"Дисципліна – свобода чи необхідність?"
Мета : виховувати усвідомлення потреби порядку і дисципліни, уміння керуватися почуттям обов’язку, стримувати власні емоції; навчати вести спір спокійно й аргументовано, дотримуватися норм етикету.
І. Організаційна частина
Вправа 1. Скласти за допомогою спеціальних аркушів визначення:
Дисципліна – певний порядок поведінки людини відповідно до норм і правил моралі.
Свобо́да — можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання дійсності.
Оголошення теми і визначення разом з учнями мети заняття
II. Основна частина
У кожного з нас в класі, сім’ї, родині встановлені певні правила. І декому вони подобаються, а дехто є проти них.
Вправа 2. Заповнити діаграму Вена
Записати в одній половині діаграми правила школи, в іншій сімї. По середині записати головні завдання цих правил.
Бесіда
Вправа 3. Запишіть асоціації до слова свобода.
Вправа 4. “Коли ти порушив правило...”
1. Розкажи правду.
2. Вибачся.
3. Змирися з наслідками.
Скажи, який із цих трьох пунктів тобі дається найважче?
Як по-твоєму:
- Чому батьки інколи надмірно тебе опікують?
- Чому ти деколи гостро реагуєш на їх заборони?
- Як тобі налагодити спілкування з батьками?
III. Підсумок
Сенкан до теми години спілкування