Відповідальна поведінка тренінгові заняття для учнів старшої школи

Про матеріал

«Ціна високого статусу в житті – відповідальність», говорив В.Черчиль.

У вашому житті настав час, який вимагає бути відповідальними за свої вчинки, чесними по відношенню до себе, в першу чергу. Головним для вас в близькому майбутньому є важливість отримати гарну освіту, бути активним громадянином. Тому сьогоднішні ваші вчинки матимуть величезний вплив на ваше майбутнє. А що таке «відповідальність»?

Перегляд файлу

Заняття з елементом тренінгу для учнів старшої школи

«Становлення відповідальної поведінки молодої людини».

  1. Вступ.

Психолог:  «Ціна високого статусу в житті – відповідальність», говорив В.Черчиль.

У вашому житті настав час, який вимагає бути відповідальними за свої вчинки, чесними по відношенню до себе, в першу чергу. Головним для вас в близькому майбутньому є важливість отримати гарну освіту, бути активним громадянином. Тому сьогоднішні ваші вчинки матимуть величезний вплив на ваше майбутнє. А що таке «відповідальність»?

  1. Вправа «Мозковий штурм» - «Відповідальність – це…»

Мета: розвиток когнітивних процесів.

Матеріали: плакат, стікери.

Психолог: пропоную кожному учаснику виділити три основні характеристики «відповідальності».

(відповідальність – стан свідомості, що виявляється у мотивації вчинків та їхній оцінці з точку зору суспільства – обов’язок, мораль, гарна поведінка, позитивні приклади тощо)

Обговорення вправи.

 

  1. Дискусія: «Життєво- важливі рішення» .

Мета: усвідомлення учнями правильного вибору у прийняття важливих рішень, які в подальшому мають вплив на життя.

Психолог: ви постійно приймаєте рішення, вибираєте  і все це веде вас до великої мети. Ключ до успіху – це  усвідомлення свого вибору. Рідко буває так, що є тільки один-єдиний спосіб досягнення мети. Усвідомлення того, що потрібно вибирати, дає змогу вирішувати, який саме вибір швидше й ефективніше приведе  до мети. Дуже важливо відчувати відповідальність за своє життя і бути відповідальним у власних діях.

Намагайтеся поглянути на проблему з різних точок зору. Існує декілька рішень однієї і тієї ж проблеми. Напишіть ті життєво-важливі рішення, які ви приймаєте у своєму віці. (клуб за інтересами, до якого навчального закладу хочете вступати, яку професію обрати, як будувати стосунки з друзями, близькими тощо ).

Обговорення:

  • Що впливає на прийняття рішення;
  • Чи легко приймати відповідальні рішення;
  • Як необдумані, поспішні рішення можуть вплинуть на подальше життя.

Висновок: ви самі створюєте власне майбутнє і в кожну мить життя робити власний вибір. Прошу кожного намалювати перспективу своєї долі, обов’язково проаналізуйте свій вибір, який робити сьогодні. Але пам’ятайте, якщо ви зробили неправильний вибір, не намагайтеся будь- що дотримуватися його, думаючи, що мусите. Усе можна змінити!

  1. Вправа  на активізацію : «Спільний рахунок».

Мета: розвиток групової згуртованості.

Учасникам пропонується порахувати до 10, але робити це потрібно колективно: хтось говорить «1», інший «2», але домовлятися ж про порядок рахунку не можна. Якщо наступне число називають два учасника, все починається з початку. Розмови під час виконання вправи забороняються. Обговорення.

  1. Розвиваюча вправа «»Як би я…»

Мета: виявити здатність прогнозувати своє майбутнє, усвідомити, що у минулому були неправильно прийняті рішення.

Хід виконання: пропонується учасникам уявно повернутися до свого минулого і болісно пожалкувати про зроблений вибір, або незроблений.

Наприклад: «Як було б добре, якби я був тоді більш вимогливішим, критичним з …. тощо».

Обговорення: підвести учнів до усвідомлення того факту, що прийняття в житті як правильних так і неправильних рішень сприяє особистісному зростанню.

  1. Вправа «Вірш про себе».

Мета: надання можливості учасникам самовиразитися.

Хід вправи: психолог просить учасників дописати готові форми віршу «Про себе» . Для цього роздає кожному бланк.

Психолог пропонує зачитати кільком бажаючим та по­рівняти, що є спільного та чим різняться вірші про кожного з учасників. Вони аналізують вірші та порів­нюють, роблять самостійний висновок.

  1. Висновок :

Отже вміння брати на себе відповідальність за своє життя, вчинки, долати труднощі супроводжує нас протягом всього життя, саме вів вас залежить, яким воно буде.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 березня 2018
Переглядів
3867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку