Проектна пошукова діяльність –
єдиний спосіб ставитись до дітей таким чином,
щоб пробудити у них усе найкраще,
а потім дозволити їм повірити у себе
якомога сильніше.
В.Х. Кілпатрі
Предмет. Я у світі. 4 клас
Тему проекту : ”Я пізнаю Україну”
Мета проекту:
Дізнатися про походження назви України, видатних українців, географічне положення, країн-сусідів.
Розвивати креативне мислення, бажання працювати самостійно, творчо;
вчити працювати з Інтернет ресурсами, здійснювати пошук і відбір потрібної інформації для виконання завдань;
Формувати патріотичні почуття, національну свідомість, гідність, приналежність до рідної української землі, українського народу;
Виховувати почуття любові до рідної Батьківщини,гордість за свою країну, історію, культуру.
Освітні технології: проектна технологія, робота в групах, використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Слайд 2
Тип проекту: інформаційний, дослідницький
За кількістю учасників – груповий
За тривалістю – середньотривалий
Завдання: навчити працювати в групах, досягати спільної мети, презентувати продукт своєї діяльності.
Слайд 3
Провідна проблема: дослідження історії своєї Батьківщини, вивчення видатних постатей України, великих міст України, визначення її географічного положення, ознайомитись з її країнами-сусідами.
Слайд 4
Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; цікаві енциклопедичні дані; освоєння групами різних практичних технологій.
Кінцевий результат: глибоке засвоєння матеріалу;
- формування навичок роботи в колективі, з додатковою літературою; комп’ютерна презентація, створення альбому “Я пізнаю Україну”
Ознайомити учнів з правилами взаємодії під час проекту:
Працювати дружно, злагоджено, разом.
Усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно.
Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати.
Радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно.
«Запозичати» ідеї в інших груп з їхнього дозволу.
Бути доброзичливими, старанними, відповідальними.
1 етап – ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ.
Повідомляється тема, форма проекту, завдання, план роботи. Усе це обговорюється в класі, учні вносять свої пропозиції.
2 етап – ПІДГОТОВЧИЙ.
Планування проектної діяльності:
Розподіл учнів на групи, розподіл завдань. Учні виконують завдання в групах «Історики», «Журналісти» , «Екскурсоводи», “Географи”.
Завдання для «Істориків» : дослідити виникнення назви “Україна”, історію виникнення Києва, дібрати легенди . (документ верд з малюнками)
Завдання для «Журналістів» : знайти інформацію про видатних українців, провести експрес-опитування серед громади. (створити презентацію). залучають батьків, складають анкету для опитування населення. Визначають видатних людей серед спортсменів, письменників, художників.
Завдання для «Екскурсоводів» : створити віртуальну подорож історично-значимими місцями нашої Батьківщини. ( на карті України прокладають шлях істирично-значимими містами, дають коротку інформацію)
Завдання для «Географів»: визначити географічне положення України на карті, її країн-сусідів. (на карті України створюють колаж: визначають гори, моря, ріки)
3 етап – ПРОЕКТНА РОБОТА.
Пошук матеріалів: бібліотека, Інтернет -ресурси.
Проведення циклу уроків, виховних заходів, пов`язаних із темою проекту. За необхідністю учні звертаються за допомогою до вчителя.
4 етап – ОФОРМЛЮВАЛЬНИЙ.
На цьому етапі відбувається остаточне оформлення суб'єкта.
5 етап – ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ.
Завершальний урок з теми, на якому кожна група представляє продукт своєї діяльності ( презентацію, віртуальну подорож,створюється альбом , захищають свої ідеї, зміст, відповідають на запитання « опонентів». Відбувається презентація та захист проектів.
6 етап – ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Це аналіз виконаної роботи, виявлення її переваг і недоліків, труднощів, само- і взаємооцінювання результатів, визначення побажань і планів на майбутнє.
У проектній діяльності використовується як зовнішнє оцінювання (вчитель, учні), так і самооцінювання (перевага надається самооцінюванню).
Критеріїв оцінювання в проектній діяльності не існує. Вони розробляються спільно всіма учасниками проекту. Їх має бути небагато.
ІІІ. Робота на уроках
Природознавство
Знайти матеріали про історично-значимі міста України, видатних українців, географічне положення.
Літературне читання
Зібрати інформацію про походження назви Україна, дібрати легенди про неї.