ВИХОВНА ГОДИНА
В 1-А КЛАСІ
Вчитель : Недощак С.А. КМЛ № 7
ТЕМА: ДІТЯМ ПРО НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ
МЕТА: Ознайомити дітей із надзвичайними ситуаціями та основними способами оповіщення ,сигналами цивільного захисту і правилами дій при оповіщенні населення про екстремальну ситуацію, дати початкові уявлення про цивільний захист; розвивати мовлення; виховувати любов до рідної землі
ОБЛАДНАННЯ: Картки, шоломи, «вогонь », «вогнегасники », слайдова презентація, клей , два плакати.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Дзвоник всім нам дав наказ
Для роботи настав час.
- Сьогодні до нас знову завітав наш друг Центаврик.
- Нагадайте, будь ласка, з якої він зірки ? ( Альфа Центавра А )
- А навіщо він до нас прилітає ? ( щоб дізнатися про все, що є на планеті Земля, про рослин, тварин і про події , які відбуваються в нас )
- Так, вірно, він дуже любить, коли його зустрічають улюбленою піснею ( пісня Центаврика )
- А ось і Центаврик
- 1 СЛАЙД
- Він написав нам лист, давайте його прочитаємо :
- Сьогодні вранці я дізнався, що у вашій школі незвичайний день – День цивільного захисту. Поясніть мені, будь ласка, що означають ці слова ? А ще , які ситуації називаються надзвичайними ? Мій друг Адаптер розповів , що деякі події трапляються з вини дітей.
- Чи дійсно це так ?
- 2 СЛАЙД
ІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ
- Ну що ж , дійсно, сьогодні 19 квітня, у нашій школі проходить День цивільного захисту, що означає захист – захищати, обороняти, а слово цивільний – це люди , населення , ми з вами.
- Отже захист населення від різних небезпечних ситуацій.
- Назвіть, будь ласка, а які надзвичайні ситуації ви знаєте ? ( хурделиця, повінь, землетрус, ураган ,аварія, смерч, пожежа ) Асоціативний кущ.
- Ці всі ситуації порушують нормальні умови життя людей , тому їх і називають надзвичайними. І коли виникає якась ситуація, то про це сповіщають сирени, гудки, по телебаченню, радіо, а в приміщеннях лунають ТРИ ДЗВІНКИ, які сигналізують : УВАГА ! НЕГАЙНО ПОКИНУТИ ПРИМІЩЕННЯ.
1. СПЕЦІАЛЬНІ СЛУЖБИ
- Діти, а хто допомагає населенню, яке потрапило в небезпеку ? ( спеціальні служби )
- А які це служби? ( пожежна служба, поліція, швидка допомога, газова служба )
- Зараз проведемо гру « Знайди пару», де ви покажете за якими спеціальними номерами можна зв’язатися із цими службами ( чотири хлопчики тримають машини, а чотири дівчинки – номери )
- Молодці !
2. ВІДЕОРОЛИК ( ЛІС ГОРИТЬ )
- У нашій місцевості, де ми з вами проживаємо, найчастіше трапляються пожежі . ( на дошці вогонь )
- І дуже часто виникають вони з вини людей, пустощів в дітей
- Зараз ми подивимось відеоролик, де ви побачите до чого може призвести халатність, недбалість, і недотримування правил.
- 3 СЛАЙД
- Як ви думаєте , чому так трапилось ? ( сірники, цигарки, залишене багаття, підпалена на весні суха трава )
3. ЦІКАВИНКА. САМОЗАЙМИСТІ РОСЛИНИ
- Наша Земля велика і красива. Її природа дуже різноманітна. Кожна квіточка, кожне деревце, кожна травинка – все це невід’ємні частини природи, багатства, без чого нам , людям, не прожити. Тому тільки ми можемо вберегти і врятувати нашу природу, нашу Землю.
- А знаєте , діти, на нашій Землі є такі рослини, які самі запалюються і горять. Їх так і називають – самозаймисті
- 4 СЛАЙД
- Це трав’яниста рослинка – БІЛИЙ ЯСЕНЕЦЬ
- У листочках цієї квіточки міститься рідина - ефірна олія, яка в спеку самозаймається , але цікаво те, що сама ця квітка залишається цілою, неушкодженою.
4. РЕБУСИ
- Центаврик для вас приготував цікаве завдання . Він знає , що ви любите ребуси.
- Спробуйте , відгадайте . які це слова ( команда дівчаток – один ребус, а команда хлопчиків – другий ребус )
- Давайте перевіримо
- 5 СЛАЙД
5. ГРА « ВИБЕРИ ПРЕДМЕТ »
- Зараз ми відчуємо себе в ролі пожежників, бо тільки вони можуть приборкати вогонь
- У вас на партах лежить конверт з малюнками різних предметів. Ви обираєте ті, які використовують саме пожежники ( малюнки : пожежна машина, драбина, швидка допомога , вогнегасник, костюм пожежника, жезл, протигаз ) Робота в парі.
- Перевіряємо. Увага на екран
- 6 СЛАЙД
6. ГРА « ЗАГАСИ ВОГОНЬ »
- Я бачу, що ви готові, гарно все виконуєте і тому виконаємо серйозне завдання. У нас є « вогнегасники », шоломи, дві команди і уявний вогонь ( на дошці ).
- Уявіть , що це справжній вогонь і його потрібно негайно погасити.
- По черзі, в шоломах , з вогнегасниками підбігаєте , гасите, повертаєтесь і передаєте іншому. Почали.
- Молодці, дуже швидко справились.
7. ВОГОНЬ - ДРУГ І ВОГОНЬ – ВОРОГ ( КОЛАЖІ )
- А знаєте , діти, в народі кажуть , що вогонь є другом і ворогом.
- Поясніть, а як це зрозуміти ?
- Зараз ви отримаєте конвертики з картинками. Команда хлопчиків вибирає картинки, де вогонь може бути ворогом . а дівчатка – другом. Ось вам папір і клей. ( діти вибирають картинки і приклеюють, роблять колажі )
- Продемонструйте і захистіть свою роботу.
8. МУЛЬТФІЛЬМ « ФОКС І ТРОТ ПОСПІШАЮТЬ НА ДОПОМОГУ »
- Центаврик приготував для вас мультфільм . Сядьте зручно і будьте уважними 7 СЛАЙД
- Що спричинило пожежу? Чому так сталося ?
9. ПАМ*ЯТКА
- Ви запам’ятали , чому виникають пожежі?
- То ж запам’ятайте , діти, прості правила.
- 1. Не ховайся від пожежі в шафі .
- 2. Не користуйся ліфтом
- 3. Не гаси полум’я самостійно
- 4. Не гаси водою електроприлади
- 5. Не влаштовуй феєрверки в приміщенні
- 6. При пожежі дзвони - 101
- 8 СЛАЙД
- У вас на партах лежать пам’ятки.
10. ГРА « ВИБЕРИ СЛОВО »
- ( Діти за допомогою цеглинки вибирають правильний варіант )
- 9 СЛАЙД
А будинок, коштовності, автомобіль
Б цукерки, іграшки, комп’ютер
В життя, здоров’я,
- Молодці, пам’ятайте , діти, найцінніший скарб для кожної людини – це життя. Ми повинні берегти , захищати і цінувати себе в будь – яких ситуаціях.
- Адже ви – громадяни нашої землі , нашої держави, нашої України. І хто як не ми збережемо нашу домівку – нашу Україну.
Пісня « Про Україну »