Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми.

Про матеріал
Закріпити вміння додавати круглі числа; навчити віднімати круглі числа на основі правила віднімання числа від суми; розв’язувати задачі, що є комбінацією вивчених видів простих задач; удосконалювати навички усних обчислень ; розвивати комунікативну та когнітивну компетентності, виховувати навички самоконтролю , доброзичливість , почуття товариськості, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

 

Тема: Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми.

Мета: Закріпити вміння додавати круглі числа; навчити віднімати круглі числа на основі правила віднімання числа від суми;  розв’язувати задачі, що є комбінацією вивчених видів простих задач; удосконалювати навички усних обчислень ; розвивати комунікативну та когнітивну компетентності, виховувати навички самоконтролю , доброзичливість , почуття товариськості, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Вид уроку: інтерактивний урок , заочна мандрівка.

Обладнання: карти  успіху, пам’ятки «Правила дітей Землі», картки з диференційованими завданнями, електрона презентація до уроку.

 

                        

                                                         Хід уроку:

І. Організація класу

1.Привітання

 Починать урок пора. Всім бажаємо добра.

 Знову дзвоник продзвенів , хоче нас всьому навчить.

2.Створення позитивного мікроклімату. «Криголами»

Вчитель:                                           Діти:

Очі  дивляться…                                Та все бачать,

Вуха слухають…                               Та все  чують,

Розум  …                                             Працює!

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці, що у нашім

Третім класі діти – просто молодці! Подаруйте посмішку один одному. Привітайтесь із гостями.

Сідайте. У вас на партах є карти успіху в яких ви будете відмічати свою роботу на уроці, а потім самостійно оціните себе.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

Відкрийте зошити, покладіть їх похило. Запишіть число, класна робота.

- Зачитати результати,отримані під час розв’язування виразів вдома.(Один учень зачитує, інші -  сигналізують правильність хлопками)

(560,590,990,820,840,850)

- Задача, яку вирозв’язували вдома- проста чи складена?

- Що треба було знайти? (продуктивність праці)

- Що таке продуктивність праці? (обсяг роботи виконаний за одиницю часу)

- Яка ж продуктивність праці будівельників? (6 будинків)

2.Підготовка до роботи на уроці       

Сьогодні по дорозі в школу я зустріла Екоколобка. Ви запитаєте чому його так звати? Тому, що виготовили його із екологічно чистого борошна.  Він вручив мені ось цей лист. (показую) Вам цікаво від кого і про що в ньому йдеться? Давайте прочитаємо.

-         За що  раните мене, діти мої, чом не шануєте ? Зриті ранами надра мої гоїтимуться тисячі років, споєні отрутою поля, не буде колоситися золота пшениця. Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я – ваша мати, - і що ви без мене?

-         Хто це звертається до нас? (планета Земля)

-         Земля звернулась до нас із своїми болями і тривогами. Допоможемо їй? ( так)

Екоколобок допоможе нам зібрати правила збереження нашої планети, які викрали інопланетяни. Щоб люди, які живуть тут, дотримувались їх і не завдавали своїй планеті болю.

У кожного на парті є зображення планети Земля. Знаходячи правила,будемо їх прикріплювати навколо неї.  Ну що ж в путь ?

 

3. « Політ » (Музика.)

Летіти ми будемо теж на екологічному транспорті – повітряній кулі. А що для цього нам потрібно? (вітер) Який саме? (південний, або південно-східний) Я скористалась візиткою,яку зробив учень нашого класу і замовила нам потрібний вітер. В дорогу!

4.Математична розминка.

Перед нами хмаринка «Цікавих завдань», якщо ми справимось із її завданнями, зможемо знайти 1 правило.

Цікаві задачі з природничим сюжетом

         У 1783 році французькі винахідники повітряної кулі брати Монгольф’єр відправили у першу подорож на повітряній кулі вівцю, качку і півня. Всі разом вони важили 68кг. Качка важила 4кг. Скільки важила вівця, якщо вага півня 3кг?

         Узимку від холоду і голоду гине 90 дрібних пташок із 100. На скільки пташок менше виживає, ніж гине?

   Як їм можна допомогти?

         Чисте повітря – здоров’я природи. Люди насаджують ліси, які очищають повітря від пилу.

Із 100 кг шишок можна отримати 2 кг насіння. Скільки потрібно шишок, щоб отримати 6кг насіння ?

Молодці! Ми отримали перше правило (Не знущатися над живими істотами)

Але нас чекає ще Гра «Хрестики - нулики»

Завдання:

 1.Якщо у трикутника відрізати кути, скільки кутів у нього залишиться? (6)

 2. Лінія, що не має ні початку , ні кінця (пряма)

 3. Буває одноцифрове, буває багатоцифрове? (число)

4.Містить 60 хвилин. (година)

5. Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково)

6. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні. (квадрат)

7. Буває замкнена і незамкнена.( лінія)

8. Формула знаходження периметру прямокутника

9. Формула знаходження периметру квадрата

10. Найбільше трицифрове число? (999)

Молодці! Ми отримали друге правило (Не засмічувати водойми)

Ми не можемо тут затримуватись надовго, в путь ? (вітер.)

5.Гра «Швидкий рахунок» (ланцюжок) стор.56.завд. 358

Ми потрапили на «Хмаринку  швидкого рахунку». Треба швидко справитись з її завданням.

290 +10 = (300)                   380 +20 = (400)                 

(300) + 60 = (360)             (400) + 40 = (440)         

(360) + 7 =  (367)               (440) +6 =  (446)  

Молодці! Ми отримали третє правило (Вивозити сміття на сміттєсховища)

Полетіли далі.(вітер)

Перед нами «Хмаринка каліграфії»

6.Хвилинка каліграфії

Запишіть усі трицифрові числа, які можна утворити з поданих цифр в один рядок.

А тепер розмістіть їх в порядку спадання.

 

 

 

 

                                                                                      (642,624,462,426,264,246)

 

 

 

Підкресліть найменше число. Скільки в ньому одиниць? Скільки в ньому всього одиниць?

Скільки в ньому десятків ? Скільки в ньому всього десятків ? В якій геометричній фігурі знаходяться цифри ? Що ви знаєте про трикутник?

Молодці! Ми отримали четверте правило (Фільтрувати використану воду)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Знову відправляємось у путь! Перед нами  «Хмаринка нового матеріалу»

Дивіться ! Перед нами НЛО. А це інопланетяни! Вони не дозволять нам рухатись далі,

якщо ми не навчимося віднімати круглі числа на основі правила віднімання числа від суми. Ну, що ж! Вчимося!!

Але спочатку нам потрібно пригадати правило, яке ми вивчали у 2 класі, як відняти число від суми.( Пригадуємо…

Щоб  відняти число від суми двох чисел, достатньо відняти це число від будь - якого доданка, а до отриманого результату додати інший доданок)

1 .Пояснення нового матеріалу

Давайте спробуємо розібратися.

Запишіть вираз.(740 – 300). Для того, щоб виконати віднімання спочатку треба розкласти числа на розрядні одиниці. Розкладемо перше число (700 і 40). Друге число розкладати не треба. За правилом сотні віднімаємо від сотень. (700 – 300). Десятки  віднімаємо від десятків.

(немає що віднімати). Знайдені результати додаємо. (400 + 40 = 440)

740 – 300 = ( 700 +40) – 300 = (700 – 300 ) + 40 = 400 + 40 = 440

700^40

Запишіть наступний вираз (740 – 30). Для того, щоб виконати віднімання спочатку треба розкласти числа на розрядні одиниці. Розкладемо перше число (700 і 40). Друге число розкладати не треба. За правилом сотні віднімаємо від сотень. (немає що віднімати). Десятки  віднімаємо від десятків.(40 - 30). Знайдені результати додаємо. (700 + 10 = 710)

740 – 30 = ( 700 +40) – 30 = (40 – 30 ) + 700 = 700 + 10 = 710

700^40

2.Первинне закріплення матеріалу. Робота за підручником.(ст..56 №359)

(усне пояснення сильних учнів)

530 – 200 = ( 500 +30) – 200 = (500 – 200 ) + 30 = 300 + 30 = 330

500^30

530 – 20 = ( 500 +30) – 20 = (30 – 20 ) + 500 = 10 + 500 = 510

500^30

Молодці! Ми отримали п’яте правило (Не спалювати листя)

Полетіли далі. Перед нами «Хмаринка відпочинку»

Фізкультхвилинка

 Гра « Як зберегти природу ». Робіть те, що я скажу.

         Якщо ви не зриваєте великі букети квітів (сплесніть у долоні над головою)

         Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі (тупни ногою)

         Якщо ти не ламаєш гілок (то підстрибни)

         Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, (то підніми руки)

         Якщо тобі подобаються квіти (посміхнись)

         Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про

 природу, про все живе (простягни руки до сусіда і міцно потисни їх)

 Давайте ось так, як ви дружно взялись за руки, ми будемо берегти і шанувати нашу матінку - природу.( Сідайте)

   І в нас є ще одне правило (  Не ламати гілок та не рвати квітів)    

3. Робота в різнорівневих групах

Перша група за картками буде зараз працювати. Вам треба помилки знайти та приклади правильно розв’язати. Вчителями  треба буде попрацювати.

(завдання на картках)

Перевірка значень виразів

560 – 400 =  ( 500 + 60) – 400 = ( 500 – 400) + 60 = 260

 970 – 300 = (900 + 70) – 300 = (900 – 300) + 70 =570☺(670)

560 – 40 = (500 + 60) – 40 = 500 +(60 – 40) = 520

 320 – 200 = (300 + 20) – 200 = (300 + 200) – 20 = 480☺(120)

320 – 20 = 120☺(300)

Друга група теж не буде сумувати буде приклади самостійно розв’язувати

Знаходження значень виразів

760 - 300 = (__+__) – 300 = (__ - ___) + 60 =

760 – 30 = ( _+ __) – 30 = 700 + (__ + __) =

Третя група біля дошки буде працювати

680 – 400 =

680 – 40 =

Перевірка

Молодці! Ми отримали третє правило (Не руйнувати гнізда та мурашники)

Ну, що ж летимо! (музика) У нас на дорозі «Хмаринка задач»

ІV.Продовження роботи над темою уроку. 

Робота над задачею. 

1. Складання умови задачі за схемою.

Яблуні – ?      450

Вишні  - ?                        780

Сливи –  ?         380

(Юннати садили саджанці дерев у саду)

2.Аналіз задачі

Що означає число 780?(Кількість посаджених саджанців)

450? ( Скільки посадили яблунь і вишень разом)

380? (Скільки посадили вишень і слив)

Про що дізнаємося, коли від 780 віднімемо 450 ? (Скільки посадили слив )

Про що дізнаємося, коли від 780 віднімемо 380 ? (Скільки посадили яблунь)

Як можна знайти скільки посадили вишень? (Можна від 450 відняти число одержане в другій дії (400))

3.Робота в парах(записування розв’язку задачі)

1) 780 – 450 = 330 (с.) – слив;

2) 780 – 380 = 400 ( с.) – яблунь;

3) 450 – 400  = 50 ( с.) – вишень.

Відповідь: слив  – 330, яблунь - 400 , вишень – 50.

Молодці! Ми отримали п’яте правило (Насаджувати дерева та кущі)

Молодці! Ось ми і зібрали «Правила дітей Землі».

VІ. Підсумок роботи

Наш політ завершується, час повертатися на землю. (музика)

 Вам сподобався наш політ? - Що нового ми навчилися на уроці?

Всі люди мають берегти природу, примножувати її багатства. Давайте ж зачитаємо пам‘ятку,а мовою дорослих закони,за якими маємо жити ми і спонукати до цього інших.

«Правила дітей Землі»

        1.  Не засмічувати водойми  

        2.Не ламати гілок та не рвати квітів    

        3.Не знущатися над живими істотами

        4. Насаджувати дерева та кущі

        5.Вивозити сміття на сміттєсховища                                

        6.Фільтрувати використану воду

        7.Не спалювати листя

        8. Не руйнувати гнізда та мурашники 

Діти, планета Земля - це наш з вами дім.. Тож завжди пам'ятайте, що наша планета потребує від нас дбайливого ставлення і турботи.

VІІ. Домашнє завдання   Ст. 57 №365, 366.

Оцініть свою роботу на уроці. ( картки успіху)

          На уроці не дрімали

            Гарно всі відповідали

            Тож скажу вам у кінці

            В третім класі діти – молодці!

            Ось і пролунав дзвінок

            Закінчився наш урок

            За роботу по заслузі

            Щиро дякую вам друзі

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 січня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку