Урок засвоєння нових знань. Формувати в учнів поняття про одиницю та десяток, як одиниці лічби; вчити віднімати числа десятками; вдосконалювати навики розв'язання задач на зменшення числа на кілька одиниць; організувати творчу роботу над задачами; розвивати психологічні процеси:довільну увагу, мислення, навички аналізу; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бажання допомагати старшим, співпереживати.
Тема: Віднімання десятків від двоцифрових чисел
Очікувані результати: продовжити формувати в учнів поняття про одиницю та десяток, як одиниці лічби; вчити віднімати числа десятками; вдосконалювати навики розв’язання задач на зменшення числа на кілька одиниць; організувати творчу роботу над задачами; розвивати психологічні процеси:довільну увагу, мислення, навички аналізу; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бажання допомагати старшим, співпереживати.
Методичне забезпечення: підручник, зошит, …..картки для індивідуальної роботи, lego, фізкультхвилинка(відео).
Перебіг уроку:
І.Вступна частина(І фаза)
1.Ранкове коло(1-3 хв.) (Звучить пісня «Де ти, ясне сонечко»)
Озвався ранок сотнями пісень,
Співає поле, ліс і гори, й ріки!
Так починається весняний день.
Було так завжди й буде так навіки.
2. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності
Світить сонечко у класі -
Ми рахуєм промінці.
Десять, двадцять, тридцять, сорок –
Їх не втримати в руці!
П’ятдесят і шістдесят –
Полетять до пташенят!
Сімдесят, вісімдесят –
Збудять вмить усіх звірят!
Дев’яносто – позбирають
Краплі від усіх дощів.
Сто – засяють ластовинням
На обличчях дітлахів!
3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
- Діти, до нас на урок сьогодні прийшла Попелюшка. Вона просить вас допомогти їй потрапити на бал та зустрітися там з новими друзями. Чи готові ви їй допомогти?
- Тоді перше завдання, яке нам потрібно виконати – зібрати зернятка до мішка. Це ми зробимо, якщо правильно дамо відповіді на запитання.
- Молодці! З першим завданням ви чудово впоралися. А зараз давайте допоможемо Попелюшці порахувати курчаток.
Каже мати – квочка:
- В мене сім синочків
І три дочки.
Скільки діточок у квочки? (7+3=10)
- Завдання мачухи зробити Попелюшці ми допомогли – тепер треба вдягнутися у святковий одяг. Для цього виконаємо письмове завдання – математичний диктант. Якщо впораємося, то Попелюшка матиме гарне вбрання.
ІІ. Основна частина (ІІ фаза)
Завдання №1. Математичний диктант
Завдання №2. Робота в підручнику
Виконання у підручнику(ст.69) завдань №1 і №2.
2.Фізкультхвилинка(відео)
- Молодці! Наша гостя має гарний вигляд. Тепер треба підготувати карету, на якій Попелюшка відправиться на бал. Ми з вами маємо великого гарбуза та маленьких мишенят. Щоб гарбуз перетворився на розкішну карету, а мишенята – на коней, виконайте наступне завдання.
Завдання №3. Робота з Lego
-Діти давайте уявимо, що одна цеглинка лего це 1 десяток. Я по черзі буду показувати різну кількість цеглинок, а вам треба порахувати і сказати яке це число.
- Карета готова, відправляємося у подорож. Щоб без перешкод дібратися до замку, необхідно порівняти числа.
ІІІ. Заключна частина(ІІІ фаза)
1.Закріплення вивченого.
Робота з картками(диференційовані завдання)
а)порівняти числа; б)обчислити.
10 30 20+40=
50 70 30+30=
80 20 60+10=
90 40 20+20=
Робота над задачами (с. 111, задача 4)
- Нарешті ми з вами допомогли Попелюшці дібратися до замку. А тут її чекає багато друзів. Давайте зараз розв’яжемо задачу, із якої дізнаємося, хто саме очікував тут на неї.
Принців – 10
Принцес – 20
На скільки більше приїхало принцес на бал?
Аналіз задачі
- Розкажіть умову задачі.
- Про що запитується в задачі?
- Що означає число 10 (20)?
- Що потрібно зробити, щоб дізнатися скільки всього принців та принцес приїхало на бал? (Додати: 10+20=30)
- Як відповісти на питання задачі? Як дізнатися, на скільки одне число більше (менше) від другого? (Потрібно від більшого числа відняти менше: 20-10=10)
- Молодці! Ви гарно впоралися із задачею. Попелюшка дякує вам за допомогу.
2.Рефлексія.
- Що ж, любі дітки, наша подорож наблизилася до свого кінця. Давайте згадаємо, що саме ми робили на уроці, що найбільше сподобалося, запам’яталося, чого навчилися.
— Сьогодні я дізнався(лася)...
— Я виконував(ла) завдання...
— Я відчув(ла), що...
— Тепер я зможу...
— Було цікаво...
— Було складно...
— Мені захотілося ...
- Сьогодні ви дуже багато і гарно попрацювали. Наша гостя вирішила подарувати вам на згадку про себе кришталеві черевички.
(Кожен учень отримує малюнок із зображенням кришталевого черевичка)