Виховна година -«Україна – Євросоюз: реалії та перспективи»

Про матеріал
Матеріал призначений для проведення години спілкування та відзначення в Україні Дня Європи. Мета: формування позитивної громадської думки щодо євроінтеграційного курсу України; ознайомлення якомога ширшого кола громадськості з європейськими цінностями та традиціями; популяризація загального європейського культурного надбання серед громадськості, зокрема, молоді; залучення населення регіонів України до діяльності, пов’язаної з інтеграцією країни до ЄС.
Перегляд файлу

«УКРАЇНА – ЄВРОСОЮЗ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»

 (година-спілкування для учнів 10-11 класів)

Мета та завдання: поглиблення знань учнів про Європейський Союз; формування в учнів європейських цінностей, розуміння основних принципів толерантності, міжкультурного діалогу, демократичних перетворень та поваги до верховенства права; виховання поваги до національних, культурних надбань та української ідентичності в родині європейських народів; розвиток громадянської позиції та причетності до європейських цінностей.

Обладнання: Державний Прапор України, Державний Герб України, Прапор Євросоюзу; карта Європи та України; музичні записи Державного Гімну України та Євросоюзу, Карта України, папір, ручки, ножиці.

Технічні засоби: мультимедійний проектор, колонки.


 

Хід години спілкування

 

Епіграф:

Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить

Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

І нам  твою історію творить

 

І. Організаційний етап

Діти розташовуються в класній кімнаті. Звучить музика.

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.

Учитель: Для зростання людині потрібні праця розуму і серця. Ваша головна ціль в житті – стати справжньої людиною, особистістю. До неї ви йдете не один рік.

Крок за кроком на кожній вищій сходинці ви все більше розумієте у чому суть справді людського. І що цікаво: чим більше людина знає і розуміє, тим більше питань ставить перед нею життя. А перед нами, українцями, життя сьогодні ставить складні, але цікаві питання, бо ми живемо в країні з великими можливостями та з високим призначенням.

 

ІІІ. Основна частина

1 учень: Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліси, гори і поля,

Бо це Вітчизна наша – Україна!

 

Учитель: Сьогодні наша розмова буде про незалежну Україну, про  її багатостраждальну історію, символіку, доведемо, що  Україна це Європа, реальність та перспектива.             

2 учень: Сучасний світ є полем розмаїття культур, міжнаціональних інтересів, співдружністю народів у багатоетнічному суспільстві. Важливо, щоб у сучасному світі відбувався міжкультурний діалог, рівноправним учасником якого є Україна. Одним із таких шляхів є знання традицій, культури, історії інших країн.

3 учень: Євроінтеграція України – це інтеграція в європейські організаційні структури: Європейський Союз, Шенгенська угода, Рада Європи тощо. Україна вже є повноправним членом багатьох загальноєвропейських організацій. Наприклад, у Раді Європи – Парламентській асамблеї Ради Європи, Комітеті глав урядів Ради Європи. Є членом Організації з безпеки та співробітництва у Європі (ОБСЄ) й низки інших європейських організацій.

4 учень: Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.

Для вступу в ЄС існують жорсткі «Копенгагенські критерії», відповідно до яких потенційна країна-член зобов’язана: - забезпечити стабільність інститутів, що гарантують демократію; - володіти ринковою економікою і здатністю справлятися з тиском конкуренції ринковими способами в рамках Союзу; - прийняти загальні правила, стандарти і політику, складові основи законодавства ЄС; - мати юридичні та адміністративні структури, що сприяють прийняттю і впровадженню європейського права.

1 учень: На початку 70-х років розпочався процес розширення Європейського Співтовариства: з 1 січня 1973 р. до його складу ввійшли Велика Британія, Данія, Ірландія, з 1 січня 1981 р.– Греція, з 1 січня 1986 р. – Іспанія та Португалія. 7 лютого 1992 року у м. Маастрихті (Нідерланди) було підписано Договір про Європейський Союз, який набув чинності 1 листопада 1993 року. До складу Євросоюзу продовжували долучатись країни Європи: з 1 січня 1995 р. – Фінляндія, Австрія та Швеція; з 1 травня 2004 р. – Польща, Угорщина, Чеська Республіка, Словаччина, Словенія, Кіпр, Мальта, Естонія, Литва, Латвія; з 1 січня 2007 р. – Болгарія і Румунія; з 1 липня 2013 р. – Хорватія. Сьогодні до Європейського Союзу входить 28 європейських держав з населенням понад 505 млн. У ЄС запроваджується єдина валюта – євро. Столицею Європейського Союзу є Брюссель.

2 учень: Для вступу до складу Європейського Союзу необхідний досить високий рівень економічного розвитку і здійснення правової реформи. Потрібно привести внутрішнє законодавство держави-кандидата у відповідність з нормами права Європейського Союзу.

3 учень:  Сьогодні країни усього світу дивляться на нас, сподіваючись, що наш незламний дух реалізується в конкретних справах, які підвищують авторитет і значення України у світі.

Ми повинні діяти, як європейці: послідовно та наполегливо впроваджувати європейські стандарти життя, втілювати європейські цінності у нашій державі. Адже географічно Україна є центром Європи. Україна – єдина країна Європи, яка має спільний кордон із сімома країнами-сусідами.

4 учень: Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.

          Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю

         Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року і  на даний час, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники     Євромайдану і учасники АТО,  заради чого жертвують своїм життям.

 

Демонстрація відеофрагменту молитва за україну

 

1 учень: Народе мій, пишаюся тобою:

  • Моя душа – частинка твого «Я».
  • Красою правди у святім двобою
  • Понад Майданом сонця лик сія…
  • Є нація! Хай знають всі у світі:
  • Ми є! Народ піднявся із колін!
  • І переможно сонце правди світить,
  • Співає гордо наш Державний Гімн

 

Завдання

Учитель: Пропоную скласти карту майбутнього українця. Для цього вам потрібно з аркуша паперу вирізити силует людини, ручкою написати побажання, що ж в майбутньому чекає Україну та її народ і прикріпити на карту на дошці.

Музичний супровід

 

Любіть Україну

1 учень: Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

2 учень: В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

3 учень: Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

4 учень: Між братніх народів, мов садом рясним,

сіяє вона над віками…

5 учень: Любіть Україну всім серцем своїм

і всі ми своїми ділами.

1 учень: Для нас вона в світі єдина, одна

в просторів солодкому чарі…

2 учень: Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі,

у квітці, в пташині, в електровогнях,

у пісні у кожній, у думі,

3 учень: в дитячий усмішці, в дівочих очах

і в стягів багряному шумі…

4 учень: Як та купина, що горить — не згора,

живе у стежках, у дібровах,

у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,

і в хмарах отих пурпурових.

 

 

IV. Підсумок години спілкування

 

Учитель: Українським народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому світові. Україна може пишатися своєю древньою, величною історією.А ще, я впевнена вона має гарне, світле Європейське майбутнє.

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
2283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку