
|
|