виховна година у формі тренінгу з підтримкою мультимедійної презентації містить відповідні правила поводження учнів під час терористичного акту, різні завдання, фотоматеріали, адреси відповідних структур, куди дитина може звернутися. Рекомендую цей матеріал молодим класним керівникам.
Тренінг розробила
вчитель-методист
Базилевська В.М.
Тренінг
«Правила та порядок поводження і дій населення при погрозі здійснення терористичного акту».
Мета: навчити учнів реагувати на незвичайні події
Очікувані результати: діти вмітимуть вірно діяти під час терористичного акту, навчаться як поводити себе у надзвичайних ситуаціях.
Кадр 1
Дорогі діти,сьогодні у нас незвичайна виховна година, яка буде проходити у формі тренінгу. Тому ми сидимо з вами у колі,щоб було зручніше спілкуватися і ми бачили один одного. Тема нашого тренінгу «Правила ат порядок поводження і дій населення при погрозі здійснення терористичного акту».
І перш за все нам потрібно створити доброзичливу атмосферу і ми ще раз назвемо свої імена і допоможе нам в цьому ось цей м’ячик „Здоров”ячок”.
(учасники тренінгу передають м’ячик по колу, називаючи ім’я та вітаючись з групою)
ІІ. Дякую. І як годиться для будь-якого тренінгу нам потрібно створити правила роботи. Пропонуйте своє правило, аргументуючи його доцільність і , якого ми будемо дотримуватись протягом роботи тренінгу.
- бути позитивним;
- локанічним;
- поважати думку інших;
- бути толерантним;
- говорити по черзі;
- бути активним;
Кадр 2
ІІІ. Дякую. Діти,виходячи з теми нашого тренінгу , нам слід визначити головну мету і завдання:
Кадр 3
Тож, давайте зробимо визначення «Що таке тероризм?»
Тероризм – це метод, за допомогою якого організована група або партія прагне досягти проголошені нею цілі через систематичне використання насильства.
.
Терорист – це той, хто в сьогоднішніх нелегких умовах насаджує незаконними діями свої права і виставляє різні вимоги до суспільства.
У терориста може бути своя віра,свій Бог,можливо якісь ілюзії, проблеми і вони будь якими методами хочуть вирішити їх. Їм не цікаво, як вони досягнуть своєї мети,чи постраждає народ, їм не цікава турбота про його благо, духовність, наслідки, можливі жертви у суспільстві.
Проблеми тероризму сьогодні хвилюють усіх і мають глобальний характер. Соціальна апатія, бездуховність, негативний вплив масової культури, поширення алкоголізму і наркоманії – ці явища переважають нині у молодіжному середовищі. Життєві пріоритети змінились. Ви бачите і розумієте, що перед нами стоїть важливе завдання і цей тренінг допоможе нам в майбутньому.
Кадр 4
ІУ. Давайте визначимо рівень розуміння цього питання. У вас є листочки різного кольору:
Червоний – розумію добре і можу поділитись досвідом роботи;
Жовтий – добре знаю, як треба працювати …..;
Зелений – знаю, але потребую допомоги;
Коричневий – взагалі не розумію, навіщо це потрібно.
У. І звичайно, ми сподіваємось щось дізнатись. Наступна вправа „Очікування”
(учасникам роздаються кольорові листочки і вони пишуть свої очікування від тренінгу, виголошують і прикріпляють на плакаті)
.
Кадр 5
УІ. Отже, зараз ми проведемо з вами „Мозковий штурм”, визначивши „Що означає тероризм?”
Тероризм
Кадр 6
УІІ. Давайте об’єднаємось в три групи, кожна група має визначити якими методами терористичних дій користуються терористи
Кадр 7
Наступне завдання: І запитання до вас, в яких місцях можуть терористи залишити ці предмети і у формі чого?
Давайте визначимо запобіжні заходи при виявленні підозрілих предметів.
Кадр 8
Які рекомендації ви б дали у таких конкретних ситуаціях?
Ситуація 1.
Ви знайшли підозрілий предмет у транспорті
Ситуація 2.
Ви виявили невідомий предмет у під'їзді свого будинку
Ситуація 3.
Вашу увагу привернув підозрілий предмет у школі
Кадр 9
Часто терористи використовують такий метод, як взяття заручників.
І зараз давайте розділимося на дві групи, кожна група напише свої рекомендації, відповідаючи на питання: «Як діяти, якщо Ви опинилися в заручниках?»
Кадр 10
Кадр 11
«Дерево життя»
Вправа Х. Гра „Відкритий мікрофон ”. Учасник від групи і, хто бажає, висловлюють свої думки
Якби я був продюсером, я б зняв багато нових фільмів, які мають викривати злочинні наміри терористів.
Якби я був громадським діячем, я б підтримав роботу організацій у боротьбі з тероризмом.
Якби я був політиком, я б організував і об’єднав всі країни у боротьбу проти тероризму.
Якби я був військовим, я б зробив все можливе, щоб складна ситуація вирішилась без жертв.
Якби я був волонтером, я б допомагав постраждалим.
Якби я був учителем, я б навчив дітей як вести себе в екстремальних ситуаціях.
Якби я був простим громадянином будь-якої країни, я б не був байдужим
до проблем суспільства.
ХІ. Отже, давайте підведемо підсумок роботи, відповівши на запитання:
1. Що ви нового дізнались з даної теми?
2. як ці знання допоможуть в роботі з патріотичного виховання?
3. Чи досягли ми своєї мети?
ХІІ. Наш тренінг підійшов до кінця і залишилось лише побажати один одному успіхів у будь-якій справі,навчанні. Давайте використаємо такі фрази:
Я бажаю, щоб…….
Я буду рада, якщо…….
На цьому наш тренінг завершено. Давайте візьмемось за руки і всі разом скажемо „ Ми щасливі. Ми хочемо миру не тільки в Україні, а в усьому світі. А мир завжди в руках людини, тобто в наших руках»