Виготовлення рибу-кита в техніці орігамі.

Про матеріал
Розвивати дрібну моторику рук, просторове мислення та уяву. Формувати вміння працювати за інструкцією та послідовністю дій. Виховувати охайність, терплячість, інтерес до творчої діяльності. Формувати вміння допомагати одне одному, працювати в парі чи групі.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Предмет: Дизайн і технології

Клас: 1

Тема: Виготовлення «риби-кота» у техніці орігамі

Тривалість: 40 хв

Тип уроку: Практичний (виготовлення виробу)


1. Мета уроку

Навчальні

  • Ознайомити учнів з технікою орігамі.
  • Навчити складати фігурку «риби-кота» з паперу за алгоритмом.

Розвивальні

  • Розвивати дрібну моторику рук, просторове мислення та уяву.
  • Формувати вміння працювати за інструкцією та послідовністю дій.

Виховні

  • Виховувати охайність, терплячість, інтерес до творчої діяльності.
  • Формувати вміння допомагати одне одному, працювати в парі чи групі.

2. Обладнання та матеріали

  • Кольоровий квадратний папір (15×15 см або 20×20 см).
  • Маркери або олівці для домальовування деталей.
  • Зразок готової роботи (рибка-кіт).
  • Інструкційна схема складок (за потреби).
  • Клей (може знадобитися для приклеювання вусиків чи додаткових елементів).

3. Хід уроку


1. Організаційний момент (2 хв)

  • Привітання, створення позитивного настрою.
  • Учитель: «Сьогодні ми створимо незвичайну фігурку — рибу, яка виглядає як кіт. Це буде веселе та цікаве орігамі!»

2. Актуалізація (3 хв)

Бесіда з учнями:

  • Чи знаєте ви, що таке орігамі?
  • З чого роблять орігамі?
  • Що можна зробити зі звичайного паперу?

Коротке пояснення: орігамі — це стародавнє японське мистецтво складання фігур із паперу без клею та ножиць.


3. Ознайомлення з виробом (3 хв)

Показати учням готову фігурку.
Обговорити:

  • Які частини мають риба та кіт?
  • Які деталі ми бачимо: плавці, хвіст, вушка, очі, вусики?
  • Чим виріб веселий та незвичайний?

4. Інструктаж з техніки безпеки (1 хв)

  • Працюємо акуратно з папером.
  • Не розмахувати аркушами біля обличчя інших.
  • Маркери використовувати обережно, не малювати на столах і одязі.

5. Практична робота (20–22 хв)

Кроки виготовлення «риби-кота» (орігамі):

1. Підготовка

Взяти квадратний аркуш кольорового паперу.

2. База «Трикутник»

  • Скласти квадрат навпіл по діагоналі, утворивши великий трикутник.

3. Формування тулуба

  • Скласти трикутник навпіл ще раз — вийде маленький трикутник.
  • Розгорнути назад до великого трикутника.
  • Загнути верхній кут (один шар) донизу — це буде носик або «передня частина риби-кота».

4. Формування плавців / «вушок»

  • Лівий і правий кутики загнути трішки догори — вийдуть «вушка» (як у кота) або декоративні плавці.

5. Хвіст

  • Нижній гострий кут відгинати трохи вбік — утвориться хвостик.

6. Декорування

  • Маркером домалювати:
    • Очі
    • Вусики
    • Ротик
    • Візерунок на боках (хвильки, плямки)

За бажанням можна приклеїти додаткові паперові вусики чи плавці.

Під час роботи вчитель допомагає дітям, показує кроки великим форматом.


6. Фізкультхвилинка (2 хв)

Весела «Рибка плаває» або «Котик потягується».
Мета — розвантажити очі та руки.


7. Підведення підсумків (5 хв)

  • Запропонувати дітям показати свої роботи.
  • Улаштувати «Виставку риб-котів».
  • Поставити запитання:
    • Чи сподобалось виготовляти орігамі?
    • Який крок був найскладнішим?
    • Чи хотіли б ви зробити інші фігурки?

Учитель хвалить старанність і креативність учнів.


8. Рефлексія (2–3 хв)

Метод «Світлофор»:

  • Зелений колір — «Мені було легко і цікаво».
  • Жовтий — «Було цікаво, але дещо складно».
  • Червоний — «Було важко, потрібна допомога».

9. Домашнє завдання (за бажанням)

  • Зробити вдома ще одну фігурку орігамі (рибку, котика, собачку).
  • Принести на наступний урок для міні-виставки.