Виховна година. Азбука шляхетності.

Про матеріал
Дана виховна година дає змогу розкрити аспекти азбуки шляхетності, формує у дітей таку високу моральну якість ,як ввічливість; виховує повагу до людей, які користуються в своєму повсякденному житті такими святими словами.
Перегляд файлу

Тема:Азбука шляхетності «Хай живе ввічливість»

Мета: закріпити у школярів знання і навички елементарних правил культурної поведінки та етикету; формувати вміння аналізувати свої вчинки та вчинки інших; формувати ціннісне ставлення до себе і до людей

Чемність

Розтопить серце всякого

Сердечне слово…(Діти – глядачі відповідають: «Дякую»)

Якщо ти їсти вже не в силах,

То скажеш мамі що? («Спасибі»).

Зазеленіє й древній пень,

Коли почує: («Добрий день»)

Коли згоряє сонце у росі

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих, рідних голосів

Ми чуємо привітне: («Добрий вечір»)

Коли тебе посварять за підказку,

Ти вчителя розчулиш:

(«Вибачте, будь ласка»)

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім: («До побачення»)

Правильно , діти!

Учитель: Ввічливість має чудодійні властивості, вона може творити дива. Ви зрозумієте це, якщо уважно подивитеся сценку.

(Виходять Червона шапочка і Вовк).

Вовк (спостерігаючи , як наближається дівчина).

Здається, їжа в ліс прийшла!

Жаль тільки , трохи  замала!

А пахне так смачненько!

Нічого, що маленька.

Хоч і маленька, та смачна.

Ну й апетитненька ж вона!

Таку б я з’їв і в тапочках!

Огей!Червона Шапочко!

Червона Шапочка. Ви знаєте моє ім’я?

Вовк. Атож!

Червона Шапочка. Безмірно рада я!

О пане, день вам добрий!

Ви сильний і хоробрий

І, певно, знаєте цей ліс?

Вовк. О. так! Я тут як вдома скрізь! Туди - сюди все походжаю.

Червона шапочка. Безмірно рада я!

Червона Шапочка. Я дуже Вас благаю! Чи не проводите мене!

Вовк. Атож, дитятко запашне!

Червона Шапочка (Дає Вовку кошик),

Ось, пригощайтесь, пане.

Це пиріжки рум’яні,

Беріть! Це – з сиром,

Ці – м’ясні.

Вовк. (бере). О, дякую! Які смачні!

 

Червона Шапочка.

Це я вам дуже вдячна.

Самій у лісі лячно.

Спасибі, пане! Ми прийшли,

Спасибі Вам, що провели!

Вовк (Сам).

Ось так. Привітна, ввічлива,

Гостинна, доброзичлива,

Весь зіпсувала апетит!

Тепер я – лицар, не бандит!

Учитель. Ви бачили, як ввічливість розтопила серце навіть голодного вовка. Отож, слова ввічливості –дійсно чарівні! Які ж це слова?

  1.Тільки сонце встане –

Тихенько до віконця,

ти підстав свою долоньку

під промінчик ніжний сонця.

 2.Прибери мерщій в кімнаті

Й, чистий, вмитий, за сніданком

Привітайся до матусі:

-Рідна, з добрим ранком!

3.Потім, радісний, привітний

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день минув не марно -

З усіма поводься гарно

Хвалько, Нечема та Буркотунчик (разом). Ну здоров, якщо хочеш.

Етикет. Ви хто такі, нечеми?

Хвалько. Ми - найкращі, найліпші, найгарніші гноми. Я- Хвалько!

Нечема. Я- Нечема.

Буркотунчик. А я – Буркотунчик.

Нечема. Ми прийшли у гості до своїх друзів – школярів.

Етикет. У нашому королівстві таких дітей нема.

Ведуча. Тай у нашій школі також. Отже ви, добродії, помилились адресою.

Хвалько. Та не може такого бути!  Зараз ми їх перевіримо.

Буркотунчик. Ми вам розповімо історію, яка з нами нещодавно трапилась, а ви потім дасте  відповідь на наше запитання.

Хвалько.

У неділю із гостей

Якось ми вертались.

А дружок у нас пита :

  • Як вам гостювало?

Нечема.

Та нічого, все як слід…

Тільки, бачиш, друже,

В тому домі хазяї

Некультурні  дуже.

Буркотунчик.

Некультурні хазяї,

Грубі, нехороші -

З нас при вході не зняли

Шапки і калоші.

Хвалько, Нечема та Буркотунчик (разом)

Навіть з наших кожушин

Снігу не струсили…

То ми так, як увійшли,

І до столу сіли.

Нечема. Ну, хто ж виявився нечемними: ми  чи хазяї?

(Діти – глядачі відповідають: «Гномики, адже вони не вміють поводитися у гостях».)

(Хвалько, Нечема та Буркотунчик чухають потилиці.)

 

Хвалько. Мабуть, дійсно, ми негарно повелись у гостях.

Буркотунчик. Друзі, будь ласка, навчіть нас гарної поведінки.

Нечема. А ми вам обіцяємо стати хорошими. І навіть імена змінимо на  добрі. Я стану Привітником.

Буркотунчик. А я – Веселунчиком.

Хвалько. А я – Чемником.

До всіх сердець як до дверей,

Є ключики малі.

І кожен легко підбере ,

Якщо йому не лінь.

Ти,друже,мусиш знати їх,

Запам’ятать не важко :

Маленькі ключики твої «Спасибі» та « Будь – ласка

1.»Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові»-

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі , і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

2.Тож радьмо : частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день, як завжди, починайте

Із слів «Добрий ранок!», «Вітаю!» та «Здрастуй!».

Учитель: Заспіваймо разом пісеньку про чарівні слова. (На мелодію пісні «Голубой вагон» В.Шаїнського.)

Чарівні слова

Добре слово, ніби зайчик сонячний.

Зігріває душу й веселить.

Добре слово всім почути хочеться,

А від злого серденько болить.

 

Приспів:

Теплі і лагідні,

Теплі і лагідні,

Серце ви гоїте,

Як вода жива.

Ви, ніби зайчики,

Зайчики сонячні,

Як ви потрібні нам,

Чарівні слова!

 

Ці слова яскраві, ніби квіточки,

Нібито метелики  легкі.

Будемо слова казати ввічливі,

Ніжні і приємні, ось такі!

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку