Виховна година для 7 класу на тему: «Поговоримо про музику»

Про матеріал
Виховна година для 7 класу на тему: «Поговоримо про музику» дає зрозумити учням, що музика відображає навколишній світ людини.
Перегляд файлу

Виховна година в 7 класі  «Поговоримо про музику»

-Поговоримо сьогодні про музику; не як про шкільний предмет, а як про невідємну частину нашого життя.

-Перш за все, вона прикрашає наш побут. Щодня ми слухаємо музику заради власного задоволення, аби розслабитися чи збадьоритися. Іноді вмикаємо її, щоб зосередитися на виконанні певної роботи або навпаки відволіктися від якихось думок. Музика супроводжує нас постійно, але наші уявлення про це явище такі мізерні, що іноді дивно навіть: чому ми так мало знаємо про те, що знаходиться поряд з нами повсякчас.

-Музика здатна навіть підняти бойовий дух вояків, допомагає вести воєнні дії, організувати солдатський крок, подолати страх і біль.

-Часто на стадіонах вболівальники теж використовують спів для того, щоб з одного боку підтримати свою команду, а з іншого – змусити нервувати, помилятися й програвати супротивників.

-Без музики неможливо уявити церковне богослужіння. А хіба ви не помічали, що тексти багатьох пісень своїм змістом нагадують проповіді? Прослухав пісню, неначе вислухав проповідь: так багато в ній глибоких думок.  Кажуть, що Бог через музику передає людям свої одкровення, а люди через неї їх отримують.

-Певна музика створює певний настрій. Погодьтеся: весільна музика дуже відрізняється від поховальної. Одна музика спонукає людину веселитися. Інша – виражає скорботу і припиняє веселощі. Музика змушує нас думати, розмірковувати. А вченими давно вже доведено, що думка наша має велику впливову силу. Часом навіть може матеріалізуватися.

-Виявляється, що музичні звуки можуть допомогти людям при лікуванні тих чи інших захворювань.

-Цілющі властивості музики були відомі ще з давніх давен. Наприклад, у Біблії розповідається про те , як цар Ізраіля Саул, одержимий злим духом, покликав Давида і попрохав його зіграти на арфі. « Давид взяв арфу, грав, і краще ставало Саулу».

Одним з перших, хто з наукової точки зору пояснив цілющий ефект музики, був Піфагор. Він стверджував, що музика підпорядковується законам математики,  в наслідок чого відновлює в організмі людини гармонію.

А давньогрецький лікар Гіпократ лікував музикою безсоння та епілепсію.

На початку ХХст. Вчений психоневролог Володимир Бехтерев почав вивчати вплив музики на організм людини і прийшов до висновку,що музика лікує, знімає втому, заряджає енергією, позитивно впливає на кровоносну  та дихальну систему. Не дарма всі мами співають своїм  немовлятам , адже без колискової неможливий повноцінний розвиток дитини – говорив вчений.

-Сьогодні музикотерапія застосовується не лише на Заході, а й на Україні.. зростає кількість кваліфікованих спеціалістів у цій галузі. Музикотерапія буває пасивна і активна. Перша – це, коли людина слухає певну музику і покращує таким чином своє здоровя; а друга – це коли вона сама грає на певному музичному інструменті певну мелодію, яка нормалізує стан її організму.

-Які ж мелодії досліджували вчені, і до якого висновку вони дійшли? Твори яких композиторів допомагають нам зцілитися, порозумнішати, змінити настрій , а то й сам характер? Зрозуміло, що першою під мікроскопом опинилась класична музика. Твори Баха , Моцарта, Бетховена, Штрауса, Бізе, Чайковського, Глінки, Мусоргського та ін.

ясувалося, що забути про неприємності і проблеми допомагають твори Шуберта і Брамса; втому і сонливість прогонять концерти  А.Вівальді; з безсонням поборотися допоможуть композиції Шумана і Глюка. Однак най- більше відкриттів зробили вчені під час дослідження творів В.А.Моцарта (повідомлення)

Ефект Моцарта

1993 р в одному американському коледжі був проведений експеримент. Окремим студентам щодня  по 10 хвилин давали слухати сонату Моцарта. В результаті ті, хто її слухав, краще впоралися з розвязуванням просторово-часових задач. Це явище й отримало назву «Ефект Моцарта». Крім того австрійськими вченими було доведено, що слухаючи певні уривки з музичних творів композитора, діти легше засвоюють  іноземні мови, у них покращується координація рухів і мовлення, зникає нервове збудження. Дорослим теж ця музика допомагає подолати проблеми зі слухом  та заспокоїти нерви.

А російський учений Вадим Ширін доводить, що музика Моцарта сприяє зміцненню имунітету. Компютерний аналіз мелодій композитора вказує на те, що автор творив переважно в мажорному ладі.

 

 

- Крім того під час звучання  Моцарта інтенсивніше розмножуються і поглинають шкідливі для людей речовини спеціально вирощені бактерії-санітари, котрі за прогнозами вчених, можуть у майбутньому врятувати нашу планету від глобального забруднення.

Тож, якщо вас зацікавила методика покращення своєї працездатності та здоровя за допомогою музики, рекомендую прослухати правила сприйняття музичних творів. (повідомлення)

 

Як слухати музику?

-Краще за все слухати музику не напружуючись, у зручному положенні, заплющивши очі.

 -Не так вже й важко виділити 10 -15 хвилин на день, аби поєднати приємне з корисним.Однак не переборщіть: слухання музики Бетховена більше години може й навпаки, призвести організм до виснаження.

 -Музика корисна саме тоді, коли її слухають, ніби пропускаючи через все тіло,заповнюючи мелодією думки і свідомість.

-Регулюйте гучність. Навіть стимулюючу музику не варто вмикати «на повну». Це шкодить організму.

 

 

-А ще прогляньте будь ласка відео про те, як слід користуватися навушниками, щоб музика, яку ви слухаєте, пішла на користь, а не завдала, мяко кажучи,  неприємностей. . (відео)

-Як ви чули , дівчина з відео захоплюється  рок-металом.  А якими музичними жанрами захоплюєтесь ви?

-Чи знаєте ви витоки цієї музики? Представники яких субкультур використовують цю музику в  якості  головного атрибуту у вираженні свого стилю?

-Давайте зясуємо, що таке субкультура, ознайомимося з її розмаїттям, та критично проаналізуємо позитивні й негативні моменти в таких молодіжних угрупувань.

(презентація).

-Як бачите,поряд з групами, які налаштовані мирно, існують і соціально-небезпечні: гопники, скінхеди та ін. Тож будь які батьки не хотіли б, щоб у  плеєрі їхньої дитини звучали улюблені мелодії подібних субкультур. Це якщо й не лякає, то напружує. Та й не забувайте, діти, що через музику ми отримуємо певну інформацію, котра може як допомогти, так і нашкодити. Підходьте критичніше до вибору того, що слухаєте і переглядаєте в інтернеті, котрий зараз уже доступний колжному з вас.  Бережіть себе і своїх рідних.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Химич Дарія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку