План виховного заходу "Ми за безпечний Інтернет"

Про матеріал
Виховний захід "Ми за безпечний інтернет" дозволить учням познайомитися з плюсами та мінусами Інтернету, небезпеками соціальих мереж.
Перегляд файлу

Ми за безпечний Інтернет

Мета :

 ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;

 сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;

 сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Обладнання: Клубок, відео сюжети, «apple», вирізані з паперу, маркери.

Хід заходу:

Слайд 1- розшифрування хмари слів

Безпека – це життя людини,

Безпека – це наше майбуття.

Прийміть до серця світ природи –

Прекрасне буде всіх життя!

Вчитель. Комп’ютерні технології переживають бурхливий розвиток і широке поширення Інтернету відкриває перед нами великі можливості для спілкування і саморозвитку. Проте мережа Інтернет – це не тільки безмежне джерело можливостей, але й велике джерело загроз. На сьогоднішній день десятки мільйонів людей являються користувачами Інтернету. Чималу частку цих користувачів становлять діти, які не знають про небезпеки, що пропонує їм світова павутина. Дуже велику увагу при роботі з Інтарнетом необхідно відводити питанням безпеки. І відповісти на запитання: «Які небезпеки підстерігають нас в Інтернеті, особливо в соціальних мережах? Як їх уникнути?» нам допоможе сьогоднішня виховна година.

- Як ви думаєте, яким же чином відбувалося спілкувався?

1. Гра «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в класі та встигнути за цей час привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб. (Гра сприяє зняттю психологічної напруги, вільному спілкуванню.)

Вчитель.

- Кому скільки вдалось привітати людей?

- Що складніше — вигадати нові способи або їх продемонструвати?

- Можливо хтось відчув психологічний дискомфорт?

- На якому етапі це відбулось? (Відповіді дітей на поставлені запитання).

2 3 Слайд –питання які розглянемо

4 слайд

5 слайд Гогуль

Вчитель. Ви побачили, що спілкуючись в Інтернеті, люди використовуютьіноді зовсім незвичні форми спілкування.Без комп’ютерів цивілізоване суспільство не можна вважатиповноцінним, і застосування комп’ютерів поширюється кожного дня і будепоширюватися у майбутньому. Як і будь-який інший винахід, комп’ютер вумілих руках – це благо, а у безладних – покарання. Його шкідлива дія наздоров’я людини головним чином залежить від порушення правил, які ми звами встановимо пізніше. Слід користуватися комп’ютером так, щоб можнабуло зберігати фізичне, психічне та духовне здоров’я.

Діти, а ви знаєте, що існують спеціальні пошукові системи для дітей, атакож можна використовувати - дитячий браузер Гогуль. Він забезпечуєбезпеку дитини в Інтернеті за рахунок наявності власного каталогу дитячих сайтів. Гогуль веде статистику відвіданих сайтів, для контролю батьками, а також може обмежувати час перебування в Інтернеті.

Гра «Клубок»

Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собінікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа). Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім‘ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться за екраном.

6 слайд наступне питання

1 відео «Безпечний Інтернет» (обговорення)

Вчитель: Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника. Але в Інтернет просторі ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

2 відео Кібербулінг (обговорення)

КІБЕРБУЛІНГ– (кібер-знущання) – це віртуальний терор, найчастіше підлітковий. Отримав свою назву від англ.. слова bull – бик, із спорідненими значеннями: агресивно нападати, ятрити,задирати, чіплятися,провокувати, дошкуляти, тероризувати, труїти.

ТИПИ КІБЕРБУЛІНГУ

Самозванство – переслідувач позиціонує себе як жертву, використовуючи її пароль доступу до аккаунт у соціальних мережах, в блозі. Поштою,системі чатових повідомлень, або створюючи свій аккаунт  з аналогічним нікнеймом і здійснює від імені жертви негативну комунікацію.

Наклеп (denigration) – поширення образливої та неправдивої інформації. Текстові повідомлення. Фото, пісні. Які часто мають сексуальний характер.

Кіберпереслідування – приховане вистежування жертви з метою організації нападу. Побиття. Зґвалтування і т.д.

Хеппіслепінг – назва походить від випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Зараз ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами із записами сцен насильства.

Відчуження – будь-якій людині притаманне бажання бути включеним в групу. Виключення ж з групи сприймається як соціальна смерть. Чим більшою мірою людина виключається із взаємодії, тим гірше він себе почуває, і тим більше падає його самооцінка. У віртуальному середовищі це може привести до повного емоційного руйнування дитини.

Обдурювання -  отримання персональної інформації і публікування в інтернеті або передача тим. Кому вона не призначалася.

Перепалки(флеймінг) – обмін короткими емоційними репліками між двома і більше людьми, розгортається зазвичай в публічних місцях мережі.

Нападки,  постійні виснажливі атаки– образливі повідомлення, спрямовані на жертву наприклад постійні смс на мобільний телефон, постійні дзвінки.

Контент - Це будь-яка інформація, що міститься на сайті, в блозі користувача або на сторінці в соціальній мережі. Це може бути текст, відео, аудіо, графічне зображення.

НЕБЕЗПЕЧНИЙ КОНТЕНТ – інформація, що представляє загрозу або викликає неприязнь.

Найпоширеніші види небезпечного контенту:

 Порнографія

 Ресурси, що пропагують наркоманію

 Фото або відео зі сценами насильства

Ще одною загрозою , яка чекає на підлітків в Інтернеті є кібер-шахрайство: фітинг, вішинг, фармінг.

Фішинг - вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти,  інтернет-магазинів. 

Вішинг – подібно до фішингу, та таким чи іншим чином задіюється телефон

Фармінг – це процедура скритого перенаправлення жертви на помилкову IP адресу.

Доволі небезпечним для підлітків є те, що вони, бажаючи спілкування приєднують до числа друзів незнайомих користувачів Інтернету не знаючи про них нічого.

Кібер-грумінг.  Спеціальний термін, який визначає дії зловмисників для розбещення дітей та використання їх в сексуальних цілях. Все починається з віртуального спілкування. Часто докучаннями все не закінчується а злочинці втираються в довіру і організовують особисту зустріч.

Інтерактивна вправа «Карусель»

Учні об’єднуються в 4 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь). Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи не повернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій інших груп.

1. Школярка Софія зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити дівчині?

 Закрити сайт.

 Звернутися до батьків за допомогою.

 Самій усунути несправність.

(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що

безпечно робити, а що ні).

2. Софія Мережна, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Соні позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками.

 Встановити антивірусну програму.

 Встановити на свій браузер фільтр.

 Встановити новий браузер.

(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті,

встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш

сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).

3. Софія Мережна на уроці інформатики створила собі електронну скриньку. Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від  невідомого користувача. Як їй вчинити ?

 Завантажити файл, і почати грати.

 Не відкривати файл.

 Відправити файл своїм друзям.

(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).

4. На уроці природознавства Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити Соні?

 Відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.

 Перевірити цей номер в Інтернеті.

 Не викачувати більше картинки.

( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс –не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)

5. Софія Мережна познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком Незвичайним. Віталік не вчиться з Софією в одній школі, і взагалі Соня його жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню, зустрітися з ним у парку. Що робити Соні?

 Піти на зустріч.

 Піти на зустріч разом з мамою чи татом.

 Не ходити на зустріч.

(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)

6. Новий друг Софії Мережної, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Соня повинна:

 Повідомити йому потрібні відомості.

 Не повідомляти в Інтернеті, а повідомити при зустрічі.

 Порадитися з батьками.

(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)

7. Соня вирішила опублікувати в Інтернеті свою фотографію і фотографії своїх однокласників. Чи можна їй це зробити?

 Ні, не можна.

 Можна, за згодою однокласників.

 Можна, згода однокласників не обов'язково.

8. Софії купили комп'ютер. Вона тепер цілий день проводить за комп'ютером. Через кілька днів у неї стали сльозитися очі, з'явилися болі в руках. Що їй робити ?

 Продовжувати проводити час за комп'ютером.

 Дотримуватися правил роботи на комп'ютері.

 Більше ніколи не працювати на комп'ютері.

9. У Софії Мережної багато друзів в Інтернеті, вона щодня додає нових друзів в свій контакт-лист в ICQ. Раптом їй стали приходити повідомлення з неприємним, грубим змістом. Що Софія повинна зробити?

 Образити кривдника.

 Не відповідати кривдникові тим же, а продовжити з ним спілкування.

 Повідомити дорослим про це.

7 слайд

3 відео – ігри з смертю

8 слайд

НЕБЕЗПЕКА В ІТЕРНЕТІ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ: СИНІЙ КИТ, ЧЕРВОНА СОВА ЧИ БІЛИЙ ВЕДМІДЬ.

У соцмережах так званих “ГРУПАХ СМЕРТІ” 13 тисяч українських ПІДЛІТКІВ  уже зареєстровані !!!

Рік тому всю країну сколихнула жахлива звістка про групи в Інтернеті, які пропонують дітям зіграти у гру, що веде до смерті.

Ці ігри прийшли до нас з Росії, де перша згадка про суїцидальну гру у соцмережах появилася ще в 2014 році. А вже у лютому 2017 року осягла піку в Україні.

“Групи смерті” – це спільноти, зосереджені переважно у мережі Вконтакте, розраховані на підлітків.

Як це працює?

Механізм досить простий. Дитина переходить за ігровим посиланням і потрапляє в одну з груп у соцмережах. З ним відразу ж зв'язується так званий куратор. Спершу він намагається дізнатися про нового учасника як можна більше, аж до його настрою і домашньої адреси. Потім дитині надсилають завдання — перевірку на сміливість...

Спочатку все виглядає невинно, наприклад, наказують намалювати на руці-символ групи. Потім завдання стають все більш небезпечними, наприклад, порізати руки лезом,відзнявши усе це на відео. Кінцевою метою “гри” є доведення дитини до самогубства, яке вона також повинна зафіксувати на камеру..

Як називаються ці групи? (Слайд - хмара слів)

Найбільшу популярність придбала група «Синій кит», крім того, відомі «Розбуди мене о 4:20», «Я у грі», «Море китів», «Тихий дім»... Зазвичай вони об’єднані спільною символікою – це кити. Цей символ обраний не випадково, адже кити – одні з небагатьох видів ссавців, що можуть звести рахунки з життям, самовільно викидаючись на берег.Втім, не варто орієнтуватися винятково на назву, адже весь час з'являються нові паблики.

Чому діти грають в ці ігри?

Все дуже просто. Підліткам у всі часи подобалося лоскотати собі нерви і доводити іншим свою крутість. Раніше для цієї мети діти ходили вночі на кладовище і здійснювали інші відчайдушні вчинки. Тепер все це просто перемістилася в Інтернет.

В підлітковому віці психіка є дуже нестабільна тут і перша любов, якісь драми, переживання. В такому стані людина морально ослаблена. Якщо вона попадає під чийсь вплив то це серйозно.

Чого домагаються творці груп?

За словами психологів, організатори таких ігор — замкнуті соціопати. Вони відчувають себе приниженими в реальному житті і намагаються самоствердитися в Інтернеті.

Насправді вони навряд чи прагнуть довести інших до самогубства, їм просто подобається відчувати владу над іншими. А влада, як відомо, розбещує і позбавляє почуття міри.

Куратори гри спочатку взнають всю інформацію про дитину особливо вік і потім дають завдання, вимагаючи послушності та знімати все на відео. Якщо дитина хоче вийти з гри , то погрожують вбити рідних і близьких.

Невже ніхто з цим не бореться?

Насправді адміністратори соцмереж постійно блокують подібні групи, але вони з'являються знову і знову. Навіть арешт організатора однієї з груп смерті 21-річного Пилипа Будейкина, не зупинив інших, страшна гра вже поширилася й іншими країнами, у тому числі в Україні.

Коли з'явилося це небезпечне захоплення?

Вперше громадськості про групи смерті стало відомо ще в травні 2016 року. Саме тоді побачила світ резонансна стаття Галини Мурсалієвой, що розповідає про це смертельно небезпечне захоплення. Але на початку 2017 року проявився новий пік інтересу до таких «ігор»!

Чому ж цей кошмар не закінчиться?

Тому, що не можна змінити природу людини. Завжди є люди, які хочуть самоствердитися за рахунок приниження інших. А велика кількість підлітків завжди буде бажати ризикованих розваг.

Як з цим боротися?

 Рецепт простий і неймовірно складний одночасно. Потрібно навчитися розмовляти зі своєю дитиною, відчувати його стан і бути для нього тим другом, з яким він в першу чергу поділиться своїми страхами і проблемами.

Однозначного рецепту для боротьби з групами смерті немає. Однак, знаючи, як це працює, можна вберегти дітей від небезпеки.

Зараз потрібна масова превентивна робота. Батькам за можливості слід перевірити облікові записи дітей – чи не зареєстровані вони у подібних групах. Треба роз’яснити дітям, що насправді відбувається. Що зі смерті немає повернення. Що це не гра, це – вбивства, на яких заробляють дорослі злочинці.

Крім того, є летальні випадки — підлітки пройшли гру до кінця у Донецьку та Івано-Франківську.

Кіберполіції разом з небайдужими користувачами Інтернету вдалося заблокувати роботу синіх китів, як в грудні місяці 2017 року знову у фейсбуці появилось застереження що появилась нова небезпечна гра, слід якої іде з Росії.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив уповноважений Президента України з питань дитини Микола Кулеба.

https://24tv.ua/ukrayina_tag1119

"ЧЕРВОНА СОВА" орудує ВКонтакте і набирає обертів серед дітей в Україні

Нова гра  працює за принципом сумнозвісного "Синього кита". Правила цієї суїцидальної гри для дітей шокують, а так звані "куратори" вимагають неможливого.

"Червона сова" почала набирати оберти в соцмережах два  місяці тому, і завдяки російським блогерам, які "заробляють" собі перегляди на цій темі, гра вийшла за межі інтернету і стала справді небезпечною.

Концепція гри "Червона сова" дуже схожа на "Синього кита" – у ній є "куратор", листування "ВКонтакте", жертви-підлітки і приз за перемогу . Але є й певні відмінності.Під час гри куратор перевіряє гравця словами "Сова не спить?". Відповідати потрібно "Сова ніколи не спить".На додачу, "гравець" завжди має бути онлайн, а коли "куратор" надсилає відео – його потрібно відразу подивитися. Виконуєш завдання, не спиш 12 днів – і тоді нібито отримуєш "приз". Так потроху руйнується психіка «жертви».

Якщо дитина відмовляється, її шантажують, що знають адресу і приїдуть до неї на «розбірки».

Також висилають дивитися психоделічні відео посеред ночі (після цих відео дорослому можна посивіти, вже не говорю про те, що відбувається з психікою дітей). А ще аудіо з «потойбічного світу»…

Основні поведінкові ознаки участі дитину у «групах смерті» такі:

- відчуженість,  втома , постійно хоче спати,  сидить в мережі посеред ночі,  з’являються порізи на руках

Якщо ви помітили ці прояви у дитини – не дорікайте і не кричіть на неї! Одразу починайте довірливу розмову. Запевніть, що ви допоможете їй вийти з гри і захистите від наслідків. Якщо дитина не йде на контакт – зверніться до психолога!

30 листопада, 14-річна школярка Лера вийшла з будинку в Києві і додому не повернулася. Пізніше дівчинку знайшли в Умані. За словами мами Лера ніколи раніше не втікала з дому і завжди була зразковою дитиною. Пізніше дівчинку таки знайшли знайомі в Умані. Вона була в відчуженому стані, з порізами на руках, повністю розібраним на деталі телефоном та інструкцією в кишені для подальших дій. Вона не розуміла, чому її шукають. У той же час знайомі дівчини розповіли: поліція підозрює, що причиною всьому стала гра «Червона сова».

Інформацію про майбутні жертви автори гри збирають у друзів, однокласників і в соцмережах. Розповісти якомога більше подробиць про друзів і однокласників, а також їх рідних — одне з перших завдань у таких групах.

Наскільки правдива інформація про нову загрозу правдива і чи це не імітація відновити справу китів -  невідомо. Проте потрібно спостерігати за своїми друзями,  молодшими братами та сестрами, однокласниками, щоб попередити біду. Не чекаймо на біду, а попередимо її.

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Apple».

Кожен учень отримує зображення яблука..Учні на кольоровому боці яблука пишуть побажання – правила для батьків стосовно користування Інтернетом, а потім презентують їх усім. Після оголошення усіх робіт учасники заходу повинні отримати правила для батьків.

На паперових яблуках діти пишуть, які корисні правила безпечної роботи в Інтернеті вони для себе з виховної години візьмуть. Наклеюють у щоденник.

Вчитель: Ми з Вами подорожували сьогодні стежками мережі Інтернет і дізналися, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам’ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Пам’ятайте, не забувайте й іншим знання свої передавайте!

1

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
3287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку