виготовлення та оздоблення писанок

Про матеріал
Урок з мистецтва для дітей з інтелектуальними порушеннямипомірного та тяжкого ступенів
Перегляд файлу

Урок з мистецтва на тему "Виготовлення та оздоблення писанок"
8 клас для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів

Тема: Виготовлення та оздоблення писанок

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів з традицією виготовлення писанок в українській культурі.
  2. Навчити основам виготовлення та оздоблення писанок за допомогою простих, доступних методів.
  3. Розвивати дрібну моторику, уяву та творчі здібності учнів.
  4. Сприяти розвитку уважності, терпіння та естетичного смаку.

Обладнання:

  • Білі пластикові яйця або інші безпечні "пісанки" (замість натуральних яєць, щоб уникнути травм).
  • Воскові крейди або спеціальні писанки для малювання (для заміни традиційного воску, що важко застосовувати).
  • Фарби (акварельні, гуаш) і пензлики.
  • Картки з традиційними орнаментами писанок.
  • Трафарети з простими малюнками для дітей, які мають складності з малюванням.
  • Столики для роботи, серветки для чистоти, пластикові контейнери для води.
  • Захисні фартухи для учнів.

Хід уроку:

1. Організаційний момент (5 хв)

  • Привітання учнів, настрій на заняття.
  • Пояснення мети уроку: "Сьогодні ми будемо виготовляти та оздоблювати писанки, які є важливим елементом української культури."
  • Встановлення правил поведінки: уважно слухати, працювати акуратно та чисто.

2. Вступна частина (10 хв)

  • Розповідь про писанки:
    • Пояснення значення писанок в українській традиції. "Писанка — це не просто яйце, це символ, що несе в собі благословення на майбутнє."
    • Показ карток з орнаментами писанок, розповідь про різні символи (сонце, хрест, рослини). Прості форми: "сонце — це символ добробуту, а хрест — це захист від зла".
  • Показ процесу виготовлення писанки:
    • Оскільки для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного і тяжкого ступеня важливо використовувати наочність, вчитель демонструє кроки створення писанки:
      1. Підготовка "яйця" (пластикове яйце).
      2. Нанесення малюнка (використовуємо кольорові воскові крейди або писанки для малювання).
      3. Після цього переходимо до фарбування.

3. Основна частина (25 хв)

  • Практична частина:
    1. Підготовка до роботи: учні одягають фартухи, готують матеріали для роботи (пластикові яйця, фарби, пензлики, картки з орнаментами).
    2. Розділення на групи: учні можуть працювати по парах або в невеликих групах, щоб один допомагав іншому.
    3. Техніка виготовлення писанки:
      • Учні вибирають орнамент із карток або малюють свій малюнок. Вони можуть користуватися трафаретами, щоб спростити процес.
      • Нанесення воскових малюнків або малювання за допомогою крейд. Наприклад, вони можуть обвести яйце смужками або простими фігурами.
      • Після цього учні малюють основні елементи фарбами (для дітей з тяжкими порушеннями можливо використовувати шаблони або готувати заготовки з нанесеними орнаментами).

4. Заключна частина (10 хв)

  • Оцінка та коментарі:
    • Вчитель оглядає роботи учнів, надає позитивний зворотний зв'язок: "Молодці! Ви чудово працювали! Кожна писанка у вас вийшла яскравою та красивою!"
    • Учні мають можливість показати свої роботи, розповісти, що саме вони малювали і який символ обрали.
    • Вчитель наголошує на важливості кожного елемента, пояснюючи значення орнаментів.

5. Підсумок уроку (5 хв)

  • Вчитель підсумовує урок, наголошує на тому, як важливо зберігати традиції та мистецтво.
  • Запитує учнів, що їм сподобалося в процесі створення писанки, чи хочуть вони продовжувати цю роботу вдома або в майбутньому.
  • Домашнє завдання: "Пам'ятайте про нашу традицію писанок! Можна зробити таку писанку вдома разом з батьками."

Рекомендації для організації уроку:

  1. Підхід до кожної дитини: У разі потреби допомагати тим, хто має труднощі з виконанням завдань. Допомога може бути в наданні більш простих завдань або додаткових наочних матеріалів.
  2. Використання простих інструментів: Для учнів з інтелектуальними порушеннями можна використовувати вже підготовлені заготовки для писанок або трафарети.
  3. Заохочення та підтримка: Під час виконання завдання важливо підтримувати дітей, хвалити їх за старання та креативність, навіть якщо результат не зовсім відповідає очікуванням.

Висновки:

Цей урок допомагає дітям не лише оволодіти практичними навичками, але й розвивати почуття приналежності до культури, адже писанка є важливим елементом українського мистецтва. Важливо, щоб урок був адаптований для різних рівнів розвитку, забезпечуючи всім дітям можливість творчого самовираження.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 січня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку