ВИХОВНА ГОДИНА
НА ТЕМУ:
Вчитель початкових класів:
Чепурна Наталя Сергіївна
Цікавий світ професій
Мета: Розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, формувати уміння працювати в групах.
Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, наочність.
Хід виховного заходу
І. Організаційний момент.
Вчитель. Сідайте,діти, у гурті
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Я поведу розмову.
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити…
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.
Всі вдячні золотим рукам,
Я теж їх поважаю.
Тож хочу розповісти вам
Усе про них,що знаю.
Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.
ІІ. Основна частина.
«Мозковий штурм»
Пригадайте деякі професії і скажіть їхні позитивні і негативні сторони.
Заповніть пелюстки квітки.
Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.
Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.
Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.
Інженер. В науково дослідних установах бере участь в проведенні наукових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує і узагальнює результати.
Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.
Архітектор. Розробляє проекти реставрації архітектурних пам’ятників, реконструкції історичних частин міст з включенням пам’ятників архітектури в структуру. Проводить дослідження і експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом ( показ слайдів ).
Робота в групах.
Перша група. Продовжи прислів’я.
Друга група.
Прочитати текст, виконати завдання.
Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.
Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку. - Гаразд. Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме – побачиш сама.
На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.
Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок – прибрала б сміття, ганчірка – помила б підлогу.
Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, взяла її і почала гратися.
Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.
Після вечері мама запитала:
Коли ти йшла з дому, заховала усю роботу!
Мама засміялась.
Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі.
Завдання :
Третя група.
Прочитай текст, виконай завдання.
Яка ж професія найкраща?
Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …
Завдання:
Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?
Четверта група.
Прочитай текст, виконай завдання.
Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… так гарно виходить…
Раз кольнула Марійка, вдруге… І тут нитка заплуталась.
Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»
Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.
Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.
Завдання:
Вправа на зняття втоми ”ОПЛЕСКИ”
Підведіться усі ті хто;
(Учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся)
ІІІ. Заключна частина.
Обговорення виконаних групами завдань.
Представник кожної групи доповідає про виконану роботу.
Розминка „ Дотягтися до зірок!”
- стати як завгодно, заплющити очі , глибоко вдихнути і видихнути повітря;
ОБГОВОРЕННЯ ( професія , яку мріють здобути )
Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».
Вчитель. Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.