Виховна година 2 клас "Твори добро -добро й до тебе прийде"

Про матеріал

Виховна година 2 клас "Твори добро -добро й до тебе прийде" Мета. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих. : допомогти усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи. Розвивати зв'язне мовлення, вміння висловлювати свої думки

Перегляд файлу

Виховна година 2 клас

Тема «Твори добро-добро й до тебе прийде»

Мета: Розширити знання учнів про доброту,намагатися визначити її значення в житті людини. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих. : допомогти усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи.

Розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки.

 

                                                     Хід заняття

  1. Вправа «Твій настрій»

Роздати дітям чисті аркуші паперу. Учні повинні намалювати  свій настрій на початку заняття у вигляді смайлика.

 

2.Вправа «Комплімент»

-Діти , поверніться до свого сусіда та подаруйте посмішку.

 

3.Оголошення теми і завдань  заняття

- Щоб ви зрозуміли про кого сьогодні буде йти мова, ми зараз виконаємо таку вправу .

Вам потрібно зазирнути у цю скриньку. У ній ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті. Але не розповідайте про те,кого ви там побачили до тих пір, аж поки всі учні не зазирнуть на дно скриньки.(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце). - То кого ви побачили у чарівній скриньці? - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе – людину. Тому поговоримо ми сьогодні про людей.  - Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною. Кожна людина приходить у світ і вже від першої хвилини свого буття знаходиться між людьми, де є багато правил, законів, а також заборон. Тож наше з вами завдання сьогодні подумати, поговорити, з’ясувати те: - якими нам потрібно бути, живучи між людьми;

 - для чого людина приходить у цей світ; - який слід вона повинна лишити? - чи варто дотримуватися людських правил, законів, чи, можливо, краще жити без них;

4.Робота над темою

- Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Звичайна людина»

Василь Олександрович Сухомлинський - видатний український педагог, письменник . У 1926 - 1933 роках В.О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв в колгоспі на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.

 

ЗВИЧАЙНА ЛЮДИНА

Є в сухому степу колодязь. Біля колодязя — хатка. В ній живуть дідусь із внуком.

Біля колодязя на довгій вірьовці відро. Ідуть подорожні, заїжджають до колодязя, п’ють воду, дякують дідусеві.

Стерлась вірьовка, перервалась, упало відро в глибокий колодязь.

Немає в дідуся другого відра. Нічим води витягти, щоб попити.

День не п’ють води дідусь із онуком, два дні не п’ють. Мучаться від спраги.

На третій день уранці проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з настороженими очима. На возі в нього побачив дідусь відро під соломою.

Глянув подорожній з настороженими очима на колодязь, глянув на дідуся з онуком, ударив коней батогом і поїхав.

— Що це за людина? — питає онук дідуся.

— Це не людина, — відповідає дідусь.

Опівдні проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з байдужими очима.

Дістав з воза відро, прив’язав до вірьовки, витяг води, напився, дав попити дідусеві й онукові, решту води вилив у сухий пісок, відро забрав та й поїхав.

— Що це за людина? — питає діда онук.

— Це не людина, — відповідає дідусь.

Увечері проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з добрими очима. Дістав з воза відро, прив’язав до вірьовки, витяг води, напився й поїхав, а відро так і стоїть на цямрині.

— Що це за людина? — питає онук.

— Звичайна людина, — відповідає дідусь.

  • Що означає вислів «звичайна людина»?
  • Що мав на увазі дідусь, коли говорив, що «це не людина» ?
  • Чого навчає нас це оповідання?
  • Що ж таке добро?
  • Чому так важливо робити добро один одному?
  • Щоб сталося якби ніхто нікому не допомагав?
  • Як ви вважаєте, кому легше жити добрим чи поганим людям?

 

5. Вправа «Займи позицію» - А зараз пограємо у гру «Займи позицію».

У вас є два сигнали – червоний і зелений. Якщо ви згідні із почутою думкою, то піднімайте зелений сигнал, а якщо ні – то червоний.

 1. Казати погане про друзів, знайомих.

 2. Радіти за успіхи товариша.

3. Вчитись від інших лише хорошого.

4. Всім посміхатися.

 5. Боятися труднощів.

 6. Бути гарним, охайним.

7. Нищити природу.

8. Завдавши комусь неприємності, попросити вибачення.

 9. Не поступатись дорогою старшим і молодшим.

10.Постійно користуватися словами ввічливості.

11.Ображати менших, старших.

12.Уміти цінувати і поважати чужу працю.

 

6.Вправа «Сплети павутинку»

Учасники стають в коло.

– А зараз пригадайте, хто з нас усіх яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому , хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.

 

Фізкультхвилинка

Встало ясне сонечко

Посміхнулось діткам

Працювали вправно ви

Відпочиньте трішки

Раз, два всі присіли

Три, чотири підлетіли

П’ять, шість посміхніться

І добром ви поділіться.

Ти сусіду руку дай

І завжди допомогай!

 

7. Вправа «Сонце доброти».

Робота в групах.

– Давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях напишіть риси, які притаманні добрій людині. (Учасники пишуть на  промінцях та наклеюють, створюючи сонечко).

 

8. Тест “Чи добрий я ”

Зараз ми проведемо тест.

Кожен з вас зможе перевірити який ви, чи завжди ви уважні та добрі до оточуючих?

Вам пропонуються питання та банк відповідей, в якому напроти кожного номера питання потрібно вказати “так” чи “ні”

1. У тебе з’явились гроші. Зміг би ти витратити їх на друзів, чи рідних?

2. Товариш ділиться в розмові з тобою своїми проблемами чи непри ємностями. Якщо тема тобі не цікава, чи натякаєш ти про це співрозмовнику?

3. Твій партнер погано грає в шахи чи в іншу гру. Чи будеш ти йому піддаватися, щоб він не втрачав інтерес до гри?

4. Чи подобається тобі говорити людям приємне, щоб підняти їм настрій?

5. Часто ти використовуєш злі жарти?

6. Чи притаманна тобі помста?

7. Чи будеш ти підтримувати нецікаву тобі розмову?

8..Чи з бажанням ти користуєшся своїми здібностями заради інших ?

9. Чи залишаєш ти гру , в якій очевидно, що ти програв?

10. Якщо ти впевнений в своїй правоті, чи вислухаєш ти аргументи свого співрозмовника?

11. Чи будеш ти виконувати роботу за чиїмось проханням, якщо вона не входить до твоїх обов’язків

12. Чи будеш ти передражнювати когось зі своїх друзів для того ,щоб насмішити інших?

Тепер давайте подивимось, як правильно підрахувати бали.

Один бал за кожну позитивну відповідь на питання 1, 3, 4, 7, 11 і за негативну відповідь на питання 2, 5,6,8,9, 10,12.

Результати:

Більше 8 балів .

Ти приємний, подобаєшся оточуючим, умієш спілкуватись з людьми. У тебе багато друзів. Одне попередження : ніколи нікому не дозволяй зловживати твоєю добротою.

Від 4 до 8 балів. Твоя доброта — питання випадку : добрий ти не з кожним. Для когось ти йдеш на все, але старайся бути однаковим зі всіма , щоб було без образ.

Менше 4 балів. Перед тобою складна робота : попрацювати над своєю особистістю .

 

9. Вправа «Добро та зло».

 Спробуйте уявити ситуації, які можуть виникнути при зустрічі з доброю людиною і злою людиною. (Групи отримали картки в яких прогнозують ситуації).

Картка 1

Прийшли на прийом до лікаря:

доброго

злого

 

Картка 2

Їдете в громадському транспорті, в якому кондуктор:

добрий

злий

 

Картка 3

Поряд з вами живуть сусіди:

добрі

злі

 

Картка 4

В магазині продавець:

добрий

злий

 

 

10. Вчитель.

Милосердя й доброта, як два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково це повинна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.

Ще складаючи казки, люди вірили в добро, в перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділась ця віра? Чому залишилися самі поневіряння? Можливо, варто звернутися до казок – мудрого джерела народної  думки? Можливо, треба робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?!

У наш час, коли все більше панує зла на землі, видається все більше негативної інформації, коли люди озлобляються один на одного. Вони забувають про добро, про те приємне, що можна зробити один одному. Послухайте прислів’я про добро.

Від доброго слова і лід розмерзає.

Гостре словечко коле сердечко.

Рана загоїться, зле слово – ніколи.

Добре слово краще, ніж готові гроші.

Добрі вісті не лежать на місці.

Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.

Все добре приймай, а зла уникай.

Не одяг красить людину, а добрі діла.

До доброї криниці стежка утоптана.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Добру людину бджола не жалить.

Життя дане на добрі справи.

Злий не вірить, що є добрі люди.

Що посієш, те й пожнеш.

У доброї людини і півень несеться.

Чужим добром не збагатієш.

Сварка до добра не доводить.

Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.

Добре ім’я – найкраще багатство.

За добро добром і платять.

Краще добро робити, ніж гарно говорити.

Добре діло твори сміливо.

Добрі діла тихо ходять, а злі як дзвони дзвонять.

Від добра добра не чекають.

Без доброго діла немає доброго імені.

Роби добро скільки можеш – від цього не занеможеш.

Добре далеко розходиться, а лихе ще далі.

Добро не пропадає, а зло вмирає.

Він такий добрий, що в ложці води втопив би.

Світ не без добрих людей.

Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.

Добра думка – половина діла.

Добре роби – добре буде й тобі.

Доброму скрізь добре.

Добре слово дім будує, а зле – руйнує.

Добре слово людини, що дощ у посуху.

 

 

11. Вчитель.

Сьогодні  ми  поговорили  про  Добро  і  Милосердя.  Ви  збагатилися  знаннями  про Добро .  Хотілось , би  щоб  після  цього  уроку  кожен  з  вас  осмислив  свою  життєву  позицію і  став  добрішим ,  кращим ,  досконалішим .

Ми  повертаємось  до  золотого  правила  і  рис  доброї  людини

      Ставитися до  інших  так , як  ви  б  хотіли ,  щоб  ставилися  до  вас .

1.    Поважати  інших  , особливо  старших  і  слабших  за  себе .

2.    Слухати  маму , тата ,  бабусю .

3.    Не  сміятися   над  каліками .

4.    Любити  і  берегти  природу  і  тварин.

5.    Не  проходити  байдуже  мимо  людської  біди , горя , розпачу .

6.    Не  залишати  тварин  у  біді .

7.    Любити  природу  і  все  живе .

8.    Бережливо  ставитись  до  краси .

9.     Уміти  не  тільки  поспівчувати  у  горі ,  а й порадіти  чужому  успіху .

10.  Хай  множаться  зерна  доброти  в ваших  душах .

  11. Ставитися до  інших  так , як  ви  б  хотіли ,  щоб ставилися  до  вас .

 

12. Вчитель.

Висновок: Однією  з  ознак «Доброти»  є вміння  бачити ,  сприймати  і  цінити  «Красу» все  в  оточуючому  світі .  Все  красиве  від  Любові , від  Добра ,  все  потворне  від  людської  байдужості, заздрості , злоби .

Криниця  без  джерела – це  не  криниця,

І  колос – це не колос  без  зерна .

Без  доброти  душа – то є  безкрила  птиця ,

Не  заспіває  жайвором вона …

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
6279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку