Виховна година для учнів 2 класу " У світі казки чарівної"

Про матеріал

Матеріал даної виховної години допоможе дітям не тільки дізнатися багато нового про світ казок, захоплювати їх своєю чарівністю, а й дізнатися більше про особливості казок, казкових персонажів. В творчій і дружній атмосфері спонукати і залучати дітей до читання казок.

Перегляд файлу

У світі казки чарівної

 

Мета: збагачувати знання учнів про українські народні казки, створити атмосферу радості, насолоди від творчості, поповнити знання учнів про тематику казок.       

Розвивати творчі здібності дітей, зв`язне мовлення, поповнювати словниковий запас дітей. Виховувати прагнення до добра і справедливості, інтерес до усної народної творчості.

Обладнання: ілюстрації до казок, костюми, пазли, презентація, аудіозаписи.

Хід свята

І. Організаційний момент

 

ІІ. Основна частина

Дорогі хлопчики й дівчатка!

В нас сьогодні — свято казки.

Будем його разом відзначати.

 Казку-друга шанувати.

 

 Зустріч з казкою — це свято.

 Не було б її у нас,

 Ми б не знали так багато

 Про новий і давній час.

Дорогі діти та гості! Ласкаво просимо на  Свято казки чарівної. З давніх- давен прийшла вона до нас. Перегортаючи сторінки улюблених казок, ви розумієте, що вони – наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. У казках народ завжди цінує людину, яка вона: добра чи зла, правдива чи підступна. Відкриває казка двері до багатьох таємниць. Вчить нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро і правду, боротися із злом. Навіть дорослих казка манить своєю чарівністю повернутися у незабутнє дитинство.

А які ви знаєте особливості казок?

А які відчуття вас охоплюють коли ви читаєте казки?

А ВИ Б ХОТІЛИ ЗУСТРІТИСЯ З КАЗКОЮ?

 

А поведуть вас у світ казки мої помічники ( МУЗИКА)

 

 

Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі і повчальні,

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

 

Казка – це світ чарівний і незвичайний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

 

У казці звірі мову свою мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку діти всі.

 

Мудра казко, казко-чарівнице,

Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.

Поведи нас за собою в світ

Прекрасний і чудовий.

 

 

 

Звучить пісня « Улюблені казки»

Ось книжечка маленька, в ній - схованка чудес.

Там виріс біб великий аж до самих небес.

Рій казочок веселий живе на сторінках.

Я скарб такий чудовий тримаю у руках.

 

Приспів:

Казки мої улюблені, улюблені казки.

Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.

Казки мої улюблені, улюблені казки.

Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.

 

Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза

І роги наставляє Коза їй Дереза.

Юнак Котигорошко врятує цілий світ,

Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.

 

Приспів.

 

Ось море синє-синє, там - рибка золота

І біла скатертина чарівна, непроста.

Тікає від бабусі маленький Колобок.

Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.

 

 

Учень: Сьогодні ми казку сюди запросили,

Щоб бачити казку і слухать гуртом.

А казка в дорозі десь там загубилась

Давайте її погукам разом!

     Всі разом:   Казко ! (3 рази)

 

МУЗИКА  ( виходить зайчик і лисичка)

 

Зачекайте, здається, хтось плаче. Давайте подивимось.

     ( між двома ялинками сидить ЗАЙЧИК, тримає на колінах розгорнуту книжку, на якій написано «КАЗКИ», а біля нього стоїть ЛИСИЧКА.)

 

ЛИСИЧКА.  Чого ти, Зайчику, плачеш?

ЗАЙЧИК.        Ну, як же мені не плакати? Стрибаю я оце лісом, дивлюсь, а під ялинкою лежить гарна  книжка, а на обкладинці написано КАЗКИ.

 Мабуть, її хтось загубив. Я перелистував усі сторінки, а в книжці жодної казки, кудись поділися усі казкові герої. Часом не ти їх, Лисичко

  Злякала?

ЛИС. Ну що ти. Ти ж знаєш, яка я добра, ніжна. Та й вигляд у мене зовсім не грізний. Навіть ти мене не боїшся, Зайчику?

ЗАЙЧ.  Правда то правда, що не боюся. Але подивись, Лисичко, яка хмара

  суне, мабуть дощ буде.  Книга розмокне, ніде буде казкам жити. Я

  Ось написав оголошення.  « Хто загубив книжку. Приходьте за нею

  за  адресою: Дві ялинки, один пеньок, спитайте Зайця Біловухого.»

ЛИС.  Дивись, он КОЛОБОК біжить.  Ти куди поспішаєш?

КОЛОБОК.   На свято казки я спішу

   Бо я з учнями дружу,

   В школу йду на свято,

   Любу казку зустрічати.

ЗАЙЧ.  Ой, Лисичко, ходімо з ним. Зустрінемося з казкою і вона допоможе повернути в книжку всіх казкових героїв.

ВСІ:    Казко, Казочко, прийди!

   Дітей наших звесели!

КАЗКА: Вітаю вас, дорослі і малі,

 Від всіх казок низенький вам уклін.

 Я казка мудра, хочу вам сказати,

 Що кожен з вас мене повинен знати.

 Бо, кажуть, казка вчить на світі жити,

 Та правду й волю завжди боронити.

 Я, друзі, казка добра і чарівна.

 Мене ви знаєте і любите здавна.

 А ви вже багато прочитали казок? Зараз перевіримо. Ось бачите, яка в мене чарівна корзинка. В ній є різні речі, які залишилися від загублених Казок. А ваше завдання відгадати від яких саме.

                    ( яйце – Курочка Ряба, солома – Солом’яний бичок, пір’я – Кривенька качечка, колосок – Колосок, рукавиця – Рукавичка, глечик – Лисичка і Журавель, стріла – Царівна – жаба. Бинт – Айболить, цибулина - Цибуліно)

 

ВЧИТЕЛЬ:  Чудово, ви так багато знаєте казок. Які ви молодці.  Так, мабуть, немає в світі людини, яка не любила казки. Всі ми , і дорослі, і маленькі, із задоволенням слухаємо, читаємо, дивимось по телебаченню,

 Зараз ми перевіримо, чи уважно ви читаєте казки.

 

ВІКТОРИНА

-Хто об хитрив колобка? (лисиця)

-  Дуже хотілося б потрапити до Вас та соромлюся своєї гидкої зовнішності»

    (Гидке каченя)

-Куди потрапила стріла Івана царевича (до болота)

-З чого зробив дід бичка (із соломи)

-Скільки тварин тягнуло ріпку (три)

-Чим ловив вовк рибу (хвостом)

-Хто прогнав козу дерезу (рак)

-Як звали хлопчика розміром з горошину (коти горошко)

- У якому предметі сховалося найбільше казкових героїв? (Рукавичка)

-Хто їв пиріжки у казці КОЛОСОК (півник)

-Що наварила лисичка, щоб почастувати журавля (каші)

-Яке яйце знесла курочка ряба (золоте)

 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ   З якої казки герой?

 

Діти, у мене в руках чарівна КВІТКА- семицвітка. На кожній її пелюсточці загадка – уривок з казки, яку треба назвати. Тож перевіримо, хто кращий знавець казок?

 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

                          («Червона Шапочка»)

До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак?

                           («Пригоди Буратіно»)

Підробив він голосок,

Став малим співати.

Здогадалися вони:

Вовк – не наша мати.

                            («Вовк і семеро козенят»)

Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він дібрався –

Скажем дружно:

«Здрастуй, …(Карлсон)».

                        («Малюк і Карлсон»)

Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці,

Є така у мене звичка –

Десь губити черевички.

                        («Попелюшка»)                       

Вигнав дід козу із хати –

Та й пішла вона блукати:

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли,

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув.

                          («Коза – Дереза»)

Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась,

До ведмедя не призналась?                          («Маша і Ведмідь»)

  1. Конкурс «Емоції героїв»

Вчитель. Підніміть а хто любить інсценізувати казки, показувати того чи іншого героя?

А що для цього потрібно вміти робити? вміти передавати голосом, жестами, мімікою безліч емоцій. Перевіримо, як це вийде у вас.

(назва емоції задумливість, смуток, здивування, радість, )

 

Молодці! Наші герої вже налаштувались.

Тож перенесемося на чудесну галявину казки, а учні покажуть інсценізацію до казки.

«КОЛОБОК»

 

 ( Учні класів інсценізують казку)  Чого навчає казка?

 

 

Конкурс «Назви казку за ілюстрацією»

Ведучий: ви, мабуть, коли читаєте казки, то помічаєте, що жодна з них не може обійтися, без великого яскравого малюнка. А навіщо потрібен малюнок у казці?

Назвіть казку за малюнком

 

ПАЗЛ ГРА  зараз мої друзі роздадуть малюнки із зображенням тварин, а ваше завдання назвати як найбільше казок, в яких зустрічався цей казковий герой.

 

МУЗИКА

 

ГРА ХТО Я?

Учні прикладають маску і по опису учнів  намагаються впізнати, який він за герой?

 

Інсценізація казки ПІВНИК І ДВОЄ МИШЕНЯТ

 

 

ЗАЙЧИК.  Люба наша, казко! В тебе так багато розумних помічників, вони все знають.

   Чи не допомогли б ви повернути казки ось до цієї книжки?

 

КАЗКА. Діти. Допоможемо зайчику?!

  ( ПЕРЕТВОРЕННЯ)

           ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ  «А МИ ЛЮБИМО ЧИТАТИ»

Світ чудовий, світ казковий, таємничий світ.
Відкриває двері школа нам з дитячих літ.
І веде нас по доріжках, за дзвінком , дзвінок.
Сторінки гортає книжка, ля-ля….
Добрий гном і Білосніжка, ля-ля….
Нам дають урок.

Карабаси-Барабаси теж у гості звуть,
Наші друзі в кожнім класі у книжках живуть.
І навчать нас неодмінно, як творить добро,
Неслухняний Буратіно, ля-ля….
Ніжна дівчинка Мальвіна, ля-ля….
І сумний П’єро.

П’ятачок із Вінні Пухом, хто не радий їм,
Ця весела книжка другом стала нам усім.
Навіть сонце здивувалось, що не видно нас,
А ми просто зачитались, ля-ля….
Ми читали і сміялись, ля-ля….
Веселився клас.

 

ІІІ. Заключна частина

КАЗКА. От і настав час повертатись вам із казкової країни до своїх класів, і мені потрібно йти у своє королівство. А ввечері, коли ви будете лягати спати, ми знову зустрінемось. Отож, ДО ПОБАЧЕННЯ!

 

 

- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

РОЗШИФРУЙТЕ ПРИСЛІВ Я   Казка вчить , як на світі жить.

 А на згадку вам подарунок від казки РОЗМАЛЬОВКИ.

 

doc
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
1645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку