Виховна година-квест
Тема: В гостях у природи
Мета: Розширити знання учнів про природу. Розвивати увагу, спос-тережливість. Виховувати любов до природи, бажання оберігати її.
Епіграф: 3 пр…р...д… … ж… в… в др…жб… ,
Т… б…д… в…н… т…б… в сл…жб… .
(З природою живи в дружбі, то буде вона тобі в службі.)
Не вершник, а зі шпорами,
Не сторож, а всіх будить.
(Півень)
(Свиня)
Ніг нема, а не наздоженеш.
(Риба)
А одяг не шиє.
(Павук)
(Їжак)
Телят, овець шукає.
(Вовк)
Встав, як стовпчик, під сосною? Він стоїть у траві –
Вуха більші голови.
(Заєць)
(Ведмідь)
Має круглі очі, бачить серед ночі.
(Сова)
Безліч мушок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
(Ластівка)
Не пілот, а летить.
Не змія, а жалить.
(Бджола)
(Черепаха, равлик)
Губить хвіст, коли втікає.
Не шукає й не пита,
Хто знайшов її хвоста,
Бо секрет для себе має –
Хвіст швиденько відростає.
(Ящірка)
2 завдання «Скоромовка»
Щоб дорога була легкою, розучимо скоромовку.
Цап до цапа в гості йшов,
Цап дороги не знайшов.
3 завдання «Зоопарк»
Вписати тварин у клітинки кросворду за малюнками.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
П |
|
Ж |
Д |
|
|
|
|
Л |
А |
М |
И |
И |
|
|
З |
О |
О |
П |
А |
Р |
К |
|
|
Е |
Л |
Н |
У |
В |
А |
О |
|
|
Б |
Е |
|
Г |
П |
Ф |
Б |
|
|
Р |
Н |
|
А |
А |
А |
Р |
|
|
А |
Ь |
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Хвилинка – цікавинка»
під водою.
4 завдання «Що я їм?»
Ми потрапили до лісової їдальні. Треба з'єднати тварин з їх їжею.
Синиця гусінь |
Метелик кора дерева |
Білка пилок квітки |
Заєць гриби |
Ведмідь малина |
Гра «Ти жирафа знаєш?»
(слона, зайчика, бичка)
(Діти показують тварин рухами)
5 завдання «Впізнай мене»
Галявина лісового судді чекає на нас. Треба з'ясувати, від кого ці скарги.
Скарга № 1.
«Сама знаю, що не красуня я. Деякі люди не терплять моєї присутності, намагаються втекти, а то ще й камінці жбурляють. За що? Не всім же бути гарними? А користь від мене велика». (Жаба)
Скарга № 2.
«Зі мною пов'язана назва першого весняного місяця. Я дарую людям дуже цілющій, смачний напій. А люди зловживають цим, шматуючи і ріжучи мій стовбур. I я після цього гину. А могла б принести ще багато користі».
(Береза)
Скарга № 3.
«Ми дуже образилися на людину. Ловлять нас усі кому заманеться: і дорослі, і діти. Дуже шкода, що ми народилися такими красенями! Але люди не розуміють, що красиві ми лише на волі, у польоті. От птахи нас ніколи не зачіпають. Яскраві плями на наших крилах попереджають птахів: до нас краще не доторкатися, тому що ми неїстівні». (Метелики)
Гра «Хто я?»
(Ведмідь, заєць, кішка, горобець)
Показати рухами, жестами, мімікою певну тварину. Інші діти повинні відгадати цю тварину.
6 завдання
Ось і «Пташина галявина». А там ціла лазня!
(Оповідання В.Приходько «Пташина лазня»)
Після зливи утворилася невелика калюжа. Прилетів шпак, забрів у калюжу, напився й ну купатися! Далі вийшов на траву, обтрусився, заходився чепуритися.
Згодом горобець нагодився. Товчеться в калюжі, галасує.
За ним прилетіла галка, чубатий жайворонок, синиця. Сорока теж надумала свої білі боки помити. Хлюпаються птахи у воді, від задоволення пісні співають.
Ось тобі й пташина лазня!
Поряд було ще кілька калюж, але вони не приваблювали пташок. Однак чому?
Посеред калюжі, яку вподобали птахи, ріс полин. У воді мокло кілька кущиків. Тепер ясно, чому пташки облюбували саме цю калюжу: полин здавна відомий, як засіб проти комах. Ось і позліталося стільки охочих полікуватися.
7 завдання «Пташиний аукціон»
Щоб пройти через галявину, треба довести, що ви знаєте птахів.
(Діти (за командами) по черзі називають пташок. Хто не знає - вибуває.)
А далі нас чекає сюрприз: «Чарівний пакунок» (в ньому лежать книги про природу, які роздаються дітям).