28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Виховна година для учнів 8-11 класів "Обираємо трендову професію"

Про матеріал

Якщо Ви цікавитесь новітніми технологіїями, любите щось новеньке - цей захід саме для Вас! Виховна година "Обираємо трендову професію" побудована на інтерактивних методах співпраці та має на меті допомогти учням у визначенні своєї мети стосовно майбутньої професії, намітити шляхи її досягнення; ознайомити із новими професіями та професіями майбутнього, дати рекомендації щодо правильного вибору професії; формувати в учнів потребу у самовдосконаленні.

Перегляд файлу

Пирятинська ЗШ І-ІІІ ст. № 4

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година з елементами тренінгу

 

 

 

 

«Обираємо трендову

професію»

 

 

 

 

 

 

 Підготувала: учитель Пирятинської ЗШ І-ІІІ ст. № 4

                              Сав’яненко Марія Олексіївна

 

 

 

 

 

 

м. Пирятин

2018

Мета: допомогти учням у визначенні своєї мети стосовно майбутньої професії, намітити шляхи її досягнення; ознайомити із новими професіями та професіями майбутнього, дати рекомендації щодо правильного вибору професії; формувати в учнів потребу у самовдосконаленні.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, вебкамера, комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, плакати з вправами «Карта мрій», «Дерево рішень», «Валіза», картки з завданнями, різнокольорові конверти.

План проведення

  1. Вступне слово учителя
  2. Вправа «Карта мрій» (виявлення індивідуальних уподобань кожного учня)
  3. Вправа «Дерево рішень» (формуваня визначеності стосовно своєї майбутньої професії)
  4. Робота в групах «Ранжування професій» (вибір професій за категоріями: сучасні, престижні, потрібні)
  5. Робота з атласом нових професій (перегляд застарівших професій та професій майбутнього)
  6. Он-лайн –зустріч з представниками деяких професій
  7. Вправа «Кейс» (Бесіда про правильний вибір професії)
  8. Вправа «Валіза в дорогу» (визначення речей, які сприяють успіху у житі та кар’єрі)
  9. Рефлексія (робота з віртуальною дошкою)

 

Учитель: Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не на три дороги, як у казці, а 50 тис. доріг – саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить багато чого: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя в житті. Як зробити правильний вибір, куди і на кого йти вчитися далі? Адже на даний час існує багато різноманітних професій. Як зорієнтуватися в цьому безмежному морі, вибрати серед них ту, яка допомогла б успішно розпочати самостійну трудову діяльність, а значить і життєвий шлях? Саме цьому й буде присвячена наша виховна година.

 

Вправа « Карта мрій»

 Мета: виявлення індивідуальних уподобань кожної дитини.

Хід проведення: На ватмані роздрукована схема за Климовим, зафарбована в п’ять кольрів. (Типи професій за класифікацїєю Климова висвітлені на екрані мультимедійного проектору та умовно позначені на схемі за такими кольорами: Людина-техніка – синій; Людина-природа –зелений; Людина-людина – жовтий; Людина-художній образ – червоний; Людина-знакова система – білий).

Кожен з учнів бере стікер, пише своє прізвище та кріпить на схему з відповідним кольором

 

Вправа «Дерево рішень»

Мета: рефлексія з приводу обрання професії.

Хід проведення: На дошці прикріплене яблуневе дерево, намальоване на ватмані. На столі знаходяться стікери -  яблука та  квіти.

Учням потрібно взяти:

● квітку – якщо вони з професією ще не визначились;

● яблуко – якщо визначилися з вибором.

Кожен учасник прикріплює на дерево яблуко або квітку. За допомогою цієї вправи можна побачити, скільки дітей вже визначилися з вибором професії і кому ще потрібна допомога.

Вправа “Ранжування професій”

Хід проведення: - Зараз я вам пропоную картки, на яких написані різні професії. Ваша задача: вибрати і розділити їх на сучасні, престижні та професії, які завжди потрібні. Для цього розділимося на групи:

перша група буде складати список «Престижних професій»;

друга група  «Сучасних професій»;

третя група  «Професій, які завжди потрібні».

Учням пропонуються ватмани з написами та конверти, у яких на папірцях надруковані назви різних професій (у трьох конвертах – однакові). Діти серед запропонованих професій вибирають ті, які вважають чи то престижними, чи сучасними, чи потрібними і  приклеюють їх на свій ватман. По завершенню отримані плакати вивішуються на дошку і представники груп розповідають, які саме професії і чому вони віднесли до відповідної категорії. Пропонуються такі професії: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, журналіст, програміст, автослюсар, пластичний хірург, комерційний агент, рекламний агент, адміністратор, дизайнер, програмісти, банківські службовці, бухгалтери, рекламісти, маркетологи, дизайнери інтер'єру, архітектори, фахівці з піар технологій, поліграфісти, журналісти, інженери, юристи, адвокати, вчителі, викладачі вузів, перекладачі, артисти, лікар, учитель, двірник, будівельник, водій, перукар, міліціонер, пекар, хлібороб, кухар, слюсар, сантехнік

Учитель: Звичайно, ми тут перелічили не всі професії. Їх у світі, як я вже говорила, близько 50 тисяч. Але, вибираючи собі спеціальність, ми орієнтуємося не на весь світ, а на те суспільство, яке нас оточує, на країну, в якій ми живемо.

 

Робота з атласом нових професій

Учням пропонується сайт « Атлас професій» (http://profatlas.com.ua/), посилання на який завчасно залишаємо на робочих столах комп’ютерів. Учні працюють в парах. Завдання: ознайомитись із професіями, які зникають та професіями, що незабаром  з’являться, обрати одну – дві професії із ще невідомих, що найбільше зацікавили та розповісти про них. Після роботи із сайтом обговорюємо професії, які обрали діти.

 

Он-лайн зустріч з представниками деяких професій

Попередньо домовляємось з представниками 2-3 –ох професій (бажано, сучасних та престижних) про зустріч он-лайн з учнями класу. Підключаємо зв’язок у визначений час, знайомимо дітей з представниками «того кінця екрану» та просимо розповісти гостей про свою професію. Даємо можливість учням задати питання, підтримуємо бесіду.

У нашому випадку відбувається зустріч із Іваном Івановим, засновником  Центру нової освіти, тренером з інноваційної педагогіки та ІКТ, сертифікованим учителем-експертом Microsoft,  автором практичних тренінгів і курсів, організатором онлайн-конкурсів для освітян, педагогічним дизайнером. А також зустрічаємось із Оленою Северенчук, менеджером креативних освітніх проектів громадської спілки «Освіторія», натхненним організатором  Global Teacher Prize Ukraine.

 

Вправа “Кейс”

Мета: навчити учнів правильно приймати рішення, враховуючи усі “за” та “проти”.

Хід проведення: вибрати чотири учасники. Можна бажаючих. Їм пропонується вибрати один із п’яти конвертів. Конверти червоного, зеленого, синього, білого та чорного кольорів. У одному з конвертів – морозиво, у другому – бджола, у третьому – цукерка, у  четвертому –  паук (картинки), а  п’ятий - порожній. Ніхто з дітей не знає, що знаходиться в конвертах. Спостерігачі можуть давати поради на рахунок вибору.

Питання для обговорення:

- Чому ви обрали цей конверт?

- Чого вам не вистачало, щоб прийняти рішення?

- Що ви відчули, коли відкрили конверт?

- Які були наслідки і чи були вони приємними для вас?

Після обговорення підвести підсумки. Звернути увагу учнів на те, що для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації, а учасники її не мали. Тому вони робили свій вибір за кольором, порадами оточуючих, навмання. А це відповідно і приводило до розчарувань.

Учитель: Діти, приблизно кожен третій помиляється у своєму виборі, і кожен зізнається, що не зовсім задоволений, і якщо б починати все спочатку, то, напевно, пішов би іншою стежкою. Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

Діти висловлюють свої думки з цього приводу.

Відповіді дітей можуть бути тиакими:

- так хочуть батьки;

- це модно;

- не мають достатьньої інформації про професію, яку обрали;

- вибирають «за компанію»;

- не мають здібностей і нахилів до цієї професії тощо.

Учитель: Але як же тоді правильно вибрати професію?

(Підвести дітей до думки, що обравши “свою” професію потрібно дізнатись про неї якомога більше).

Скажіть, будь ласка, що буде, якщо довжину нашої кімнати помножити на ширину та на висоту? (Обєм класної кімнати)

А що вийде, якщо скласти три слова: «хочу», «можу», «треба»?

Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії.

Разом виходить формула усвідомленого вибору професії:

ХОЧУ + МОЖУ  + ТРЕБА = ПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ

У цій формулі три величини. Що вони означають? Діти висловлюють свої думки.

Хочу  це все, що мені подобається, до чого лежить душа.

Можу  це все, що мені під силу, згідно моїх здібностей.

Треба  це те, що потрібно для ринку праці (суспільства, країни тощо).

Визначення понять та формула правильного вибору професії висвітлюються на екрані мультимедійного проектора.

Інформаційне повідомлення вчителя ”Основні помилки при виборі професії”

1. Помилкове уявлення про зміст деяких професій.

2. Захоплення зовнішньою характеристикою професії.

3. Вибір професії під впливом товаришів, друзів (за компанію).

4. Не зовсім правильне уявлення про творчі можливості професій – не має «не творчих» професій, а є «не творче» відношення людей до діяльності.

5. Ототожнення навчального предмету з професією.

6. Недостатнє знання професії.

7. Вибір професії під впливом випадкових обставин.

8. Ототожнення при виборі професії із ставленням до представників тієї чи іншої професії.

9. Невміння правильно оцінити свої нахили, здібності, можливості.

10. Забобони честі (поділ професій на престижні і непрестижні).

11. Незнання основних дій в процесі обґрунтування і вирішенні завдань при виборі професії.

Обговорення. Пояснення не зрозумілих учням «помилок при виборі професії».

Висновок: помилки, допущенні при виборі професії, не проходять безслідно і з часом обовязково нагадають про себе.

 

 

Вправа «Валіза в дорогу»

Хід проведення: На дошці прикріплена валіза, намальована на ватмані. Вихователь пропонує учням заповнити цю валізу речами, які на їх погляд допоможуть досягти успіхів у житті та кар’єрі.

Відповіді записуються на стікерах і прикріплюються до валізи.

 

Учитель: Наостанок я хочу роздати памятки-рекомендації. Сподіваюсь, що вони будуть вам корисні.

 Рекомендації "Вибір майбутньої професії".

Вибираючи свою майбутню професію, запам'ятай:

1. Вибір професії – важливий крок у житті кожної людини. Тому роби його усвідомлено, враховуючи свої схильності та здібності.

2. Не розділяй професії на хороші та погані, цікаві й нецікаві, важкі й легкі, бо все залежить не від професії, а від твого ставлення до неї.

3. Не вибирай професію "за компанію" разом зі своїми друзями. Пам’ятай: те, що підходить твому другу – може не підійти тобі.

5. Радься з батьками, друзями, вчителями. Але, беручи кінцеве рішення, прислухайся до своїх бажань та потреб.

6. Пам’ятай, що світ професій набагато більший за кількість шкільних предметів.

7. Не вибирай професію на підставі свого улюбленого предмету у школі або ставлення до вчителя.

8. Збирай як можна більше інформації про різні професії.

9. Вивчай самого себе, май чітке уявлення про свої інтереси, здібності та схильності.

10. Уточни, чи є на ринку праці попит на обрану тобою професію.

11. Знайди можливість поспілкуватися з представниками обраної тобою професії.

12. Якщо ти невдало обрав професію, пам'ятай, що її можна змінити у будь-якому віці. Для цього потрібно мати лише бажання.

 

Підсумки:

- Що було важливим для вас на сьогоднішньому занятті?

- Які висновки із сьогоднішнього заняття ви зробили для себе?

 

 Отже, ви отримали інформацію про світ професій, вивчили формулу правильного вибору професії. Слід памятати, що вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Враховуйте всі обставини, пов’язані з майбутньою трудовою діяльністю. Найголовніше, слід пам'ятати, що остаточний вибір лише за вами, бо обираючи професію, ви обираєте власну долю. Немає професій поганих і хороших. Бувають погані і хороші працівники.

Як сказав Дейл Карнегі  « Якщо Ви по-справжньому вірите в те, що робите, не дозволяйте ніяким обставинам стримувати Вас. Кращі в світі дсягнення стали можливими не «ЗАВДЯКИ», а «ВСУПЕРЕЧ». Головне – робити свою справу.

 

Рефлексія

На  padlet.com перед виховною годиною створюється віртуальна дошка, ярлик-посилання якої висталяється у доступному для учнів місті (можливо, на робочих столах комп’ютерів чи у спільноті класу).  Учасникам пропонується зайти на віртуальну дошку та написати, що вони відчувають після сьогоднішньої зустрічі, чим сподобалась чи не сподобалась виховна година: https://padlet.com/savmasha/cnefpi552mvn

 

 Вправа “Побажання”

Мета: створити гарний настрій.

Хід вправи: учні стають в коло і за годинниковою стрілкою бажають щось приємне один одному. Побажання можуть бути пов’язані з вибором професії.

  • Дякую за активну роботу. Бажаю всім вам успіхів!

1