Виховна година "Будуємо справжню людину"

Про матеріал
Виховна година для учнів 8 класу . Формує навички спілкування з дорослими та однолітками ; вчить критично ставитись до своїх вчинків; формує активну життєву позицію...
Перегляд файлу

Рів

 

Рівненська область

Сарненський район

Карасинський ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

«Будуємо» справжню людину

 

 

 

 

 

  Підготував учитель:

Михайлицький Сергій Миколайович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карасин – 2019

 

 

 

Тема: «Будуємо» справжню людину

Мета: формувати в учнів навички спілкування з дорослими та однолітками; здатність критично ставитися до своїх вчинків; формувати активну життєву позицію і вміти відстоювати її, розвивати комунікативність, критичне мислення, увагу; виховувати позитивне бачення світу (оптиміста) та моральні якості.

Обладнання: вірші, епіграф, музика.

 

Хід заняття

Привіт тим

  • У кого гарний настрій!
  • Хто любить цукерки!
  • Хто найдобріший!
  • Хто вміє посміхатись!

Добрий день всім!

 

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини.

Все довкола усміхнеться.

Проганяй мерщій дрімоту –

І рукам давай роботу.

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале та добре діло.

 

Епіграфом нашого заняття будуть такі слова: «Людина для добра приходить в світ,

Й покликана завжди добро творити…»

Вправа «комплімент»

А зараз давайте будувати собі настрій. Як давно кожному з вас говорили компліменти? Тому зараз проведемо психологічну розминку.

Кожен уважно подивиться на тих, хто поруч, і подумає, яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і скаже комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.

 

 

Будь-яка людина полюбляє отримувати компліменти. Задля цього ми прагнемо бути кращими. Це дуже важлива особливість людини – бажання бути оціненим як належить.

Шановні учні, через кілька років ви підете в самостійне життя, станете дорослими людьми. Кожен з вас обере свій шлях. Та яку б стежину ви  не обирали, для того щоб життя було барвистим, світлим, варто уже сьогодні будувати в собі справжню людину – цікаву, інтелігентну, а головне – милосердну.

Тому темою нашого заняття є: «Будуємо» справжню людину.

Ви є будівничими свого майбутнього. Сьогодні ми уявимо себе в ролі будівельників і спробуємо побудувати, змоделювати свої взаємини з людьми.

Вправа «Мікрофон»

  • Поясніть, будь ласка, як ви розумієте вислів:

«Поведінка і вчинки – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя»

                Гете.

  • Чи згідні ви з такою думкою?
  • Чи залежить наше майбутнє від нашої поведінки?
  • Що для вас найважливіше у житті?
  • Як ви вважаєте, що є вашою найголовнішою проблемою на сьогоднішній день?
  • З ким ви ділитеся своїми проблемами?
  • Які риси характеру ви найбільше цінуєте в людях?

Вчитель

На цьому занятті ми будуємо справжню людину в собі. Нині нас жахає навала людської жорстокості. Дитяча й підліткова  злочинність, на превеликий жаль, вже нікого не дивує.

Сьогоднішні хлопці й дівчата не завжди відзначаються високим рівнем моральної зрілості. У їхньому середовищі мають місце багато різних правопорушень.

  • Що на вашу думку, є причиною зростання підліткової злочинності?
  • Хто в першу чергу має нести відповідальність за виховання молодого покоління?
  • Як запобігти поширенню бездуховності в суспільстві?

Обговорення ситуації

Завдання

 

 

 

Трагічно склалися долі Миколи та Дмитра. Поява хлопчиків на світ

не принесла радості їхнім матерям. Байдужість, виявлена до них матерями, зробила цих дітей недовірливими, неповажливими до дорослих, близьких і чужих. Бажання схитрувати, лицемірство стали тими чинниками, які врешті-решт привели хлопців на лаву підсудних.

 

 У всьому винні неблагополучні сім’ї.

- Чи можуть діти, що виховуються у благополучних сім’ях, виростати злочинцями?

-  Чи залежить рівень виховання дитини від матеріального становища сім’ї?

 

Чого ми всі такі жорстокі?

Ще й злішаємо з кожним днем.

І, загубивши власний спокій,

Спокою й іншим не даєм.

 

Чого забули милосердя

І заповідь святих небес?

А перед віщим оком смерті

Чи зможем виправдать себе?

 

Душа з начинкою лихою

Втрачає людяне тепло,

Ніяк не стане добротою

Зло, перемножене на зло.

 

 

Хіба ми будемо багатші,

Коли розпустим люті дим?

Хай краще серце вже заплаче,

Ніж в грудях стане кам’яним.

 

Іду на зустріч – тож всміхніться,

І я всміхнуся мов дитя.

Ні ще не висохла криниця,

Людська криниця співчуття.

 

 

 

 

У істини слова не пишні,

Щоб кожен зміг до них дійти,

Бо ж нас усіх створив Всевишній

З живої плоті доброти.

 

Для того, щоб збудувати в собі справжню людину, давайте спочатку потренуємося  і спробуємо себе у ролі будівельників.

«Будинок найкращих рис»

На ваших партах лежать аркуші-цеглинки, на яких написано риси характеру людини.( Доброта, любов, дружба, розуміння, милосердя, толерантність, повага, чесність, справедливість, дисциплінованість, принциповість, мужність, ініціативність, наполегливість, працелюбність, акуратність, щирість, відкритість, відвертість, чуйність, доброзичливість, довірливість, ввічливість, мудрість, порядність, цікавість, гідність, відкритість, старанність, лідерство, вдячність, скромність, організованість, тактовність, вимогливість, відповідальність, щедрість, відданість, розсудливість, товариськість, гордість, ощадливість, енергійність, послідовність…)

 Вам потрібно обрати три приклади,які на вашу думку повинні прикрашати прекрасний будинок, що ми сьогодні будуємо у своїх душах – справжню людину.

(на дошці висить макет будинку, діти по черзі підходять та наклеюють аркуші-цеглинки, будуючи будинок).

 

Перегляд мультфільму.

 

Запам’ятай, дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала як прожити:

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити

 

Нелегко це, що б хто не говорив.

Й не кожному зробити це вдається,

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

 

Та ти людина і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

 

Йди з добротою - це собі затям,

 

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям.

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

 

Поспішаймо, друзі, робити добро. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх добрими вчинками. Життя – це джерело, а що ж слід робити, щоб воно було чистим і прозорим? І чи завжди  воно є таким? У когось життя щасливе, бурхливе, творче… Яким є ваше життя?

 

 

 

 Пропоную вам послухати історію одного мудреця.

Ця історія трапилася дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». Якщо він скаже  «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

 Так усе і сталося.  Зловивши метелика,лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче».

 

  • Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Від людини залежить, житиме метелик, чи помре).

 

Правильно, але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі більше – добра чи зла. Запам’ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки – це радість не лише для тих, кому їх адресовано , але й для вас. І ще треба завжди пам’ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

 

 

 

 

 

Діти, у житті часто буває, що ми занадто поблажливо ставимось самі до себе, виправдовуємо власні вчинки, з одного боку, а з іншого, насміхаємось над товаришем, учителем, ставимо інших

людей в незручне становище. Прислухайтесь до моїх порад, щоб душа і совість залишались чистимиперед своїм сумлінням.

( На дошку вивішуються правила у вигляді хмарок, над будинком)

  1. Учись переборювати свої корисливі бажання.
  2. Перш ніж завдати комусь прикрощів, постав себе на його місце.
  3. Не соромся добрих поривань.
  4. Сильніший той, у кого не кулаки більші, а багатша душа.

 

Учениця виконує пісню «Якщо добртй ти»

 

Сьогодні ми багато говорили про те , що потрібно «будувати» в своїй душі, в своєму серці. Доречним було б добавити до нашої розмови слова Стендаля, які об’єднують все сказане сьогодні: «Щоб добре житии серед людей, не треба житии для себе».

 

І наостанок, я хочу побажати, щоб будинок, який ви сьогодні побудували, і в реальному житті був будинком любові, радості і добра. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Якщо добрий ти»

 

Дощик босоніж по землі пробіг,

Клени по плечах плескав.

Якщо день ясний – то лунає сміх,

А коли все навпаки – кепсько.

 

Чуєш - як дзвенять в небі промінці -,

Сонячні ясні  - струни.

Якщо добрий ти – хороше усім,

А коли все навпаки – сумно.

 

Кожному свою посмішку лиши,

Радість тим, кому – тяжко.

Якщо заспівать –легше на душі,

А коли все навпаки – важко.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку