Виховна година "Цікавий світ професій"

Про матеріал
Розширює і закріплює знання учнів про найпотрібніші професії, трудові дії та знаряддя праці, поглиблює у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликає почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяє розвитку трудової активності і працьовитості школярів, формує уміння працювати в групах.
Перегляд файлу

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА

НА ТЕМУ:

 

 

                          

 

 

Вчитель початкових класів:

 

                                                                  Чепурна  Наталя Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

Цікавий світ професій

Мета: Розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, формувати уміння працювати в групах.

Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, наочність.

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

  • Оголошення теми і мети виховного заходу.

Вчитель.      Сідайте,діти, у гурті

 Зустрілися ми знову!

 Про славні руки золоті

 Я поведу розмову.

 

 Ті руки звичні до землі,

 Будують, вміють шити…

 Ми часто бачим мозолі

 На їх долонях, діти.

 

 Всі вдячні золотим рукам,

 Я теж їх поважаю.

 Тож хочу розповісти вам

 Усе про них,що знаю.

 

Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

 Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

ІІ. Основна частина.

«Мозковий штурм»

Пригадайте деякі професії і скажіть їхні позитивні і негативні сторони.

 

Заповніть пелюстки квітки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.  

 

Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.

 

Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.

 

Інженер. В науково дослідних установах бере участь в проведенні наукових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує і узагальнює результати.

 

Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.

 

Архітектор. Розробляє проекти реставрації архітектурних пам’ятників, реконструкції історичних частин міст з включенням пам’ятників архітектури в структуру. Проводить дослідження і експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом ( показ слайдів ).

          Робота в групах.

Перша група.    Продовжи прислів’я.

  • Праця людину годує, а лінь марнує.
  • На дерево дивись як родить,а на людину як робить.
  • Бджола мала, а й та працює.
  • Що посієш те й пожнеш.
  • Зробив діло – гуляй сміло.

 

 

  • Більше роби, та менше говори.
  • Який майстер – така й робота.
  • Сім разів відміряй, а раз відріж.
  • Під лежачий камінь і вода не тече.
  • Мало хотіти – слід навчитися і вміти.

Друга група.

Прочитати текст, виконати завдання.

 Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.

  • Мамо, - сказала вона, - тепер  завжди допомагатиму тобі. І ніколи, ніколи не стомлюся.

 Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку. - Гаразд. Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме – побачиш сама.

  • Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться!

 На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.

  • Ой,пропала моя голівонька! – вигукнула вона. Дівчинка стояла у дворі і дивилася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь ніякої роботи не бачила.

 Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок – прибрала б сміття, ганчірка – помила б підлогу.

 Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, взяла її і почала гратися.

Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.

Після вечері мама запитала:

  • Ну,що ти сьогодні, донечко, встигла зробити в хаті.
  • Ой, - відповіла дівчинка, - я шукала роботу і не знайшла її.

 Коли ти йшла з дому, заховала усю роботу!

Мама засміялась.

  • Як це так вийшло? Віник і совок – під ґанком, ганчірка он там, на цвяшку. Тобі треба навчитися самій знаходити роботу.

 

 

 

Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі. 

Завдання :

  • Що пообіцяла дівчинка мамі?
  • Чому вона нічого не зробила?
  • Що вона відповіла мамі на її запитання?

 Третя група.

Прочитай текст, виконай завдання.

Яка ж професія найкраща?

  • Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  • Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
  • Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  • А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання:

Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

 Четверта група.

Прочитай текст, виконай завдання.

 Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… так гарно виходить…

  • Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, -

 

 

  • якось попросила Марійка.
  • Ти ще мала, пальчики поколеш.
  • От і не мала, от і не поколю! – запевнила дівчинка. – хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба проколювати?
  • Ну, добре. – мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала доні голку, нитки.

 Раз кольнула Марійка, вдруге… І тут нитка заплуталась.

 Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»

 Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

  • Мудра, а така колюча!.. – сердилася дівчинка на материну голку.
  • Чого ти заплакана, Марійко? – повернувшись, запитала мати.
  • Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти вишиває… а вона колеться.
  • Будь – яка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Берино полотно, та не поспішай, а дивися, як потрібно…

Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.

  • То хто мудрий? – усміхнулася мати. – голка чи пальчики?

Завдання:

  • Що просила Марійка в мами?
  • Що хотіла взяти Марійка, коли мама піде до крамниці?
  • Чому вона подумала, що мамина голка краща?
  • Чому дівчинка плакала?

Вправа на зняття втоми ”ОПЛЕСКИ”

Підведіться усі ті хто;

  • любить вишивати
  • вміє водити автомобіль
  • вміє добре попоїсти
  • мріє навчитися грати у великий теніс
  • хто сьогодні вранці не снідав
  • дівчата
  • хлопці
  • учні 3 класу   

(Учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся)

 

 

 

ІІІ. Заключна частина.

Обговорення виконаних групами завдань.

Представник кожної групи доповідає про виконану роботу.

Розминка „ Дотягтися до зірок!”

      -   стати як завгодно, заплющити очі , глибоко вдихнути і видихнути повітря;

  • уявити нічне небо рясно всипане зірками;
  • ви вдивляєтеся в зорі і бачите свою, найзаповітнішу ,це – мрія , бажання, мета!
  • Дотягніться до неї, торкніться її, дістаньте рукою! тримайте міцно!
  • А тепер розкрийте очі , вона у вас, не покидайте її

 

ОБГОВОРЕННЯ  ( професія , яку мріють здобути )

 

Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».

Вчитель. Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку