Сформувати уявлення про отруйні та їстівні гриби.Познайомити учнів з загальними правилами техніки безпеки під час збирання грибів подорожуючи Грибною країною з персонажем Їжачком.
Посилання на відео,використане у ході уроку:
«Гриби»
Обгрунтування теми:Осінь-грибна пора,це радісно і погано одночасно,бо не всі дорослі,а тим паче діти,знають як,де,коли і які гриби можна збирати,а які ні.Тому я вважаю,що ця тема є актуальною напередодні грибного сезону і взагалому теж не втрачає актуальності протягом року.
Мета заходу:Сформувати уявлення про отруйні та їстівні гриби.Познайомити учнів з загальними правилами техніки безпеки під час збирання грибів подорожуючи Грибною країною з персонажем Їжачком.
Основні поняття: «гриби»,«отруйні гриби»,«їстівні гриби»
Хід роботи:
Вступна частина:
За вікнами буяє осінь,сонечко світить дедалі рідше.Яскраві сукні,шортики та панамочки починають змінюватися на теплі светрики,капелюхи та пальто.Вітер стає прохолоднішим,всі ховаються в своїх домівках від дощу,але є такі малеенькі створіння природи,які радіють дощику,і не ховаються,а навпаки-тянуться до нього.
Діти, пропоную вам відгадати одну загадку, щоб дізнатися, про що ми сьогодні будемо з вами говорити.
Росте собі у лісочку,
У лісочку в холодочку.
Капелюх на собі має,
Та ніколи не знімає. (Гриб)
Так про що ж ми сьогодні поговоримо?Правильно, про гриби.
У лісі грибів росте багато, але необхідно знати, які з них можна збирати.Тож,перш ніж наш урок почати,хочу декілька питань вам задати:
Молодці,які ви розумники!Багато хто з вас про гриби інформації знає,а я її сьогодні вам ще раз нагадаю.Хто знав правила-згадайте,а хто ні-запам'ятайте!
Основна частина:
Коли з правилами ознайомлені,настав час дізнатися-які гриби брати,а яких не торкатися.Зручніше зараз всі сідайте і з Їжачком до Грибної країни рушайте.Будьте уважні,адже наприкінці подорожі Їжачок перевірить ваші знання,а далі ми пограємо з вами у ігри.(Перегляд мульт.фільму)
Сподобалося подорожувати з Їжачком?Пропоную трохи розім'ятися,а далі підбити підсумки й погратися.На фізкультхвилинку підіймаємося-в гарній формі та настрої залишаємося!
Фізкульхвилинка :
Зранку гноми в ліс пішли (ходьба на місці)
По дорозі гриб знайшли (нахили тулуба)
А за ним то раз-два-три (присідання)
Показалися ще три!(присідання)
І поки гриби збирали(торкаємося пальцями рук до ніжок,наче збираємо гриби)
Гноми в школу не попали(нахили голови)
Всі до школи так спішили (біг на місці)
І гриби всі погубили(сідаємо за парти).
Свою подорож ми завершаємо і у гру «Так чи ні?» пограємо.
Як йдете гриби збирати,
Не беріть усі підряд.
Правила всі пам'ятайте і Ніколи їх не забувайте.
Їстівні гриби хто знає
І збирати їх мастак,
Хай мені відповідає
гучно-гучно словом — «Так».
І отруйні теж бувають —
Всим відомо, знають всі.
Діти, що гриби ці знають,
Хай говорять чітко — «Ні».
Готові?Слухайте уважно і будьте обачними.Гарно думайте перед тим як дати відповідь на мої запитання.
Підберезником назвався,
І засмаг — дивіться як!
У червону шапку вбрався.
Його можна брати? (Так!)
На його червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Він красивий, мов у казці.
Будем брати його? (Ні!)
Це коричневі маслята —
Шляпки в них блищать, мов лак.
Йдіть мерщій сюди, малята,
їх візьмете в кошик? (Так!)
Вона родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть її бліда поганка.
Вам подобається? (Ні!)
Цих жовтеньких сестричок
Всі обожнюють на смак.
Бо грибочки ті — лисички.
Ви збираєте їх? (Так!)
Білий гриб міцний і дужий,
Як справжнісінький козак.
І всі хвалять його дуже.
Він найкращий? Справді? (Так!)
Заключна частина:
Молодці,мої юні грибники!Наша подорож Грибною країною підходить до фінального завершення.Тож наостанок,запам'ятайте-вживання грибів може призвести до лиха, тому слід бути дуже обережними. Правила не забувайте,про природу та здоров'я дбайте!
Висновок:
Учні дізналися детально про отруйні та їстівні гриби,ознайомлені з загальними правилами техніки безпеки під час збирання грибів,засвоїли матеріал завдяки інтерактивним завданням та іграм.