18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.

Про матеріал
закріпити додавання круглих сотень, навчити віднімати круглі сотні, розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків, ознайомити дітей з цікавими природними об’єктами , що є на території України, розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, виховувати старанність у навчанні, бажання берегти й примножувати багатства рідної землі.
Перегляд файлу

 

Тема: Віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.

Мета: закріпити додавання круглих сотень, навчити віднімати круглі сотні, розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків, ознайомити дітей з цікавими природними об’єктами , що є на території України, розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, виховувати старанність у навчанні, бажання берегти й примножувати багатства рідної землі.

Обладнання: мультимедійне обладнання.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Форма проведення: урок-мандрівка.

Хід уроку

  •                  Організація учнів до уроку.

1.Емоційне налаштування.

Вчитель:

 Подивились всі на мене,

Усміхнулися усі.

Хто готовий до роботи

(Діти піднімають руки)

Бачу, всі ви молодці! Тож часу з вами не гаймо, і мерщій урок розпочинаймо!

ІІ. Активізація і коригування знань учнів.

Щоб урок наш був цікавий і незвичайний , ми проведемо його у вигляді уявної мандрівки просторами нашої рідної Батьківщини.

Гасло нашого уроку:

 Будем математику вивчати

Та рідний край свій пізнавати!

  •                  Перевірка домашнього завдання.

Дізнаймося,чи готові ви до подорожі, перевіримо домашнє завдання.

А) записати розв’язок задачі 330

 1) 45:5=9(л.)- у 1 бідоні;

2) 9-7=2(л.)

Відповідь:2 літри молока міститься у одній банці.

Б) назвати відповіді прикладів 329 в порядку зростання.. 290,580,650,740,880,990.

  •                  Усний рахунок(з використанням прийому "Мікрофон")

На попередніх уроках ми вчилися округлювати числа а також додавати круглі трицифрові числа

1) округлити числа 123;236;171;19;355;602;

2) додати круглі числа 150+140   310+220

  •                  Каліграфічна хвилинка с.51 підручника.

  Математичний диктант.

 — Запишіть число, що передує кожному з чисел: 105; 140; 164.

 — Запишіть наступне число, до чисел 325; 478; 800.

 — Запишіть числа в яких міститься 9 сот. 7 дес. 1 од.; 7 сот. 8 дес; 8 сот. 5 дес. 3 од.; 4 сот. 7 од.

— Запишіть, скільки всього десятків у числі 446.

— Запишіть «сусідів» числа 300

 Відповіді:

104, 139,163;

326, 479, 799;

971; 780; 853; 407;

219; 44 дес; 299; 301.

До подорожі ви готові.

Щоб дізнатися про перше диво України,  потрібно зробити математичну розминку яку ми зробимо у групах.

  •                  Математична розминка.
  • Довжина річки Саксагань – 130 км, річки Інгулець на 420 км більша. Яка довжина річки  Інгулець ?( 550км)
  • Довжина печери Озерної (Тернопільщина)– 110 км,  це на 70 км менше, ніж печери Оптимістичної . Яка довжина печери Оптимістичної? (180 км)
  • Глибина озера Ялпуг 6 м, а озера Синевір – у 3 рази більша. Яка глибина озера Синевір?(18 м)

Молодці! І для вас відкривається перше диво України – озеро Світязь.

 Максим

Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу міста Шацьк. Воно є найглибшим озером . Його вік – понад 10 тисяч років. Місцеві жителі говорять, що Світязь має дивовижну силу. Достатньо ввійти в його кришталеві води, щоб відчути, як душа наповнюється світлою радістю, а тіло – здоров’ям.

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати круглі трицифрові числа, розв’язувати задачі, які містять суми двох і трьох доданків

IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Пояснення нового матеріалу (с. 52, завдання 332)

— Подивіться на мультемедійну дошку.

— Пояснітьна спосіб обчислення.

Міркуйте так:

Щоб знайти різницю чисел 480 і 250, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо відняти сотні (400 – 200 = 200) і десятки (80 – 50 = 30). Додавши отримані числа (200 + 30 = 230), отримали

відповідь.

 Учитель наголошує, що у цьому відніманні немає переходу через розряд, тому зручно віднімати сотні від сотень, а десятки- від десятків. Знайдені результати додають.

 2. Первинне закріплення. усні обчислення (с. 52, завдання 333)

Обчисліть приклади з усним поясненням (з коментуванням)

 

Ви гарно розібралися з новою темою,тому відкриваємо ще одне диво.

Яна

 Говерла найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України, висота якої складає (2061м) над рівнем моря. У перекладі з мадярської «сніжна гора» - знаходиться на південному сході Закарпатської області, на межі Закарпатської та Івано-Франківської областей.

Фізкультхвилинка.

3.Колективна робота над задачею (с. 52, завдання 334)

— Прочитайте задачу.

— Скільки кілограмів креветок, молюсків і водоростей з’їдає кит за день? (490 кг)

— Скільки кит з’їдає креветок і молюсків? (380 кг)

— А молюсків і водоростей? (270 кг)

— Прочитайте розв’язання задачі.

— Поясніть, про що дізналися кожною дією.

— Як перевірити правильність розв’язання задачі?

— Зачитайте відповідь до задачі.

Катя

 Синій кит, можливо є найбільшою твариною в Україні, та й взагалі на Землі. Довжина тіла до 27метрів, вага – до 30 тон і більше.

 

.2. Усне розв’язування задачі (с. 53, завдання 336)

— Прочитайте задачу.

— Чи можемо ми відразу знайти відповідь на питання задачі?

— Що для цього треба зробити?

 Розв’язання

780 – 420 = 360 (сувенірів)

 Відповідь: 360 глиняних сувенірів привезли на ярмарок.

Аліна

 Сорочинський ярмарок один з найвідоміших ярмарків в Україні, що відбувається в селі Великі Сорочинці Миргородського району на Полтавщині. Проходить він наприкінці літа. Сюди приїздять люди не тільки з Полтавської, а й з інших областей України. З серпня 1999 року згідно з указом Президента України Сорочинський ярмарок має статус Національного.

4. Аналіз та розв’язування задачі (с. 53, завдання 337)

— Прочитайте задачу.

— Складіть скорочений запис до задачі.

    Було — 570 грн

    Купив — 2 кг по 10 грн і 1 кг по 100 грн

    Залишилось — ?

— Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі?

— Чому?

— Як дізнатися, скільки грошей витратив тато?

— Як дізнатися, скільки грошей залишилось?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта — за допомогою вчителя.

 Розв’язання

1) 2 · 10 + 100 = 120 (грн) — витратив тато

2) 570 – 120 = 450 (грн)

 Відповідь: 450 грн залишилось у тата.

 

Розповідь про наступне диво – о. Хортиця

Артем

 Це острів-заповідник, найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі міста Запоріжжя. Унікальний природний та історичний комплекс. Історія острова пов'язана з існуванням Запорізької Січі. Зараз на території острова діє музей, де зібрано понад 30 тисяч експонатів про героїчне минуле козаків.

 Підсумок уроку.

Які математичні вміння ви сьогодні отримали?

 Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 370 – 150;

 

  • Ми розглянули тільки декілька цікавинок нашої Батьківщини.

А зараз я відкрию Вам  таємницю – що є найбільшим дивом світу . Так. Найбільше диво світу – це люди, тобто – ви. Будьте працьовитими, наполегливими, бо саме від Вас залежить майбутнє нашої країни- України.

 Домашнє завдання: ст.53, приклади 338, задача 339.

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку