Розробка сценарія відкриття тижня географії в школі "Навколо світу за 5 днів".
Захід розрахований на 50-60хв.Місце проведення: актова зала
складається з трьох основних частин.
Виступу учнів, вчителя предметника, директора навчального центу.Презентація тижневого плану проведення тижня географії в школі.
під час проведення заходу переплітається зачитування віршів, співання пісень, зображення туристичної сценки, супроводжується презентаціями.
Відкриття тижня географії в школі
I частина
Всі:
Раз ,два!Три, чотири!
Три, чотири!Раз,два!
Хто крокує дружно в зал?
Це географів наш клан!
Географію ми любим,
Географію вчимо!
І знання цього предмета
Все життя пронесемо!
Тож крокуєм дружно в ряд
Цю науку представлять!
Командир.Загін,рівняйся струнко!До здачі рапорту заступнику директора з навчальної роботи Тетяні Миколаївні Лимар стояти струнко!Товариш заступник директора , загін…
Всі.ГЕОКЛАС
Командир.Наш девіз:
Всі.Географія-це ВО!Географія-це ОГО_ГО!Географія-це клас!Тиждень буде в нас атас!
Командир.Дозвольте тиждень географії розпочати?
Тетяна Миколаївна.Дозволяю тиждень географії розпочати і науку географію презентувати!
1-й ведучий.Увага, увага!Послухайте нас!Цікаву новину повідати час!Слухайте всі нас!Тиждень географії відкривається в цей час!
2-й ведучий.Буде він пізвальним, розважальний,спортивним та інформативним!Словом, дуже незвичним!Хто розум, увагу, винахідливість має,-нехай у гості до нас завітає!
1-й ведучий.А хто ще не встиг науку цю прекрасну полюбити, ми з тим збираємось міцно дружити!Бо поведемо віх по дорозі до знань, КВК, вікторин, кросвордів, запитань.
2-й ведучий. (Фон музика)
Лунає хай географії хвала,
Від неї у школі користь немала.
Що ж географія-наука не проста, Ми маєм знати села і міста,
Рівнини, гори, ріки і моря,
Багато ще-вас запевняю я.
1-й ведучий.
І як природу треба берегти,
Де водяться,чим живляться кити,
Де добувають золото, графіт,
Як відрізнити мармур та граніт
Із чого сталь отримав сталевар,
Скільки зерна молотять на гектар
2-й ведучий.Які народи в Африці живуть,
Чом багато німці «коли» пють,
Ще сто разів «Чому?Коли? і Де?»
На все це географія відповідь знайде!
ПІСНЯ:Співає геоклас на мотив пісні «Мама на кухні» Потап І Настя
1-й ведучий: До слова запрошується заступник директора з навчальної роботи ____________________(виступ)
Вчитель: Шановні діти, шановні коллеги!Починаючи з сьогоднішнього дня , 23 квітня по п’ятницю 27 квітня в нашій школі Перлини Придніпров’я буде проходити тиждень географії «Навколо світу за 5 днів»
Під таким девізом:
«Не знаю-прочитаю,
Не вмію-навчуся,
Але в географії я успіху доб'юся»
Хочу вам оголосити план за яким буде проходити наша мандрівка в чудову країну Географії:
Сьогодні на 2 поверсі навчального корпусу до вашої уваги представлена виставка географічної літератури на тему«Як відкривали світ», «Планета Земля».Також ви зможете переглянути цікаві географічні факти України та світу.
У Вівторок:
В Середу:
В Четвер:
Пятниця :
Сподіваюся, що ви будете активно приймати участь у різних конкурсах,вікторинах.Проявіть себе, покажіть свої знання. І крім цього отримайте приємний сюрприз.Наснаги вам!Бажаємо успіху!
II частина
( учні 6 класу, вірші + пісня)
Музика фон
Учень 1
Вас вітаємо ми щиро
Всім географічним миром,
Скажем істину відому:
Що Земля – це наша дома!
Учень 2
А наука, що Землю вивчає,
Таємниці всі нам розкриває,
З географією знатись –
Це в усьому розбиратись!
Учень 3
Чому гори на карті й рівнини,
Де яри, де горби і долини,
Чим цікаві моря й океани,
Який вигляд мають вулкани.
Учень 4
По країнах в заочні мандрівки,
Нам дає ця наука путівки:
Уявляєм Канаду, Японію, Штати
Знаєм де Коста-Ріку шукати.
Учень 5
Знаєм ми хто Магеллан,
Де найглибший океан.
В Амазонці не купались,
Та про неї все дізнались.
Учень 6
Розрізняєм пасати й мусони,
І пояснюєм рухи циклонів,
Де взялись річки і озера,
І яка найдовша печера.
Учень 7
Про Байкал не раз ми чули,
Що глибоко дуже там,
І на Світязь помандруєм,
Лиш охота була б нам.
Учень 8
Посмакуємо вуграми
І скупаємось в воді,
Помандруємо світами,
Бо природа – то наш дім!
(виконують пісню про географію на мотив пісні “Голубой вагон”муз.В Шаінського, сл.Е.Успенського з мультфільму “ Бременські музиканти”)
День за днем біжить кудись у синю даль,
І загадок сповнена Земля,
А пізнати всі ці дива-чудеса, –
Допоможе географія.
Приспів
Азимути-кути, напрями , компаси
Північ і південь де, - все засвоїв я.
Азимути-кути, напрями , компаси
Ось чому вчить мене: географія!
Тут зима з весною зустрічається,
Квітне сад, врожай дають поля,
Сонце світить , люди усміхаються, -
Все це наша матінка Земля!
Приспів
Азимути-кути, напрями , компаси
Північ і південь де, - все засвоїв я.
Азимути-кути, напрями , компаси
Ось чому вчить мене: географія!
Учень
Отож, - ми географи! А географи – це туристи! Тому вирушаймо у мандрівку цікавими місцями планети.
Учень
Ліси, рівнини, гори, і сонця схід.
В озорені простори - йдемо в похід.
Земля цвіте безкрая – ясні путі
Стежкою в гори, в сині простори,
Йдем у ліси і бори
На верховітті і у долині наші горять костри.
Від краю і до краю –
Шляхи... Стежки...
Вітчизно, любий краю,
Цвіти, віки!
III частина
Сценка «Туристи»
(Всі виступаючі перевтілюються у туристів: одягають рюкзаки, беруть карту, казанок, компаси, штурмовки, і все що необхідно в похід. Звучить пісня “ Ничего на свете лучше нету” муз. Г.Гладкова , сл. Ю. Ентіна з мультфільму “ Бременські музиканти”, під яку вони ідуть по сцені імітуючи подорожуючих)
Виконують пісню «Навчимося у поході, у поході»
Учень 1 (музика стихає)
Стійте! Привал! Де ми знаходимось?
(всі дивляться карту, озираються довкола, орієнтуються за компасом).
Та це ж о. Гренландія – самий великий острів на Землі. Він за площею у 10 разів більший Великобританії. 80% острова вкрито льодом, середня товщина якого 2,4 км., а максимальна 3,5 км. Лід Гренландії повільно переміщується до берегів, сповзаючи у воду, обламується утворюючи щорічно 15 тисяч айсбергів. Саме такий айсберг спричинив крушіння Титаніка.
Заселено 3,5% території острова. На крайньому півдні живуть ескімоси, які займаються рибальством і мисливством. Вперше цей острів побачили нормани у Х ст.
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
Учень2 ( музика стихає)
Зупиніться! Подивіться як тут гарно! Де ми?
(всі дивляться карту, озираються довкола, орієнтуються за компасом).
Учень 3
Ми потрапили в центральну Америку. Це ж Мексика! О, тут є на що подивитись. У лісах живуть медові мурахи, які поглинають багато нектару і їх животики роздуваються до розмірів виноградини. Втративши здатність рухатися, вони висять на гілках за ними спостерігають робочі мурахи. Ці запаси їжі для цілої колонії. Ці мурахи є ласощами для мексиканських селян. У гнізді мурах може бути до 3 тисяч таких живих горщиків з медом .А ще мексиканці вживають в їжу соковиті стебла кактусів. Вони роблять з них желе, пряники і навіть морозиво. Та пропоную вам взяти курс на північ, тут неподалік є цікаве місце.
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
Учень 4 (музика стихає)
Ось ми й прийшли. Це найбільша в світі карстова печера Флінт – Мамонтова в Аппалачах. Загальна довжина ходів 500 км. , 225 підземних проходів, 50 залів, 20 шахт. Є три великі підземні озера і річки, в них є життя - сліпі риби павуки і рачки. Знайдена печера у 1809 р. Мисливцем, який переслідував пораненого ведмедя, з того часу нею цікавляться туристи і науковці.
Але не затримуйтесь , пішли далі.
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
Учень5 (музика стихає)
Чекайте! Я не розумію де ми! На карті цього острова немає. Ми заблудились.
( всі озираються, розглядають карту, пробують визначити місцезнаходження. На сцену виходить Робінзон Крузо)
Музика
Робінзон Крузо
Ось уже 300 років я живу на цьому світі. Доля зіграла зі мною такий жарт. Викинувши мене на берег, я ледь не загинув, але став довгожителем. 28 років я пробув на цьому острові майже одинаком. Але цей острів райський куточок. Тут цілий рік літо. З корабля мені вдалося взяти одяг, зброю, інструменти. А далі я боровся за життя як міг. Важко було, бо я не знав місцевих рослин, але на моє щастя тут росли знайомі мені бананові і апельсинові дерева.
А ви, бачу, теж подорожуєте?
Я бачу, що ви справжні туристи, і я сміливо можу йти до своїх лісових друзів.
Учень 5
Ми теж покидаємо цей острів, далі наша дорога веде нас додому.
Виконують танок разом з Робінзоном Крузо.
Музика
Учень:
Ми географи завзяті,
Хочем все на світі знати.
Візьмем дружно карти в руки,
Й помандруєм в світ науки.
Гори, ріки і долини –
Все це наша Україна;
Україна – рідний крайБережи, люби і знай.} всі разом