Тема уроку. Відновлення деформованого тексту-розповіді «Білка».
Мета уроку: навчати упорядковувати деформований текст, змінюючи порядок речень відповідно до змісту тексту, записувати вдосконалені тексти; розвивати навички грамотного і послідовного формулювання думок; виховувати любов до історії, людей рідного краю; збагачувати словниковий запас учнів, корегувати звуковимову.
Матеріальне забезпечення: індивідуальні картки з римівками, картки з текстами для роботи, кубик Блума, ґаджети для роботи з qr-кодами, ноутбук, презентація «Відновлення деформованого тексту-розповіді «Білка», мультимедійний екран, роздаткові картки з домашнім завданням.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сідайте, діти, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько.
– Пропоную відповісти на моє привітання побажаннями. Побажайте один одному щось хороше на кожну букву мого слова: «УРОК».
Наприклад:
У – успіху
Р – рішучості
О – оволодіння знаннями
К – кмітливості
ІІ. Мовна хвилинка
ІІІ. Фонетична зарядка.
Робота зі звуком [Ш].
Школярі читають по черзі індивідуальні римівки, які попереднього
отримали від вчителя.
Учні по черзі кидають кубик, на якому зазначено частини мови,
відомі їм. Яка частина мови – таке й слово з черговим звуком називають.
IV. Перевірка домашнього завдання
V. Повідомлення теми уроку
– Нагадую, зараз урок української мови, а саме – урок розвитку зв’язного мовлення. Урок, коли ми складаємо, переказуємо, змінюємо, відновлюємо текти. А тексти, у свою чергу, завжди відповідають якійсь окремій темі.
– Послухайте, будь ласка, вид заняття на сьогоднішньому уроці – «Відновлення деформованого тексту-розповіді» . Як ви думаєте, що саме ми будемо робити? (Відповіді учнів).
VI. Актуалізація знань
1. Вправа «Кейворд» (слайд 2)
– Прочитайте за допомогою алфавіту назву тексту, з яким ми будемо працювати.
(Білка)
2. Загадка (слайд 3)
З гілки на гілку,
Швидкий, як м’яч,
Скаче по лісі
Рудий циркач.
Ось на льоту він шишку зірвав,
Стрибнув на стовбур
І там її сховав
(Білка)
3. Хвилинка-цікавинка (слайд 4)
Просканувавши QR-код, учні зачитують вголос цікаві факти про білку. У кожного учня – різні факти.
VІI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1) Особливості роботи з деформаваним текстом (слайд 5)
– А який же текст ми називаємо деформованим?
• Уважно прочитати речення.
• Визначити тему тексту.
• Знайти слова, які пов’язують речення
одне з одним.
• Розташувати речення в потрібній послідовності.
• Перечитати текст.
• Переконатися, що роботу виконано правильно.
• Записати текст.
2) Словникова робота
VІIІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІХ. Робота з текстом.
1. Ознайомлення з деформованим текстом (слайд 6)
– Упорядкуйте текст за послідовністю і запишіть удосконалений текст.
2. Самостійна робота в групах
3. Зачитування відновлених текстів
Х. Підведення підсумків. Рефлексія
1. Гра «Вихваляночка»
– Я молодець, тому що …
ХІ. Домашнє завдання
Працювати з текстом із роздаткових карток.