Виховна година "Для чого жити на землі?"

Про матеріал
Даний виховний захід допоможе донести до свідомості учнів думку, що людське життя – найдорожчий скарб ; спонукатиме їх до роздумів про сенс життя; сприятиме морально-естетичному вихованню учнів; розвиватиме мислення, творчу уяву, вміння аналізувати власне життя, переконливо відстоювати свої погляди, обґрунтовувати власні судження.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів»

Підгірненської сільської ради

Василівського району Запорізької області

 

 

 

 

 

Похожее изображение          Для чого жити на землі ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект виховної години в 9 класі

(в рамках шкільного фестивалю виховних заходів)

Класний керівник: Дудова Л.О.

 

 

04.03.2019

Тема. Для чого жити на землі?

Мета: донести до свідомості учнів, що людське життя – найдорожчий скарб й найважливіше покликання кожної людини – жити гідно серед людей; спонукати їх до роздумів про сенс життя; сприяти морально-естетичному вихованню учнів; розвивати мислення, творчу уяву, вміння аналізувати власне життя, переконливо відстоювати свої погляди, обґрунтовувати власні судження.

Обладнання: презентація, відеоматеріал, аудіосупровід, макети життя.

Епіграф: «Наше життя є те, що ми думаємо про нього» (Марк Аврелій)

Хід години

І. ПРИВІТАННЯ.

- Доброго дня, дорогі дев’ятикласники. Доброго дня , шановні колеги. Я рада усіх Вас бачити сьогодні на цій виховній годині.

-Я трохи хвилююся, бо хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко , але насправді – складно. Дуже хочу, аби ця година була вдалою, щоб ви були максимально розкуті та відверті. Отож, побажаємо один одному успіхів та гарного настрою.

ІІ. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ.

  • Технологія «Логічне продовження»

- Зараз разом з вами , діти, я хочу пригадати прості істини. Найцінніше, що є у людини, - це її …  життя. Воно дається їй тільки … раз і кожній своє. Довге чи    коротке, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити … двічі, бо воно … одне-єдине. Життя людське найдорожчий … скарб. Воно - як безхмарний простір, як чарівна скриня, що наповнена скарбами долі, як бездонна криниця, повна кришталевої цілющої води, яку хочеться безперестанно пити і пити. Таємниця життя... Вона хвилювала людей завжди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами.

- Зі слів, які ви назвали, вийшов цілий асоціативний кущ:

Життя, раз, коротке, одне-єдине, скарб.

- Чи є логіка між цими словами? (так)

- Давайте переконаємося в цьому.

  • Оголошення теми виховної години.

1.Перегляд відео.

- Прошу переглянути відео. («Життя іде і все без коректур…»)

- 19 березня святкуватиме свій 89-й день народження геніальна українська поетеса Ліна Василівна Костенко – автор рядків, які ви щойно прослухали.

2.Виділення ключових питань.

- Чому нам, людям, треба поспішати?

- Який слід залишити після себе на цій землі?

- Від кого чи від чого залежить життя людини?

- Яким йому бути?

- Чи є у людей страхи в житті? Чи варто чого боятися?

- Що робити, якщо спіткнувся в житті?

- У що треба вірити?

- Це питання, які нас хвилюють.

- Об’єднати їх можна в 1 питання: «Для чого жити на землі?» .  Це і є тема сьогоднішньої виховної години.

3. Мотивація заняття.

- Перелічені питання, без сумніву, відносять до проблем філософського чи духовного характеру. Хтось із вас, ймовірно, подумав: «Хіба ми філософи чи психологи, щоб їх вирішувати?». А хтось гадає, що вони занадто складні для вашого віку. А, можливо, у когось в голові все-таки промайнула думка: «А, дійсно, чому я раніше над цим не замислювався?»

- Діти, наскільки правдивими є мої припущення? Чи варто нам про це говорити?

- Вибір цієї теми не випадковий. Ви – майбутні випускники. Попереду у вас – самостійне доросле життя. Яким йому бути, залежить більшою мірою від вас самих. І ви вже в тому віці, коли треба брати відповідальність за слова, вчинки чи робити життєво важливий вибір. Отож, давайте спілкуватися.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  • Актуалізація знань з опорою на ілюстративний матеріал (презентація).

- Пригадаємо, які життєві етапи долає людина, тобто з чого складається її життєвий цикл.

Картинки по запросу немовля  НАРОДЖЕННЯ (від 1 до 10 днів)

Картинки по запросу немовля   НЕМОВЛЯ (від 10 днів до 1 року)

Картинки по запросу дошкільний вік    ДОШКІЛЬНИЙ ВІК (від 1 до 6 років)

Похожее изображение  МОЛОДШИЙ ШКОЛЯР (від 6 до 11 років)

Картинки по запросу подросток  ПІДЛІТОК (від 11 до 15 років)

Картинки по запросу юнацтво  ЮНАЦТВО або отроцтво (від 15 до 17 років)

Похожее изображение РАННЯ ЗРІЛІСТЬ (від 20-25 років)

Картинки по запросу рання зрілість БАТЬКІВСТВО

  Похожее изображение СЕРЕДНІЙ ВІК (від 25 до 65 років)

Картинки по запросу старість СТАРІСТЬ (після 65 років)

- Як ви гадаєте, у якому віці людина починає розуміти смисл життя? (коли в людини є життєвий досвід; коли вона здатна щось оцінити; коли вона досягла чи , навпаки, не досягла чогось; коли зустрічається з проблемами, які, як їй здається, є тупиковими; коли їй не вистачає чогось в житті; коли життя, здається, прожите марно і т.д.)

  • Перегляд соціального відеоролику з подальшим обговоренням.

- Кожен з вас сьогодні теж спробує відповісти на питання «Для чого варто жити?». Але спершу прошу вас переглянути соціальний відеоролик, в якому ви почуєте різні відповіді.

Перегляд соціального відеоролику «Для чого живе людина?»

 

- Чи помітили ви, наскільки різними були відповіді. Як ви думаєте, чому люди відповідають по-різному? (Кожен уявляє сенс життя і призначення людини у цьому житті по-різному, і це не дивно адже ми всі різні. У нас різні погляди на життя, різні думки, почуття).

  • Дискусія на основі відео «Скільки днів живе людина?»

- Хочу з вами подискутувати , але спершу перегляньте відео.

- Чи погоджуєтеся ви з думкою, яка прозвучала в цьому відео, що людина витрачає велику частину свого життя марно?

- Чи можна сказати , що життя більшості сучасних людей сіре і одноманітне?

- Якщо так, то що є причиною цього? Чому люди з усього року пам’ятають лише 20 днів? (бо всі дні схожі між собою, бо людину, можливо, це влаштовує…)

Картинки по запросу Марк Аврелій
Багато століть тому римський імператор Марк Аврелій зробив цікаве спостереження: «Наше життя є те, що ми думаємо про нього».

«Наше життя є те, що ми думаємо про нього», – повторимо його ще раз, щоб краще засвоїти та запам’ятати. Виявляється, що наше життя, точніше його сприйняття, залежить саме від нас. Здавалося, ніби цілком очевидна річ, проте саме найочевидніші речі сприймаються найважче.

Загалом, якщо бути чесними, принаймні перед самими собою, у нашому житті багато що не залежить від нас, нашої волі, примх і бажань, проте саме від нас залежатиме, як ми сприйматимемо це життя: чи як цікаву подорож з багатьма дивовижними пригодами та несподіваними зустрічами з цікавими людьми, або ж як тужливе, сіре, одноманітне існування.

– Де ж знайти цих цікавих людей? – спитаєтеся ви.

http://www.rodyna.in.ua/wp-content/uploads/2018/06/%D0%9A%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B0.jpg– Та будь де, а передусім… всередині себе, адже ми так буваємо заклопотані щоденною метушнею, хатніми клопотами, що абсолютно забуваємо про той світ, що живе всередині нас. А варто лише знайти вільну хвилинку, відгородитися від постійної метушні, що постійно намагається затягнути, засмоктати нас, і пригадати, бодай на мить, якісь добрі спогади, навіть наші нездійснені мрії, невтілені бажання… як раптом у нашому сірому, нудному, одноманітному світі з’явиться різнобарвна веселка.

– Який у цьому сенс, навіщо це все?

– А який сенс квітці пробиватися через асфальт? Увесь сенс у самому житті.

  • Проблемне питання: «Чи легко протистояти життєвим труднощам?»
  • Дуже часто ми нарікаємо на життя, буцімто нам страшенно не таланить, удача обходить нас стороною, нічого в нас не виходить, а отже, опускаються руки, настає депресія, поганий настрій. Псуються стосунки з оточуючими і, як результат, ми вважаємо себе повними невдахами.
  • А як протистояти цим труднощам? Що робити зі своїм життям?
  • В історії та в художній літературі, зокрема, є багато прикладів, коли людина перемагала найстрашніше і виявлялася в складній ситуації переможцем.(Лондон «Жага до життя», Короленко «Сліпий музикант»)
  • А я вам пропоную познайомитися з людиною-легендою, у якої , я впевнена, є чого повчитися.

Перегляд відео про Ніка Вуйчича «Жити без обмежень…»

 

 

 

 

 

 

 

  • «Життя без обмежень», - саме такий девіз у австралійської людини-легенди Ніка Вуйчича.

Картинки по запросу нік вуйчич

 

 

 

 

 

 

 

  • Які у вас враження після перегляду відеоролика?
  • Можна після цього сказати, що у нас не склалося життя, що ваше життя сіре і складне? Озирніться навколо себе, невже у вашому житті немає нічого прекрасного? Чи може ви не хочете цього бачити? Або вам знов бракує часу?
  • Нік Вуйчич так не вважає.
  • Вправа «Моє життя в моїх руках» на фоні пісні «Ніколи не пізно».

  • Скажіть, будь ласка, від кого чи від чого залежить життя людини? (від самої людини). Отже, ваше подальше життя буде залежати від кожного з вас. А як би ви хотіли, щоб воно склалося? А давайте вже зараз почнемо над цим працювати. Кожен з вас зараз спробує спрогнозувати, тобто передбачити своє майбутнє життя і створити його макет.

Спробуйте в стислій формі дати відповіді на запитання:

 - У чому ви вбачаєте сенс свого життя?   (Вдало вибрана професія, хороша сім'я, здорові і виховані діти).

- Навіщо ми приходимо у світ? (Приносити користь суспільству, жити для когось)

- Для чого ми живемо? ( Щоб творити і залишити слід по собі).

 

Картинки по запросу коло зі стрілками 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу коло зі стрілками

Картинки по запросу коло зі стрілками 

Картинки по запросу коло зі стрілкамиC:\Users\User\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.737\20160901_101123.jpg

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.363\20160527_092710.jpgКартинки по запросу коло зі стрілками

  • Презентація макетів.
  • Підсумкова бесіда.

-  Наша розмова підійшла до свого логічного завершення.

- З якими поняттями найближче пов’язане слово «життя»? (сім’я, любов, щастя, діти, успіх, везіння…)

- Що означає вислів «прожити життя»? (залишити по собі слід, зробити людям добро, бути щасливим, отримати насолоду…)

- А кому варто турбуватися про це? (ЛЮДЯМ)

- Значить, кожен із нас має пам’ятати, що він – ЛЮДИНА.

- Вслухайтеся наостанок в ці рядки.

Перегляд відеовірша В.Симоненка «Ти знаєш, що ти людина?»

  • Побажання на майбутнє.

- Насправді, діти, наше життя – це короткий проміжок часу, що міститься між минулим і майбутнім, і на який ми часто просто не звертаємо уваги. Ми буваємо так заклопотані планами про майбутнє і спогадами про минуле, що в нас не залишається часу, щоб просто жити, насолоджуючись кожною миттю цього дива, що зветься ЖИТТЯМ.

- Озирніться навколо себе, і ви побачите, що вам посміхається сонце, що вас хтось з нетерпінням чекає, що хтось хоче, щоб ви були завжди поруч.

- Я бажаю вам насолоджуватися життям, відчути на повну силу, що таке щастя. А  Щастя – це жити сьогоднішнім днем і радіти кожній хвилині. Щастя – це з вдячністю приймати все те, що дає тобі життя.
- До побачення. Дякую за співпрацю.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Глубокий Микола Анастасійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
1222
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку