Розробка першого уроку для 1 класу "Ми - діти України"

Про матеріал

Розробка першого уроку для 1 класу "Ми - діти України".

Під час проведення цього збагачуємо знання учнів про Батьківщину, рід, родину; навчаємо будувати зв'язне висловлювання, міркувати, розширити кругозір; виховувати патріотизм, доброзичливість, чуйність, колектив.

Перегляд файлу

Тема. Ми – діти України.

Мета:  збагатити  знання  учнів  про  Батьківщину, рід, родину; навчити  будувати  зв’язне  висловлювання,  міркувати,  розширити  кругозір,  розвивати  увагу,  уяву,  пам’ять; виховувати  патріотизм,  доброзичливість,  чуйність,  колектив.

Хід  уроку

 І. Організація учнів до уроку

1 слайд.  Учитель вітає дітей , висловлює побажання здоров’я, успіхів у навчанні, гарного настрою.


Увага! Увага! Скінчилось літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!

Поїздки до моря, веселі пригоди,

Ігри та сонце, дарунки природи!

Любі гості, мами  й тата,
Свято розпочати час.
Вас зібралось так багато
На найперше  наше свято.
 


     1 учень.    Який щасливий день сьогодні!

                  Веселий, радісний, ясний,

                  Це гомінливий і погожий

                  Почавсь навчальний рік новий.

2 учень.    Яскраве сонечко надворі

                  Кидає промінці у клас.

                  Такої радості ніколи

                  В житті ще не було у нас.

3 учень.    Жовтіє листя на тополях,

                 Летять у синяві хмарки.

                 Відкрила навстіж двері школа –

                 Прийшли до неї першачки.

Пісня «Дзвенить дзвінок веселий»

-Давайте привітаємо один одного і вивчимо наш девіз.


Неповторні ти і я,

Разом ми одна сім’я,

Будемо у мирі жити,

Гарно вчитись і дружити,

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них добрі діти.  


ІІ.  Осмислення та усвідомлення вивченого матеріалу

2 слайд

І  ось  ви  в  школі.  Це  наш  клас.

 Ви  всі  прийшли  сюди  учитись.

 Життя  цікаве  буде  в  вас,

 Лиш  треба  добре  потрудитись.

Бо  тільки  праця  все  дає:

Знання,  уміння  й  інше  диво!

Коли  ж  у  тебе  все  це  є,

То  ти  зростатимеш  щасливо!

  • Пригадайте  віршик,  який  ми  вчили  на  підготовчих  заняттях  (усі)
  • Ось  і  школа,  ось  і  клас.

Він  давно  чекає  нас.

Ми  прийшли  усі  сюди,

Щоб  навчатись  і  рости. 

ІІІ. Вивчення  нового

4 учень . Сьогодні   радісно,  щасливо  нині

      Складаєм  дяку  вчительці,  батькам.

     Ми  український  цвіт,  ми –  діти  України,

     І  будемо  трудитись,  вірте  нам!

5 учень.    Моя Україно! Моя Батьківщино!

    Моя ти найкраща у світі країно!

    Люблю я тебе за поля і сади,

   Де люди вирощують добрі плоди;

6 учень.    Люблю за ліси, де ростуть гарні квіти,

   Люблю за озера, струмочки і ріки…

    За сонечко тепле, яке зігріває

    Мене у країні, де я зростаю!

- Хто з вас здогадався про яку країну йде мова?

- Правильно про Україну.

Перша зупинка – «Моя Батьківщина»

- Зупинившись, я буду вивішувати ось такі стрічечки. Отже, як називається наша країна?

- Україна для нас – Батьківщина. Що означає це слово?

Учитель: Слово Батьківщина – від слова батько. Це земля, на якій ви народилися, де народилися і ваші діди, і ваші батьки, і всі ми.

Якщо ви подивитесь на карту, то побачите гори, і моря, і річки. А в наше вікно видно , дерева, ігровий майданчик, вулицю. Саме з нашої вулиці, чудових краєвидів рідного краю складається наша Батьківщина, земля моїх батьків.

7 учень.  Квітку у садочку,

              Зернятко у полі,

              Пташку, що в гайочку,

              Гори, ріки, доли,

8 учень. Хату, шлях, будівлю,

              Сонце в небі синім,

              Ми звемо чарівним

             Словом – Батьківщина.

 - У мене є чарівна скринька. Ось вона. Зараз кожен загляне у скриньку і побачить найважливішу Людину на Землі. Тільки давайте домовимось: поки всі діти не подивляться туди, не можна розкривати цей секрет. Домовились? (В скринці люстерко)

 - То кого ви там побачили?

 - Який висновок можна зробити?

 - Хто ж найважливіша людина на Землі?

 Я +ТИ=Ми

- Ось ми і дізнались, що найважливішою Людиною на Землі є кожен. Кожна людина – це особистість, і ніхто не має права принижувати її.

Всі ми різні. Але ми повинні поважати кожного і не зважати на відмінності. А всі разом ми складаємо цілий світ, державу чи країну.

- То ж скажіть хто найголовніший в цьому світі? Ми

Пісня «Ім’я »

Друга зупинка – «Сонячний дім»

- Нас тут чекає завдання. Спробуйте прочитати ребус з малюнка

7  Я

 -Так це слово – сімя. Яким ще словом можна його замінити ? (родина). Ми від сьогодні стали з вами великою родиною, давайте, посадимо наше класне сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків , так і школи немає без вас, без дітей.

-У вас на партах лежать листочки ( з фото).  Давайте прикріпимо їх на дерево.

-Ось як зазеленіло наше дерево!

9 учень Коли на світ з’являється дитина,

             Свій перший крок віддавши висоті,

             Завжди радіє щиро вся родина

             І щастя їй бажає у житті

10 учень В родині зайвих не буває зроду.

               Тут поруч всі: і сиві, і малі.

               І без родини не бува народу,

               Як не буває неба без землі.

11 учень  Ми всі - одна сімя, єдина ми родина.

                У кожнім нашім «я» - частинка України.

-У кожної родини є певні правила.  Давайте згадаємо які правила ми вивчали на заняттях.

-Чи варто говорити всім одночасно? (Не варто, тому що буде галас, шум, не можливо зрозуміти один одного)

-А що потрібно робити, щоб у класі не було галасу? (Говорити по черзі)

-Як, на вашу думку, встановити цю чергу?

-У школі існує правило піднятої руки. Якщо ви хочете щось сказати, вам необхідно підняти руку. А вчитель, регулюючи цю незвичайну чергу, надасть вам слово. При цьому іншим діткам потрібно послухати, про що говорить їх товариш.

-Як ви думаєте, чому? (Щоб знати, що товариш каже, щоб потім не повторюватись; щоб слухали тебе, потрібно слухати інших)

Дякую за чудові відповіді.

                                          Заходить вчитель – треба встать.

                                          Коли дозволить, тихо сядь.

                                          Спитати хочеш – не шуми,

                                          А тільки руку підніми.

                                          У школі парту бережи,

                                          І на парті не лежи.

                                          Щоб урок пройшов немарно,

                                          Треба сісти рівно, гарно.

                                          Не базікай на уроках,

                                          Як папуга чи сорока.

                        Слухай вчителя уважно,

                        на уроках не зівай, знання для себе здобувай!

12 учень.  Зайшли ми дружно та сміливо в чудову школу, в світлий клас.

               Життя цікаве та щасливе розпочалося вже для нас.

13 учень. Відкриває школа двері, кличе нас в Країну  Знань.

                Де ми відповідь знайдемо на багато запитань.

14 учень. За велику справу в житті беремося.

                Не кажемо: « Не вміємо!» А скажем: «Навчимося!»

15 учень. Навчимось читати, рахувать, писати,

                Бо в житті складному треба розум мати!

  • А зараз згадаємо, які літери  ми вже з вами вивчили.

Третя зупинка   Пісня  «Алфавіт»

Четверта зупинка - «Державні символи»

- Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Такими символами є Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України.

Державний Прапор України складається з двох смуг: синьої та жовтої.

Жовтий  колір симовлізує багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; синій – чисте небо. А якщо змішати ці дві фарби, то вийде зелений колір – колір життя.

- А щоб ви краще запам’ятали кольори прапора, попрацюємо разом.

(Кожна група отримує аркуш із зображенням прапора, який треба розфарбувати як прапор України).

-Державний Гімн України – цє національний гімн на музику

М. Вербицького із словами першого куплету та приспіву твору П. Чубинського «Ще не вмерла України і слава, і воля».

Під час виконання Державного Гімну України всі повинні встати.

Малий Державний Герб України (тризуб) – знак княжої держави Володимира Великого. Сласти пазл тризуб.

П’ята зупинка - музична фізкультхвилинка.

- А на четвертій зупинці ми трішки відпочинемо. Відпочиваючи згадаємо цифри                                Пісня-танок  «Математика»

Шоста зупинка – «Я – неповторний»

- Кожна людина – неповторна. У вас є квітка, а серединка – біла. Я пропоную вам намалювати себе таким, яким ви уявляєте. Таким чином, кожен з вас стане квіткою нашого класу.

(Діти самостійно малюють кожен себе у середині квітки.)

Сьома зупинка – «Віночок нашого класу»

- Сьогодні ми стали  однією великою родиною, бо будемо разом вчитися, відпочивати, товаришувати. Ми разом створимо віночок нашого класу. На плакаті – кордони нашої держави. Давайте прикріпимо вздовж них свої квіти, і це буде нам згадкою про наш урок.

- Мамине слово завжди зігріває людину, допомагає долати труднощі у житті, а діти за це вдячні їм все життя. Я пропоную дівчаткам, хлопчикам та мамам згадати теплі слова. Конкурс ''Чарівна доріжка"

(На підлозі викладена доріжка з квітів. На її кінцях стоять мама і донька чи син. Вони мають право зробити крок назустріч один одному тільки після лагідного звертання. 8 квіточок, посередині приз)

ІV. Підсумок уроку

- Якщо ви були дуже уважними на уроці, то, можливо, помітили, якими кольорами ми рухалися? Що вони означають? (Кольори веселки).

- Що найбільше запам’яталося з уроку?

Пісня – танок з батьками «Лише у нас на Україні»

 

 

docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку