11 червня о 15:00Вебінар: Формування підприємницької компетентності учнів на уроках англійської мови

Вихована година екологічного напряму «Подорож до країни Довкілля» (5-7 клас)

Про матеріал
Вихована година екологічного напряму «Подорож до країни Довкілля». Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про природу, виховувати почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї, формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між природними об’єктами.
Перегляд файлу

Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про природу, виховувати почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї, формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між природними об’єктами.

 

Хід заходу

(Відео «Звуки космосу»)

Епіграф

Уночі я підслухав як стогне Земля

Як словами-сльозами вона промовля

Я красу не ховаю між теплими кронами

Не давіть мені груди важкими колонами!

Не шукайте в безладді каміння сумне,

Не топчіть мою вроду, не крайте мене!

Вихователь: 

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати екологічними стежинами по країні, яка зветься Довкілля.

 

Учень:                                               

Йдемо в гості до природи,

Є в ній різна дивина

В небі зорі , в ріках води

В полі квіточка ясна

А зимою є сніжинка

Літо дощик принесе

Є метелик і пташинка –

І таке цікаве все!

Перша стежинка має назву «Пізнавальна»

(Відео «Крик Землі»)

Вихователь:

Росла собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря – щоб дихати, водичку – щоб пити, а рослини з тваринами – щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин, та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу. І чим краще людина пізнавала свій світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природнє середовище,  своє довкілля. І нині вона живе у гарних будинках, що захищають її від холоду, вітру, дощу, а під рукою у неї – світло, вода, тепло. А ще людину оточують розумні речі – радіо, телефон, телевізор, магнітофон, комп’ютер, газова та електричні плити, пральні машини і т.д. І все це навколишнє середовище, серед якого ми живемо. Тепер це наше довкілля.

  • А що таке довкілля?

 

Учень:

Все, що навколо тебе,

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди часточка природи

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташичка і зорі

Вільний вітер напросторі

Квіточки і різне зілля –

Це діточки і є довкілля.

Гра «Павутинка»

Вихователь:

 Щоб переконатися, що у природі існує взаємозв’язок давайте пограємо в гру, яка називається «Павутинка».

(Учні стають у коло, один з них тримає клубок ниток і розпочинає гру).

  • Я  -  берізка, мені потрібне сонце,
  • Сонце нагріває повітря
  • Повітрям дихає зайчик
  • Зайчик їсть капусту
  • На капусті сплять комахи
  • Комахами живляться жаби
  • Жаб їдять їжаки
  • Їжаки приносять користь людям
  • Людям потрібні дерева.

Після того, як всі учасники будуть зв’язані ниткою, запропонуйте комусь з дітей потягти за нитку чи спробувати вивести когось із учасників з гри.  Що сталося з іншими? Чому? Бо всі пов’язані між собою.

Отак і в природі все взаємопов’язане між собою. Існуючі у природі взаємозв’язки вивчає наука екологія. Вчені-екологи вважать головним  збереження нашої планети Земля і життя на ній, а для цього треба знати і вивчати природу, підтримувати існуючу в ній рівновагу.

Все візьмемо до уваги!

Не порушимо рівновагу!

(Відео «Багатогранна планета Земля»)

А зараз помандруємо стежиною під назвою «Охороняй та зберігай»!

Вихователь:

З кожним роком під впливом діяльності людини все більше тварин і рослин зникає з лиця Землі. Тому постала необхідність скласти списки таких тварин та рослин, яких залишилося дуже мало. У 1980 році було створено Червону Книгу України.

  • А чи знаєте ви, що таке Червона Книга ?

 

 

Учень:

Червона Книга не зовсім звичайна книга. У ній записано назви тварин і рослин, яких залишилося мало, або вони вже зовсім зникли. Наша країна також дбає про збереження тварин і рослин, і тому в нас створили Червону Книгу України. До неї занесені 923 види рослин,тварин, грибів та інших рідкісних організмів.

Вихователь:

Увага! Давайте пригадаємо, які рослини та тварини занесені до Червоної Книги.

 (Вихователь показує малюнок, а діти дають назву рослині чи тварині.)

Червоний колір це попередження, сигнал тривоги – бережіть рослини і тварини, не допустіть їхнього зникнення. Ми повинні оберігати і прикрашати нашу Землю для нинішнього і майбутнього поколінь.

 

Гра «Можна – не можна»

 

(Вихователь називає дію, і діти відповідають «можна» чи «не можна».)

Можна чи не можна:

  • Саджати квіти, рослини
  • Берегти молоді насадження
  • Ламати гілочки дерев, кущів
  • Обгороджувати мурашники
  • Обдирати кору дерев
  • Збивати гриби ногами
  • Підгодовувати птахів
  • Руйнувати павутиння
  • Прибирати місця відпочинку у лісі, на берегах річок
  • Ловити метеликів, бабок
  • Кричати у лісі
  • Виривати з корінням квіти
  • Милуватися красою природи.

 

(Відео «Збережемо природу Землі разом»)

Вихователь:

Ми приблизилися до найкрасивішої та наймиловиднішої стежини «Квіткової».

 

Учень:

Я зовусь зцілитель ран,

Між рослинами я справжній пан,

Полікую гайморити,

Діатези, стоматити,

У природі стану радо

При шлунковому розладі,

При корисності своїй я,

Зовуся  -  (Звіробій).

 

Учень:

Я росту на луках, в лісі,

Край дороги на узліссі,

Білі кошики повсюду,

Замилують очі людям,

Полікую я мігрені,

Нерви, шлунок і легені,

Пий мене і не хворій,

Я звичайний – (Деревій).

 

 

 

Учень:

Ця красуня біля річки,

Як дівчина край потічка,

Із густим, зеленим листям,

У червоному намисті.

Знизить тиск артеріальний,

Полікує серце, рани,

При простуді, незамінна.

Символ нації – (Калина).

Учень:

Має аромат полів,

І духмяність всіх лісів,

Полікує хворий шлунок,

З кашлями зведе рахунок,

Враз покращить апетит,

І печінку захистить,

Полікує кожну жінку (Материнка).

Учень:

Кашель лікувати вмію,

Ревматизм, гіпертонію,

Знаю, як покращить зір,

Ще й до риби я гарнір,

З мене роблять без клопоту,

Джем, варення і компоти.

Ніби диво, чарівниця,

Це вигадниця – (Брусниця).

 

Учень:

Вона красива, дуже ніжна,

Така жовтаво-білосніжна,

Росте в городах зазвичай,

ЇЇ заварюють, як чай.

Від болю в шлунку, від простуди,

Антисептичний засіб всюди,

І здогадатися не важко,

Що це красунечка – (Ромашка).

Учень:

Я прикрашаю газони,

Бо красивий і відомий,

Ще й смачний, поживний кущ,

Здавна цим званням горджусь.

З мене роблять сік, екстракт.

І варення й мармелад,

Відгадай, не помились -

Я звичайний (Барбарис).

Учень:

Він біля двору, край дороги,

Як килим стелиться під ноги,

Підвищує зсідання крові,

А тиск понижує до норми.

Лікує коклюш, нирки, шлунок,

І при гастриті подарунок.

Навіть дихати простіш,

Коли поруч є (Спориш).

 

Учень:

Я стелюся на городі,

З мене жуйка завжди в моді,

В мене прохолодний смак,

Зимна свіжість на зубах.

Серце, шлунок я лікую.

Дуже добре біль вгамую.

Ще й приправа ароматна,

Запашна перцева (М’ята).

Учень:

В мене гарні, ніжні квіти,

Дуже люблять мене діти,

З мене роблять «Пертусин»,

Надзвичайно запашний.

Я корисний при нефриті,

Недокрів’ї і коліті.

Ось який я молодець,

Звичайнісінький (Чебрець).

 

 

Учень:

Я як сонечко маленьке,

Золотава і кругленька.

Полікую рани гнійні,

І захворювання шкірні.

І злоякісні пухлини,

Серце полікую швидко.

Гарна, лікарська (Нагідка).

 

Учень:

Містить марганець, аміни,

Гіркоту і вітаміни,

Гарний засіб сечогінний,

Діатезний, потогінний.

Полікує селезінку,

Золотуху і печінку.

Дуже любить болота,

Трироздільна (Череда).

 

Вихователь:

В народі вінок, квіти – обов’язкові атрибути народних обрядів, звичаїв. Про них є чимало легенд, переказів. Послухаймо їх.

Учень:

Красивий юнак Ціанус так захопився польовими квітами, що ходив полями і плів з них вінки. Якось богиня Флора знайшла його мертвим. Тоді вона перетворила його на волошку. Ціанус – значить «синій».

 

Учень:

Колись сільський пастушок Грицько пошкодив ногу. Що робити? Кров струмком біжить, не зупинити. Тоді зірвав він жмут невідомої трави, приклав до рани, і кровотеча вщухла. Відтоді вдячні нащадки і назвали непоказні квіти – грициками.

Учень:

Легенда про Чорнобривці. Назва чорнобривців пов’язана зі стародавньою легендою про майстрів чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та човні голівки – Чорнобривці.

Учень:

Легенда про калину. Було це давно, коли татарські орди нападали на нашу рідну землю. Жила в одному селі дуже гарна дівчина. Помітив її якось воєвода та вирішив продати, щоб мати великі гроші. Але дівчина була дуже швидкою і була б утекла, якби не зачепилася своїм намистом за кущ калини. Розсипалося намисто. Дівчину спіймали, так і загинула вона в неволі. А на тому місці виросли кущі з криваво-червоними плодами. Це була калина.

Вихователь:

 Четверта стежина «Підсумкова».

(Відео «Вальс квітів»)

Давайте скажемо компліменти нашій планеті Земля і уквітчаємо її квітами.

Ось і пройшли ми чотири стежини по країні Довкілля. Багато дізналися для себе нового, щось пригадали із раніше вивченого. Але ця країна ще досить велика і ми з вами будемо знайомитися з її мешканцями. Тож давайте ще раз розповімо, що таке довкілля.

Гра «Мікрофон».

Учень 1:

Це Сонце і Місяць,

І блискавка, й грім,

І хмарки, що з неба

Привіти шлють всім!

Учень 2:

Струмочок маленький,

Що швидко біжить,

Це батько і ненька,

Без них не прожить.

Учень 3:

Земля, де ми ходим,

Вода, що ми п’єм,

Будинок рідненький,

В якому живем.

Учень 4:

І друзі, і школа,

Що любим, шануєм,

Завжди бережем,

Словом єдиним

Довкілля – назвем!

 

Вихователь:

Ось і завершився наш виховний захід. До побачення, до нової зустрічі у країні Довкілля!

docx
Додано
27 березня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку