Розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати смислову та образну пам'ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, рослин і тварин; бажання берегти все живе, щоб у майбутньому не з'являлися нові записи у Червоній книзі.
Виховна година
«Цей чарівний світ природи»
Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, рослин і тварин; бажання берегти все живе, щоб у майбутньому не з’являлися нові записи у Червоній книзі.
Вікова категорія: учні 3 – х класів
Хід виховної години
І. Органiзацiйна частина
Сьогодні у нас цікавий урок.
В природу ми з вами зробимо крок
Із нею ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
II. Бесіда про природу
Усе, що нас оточує, серед чого ми живемо,— це природа. Вона дарує все необхідне для життя людей, тварин і рослин. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Любіть, бережіть, охороняйте її багатства!
Сьогодні ми з вами перенесемося у чарівний світ природи, де будемо гарно працювати, розминатися, гратися, відгадувати загадки і пам’ятати правила поведінки на природі.
Розминка
1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)
2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.
Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)
З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)
4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)
5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)
6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)
7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)
8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)
9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
10. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)
11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,
квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)
12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)
13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)
14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
15. Хто є ворогами пiвгвiнiв у морi? (Тюленi)
1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)
2. Метелик, гусiнь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове волокно. (Шовкопряд)
3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)
4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)
5. Сiро-зеленi комашки, яких полюбляють сонечка. (Тля)
6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.
Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,
І спеки не боїться. (Риба)
7. Скiльки нiжок у комахи? (6)
8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)
9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)
10. Велика хижа морська риба. (Акула)
11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,
Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)
12. Скiльки пальцiв на ногах у страуса? (2)
13.Куди зайцевi зручнiше бiгти — згори чи вгору? (Вгору)
14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)
15. Найспритнiша тварина-бiгун. (Гепард)
«Впiзнайте мене»
1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)
2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)
3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)
4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)
1. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки – но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через це ми потрапили до Червоної книги України. (Підсніжник)
2. ці квіти схожі на предмети, що дзвенять. Вони мають сині очка і називаються (Дзвіночки)
3. Ця квітка пов’язана з ім’ям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Лікарська рослина, в ній купають немовлят. (Ромашка)
4. Назва якої квітки починається і закінчується на голосний звук? (Айстра)
«Пташиний аукціон»
Ось і «Пташина галявина». А там ціла лазня! (Оповідання В.Приходько «Пташина лазня»). Скільки птахів згадується у цьому творі?
Після зливи утворилася невелика калюжа. Прилетів шпак, забрів у калюжу, напився й ну купатися! Далі вийшов на траву, обтрусився, заходився чепуритися.
Згодом горобець нагодився. Товчеться в калюжі, галасує.
За ним прилетіла галка, чубатий жайворонок, синиця. Сорока теж надумала свої білі боки помити. Хлюпаються птахи у воді, від задоволення пісні співають.
Ось тобі й пташина лазня!
Поряд було ще кілька калюж, але вони не приваблювали пташок. Однак чому?
Посеред калюжі, яку вподобали птахи, ріс полин. У воді мокло кілька кущиків. Тепер ясно, чому пташки облюбували саме цю калюжу: полин здавна відомий, як засіб проти комах. Ось і позліталося стільки охочих полікуватися.
Щоб пройти через галявину, треба довести, що ви знаєте птахів. Діти по черзі називають пташок. Хто не знає - вибуває.)
«Показуха»
(На картках записанi назви тварин. Один учасник пантомiмно зображує тварин, а інші учасники вiдгадують.)
1-а команда 2-а команда
1. Заєць 1. Жирафа
2. Слон 2. Мавпа
3. Лисиця 3. Корова
4. Журавель 4. Собака
5. Кенгуру 5. Крокодил
6. Зебра 6. Верблюд
7. Кобра 7. Пiнгвiн
8. Бiлий ведмiдь 8. Курка
9. Кiт 9. Метелик
10. Мишка 10. Страус
Хвилинка цікавинка
Що росте у лісовому домі?
Влітку в шубі ,а взимку - голе (Дерево)
Навесні народилося, влітку зеленилося,
Восени пожовтіло і за вітром полетіло (Листя)
Весною росте, літом цвіте,
Восени осипається, взимку відсипається,
Лікує від грипу, кашлю і хрипу (Липа)
На дереві гойдається,
Жупан колючий має.
На літо одягається,
А восени скидає (Каштан)
Зелена, а не гай, біла, а не сніг,
Кучерява, а без волосся (Береза)
На «я» починається.
На «я» закінчується.
В саду росте.
На ній плоди є (Яблуня)
Широке дуже листя в мене:
П’ятикутне і різьблене.
Наче скульптор різаком
Працював над тим листком (Клен)
Серед літа – метелиця:
Пух летить і стелиться (Тополя)
І зелена, і колюча ,і пухнаста, і пахуча
Посеред кімнати стала, нас зі святом привітала (Ялина)
Пада сніг, мороз тріщить, а вона мов жар горить.
Прилітайте, пташенята, ягодами ласувати (Горобина)
Навесні рожевий цвіт, восени - червоний плід
В неї повно колючок, колеться мов їжачок (Шипшина)
Живе один батько і тисячі синів має,
Всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб)
Що за дерево таке:
І гіллясте, і струнке,
Коли першу букву взятии
Рабом може воно стати. (Граб — раб)
Колюча – та не їжак,
Зелена, запашна.
Не ходить, не летить
На місці все життя стоїть. (Ялина, сосна)
Є у родички ялини
Неколючі голочки.
Але на відміну від ялини,
Обпадають ті голки. (Модрина)
ІІІ. Підсумок заходу.
Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi другом! Дбаймо про неї, примножуймо її багатства, будьмо мудрими й добрими у ставленні до природи, прислухаймося до всього живого, вивчаймо, шануймо, будьмо уважними, чуйними, дбайливими. Не ходіть по землі навмання. А звертайте увагу на кожну стеблинку, робіть для себе відкриття, і ви інакше зрозумієте життя, відчуєте себе в чарівному світі природи.
Напам’ять про сьогоднішній захід я залишаю вам пам’ятку «Будь природі другом». Хай вона справді допоможе бути природі другом.
Любий друже! Я благаю –
Природу вмій любити,
Не смій ніколи і нізащо
Їй шкоду спричинити!
Виховна година
«Цей чарівний світ природи»
Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, рослин і тварин; бажання берегти все живе, щоб у майбутньому не з’являлися нові записи у Червоній книзі.
Вікова категорія: учні 4 класів.
Хід виховної години
І.Організація класу
Як нам, діти, не радіти,
Не співати, мов птахи?
Ми природи рідні діти
І країні дітлахи
II. Бесіда про природу
Яке дороге для всіх нас слово Батьківщина! Вона у людини – одна, без неї людина – немов дерево без коріння.
Як ви вважаєте, яке найбільше багатство нашої країни? (Природа).
Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.
Сьогодні ми з вами будемо говорити про наше ставлення до природи. Ми зазирнемо у світ довкілля, будемо вчитися ще більше оберігати його. Визначимо гасло нашого уроку. Для цього складемо його з окремих слів
Неси добро у світ природи
Відгадайте загадку
Де вона проходить –
Там травиця сходить, квіти розцвітають, солов’ї співають.
Відгадали, хто вона,
Ця красуня чарівна (Весна)
Весна принесла нам чарівну квітку з білими пелюстками. На зворотному боці кожної пелюстки є завдання, яке треба виконати.
Перша пелюстка пропонує нам поговорити про рослини. Рослинний світ багатий і різноманітний. Безліч дерев, кущів, квітів можна побачити навкруги. Рослини – основа життя на Землі. Весна пропонує нам відгадати кросворд. Відгадки після ваших відповідей з’являються на екрані.
Розгадування кросворда
Гуляти ходила, сльозу зронила.
Місяць бачив – не підняв,
Сонце побачило – підняло. (Роса)
Яке слово ви прочитали по вертикалі? (Рослини)
Друга пелюстка пропонує нам поговорити про весняні квіти. Особливо багато радості приносять квіти навесні – вони першими радіють теплу і світлу. Весна пропонує нам загадки про весняні квіти, гру «Весняні квіти». «Лікарські рослини. Відгадки після ваших відповідей з’являються на екрані.
Я весною зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадай, що я за квітка
Бо мене не стане влітку (Пролісок)
Перша квітка білосніжна називається….(Підсніжник)
Сніг розтанув на землі, сяють сонечка малі (Мати й мачуха)
Хто з вас, діти нас не знає?
Ми у лісі проживаєм,
Маєм гарні сині очка,
Називаємось… (Дзвіночки)
В лісі весняної днини
І рожеві й світло сині
Пахнуть медом – п’янким трунко –
Квіти лісові - …. (Медунки)
Навесні розквітає
І дрімоту наганяє,
А сама не спить,
Синім цвітом манить. (Сон – трава
Квітка гожа, із сонечком схожа,
Краї біленькі, а серединка жовта (Ромашка)
Ці дзвіночки білосніжні,
Аромат в них ніжний ніжний
Хто це? Знаю, знаю я лісова … (Конвалія)
Молодці, відгадали всі загадки нашої гості. А ще вона принесла нам листа у якому гра «Весняні квіти».
Висока, струнка рослина з гарними, як у лілії, квітами. Має довге, вузьке, схоже на меч, листя. Квітне у липні. Яка це квітка? (Гладіолус)
Ця пані росте у широколистім лісі, свою голівку ховає від сонця, має тонке нахилене стебло і квітки білого кольору. Хто це? (Конвалія)
Ці квіти бувають різних кольорів, проростають рано навесні, а цвітуть зазвичай у травні, гордо тримаючи голівки. Назва їх походить від грецького слова «Тюрбан» - чалма – пов’язка на голові за схожістю (Тюльпан)
Ці квіти схожі на предмети, що дзвенять. Вони мають сині очка і називаються… (дзвіночки)
Назва цієї рослини походить від грецького слова і означає «зірка». Вона така ж гарна, як зірка на небі. У народі її називають «зірочкою». Що це за квітка? (Айстра)
Ця квітка пов’язана з ім’ям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Що це за рослина? (Ромашка)
На пелюсточці росинка, а пелюстка мов перлинка. Слово «перлина» прийшло до нам з латині, а схожа на неї квітка зветься… (Маргаритка)
Росте вона в траві – цвіте блакитним цвітом. Трав’яниста рослина, відома ще в народі під назвами «не забудь мене», «люби мене», «павині очка». Яка це квітка? (Незабудка)
Назва якої квітки починається і закінчується на голосний звук? (Айстра)
Багаторічна квітуча рослина. Назва її з латині означає «лілія долин», що квітує в травні». Лікарська, ефіроолійна, отруйна і декоративна рослина. Худоба, наївшись її, гине. (Конвалія)
Лікарська рослина. Дуже добро в ній купати немовлят. Вона лікує хвороби із запаленням. (Ромашка)
Світ рослин – велике диво природи, царство краси і наше цілюще багатство. Рослини збагачують нашу атмосферу киснем. Людина здавна використовувала рослини для лікування різних хвороб, виготовляючи з них ліки. Зараз вашим завданням буде відгадати за описом про яку лікарську рослину йдеться.
Це дерево особливо чарівне в червні – липні, коли серед зеленого листя розкриваються його жовтувато – білі рясні пухнасті квіти. Цвіт цей має медово – солодкий аромат, який приваблює бджіл. З квіток цього дерева бджоли збирають багато нектару й виробляють мед. Його квіти збирають, сушать і заварюють як чай для лікування застуди. З м’якої деревини виготовляють різні вироби. (Липа)
Це кущ. Його ягоди полюбляють усі: і люди, й птахи. На смак вони кислі й трохи гіркуваті, та дуже корисні: лікують і надають бадьорості. Це харчова, лікарська, медоносна та декоративна рослина. З неї готують повидло, варення, компоти, киселі, мармелади, начинку для цукерок, приправи для м’ясних страв. Це також барвник. У народній медицині свіжі плоди цього куща використовують від застуди з медом та водою, вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, соком її очищують обличчя – щоб рум’янилося. (Калина)
Це високий кущ, який має міцні гачкуваті колючки, квітки рожевого і біло – рожевого кольору. Наприкінці літа кущ вкривається червоно - оранжевими плодами, які тримаються всю зиму. Цей кущ є окрасою природи, медоносною і лікарською рослиною, бо у його плодах багато вітамінів. (Шипшина)
Російською мовою їх прозвали «ноготками». Їхнє насіння дуже нагадує кігтики кішки: таке ж затягнуте, гостре з одного кінця. Сьогодні це майже бур’ян, а був час, коли ця гостя з далекого теплого півдня вважалася рідкісною, навіть «королівською» квіткою. У Парижі стоїть статуя королеви, а в руках у неї ця квітка. Квітки її гарні, запах приємний, і догляду вона не потребує – невибаглива. До 19 ст. її вирощували лише заради гарних квітів, потім придивилися і виявилося, що в ній багато лікувальних речовин. Так квітка – окраса стала ще й квіткою – цілителькою. (Календула – нагідки)
Зелене листя цієї рослини швидко з’являється з під снігу, вона починає швидко розвиватися і вже у травні цвіте яскравими жовтими квітами. Листки гарні, перисті. Зірвавши стебло, модна побачити, як із нього витікає жовтий сік. Сік отруйний, тому цю рослину е їдять тварини. Водночас це цінна лікарська рослина, і сама її назва говорить про те, що люди використовують її для лікування захворювань шкіри. (Чистотіл звичайний).
На високому стеблі розцвітає багато яскравих жовтих квітів, схожих на маленькі зірочки. Бджоли збирають із цих квітів солодкий сік - нектар. Цією рослиною можна лікувати різні хвороби людей і тварин. (Звіробій)
У квітні, коли в лісі все оживає і радіє весняному теплу, розкриваються її квіти. Їх легко знайти серед інших квітів, бо вони особливі. Квіти – наче букетик, зібраний самою природою. В ньому гарно поєднуються рожевий, фіолетовий і синій кольори. Коли квітки, тільки розкриваються, вони рожеві. Мине небагато часу, і вони стають фіолетовими, а потім синіми. Свою назву вона одержала через те, що з її квіток бджоли збирають солодкий сік – нектар, з якого роблять мед. Це корисна рослина. Вона не тільки прикрашає ліс, а й годує перших комах, лікує людей. (Медунка)
Розцвітає ця квітка ранньої весни на схилах. Поблизу струмків, там, де добре пригріває сонце. Здається, що в цей час у лісі загоряються маленькі золотисті вогники. Вони піднімаються назустріч сонцю на струнких ніжках усе вище й вище. Тільки в сонячний день можна побачити її квітки розкритими. А в похмуру погоду квітки закриваються, поникають, неначе сумують за сонцем. Минає весна, і квітки відцвітають. Потім виростають листки, вкриті знизу ніжним білим пухом. Доторкнешся листочок теплий, лагідний, як мамині руки. А зверху листки гладенькі, холодні як мачуха. Квітки й листя цієї рослини – гарні ліки від кашлю. (Мати – й – мачуха)
Зриваючи квіти без потреби, людина заподіює зло не тільки їм, а й собі. Адже в природі все взаємопов’язане.
Третя пелюстка пропонує нам здійснити подорож до лісу
Ви коли – небудь чули, як дзвенить у лісі тиша? Ви бачили, як квітне під ногами лісовий килим із перших весняних квітів? Кожен з нас бачить, але не кожна людина вміє слухати. Пропоную вам послухати голос лісу.
Для чого ліс потрібний людям?
Відгадайте загадки
Влітку в шубі,а взимку - голе (Дерево)
Навесні народилося, влітку зеленилося,
Восени пожовтіло і за вітром полетіло (Листя)
Весною росте, літом цвіте,
Восени осипається, взимку відсипається,
Лікує від грипу, кашлю і хрипу (Липа)
На дереві гойдається,
Жупан колючий має.
На літо одягається,
А восени скидає (Каштан)
Зелена, а не гай, біла, а не сніг,
Кучерява, а без волосся (Береза)
На «я» починається.
На «я» закінчується.
В саду росте.
На ній плоди є (Яблуня)
Широке дуже листя в мене:
П’ятикутне і різьблене.
Наче скульптор різаком
Працював над тим листком (Клен)
Серед літа – метелиця:
Пух летить і стелиться (Тополя)
І зелена, і колюча ,і пухнаста, і пахуча
Посеред кімнати стала, нас зі святом привітала (Ялина)
Пада сніг, мороз тріщить, а вона мов жар горить.
Прилітайте, пташенята, ягодами ласувати (Горобина)
Навесні рожевий цвіт, восени - червоний плід
В неї повно колючок, колеться мов їжачок (Шипшина)
Живе один батько і тисячі синів має,
Всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб)
Що за дерево таке:
І гіллясте, і струнке,
Коли першу букву взяти,
Рабом може воно стати. (Граб — раб)
Колюча – та не їжак,
Зелена, запашна.
Не ходить, не летить
На місці все життя стоїть. (Ялина, сосна)
Є у родички ялини
Неколючі голочки.
Але на відміну від ялини,
Обпадають ті голки. (Модрина)
Наше довідкове бюро «Природа» пропонує нам з вами звернутися до скарбнички народної мудрості. Тепер вам треба буде поєднати частини прислів’їв
Рослинність – землі окраса
По лісу ходи – під ноги гляди
Гнучка як лоза
Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною – коли росте
Могутній як дуб
Тендітна мов берізка
Без верби і калини нема України
Пишна та красива мов червона калина
Четверта пелюстка принесла нам звістку від птахів і комах. Вони просять нас про допомогу. Як ви гадаєте, що ми з вами повинні зробити, щоб птахи не тільки звеселяли нас своїм співом, а й поїдали шкідливих комах, оберігаючи рослини? (Відповіді дітей).
Зараз ми з вами пограємо. Утворіть дві команди. Зараз ви називатимете по черзі: одна команда – птахів, а друга – комах. Команду переможницю чекає приз. Діти змагаються. Та команда, яка назвала найбільше птахів або комах одержує п’яту пелюстку.
П’ята пелюстка має таке завдання: відгадати загадки про мешканців нашого лісу – звірів.
У лісі блукає,
Голови не піднімає,
Жолуді збирає (Кабан)
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс, як чорний п 'ятачок,
Очі — намистинки. (Їжак)
Я вухастий ваш дружок,
В мене сірий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуса.
Я усіх – усіх боюся. (Заєць)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться
Як зовуть її? (Лисиця)
Ходжу я в пухнастій шубці,
Живу у густому лісі,
У дуплі на старім дубі
Гризу я горіхи. (Білка)
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
Не ходить , не гуляє
А у лігво залягає. (Ведмідь)
По полю, по лісу гасає,
Овечок хапає, та всіх лякає. (Вовк)
Шоста пелюстка пропонує нам поміркувати над тим, як можна захистити природу. Послухайте оповідання про ваших ровесників які відпочивали у лісі.
За тиждень тільки й було розмов у класі про майбутню подорож до лісу. В останній момент захворіла вчителька. Але учні вирішили все ж таки піти до лісу самі. Дорогу ми вже знаємо, взяли продукти, компас, не забули й про магнітофон. Веселою музикою повідомили ліс про наше прибуття. Дні стояли теплі, сухі. Знайома стежка привела нас до березового гаю. Привал. Швидко наламали гілок з дерев і розпалили вогнище, зробили чай, поїли і пішли далі. Перед тим як іти, Петрик повикидав склянки й поліетиленові пакети і сказав «Мікроби все одно їх зруйнують!».Палаюче вогнище ніби прощалося з нами. У кущах ми знайшли гніздо якогось птаха. Потримали в руках теплі яєчка й поклали на місце. Ставало все тепліше. На лісовій галявині ми знайшли маленького їжачка. Вирішили, що мати його покинула, взяли із собою – у школі стане у пригоді. Побачивши мурашник, вирішили розворушити його. Поступово почали набігати хмари, стемніло, загуркотіло. Пішов дощ, заблискала блискавка. Але нам не було страшно – ми встигли сховатися під самотнім деревом. Веселі ми йшли додому. І раптом побачили змію. Це «гадюка» - закричав Петрик і вдарив її палицею. З великим букетом квітів ми прийшли до школи. Гарно пройшов день.
Яких правил треба дотримуватися у природі, щоб не завдавати їй шкоди? Правила поведінки у природі
Поради друзям, які йдуть відпочивати в ліс!
Не ловіть лісових мешканців. Вони приносять користь. Мурашки очищають ліс.
Не збивайте ногами незнайомі або навіть отруйні гриби. Багато з них ліки для лісових мешканців.
Не галасуйте і не шуміть у лісі, не рвіть квіти, не лякайте, не ображайте лісових мешканців. І тоді ліс відчинить вам усі свої тайни – дива! Пригостить вас рум’яною суничкою, спілою малиною. Тільки не забудьте потім сказати доброму лісові за всі його подарунки: «Дякуємо»!
ІІІ. Підсумоу уроку
Можна багато говорити про те, як оберігати довкілля, як нести добро у світ природи. Але від нас із вами залежить дуже і дуже багато. Наше з вами ставлення до природи – це зелені ліси, чисті річки й водойми, живі тварини і комахи, чисте повітря, спів пташок. Любі діти, любіть і оберігайте природу. Шануйте і бережіть все, що вас оточує: тваринку і кущик, деревце і квіточку, пташку і кожну тваринку, водойми і всю землю, на якій ви живете! Без усього цього збідніє наше життя .Нехай добром будуть сповнені ваші серця. Творіть добрі справи щодня і завжди!
Напам’ять про сьогоднішній захід я залишаю вам пам’ятку «Будь природі другом». Хай вона справді допоможе бути природі другом.
Любий друже! Я благаю –
Природу вмій любити,
Не смій ніколи і нізащо
Їй шкоду спричинити!