«УКРАЇНА – ЄВРОСОЮЗ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»
(година-спілкування для учнів 10-11 класів)
Мета та завдання: поглиблення знань учнів про Європейський Союз; формування в учнів європейських цінностей, розуміння основних принципів толерантності, міжкультурного діалогу, демократичних перетворень та поваги до верховенства права; виховання поваги до національних, культурних надбань та української ідентичності в родині європейських народів; розвиток громадянської позиції та причетності до європейських цінностей.
Обладнання: Державний Прапор України, Державний Герб України, Прапор Євросоюзу; карта Європи та України; музичні записи Державного Гімну України та Євросоюзу, Карта України, папір, ручки, ножиці.
Технічні засоби: мультимедійний проектор, колонки.
Хід години спілкування
Епіграф:
Велична і свята, моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить
Нам берегти тебе, Соборну і єдину,
І нам твою історію творить
І. Організаційний етап
Діти розташовуються в класній кімнаті. Звучить музика.
ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.
Учитель: Для зростання людині потрібні праця розуму і серця. Ваша головна ціль в житті – стати справжньої людиною, особистістю. До неї ви йдете не один рік.
Крок за кроком на кожній вищій сходинці ви все більше розумієте у чому суть справді людського. І що цікаво: чим більше людина знає і розуміє, тим більше питань ставить перед нею життя. А перед нами, українцями, життя сьогодні ставить складні, але цікаві питання, бо ми живемо в країні з великими можливостями та з високим призначенням.
ІІІ. Основна частина
1 учень: Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліси, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна!
Учитель: Сьогодні наша розмова буде про незалежну Україну, про її багатостраждальну історію, символіку, доведемо, що Україна це Європа, реальність та перспектива.
2 учень: Сучасний світ є полем розмаїття культур, міжнаціональних інтересів, співдружністю народів у багатоетнічному суспільстві. Важливо, щоб у сучасному світі відбувався міжкультурний діалог, рівноправним учасником якого є Україна. Одним із таких шляхів є знання традицій, культури, історії інших країн.
3 учень: Євроінтеграція України – це інтеграція в європейські організаційні структури: Європейський Союз, Шенгенська угода, Рада Європи тощо. Україна вже є повноправним членом багатьох загальноєвропейських організацій. Наприклад, у Раді Європи – Парламентській асамблеї Ради Європи, Комітеті глав урядів Ради Європи. Є членом Організації з безпеки та співробітництва у Європі (ОБСЄ) й низки інших європейських організацій.
4 учень: Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.
Для вступу в ЄС існують жорсткі «Копенгагенські критерії», відповідно до яких потенційна країна-член зобов’язана: - забезпечити стабільність інститутів, що гарантують демократію; - володіти ринковою економікою і здатністю справлятися з тиском конкуренції ринковими способами в рамках Союзу; - прийняти загальні правила, стандарти і політику, складові основи законодавства ЄС; - мати юридичні та адміністративні структури, що сприяють прийняттю і впровадженню європейського права.
1 учень: На початку 70-х років розпочався процес розширення Європейського Співтовариства: з 1 січня 1973 р. до його складу ввійшли Велика Британія, Данія, Ірландія, з 1 січня 1981 р.– Греція, з 1 січня 1986 р. – Іспанія та Португалія. 7 лютого 1992 року у м. Маастрихті (Нідерланди) було підписано Договір про Європейський Союз, який набув чинності 1 листопада 1993 року. До складу Євросоюзу продовжували долучатись країни Європи: з 1 січня 1995 р. – Фінляндія, Австрія та Швеція; з 1 травня 2004 р. – Польща, Угорщина, Чеська Республіка, Словаччина, Словенія, Кіпр, Мальта, Естонія, Литва, Латвія; з 1 січня 2007 р. – Болгарія і Румунія; з 1 липня 2013 р. – Хорватія. Сьогодні до Європейського Союзу входить 28 європейських держав з населенням понад 505 млн. У ЄС запроваджується єдина валюта – євро. Столицею Європейського Союзу є Брюссель.
2 учень: Для вступу до складу Європейського Союзу необхідний досить високий рівень економічного розвитку і здійснення правової реформи. Потрібно привести внутрішнє законодавство держави-кандидата у відповідність з нормами права Європейського Союзу.
3 учень: Сьогодні країни усього світу дивляться на нас, сподіваючись, що наш незламний дух реалізується в конкретних справах, які підвищують авторитет і значення України у світі.
Ми повинні діяти, як європейці: послідовно та наполегливо впроваджувати європейські стандарти життя, втілювати європейські цінності у нашій державі. Адже географічно Україна є центром Європи. Україна – єдина країна Європи, яка має спільний кордон із сімома країнами-сусідами.
4 учень: Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.
Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю
Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року і на даний час, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і учасники АТО, заради чого жертвують своїм життям.
Демонстрація відеофрагменту молитва за україну
1 учень: Народе мій, пишаюся тобою:
Завдання
Учитель: Пропоную скласти карту майбутнього українця. Для цього вам потрібно з аркуша паперу вирізити силует людини, ручкою написати побажання, що ж в майбутньому чекає Україну та її народ і прикріпити на карту на дошці.
Музичний супровід
Любіть Україну
1 учень: Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
2 учень: В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
3 учень: Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
4 учень: Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
5 учень: Любіть Україну всім серцем своїм
і всі ми своїми ділами.
1 учень: Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі…
2 учень: Вона у зірках, і у вербах вона,
і в кожному серця ударі,
у квітці, в пташині, в електровогнях,
у пісні у кожній, у думі,
3 учень: в дитячий усмішці, в дівочих очах
і в стягів багряному шумі…
4 учень: Як та купина, що горить — не згора,
живе у стежках, у дібровах,
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,
і в хмарах отих пурпурових.
IV. Підсумок години спілкування
Учитель: Українським народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому світові. Україна може пишатися своєю древньою, величною історією.А ще, я впевнена вона має гарне, світле Європейське майбутнє.