Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»

Про матеріал
Робота на занятті передбачає узагальнення знань учасників з теми «Народні обереги. Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»», мотивацію присутніх до самостійного виконання роботи з виготовлення оберегу; розвиток зорової та слухової пам’яті, просторової уяви; виховання культури спілкування; розвиток предметних та ключових компетентностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»Білицька загальноосвітня школаІ-ІІІ ступенів №10 Добропільської міської ради. Підготував: вчитель трудового навчання, фізичної культури та інформатики. Кулішов Олександр Миколайович

Номер слайду 2

«Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий зв’язок між інтелектуальним життям особистості і прояви її сил в активній діяльності» Василь Сухомлинський.

Номер слайду 3

Що називають оберегом? Для чого він потрібен?

Номер слайду 4

Оберіг — найдревніший предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров'я.

Номер слайду 5

https://www.youtube.com/watch?v=8pg. VYJ_ia. Qg&feature=youtu.be

Номер слайду 6

Домовик — міфічна істота, яка оселяється у новозбудованому будинку разом з новоселами. Домовик має вплив на добробут сім’ї, бо він господар дому, бог хатнього вогню і печі, охоронець не тільки будинку, а й усіх, хто живе у ньому.

Номер слайду 7

Необхідне приладдя: Шматок мішковини 30х30. Наповнювач (дерев’яна стружка). Нитка «шпагат». Готові очі. Прикраси. Ножиці. Дерев’яні підставки. Клей.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

«Незавершених речень»- На занятті я дізнався…- На занятті я навчився…- Більш за все мені сподобалось…

Номер слайду 10

Дякую за плідну роботу

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»Білицька загальноосвітня школаІ-ІІІ ступенів №10 Добропільської міської ради. Підготував: вчитель трудового навчання, фізичної культури та інформатики. Кулішов Олександр Миколайович

Номер слайду 2

«Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий зв’язок між інтелектуальним життям особистості і прояви її сил в активній діяльності» Василь Сухомлинський.

Номер слайду 3

Що називають оберегом? Для чого він потрібен?

Номер слайду 4

Оберіг — найдревніший предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров'я.

Номер слайду 5

https://www.youtube.com/watch?v=8pg. VYJ_ia. Qg&feature=youtu.be

Номер слайду 6

Домовик — міфічна істота, яка оселяється у новозбудованому будинку разом з новоселами. Домовик має вплив на добробут сім’ї, бо він господар дому, бог хатнього вогню і печі, охоронець не тільки будинку, а й усіх, хто живе у ньому.

Номер слайду 7

Необхідне приладдя: Шматок мішковини 30х30. Наповнювач (дерев’яна стружка). Нитка «шпагат». Готові очі. Прикраси. Ножиці. Дерев’яні підставки. Клей.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

«Незавершених речень»- На занятті я дізнався…- На занятті я навчився…- Більш за все мені сподобалось…

Номер слайду 10

Дякую за плідну роботу

Перегляд файлу

Білицька загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №10

Добропільської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальний:

вчитель трудового навчання та інформатики

Кулішов Олександр Миколайович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

Майстер-клас «Виготовлення народного оберегу для дому»

 

Тема: Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка».

Мета: сприяти засвоєнню теми «Народні обереги. Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»»; формувати вміння планувати свої дії у відповідності до поставленої мети та успішно реалізовувати її; розвивати підприємницькі навички, творче мислення, художньо-естетичний смак під час роботи з  виробами; розвивати технічне й аналітичне мислення, кмітливість, самостійність виконання роботи, ініціативу, прагнення до самовдосконалення; розкривати творчі задатки та індивідуальні конструкторські здібності кожного учасника; виховувати потребу в праці, культуру праці, акуратність, самостійність і точність у роботі, бережливе ставлення до обладнання, інструментів та матеріалів.

Очікувані результати: Робота на занятті передбачає узагальнення знань учасників  з теми «Народні обереги. Виготовлення саморобного народного оберегу для дому – «Домовичка»», мотивацію присутніх до самостійного виконання роботи з виготовлення оберегу; розвиток зорової та слухової пам’яті, просторової уяви; виховання культури спілкування; розвиток предметних та ключових компетентностей.

Девіз уроку: «Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба, де я можу ці знання застосувати».

Навчально-методичне забезпечення: тканина мішковина, дерев’яна стружка, дерев’яні колеса (підставка під виріб), клей, очі, декоративна мотузка (шнурок), ножиці, квіти для декору, відео-презентація, вислови.

Інтеграція: трудове навчання, історія.

Форми та методи роботи: вправа  «Самоналаштування», метод «Мозковий штурм», метод «Незакінчених речень», практична робота.

Хід заняття

 І.  Організаційний момент. Повідомлення теми заняття.

— Доброго дня! Сьогодні на нашому майстер-класі ми узагальнимо знання з теми «Народні обереги» та  виготовимо саморобний народний оберіг для дому – «Домовичок».

Вправа «Самоналаштування»

  Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на занятті.

Я особистість творча.

Я бажаю учасникам успіхів на занятті.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

«Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий зв’язок між інтелектуальним життям особистості і прояви її сил в активній діяльності» - сказав Василь Сухомлинський.

Вміти робити щось незвичайне своїми руками стало дуже модним останнім часом. Всі підробки в стилі «hand-made», безумовно, користуються надзвичайно високим попитом серед власників особливого індивідуального стилю. До того ж, майстрам, які вміють, а найголовніше люблять займатися рукоділлям - це приносить задоволення та зовсім не маленькі доходи.

VI. Засвоєння, систематизація та узагальнення знань, умінь та навичок.

 Наші предки з давніх-давен вірили в силу оберегу. Вони вважали, що своє помешкання необхідно оберігати від знегоди, злого духу, недоброго ока. Оскільки наші пращури споконвіку були землеробами, то й за допомогою вони зверталися до всього, що родить матінка земля.

Метод «Мозковий штурм»

  1. Що називають оберегом? (древній предмет, чарівний предмет і т.д.)
  2. Для чого він потрібен?( річ, яка приносить щастя, добробут, здоров’я; оберігає будинок, квартиру)

Оберіг — найдревніший предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров'я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.

Давньослов’янські вірування настільки сильно увійшли в традиції і побут українського народу, що навіть з приходом християнства вони не зникли, а лаконічно вписалися у християнську культуру. Такими давніми традиціями стало освячення зілля, маку, плодів.

І хоча ми вже давно відійшли від язичницьких вірувань, та все ж символічне значення оберегу тісно пов’язане з українським побутом і є невід’ємною частиною нашої культури.

На фоні відео https://www.youtube.com/watch?v=8pgVYJ_iaQg&feature=youtu.be

Так, всім відоме символічне значення багатьох рослин, яке ми використовуємо і сьогодні:

безсмертник – символ довголіття; 

горіх, лікарські трави – символ міцного здоров'я ;

злаки, боби – символ достатку, ситності;

колоски жита та вівса – обереги краси;

кукурудза – символ здоров'я у дітей ;

горох, квасоля – символ добробуту;

гречка – символ теплоти подружніх стосунків, оберігає від зради;

пшоно – символ багатства;

мак – охороняє від різних наврочень;

насіння гарбуза – символ родючості;

насіння соняшника – символ сонця, життєрадісності, сімейного щастя;

перець – символ чоловічого здоров'я;

льон – материнська любов та вірність;

часник, вироби з солоного тіста – відганяють від хати біду та нещастя. 

Більш сучасними оберегами стали предмети, виготовлені руками людини, які в побуті мають також своє призначення. Наприклад: 

рушник – поєднує людину з її пращурами;

віник, перевернутий догори – відганяє нечисту силу;

личаки – домашній затишок, сімейне щастя;

хлібна лопатка або писана ложка – символ уособлення достатку в будинку і хлібосольне господарів; 

підкова – символ щастя.

V. Практична частина.

 Ще одним невід’ємним оберегом родини є «Домовичок».

Домовик — міфічна істота, яка оселяється у новозбудованому будинку разом з новоселами. Домовик має вплив на добробут сім’ї, бо він господар дому, бог хатнього вогню і печі, охоронець не тільки будинку, а й усіх, хто живе у ньому.

Домовик невидимий, але інколи (переважно вночі) показується, попереджаючи про нещастя або, навпаки, — про велику радість.

— Перед тим, як розпочати виготовлення оберегу, повторимо правила з техніки безпеки під час майстер-класу.

  1. Уважно слухати порядок виконання виробу.
  2. Дерев’яну стружку не роздувати, щоб не потрапити в око сусіду.
  3. Клей не нюхати та не куштувати.
  4. Під час роботи дотримуватись правила «Мобільна тиша».
  5. На занятті працює правило «Вільної ноги».

Практична робота.

 — Щоб пошити Домовичка з мішковини Вам потрібно:

  1. Шматок мішковини 30х30.
  2. Наповнювач (дерев’яна стружка).
  3. Нитка «шпагат».
  4. Готові очі.
  5. Прикраси.
  6. Ножиці.
  7. Дерев’яні підставки.
  8. Клей.

— У кожної групи на столі вже є заготовка з тканини. Це тіло вашого оберегу.

  1. Заповніть його дерев’яною стружкою та зав’яжіть його мотузкою.
  2. Підготовлене тіло кріпимо на дерев’яну підставку.
  3. Оформлюємо обличчя. Приклеюємо очі, ніс, вуса.
  4. Кріпимо капелюх, прикрашаємо його квітами.

V І. Підсумок заняття

Підведення підсумків уроку.

— Сподіваюсь, що ви отримали корисну інформацію, удосконалили знання, вміння та навички з даної теми й пропоную вам таке завдання на останок.

Рефлексія.

Метод «Незавершених речень»

- На  занятті я дізнався…

- На занятті я навчився…

- Більш за все мені сподобалось… 

Схема виготовлення:

https://www.youtube.com/watch?v=d8NaSuU5HUI&t=26s

https://www.youtube.com/watch?v=bmBIhI7L-fo

zip
Додано
1 травня 2019
Переглядів
1688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку