За допомогою цієї розробки ви зможете здійснити заочну подорож в минуле, та пригадати імена геров Нікополя. Навідатися до памятників міста, присвяченим цим героям.
Тема: Визволення Нікополя
Мета: Розширити знання дітей про визволення рідного міста. Розвивати увагу,мислення,вміння працювати в команді.
Обладнання: Наочні матеріали, жетони,картки та іграшки, презентація
Вид заняття: Бесіда з елементами нестандартності.
Хід роботи
I. Організаційна частина
1.Привітання
Вони у битві чесно полягли,
А іншого - ні вибору, ні змоги.
Вони загинули. Але перемогли,
Бо віддали життя для Перемоги!
І ми вітаєм щиро вас
З цим світлим днем
З цим Святом урочистим
Це восьме лютого
Це щасливий день
і ми святкуєм визволення міста!
І ми вітаєм щиро вас
На нашій виховній годині
Та пропонуємо в цей час
В роки війни нам всім полинуть!
2.Перевірка готовності дітей до уроку
Тож готуймося скоріше,
Та становимось рівніше!
Відправляємося ми ,
У страшні роки війни
Щоб дізнатись більше як умога
про визволення міста й перемогу!!
3.Повідомлення теми заняття
- Сьогодні ми з вами спробуємо дізнатись,як можна більше про наше місто Нікополь та його визволення. А також дізнаємось багато цікавого про історичні місця нашого міста та його пам'ятники.
- А почнемо ми з того що складемо прислів'я. І для цього ми об’єднаємося у три команди(три ряди).
II. Основна частина
1.Складання прислів'їв
- Кожній команді дається картки двох кольорів зі словами із двох прислів'їв.Їх треба скласти та прочитати класу.
Роздаємо картки 1 команді 2 команді 3 команді
Картки для першої команди
1)вмілий боєць 2)всюди молодець 1) офіцер в доблесті 2)приклад
1. вмілий боєць всюди молодець 2. офіцер в доблесті приклад
Картки для другої команди
1)військовій справі вчитися 2)завжди згодитися 1)маскування 2)це хитрість і вправність
1. Військовій справі вчитися завжди згодитися. 2. Маскування - це хитрість і вправність
Картки для третьої команди
1)хоробрий солдат 2)міцніший за фортецю 1)не лише силою треба 2)боротись а й вмінням
1.Хоробрий солдат — міцніший за фортецю. 2. Не лише силою треба боротись, а й умінням.
Повинні скластися такі прислів'я
1 вмілий боєць всюди молодець . Офіцер в доблесті приклад
2. Військовій справі вчитися завжди згодитися. Маскування - це хитрість і вправність
3. Хоробрий солдат — міцніший за фортецю. Не лише силою треба боротись, а й умінням
- Правильно,діти,молодці. Я бачу ви дуже добре складаєте прислів'я. Ви могли б стати справжніми воїнами та солдатами, і теж захищати свою Батьківщину!Тож давайте не гаяти часу і скоріше дізнаємося все про наше Місто Герой Нікополь та про його визволення!
Тож увага на екран!
2.Розповідь вчителя
(презентація під час розповіді)
1 слайд 2 слайд
- 8 лютого наше місто 67-ой раз відзначає пам'ятну історичну дату – день звільнення Нікополя від німецьких загарбників у Великій Вітчизняній війні. Ми святкуємо цей день, як дань пам'яті про покоління людей, на долю яких випало пережити всі жахи страшної війни, отримати велику перемогу, відбудувати після військової розрухи своє місто і створити майбутньому поколінню мирне і благополучне життя.
3 слайд 4 слайд
- Битва за Нікопольщину почалася ще в початку грудня 1943 року в 40 км. на північ від Нікополя, в селі Лебединське, і лише 8 лютого радянським військам удалося звільнити наше місто від фашистських загарбників. У боях за Нікополь загинули і померли від ран 547 бійців і командирів Червоної армії. А в боях за Нікопольську територію свої голови склали 35 тисяч воїнів визволителів.
5- 6 слайди
- Для проведення Нікопольсько - кріворізької операції (30 січня – 29 лютого 1944 р.) було притягнено 47 стрілецьких дивізій, танковий, кавалерійський і два механізовані корпуси – всього 705 тис. чоловік
7- 8 слайди
- радянські війська мали деяку перевагу над противником в людях, більш ніж потрійне в артилерії, подвійне – в авіації, але поступалися йому в 1,4 разу в танках
9 – 10 слайди
- Наступ радянських військ з метою ліквідації на Нікопольської території ворога почався 30 січня завданням допоміжного удару 3-го Українського фронту на Кривий Ріг.
11 – 12 слайди
- 8 лютого 1944 року спільними зусиллями 3-го і 4-го Українських фронтів Нікополь був повністю звільнений від німецько-фашистських загарбників. Цього дня Москва салютувала визволителям міста 12 залпами з 124 знарядь. Близько півтора тисяч радянських солдатів, що віддали життя за звільнення Нікополя, поховано в братських могилах міста. А в день 30-ліття перемоги, 9 травня 1975 року, в місті був відкритий меморіальний комплекс, що навіки зберіг подвиг визволителів, 19-метровий обеліск в підніжжя
13, 14, 15 слайди
– Діти,тепер ви бачите, що ми з вами живемо в місті,яке можна сміливо назвати героєм!!
- Діти,а серед вас є сміливі та відважні?є серед вас герої?(так)
- Тоді ми повинні перевірити справжні ви герої чи не справжні і для цього ми проведемо наступний конкурс
3.Конкурс саперів
– Діти а хто такі сапери? Сапери шукають міни та знешкоджують їх. Прошу вийти з кожного ряду по одному учаснику. Я розставляю кеглі, ви дивитесь,як вони розташовані. Після цього, я вам зав'яжу очі і ви повинні будете пройти цю дистанцію,не зачепивши жодної кеглі.
– Які ж ви усі хлопці молодці!Одразу видно,що справжні герої!Можете справлятися з труднощами!(вручаємо призи жетони)
4.Фізхвилинка
- А тепер діти я пропоную трохи відпочити набратися сил, щоб можна було нам мандрувати далі!
Раз — підняти руки вгору,
Два — нагнутися додолу,
Не згинайте діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири — прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати.
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто ж втомився присідати,
Може вже відпочивати
.
5.Бесіда з елементами нестандартності
– Ось ми і відпочили, ви довели нам,що ви й вправні та ще й перешкоди можете долати!А
Як у вас зі знаннями?(добре)
- Ну це ми зараз теж і перевіримо!
- Як ви знаєте в нашому місті дуже багато історичних пам'яток,які були створені на честь перемоги у Великій Вітчизняній війні!
- Тож усі увага на дошку!!(на дошці висять картинки фото)
- Діти,ви впізнаєте ці пам'ятники!??
- Вони всі розташовані у нас в Нікополі!
- А ви знаєте чому?Хочете про дізнатися?Тож усі слухайте уважно!
Танк
- У центрі Нікополя на згадку про подвиг танкістів, що звільняли наше місто 8 лютого 1944 року, на п'єдесталі встановлений важкий танк ЙС-2 («Йосип Сталін»).
Створений більше 60 років тому, він і сьогодні здається грізним і могутнім. Багато істориків вважають ЙС-2 найсильнішим танком Другої світової війни.
Літак
- Це - справжній літак,який застосовувався під час Великої Вітчизняної війни та визволяв наше місто,бомбардував вражеські літаки та зкидував на ворогів гармати..Він відслужив своє,і його було встановлено як пам'ятник, на честь загиблих льотчиків,які героїчно,ризикуваши життям захищали своє місто.
Пушка
- Під часи війни з цієї пушки бомбили та знешкоджували ворогів а також визволяли наще місто!Пам'ятник" Пушка" встановленИЙ на центральному вході на головну міську набережну. Напис на плиті: "Тут 8 лютого 1944 року війська 4-го Українського фронту звільнили річку Дніпро а також від німецько-фашистських окупантів місто Нікополь"
Пам'ятник партизанам
- Його було встановлено на честь мужнів захисників свого міста молодим комсомольцям які були у підпільній організації та намагались втекти коли їх везли на розстріл. Ці дівчата й хлопці захищали та допомагали як могли усім хто потребував допомоги. І за це щоб люди їх пам'ятали їм було встановлено пам'ятник при виїзді із Нікополя.
Вічний вогонь
- Вічний вогонь це - вічна пам'ять. Про загиблих на війні, про тих хто мужньо та до самого кінця захищав нашу Батьківщину, та на їхню честь біля Центрального ринку та біля Парку металургів був встановлений Вічний Вогонь – щоб люди ніколи не забували про своїх героїв!
- Кожного року 8 лютого ми приходимо до цих пам'яток
- Ми кладемо квіти та вшановуємо цих героїв хвилиною мовчання
- Ми пам'ятаємо про те що вони воювали заради нас!
- Заради наступного покоління!Ми щиро вам вдячні вам за це!
- І ми ніколи цього не забудемо!
6.Конкурс Дівоча краса
-Воїни повинні добре орієнтуватися в будь – яких обставинах. Навіть у темряві. Ми запрошуємо всіх воїнів відгадати загадки дівчат: навпомацки назвати речі добре відомі кожні дівчинці. Завдання складне. Але воіни нічого не лякаються!Для цього конкурсу потрібно 6 хлопців.Але теба правильно тримати руку!
(у мішку лежать різноманітні речі, якими користуються дівчатка. )За правильну відповідь жетони
7 . Конкурс Медсестри
- В цьому конкурсі головним чином беруть участь дівчата.Дівчатка мають піклуватись про солдатів. І щоб бути готовими до всього - будемо вчитися бинтувати поранених солдатів.Тож для цього конкурсу треба 3 дівчинки та 3 хлопчиків.
Кожна дівчинка підходить до хлопця, який стоїть перед нею. В руках у кожної по моточку бинтика.Хто перший впорається - той і переможець. Переможець (дівчинка) отримує приз(жетон)
III. Заключна частина
1.Підсумки
- І ось ми дісталися кінця нашої виховної!Ви усі сьогодні проявили себе дуже і дуже добре!
- Ви показали та довели що будете справжніми воїнами!!Та справилися з усіма завданнями!
- Тож за це ви всі отримаєте подарунки!(вручення подарунків)
2.Прощання
- Нас всіх виховна незвичайна чекала
- Про війну про героїв а в нас їх не мало
- з усіми завданнями гарно справлялись
- уміння та спритність усі показали
- Дівчатка та хлопці,усі молодці
- І я до побачення кажу усім!