Відкритий урок з теми : Справжня особистість

Про матеріал
Метою уроку є формування компетентностей. Також використано групову форму роботи.
Перегляд файлу

Дата:

Тема:Справжня особистість

Мета: формування предметних компетентностей:ознайомити учнів з біографіями відомих людей, яких уважають справжніми особистостями; дати розуміння значення знань, освіти, працелюбства в житті людини, в досягненні життєвих успіхів.

          формування ключових компетентностей: заохочувати школярів висловлювати власну думку, вчити враховувати думку товаришів; вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватись різноманітною довідковою літературою, вміння здійснюватикомунікацію у групі та в колективі, виховувати працьовитість.

Обладнання та матеріали: картки із завданнями для групової роботи, презентація до уроку, підручники та зошити з предмету «Я у світі», кольорові олівці(зелений, жовтий, червоний), аркуші з тестуванням.

Тип уроку: комбінований

Методи роботи:  розповідь, пояснення, бесіда, робота з підручником., інтерактивний метод «Навчаючись-навчаю сам»., метод тестування.

Форми роботи: фронтально-колективна та групова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Девіз уроку

Люблю я свій розум,

увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все добре.

І мислю логічно.

Учителя слово

здійсню я практично.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Колективне обговорення

Учні зручно розташовуються. Клас обговорює різні аспекти запропонованої проблеми. Обговорення триває доти, поки є охочі висловитися. Учитель підсумовує сказане.

Проблемне запитання: «Що означає бути справжньою особистістю?».

Мета: заохочувати учнів висловлювати власну думку, вчити враховувати думку товаришів.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку людину вважають справжньою особистістю.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником ( с. 16)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

  1. Робота у зошиті(вправа 1, с. )

Учні записують визначення слова успіх

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Робота в групах

Кожна група отримує завдання і після завершення часу на виконання представляє свої результати роботи.

Завдання для груп

1 група

Згадайте імена відомих людей. Що вам відомо проїх життєвий шлях і досягнення. Із довідки доберіть риси характеру, притаманні саме їм.

Довідка: працьовитість, хитрість, наполегливість, байдужість, організованість, чесність, порядність, брехливість, жорстокість, цілеспрямованість, уважність, сміливість, мудрість, творчість.

— Отже, які риси характеру найбільш характерні для таких людей?

2 група

Робота над прислів'ями

— З’єднайте початок і кінцівку прислів’я.

Мудрим ніхто не вродився,                             нема плода.

Вчення світ,                                                       а навчився.

Без труда                                                            а невчення тьма.

Хто не стикався в житті із труднощами,        той житиме вічно

Воля і крізь                                                        ніколи не стане справжньою людиною.

Хто жив для народу,                                         таке й насіння

Яке коріння —                                                   скелю пройде.

Висновок. Знання, освіта — запорука успіху.

3 група

Прочитайте й обговоріть оповідання В. О. Сухомлинського «Кожна людина повинна». Дайте відповіді на запитання після тексту.

КОЖНА ЛЮДИНА ПОВИННА

Мама з маленьким Петриком сіли в потяг. Вони їдуть в далеке південне місто, на берег теплого моря — відпочивати. Мама стелить на полиці ліжко для себе і на окремій полиці — для Петрика. Хлопчик вечеряє: їсть смачну булку, курячу ніжку і яблуко. М’яко погойдуючись, заколисують вагони. Ліг Петрик на м’яке ліжко і питає:

— Мамо, ви говорили, що потяг веде машиніст. А хто ж уночі веде потяг? Невже він йде сам?

— Уночі теж веде потяг машиніст.

— Як? — дивується Петрик.— Невже він уночі не спить?

— Не спить, синок.

— Ми спимо, а він не спить? Цілу ніч? — ще більше дивується Петрик.

— Так, машиніст не спить цілу ніч. Якби він хоч на хвилину заснув, потяг розбився б і ми загинули б.

— Але як же це так? — не може зрозуміти Петрик.— Йому ж спати хочеться?

— Хочеться, але він повинен вести потяг. Кожна людина — повинна. Подивися у вікно, бачиш: геть у полі оре землю тракторист. Ніч, а людина працює, бачиш, як прожектором освітлює поле? Тому що він повинен працювати вночі.

— І я повинен? — питає Петрик.

— І ти повинен.

— Що ж я повинен?

— Бути людиною,— відповіла мама.— Це найголовніше. Трудитися. Поважати і шанувати старших. Зневажати лінь і недбайливість. Любити свою рідну землю.

Петрик довго не міг заснути.

 

— Що головне хотів сказати автор оповідання?

— Просто чи не просто бути людиною?

— Кожна людина — це неповторна особистість, унікальна і зовсім не схожа на інших. І кожна людина повинна прагнути нести в собі заряд розумного, доброго, світлого. Відомий кіномитець Олександр Довженко сказав так: «Живи так, щоб усім навколо тебе було добре».

4 група

  1. Прочитайте й обговоріть притчу у підручнику «Двоє друзів і старий жебрак» с. 18-19.
  2. Дайте відповіді на запитання після тексту.
  • За що люди стали поважати Сергія?
  • Чому вони вважають його особистістю?
  1. Представлення результатів роботи кожної групи .

 

Фізкультхвилинка( після виступу першої групи)

 

3. Тестування

Щоб навчити учнів адекватно оцінювати себе, проводять тестування, що має стати підсумком цього уроку і програмою саморозвитку на майбутнє.

На картці у кожного учня поданий ряд слів-характеристик, що описують якості особистості: чесність, егоїзм, акуратність, чуйність, мрійливість, делікатність, хитрість, неохайність, гордість, дбайливість, завзятість, скритність, безпечність, жалісливість, ніжність, соромливість, обережність, рішучість, щирість, зібраність, життєрадісність, нерішучість, соромливість, жадність, заздрісність, підозрілість, сміливість, злопам’ятність, примхливість, нахабство, упертість, грубість, поступливість, мстивість, повільність, запальність, терплячість, скромність, образливість, наполегливість, байдужість.

Завдання. Обведи жовтим кольором ті якості, які, як ти вважаєш, характеризують тебе сьогодні. Обведи зеленим ті якості, які тобі подобаються. Можливо, деякі з них уже сьогодні тобі притаманні, а інші ти виховаєш у собі з часом.

Обведи червоним ті якості, які тобі не подобаються. Мабуть, тобі хотілося б їх ніколи не мати.

— Погляньте на свої картки. Вони у вас різнокольорові. А це тому, що у світі немає жодної ідеальної людини, яка мала б тільки позитивні якості. У кожній людині є щось хороше і щось погане. В однієї людини більше позитивних рис, а в іншої — негативних. Важливо, щоб ви могли чесно зізнатися собі у соїх негативних рисах і почали виправлятися, змінюватися, позбуватися поганого і набувати доброго. І тоді про вас казатимуть, що ви прекрасні і зовні, і всередині.

 VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Про яких людей прочитали?

— Чому їх називають справжніми особистостями?

 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 16-20).

Записати всі свої мрії в дві колонки: матеріальні і нематеріальні. Обрати найважливішу для себе мрію і написати, що необхідно зробити для її виконання.

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку