Віднімання десятків від двоцифрових чисел

Про матеріал

Урок засвоєння нових знань. Формувати в учнів поняття про одиницю та десяток, як одиниці лічби; вчити віднімати числа десятками; вдосконалювати навики розв'язання задач на зменшення числа на кілька одиниць; організувати творчу роботу над задачами; розвивати психологічні процеси:довільну увагу, мислення, навички аналізу; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бажання допомагати старшим, співпереживати.

Перегляд файлу

Тема: Віднімання десятків від двоцифрових чисел

Очікувані результати: продовжити формувати в учнів поняття про одиницю та   десяток, як одиниці лічби; вчити віднімати числа десятками; вдосконалювати навики розв’язання задач на зменшення числа на кілька одиниць; організувати творчу роботу над задачами; розвивати психологічні процеси:довільну  увагу, мислення, навички аналізу; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бажання допомагати старшим, співпереживати.

Методичне забезпечення: підручник, зошит, …..картки для індивідуальної роботи, lego, фізкультхвилинка(відео).

 

Перебіг уроку:

І.Вступна частина(І фаза)

1.Ранкове коло(1-3 хв.) (Звучить пісня «Де ти, ясне сонечко»)

Озвався ранок сотнями пісень,
Співає поле, ліс і гори, й ріки!
Так починається весняний день.
Було так завжди й буде так навіки.

 

 

2. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності

Світить сонечко у класі -

Ми рахуєм промінці.

Десять, двадцять, тридцять, сорок –

Їх не втримати в руці!

П’ятдесят і шістдесят –

Полетять до пташенят!

Сімдесят, вісімдесят –

Збудять вмить усіх звірят!

Дев’яносто – позбирають

Краплі від усіх дощів.

Сто – засяють ластовинням

На обличчях дітлахів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

1      - Діти, до нас на урок сьогодні прийшла Попелюшка. Вона просить вас допомогти їй потрапити на бал та зустрітися там з новими друзями. Чи готові ви їй допомогти?

      - Тоді перше завдання, яке нам потрібно виконати – зібрати зернятка до мішка. Це ми зробимо, якщо правильно дамо відповіді на запитання.

  • Який зараз урок?
  • Чого ви очікуєте від уроку?
  • Який у вас сьогодні настрій?
  • Скількома різними цифрами записується число 10?50?

       - Молодці! З першим завданням ви чудово впоралися. А зараз давайте допоможемо Попелюшці порахувати курчаток.

Каже мати – квочка:

- В мене сім синочків

І три дочки.

Скільки діточок у квочки? (7+3=10)

2        - Завдання мачухи зробити Попелюшці ми допомогли – тепер треба вдягнутися у святковий одяг. Для цього виконаємо письмове завдання – математичний диктант. Якщо впораємося, то Попелюшка матиме гарне вбрання.

ІІ. Основна частина (ІІ фаза)

  1. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.

Завдання №1. Математичний диктант

  • Запишіть такі числа: 10,30,70.
  • Запишіть сусідів числа 50?
  • Запишіть суму чисел 10 і 20.

Завдання №2. Робота в підручнику

  • А нам не можна зупинятися ,тому мерщій далі.

Виконання у підручнику(ст.69) завдань №1 і №2.

  • Прочитай числа. Які числа сховалися?
  • Заповни порожні клітинки за зразком. Запиши в зошиті утворені числові вирази.

     2.Фізкультхвилинка(відео)

3     - Молодці! Наша гостя має гарний вигляд. Тепер треба підготувати карету, на якій Попелюшка відправиться на бал. Ми з вами маємо великого гарбуза та маленьких мишенят. Щоб гарбуз перетворився на розкішну карету, а мишенята – на коней, виконайте наступне завдання.

Завдання №3. Робота з Lego

      -Діти давайте уявимо, що одна цеглинка лего це 1 десяток. Я по черзі буду показувати різну кількість цеглинок, а вам треба порахувати і сказати яке це число.

4- Карета готова, відправляємося у подорож. Щоб без перешкод дібратися до замку, необхідно порівняти числа.

ІІІ. Заключна частина(ІІІ фаза)

1.Закріплення вивченого.

Робота з картками(диференційовані завдання)

а)порівняти числа;  б)обчислити.

 

              10     30               20+40=

              50     70               30+30=

              80     20               60+10=

              90     40               20+20=

 

Робота над задачами (с. 111, задача 4)

       - Нарешті ми з вами допомогли Попелюшці дібратися до замку. А тут її чекає багато друзів. Давайте зараз розв’яжемо задачу, із якої дізнаємося, хто саме очікував тут на неї.

5Принців – 10

Принцес – 20

На скільки більше приїхало принцес на бал?

Аналіз задачі

- Розкажіть умову задачі.

- Про що запитується в задачі?

- Що означає число 10 (20)?

- Що потрібно зробити, щоб дізнатися скільки всього принців та принцес приїхало на бал? (Додати: 10+20=30)

- Як відповісти на питання задачі? Як дізнатися, на скільки одне число більше (менше) від другого? (Потрібно від більшого числа відняти менше: 20-10=10)

- Молодці! Ви гарно впоралися із задачею. Попелюшка дякує вам за допомогу.

2.Рефлексія.

- Що ж, любі дітки, наша подорож наблизилася до свого кінця. Давайте згадаємо, що саме ми робили на уроці, що найбільше сподобалося, запам’яталося, чого навчилися.

 Сьогодні я дізнався(лася)...

 Я виконував(ла) завдання...

 Я відчув(ла), що...

 Тепер я зможу...

 Було цікаво...

 Було складно...

 Мені захотілося ...

- Сьогодні ви дуже багато і гарно попрацювали. Наша гостя вирішила подарувати вам на згадку про себе кришталеві черевички.

(Кожен учень отримує малюнок із зображенням кришталевого черевичка)

https://fc.vseosvita.ua/000fn2-93a9/003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 травня
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку