Виховна година "Чарівні слова відкривають серце"

Про матеріал
Мета:поповнити знання учнів про ввічливість, куль¬туру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в куль-турному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вжи¬вати слова етикету в ситуаціях вітання, прощан-ня, вибачення.
Перегляд файлу

Федющенко К. В.

Виховна година "Чарівні слова відкривають серце"

 

Мета:поповнити знання учнів про ввічливість, куль­туру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в куль­турному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вжи­вати слова етикету в ситуаціях вітання, прощан­ня, вибачення.

 

Хід заняття

I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності

— Колись давно в одній країні було зачароване місто.
На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.

— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося.

Учитель змінює «сумні» малюнки на «веселі».

— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?

— Чому потрібно бути ввічливим?

III. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів

— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці? (про ввічливість, чарівні слова, радість)

— Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити)

IV. Опрацювання нового матеріалу
1. Ознайомлення з тематичною групою слів «Слова ввічливості»

— Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.

Учитель прикріплює до дошки силуетне зображення сонечка.

— У Чарівника завжди з собою багато повітряних куль з ввічливими словами, якими він щедро ділився з людьми.

2. Вправа «Чарівні слова»

— Зараз ми з вами теж побудемо трішки магами і утворимо свій великий букет чарівних слів. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки. А допоможуть нам в цьому різнокольорові кульки, які лежать на ваших партах. Кожен з вас напише декілька слів ввічливості які він знає. (доброго ранку, щасливої дороги, дякую, спасибі, пробачте, до побачення, добрий вечір, на добраніч)

— Погляньте яке диво у нас вийшло. Вам подобається?

— Давайте їх зачитаємо.

— Наша класна кімната стала веселішою. Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому вони адресовані стає приємно і добре.

— Поміркуйте, чому так відбувається?

3. Зустріч з Пеппі.

Діти, до нас на виховну годину дуже хотіла потрапити Пеппі Довгапанчоха. Давайте її запросимо, вислухаємо її проблему і спробуємо допомогти Пеппі.

Звучить мелодія, виходить Пеппі

Пеппі

Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого? Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо!

— Чому сердяться дівчатка на Пеппі?(Пеппі образила всіх, ранила словом. їм боляче)

— А яке може бути слово?(Ніжне, лагідне, тепле. Холодне, зле)

— Може бути мудре.

Пригадаємо прислів'я про слово.

4. Робота з прислів'я про слово

· Лагідне слово і залізні двері відчиняє.

· Слово — ключ, яким відкривають серця.

· Добре слово дім будує, а зле руйнує.

· Тепле слово і в мороз зігріє.

· Слово не горобець: вилетить — не спіймаєш.

· Гостре словечко коле сердечко.

· Добре слово потрібне людині, як хліб і мед, як жива вода.

- Що ми порадимо Пеппі?

1)Будь лагідною, ввічливою!Не ображай однокласників!

Нехай же думки твої завжди будуть гарними і ясними, а слова добри¬ми і розумними.

2)Попроси у дівчаток пробачення.

3)Помирися з дівчатками.

5. Фізкультхвилинка.

- Слід виконувати дії тільки тоді, коли вчитель називає слова ввічливості.

• Руки вгору, будь ласка.

• Присісти.

• Руки вперед, будь ласка.

• Пострибайте, будь ласка.

- Сідай поряд з нами і вчися правильно оцінювати вчинки.

6. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»

Умови гри. Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні — тупочите ногами

1.Прибери мерщій в кімнаті,

Й чистим, вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком!

2.Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день пройшов не марно —

З усіма поводься гарно.

3.У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі.

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі?

4.Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте!» не кажи!

5.Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук.

Непотрібне це заняття,

Не варте стільки мук.

6.Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить, —

Отакий він незрадливий,

Справжній друг!

7.Галасуй, пищи, гукай,

Коли хтось відпочиває.

8.Роби комусь зле,

Якщо цього ніхто не бачить.

9.Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте».

Усміхнися квіточці —

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

7. Слово вчителя

Чемність тоді справжня, коли щира, природня. А це означає, що вона — завжди поряд із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра — вона спокійна, а також весела.

8. Гра «Коло ввічливості»

- Зараз ми перевіримо наскільки ж ви виховані.

Учні доповнюють речення і стають в коло «Якщо я ввічлива, то...»

- Якщо я ввічлива, то знаю і використовую чарівні слова «дякую», «будь ласка»...

- Якщо я ввічлива, то я завжди вітаюся та ще й посміхаюся.

- Якщо я ввічлива, я вмію поводити себе так, щоб іншим було приємно зі мною.

- Якщо я ввічлива, то сидячи на уроці, не буду з подружкою тріскотіти як сорока.

- Якщо я ввічлива, я не буду вихвалятися своїми речами, іграшками.

- Якщо я ввічлива, я в розмові зі старшими їх ніколи не переб'ю.

- Якщо я ввічлива, то я не сміюся над чужими помилками.

- Якщо я ввічлива, я не запізнюся на урок.

- Якщо я ввічливий, дарую людям теплі ніжні, привітні слова.

- Якщо я ввічливий, я не примушую за себе хвилювати¬ся. Обов'язково скажу куди йду, коли повернуся.

- Якщо я ввічливий, я не капризую, не бурлу. Капризу¬вання може зіпсувати настрій іншим.

- Молодці! Впоралися із завданням.

V. Підсумок уроку

— Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, навчилися нами користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе.

— А зараз ми візьмемо кожен свою кульку і подаруємо нашим гостям, щоб ці ввічливі слова розлетілися по всіх школі в усі класи. Нехай усі діти знаю як багато ми знаєм добрих слів. Хай усім від цього стане приємніше і в кожного з’явиться посмішка.

Діти беруть свої кульки і стають перед дошкою

Сію кожній людині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.

 

docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
2738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку