Виховна година "До тебе, рідна Україно, я серцем лину!"

Про матеріал
Розробка виховної години спрямована на учнів 7 класу, щоб виховати патріота та громадянина України. Прищепити любов, відданість рідній Батьківщині.
Перегляд файлу

 

Виховний захід «До тебе, рідна Україно, я серцем лину» 7 клас

Виростай, дитино, й пам`ятай Батьківщина – то найкращий край.

Дмитро Павличко

Прийом «Акровірш» (звучить пісня Н.Май «Квітуча Україна»)

 У всіх людей одна святиня,

 Куди не глянь, де не спитай,

 Рідніша їм своя пустиня,

 Аніж земний в чужині рай.

 Їм красить все їх рідний край.

 Нема без кореня рослини,

 А нас, людей, без Батьківщини.

       М.Чернявський

Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)

Вправа «Аукціон слів». Україна…яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, мила, чарівна, цінна, неповторна).

Вправа «Дерево очікувань». Діти, запишіть на стікерах, що ви очікуєте від сьогоднішньої години спілкування і прикріпіть на «Дерево очікувань».(намальоване дерево, а зверху сонце)

 Вправа «Знайомство»

Мета: познайомити учасників один з одним, підготувати їх до спільної подальшої роботи.

Обладнання: на ватмані малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць; червоні стікери у формі ягід калини; ручки.

 Деякі грона калини незаповнені. Вам потрібно написати на її листочках власне ім’я та свої якості як громадянина і наклеїти на вільну китицю.

 (Діти пишуть, клеють, утворюють китиці та коментують: «Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).

  Отже, можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (йде обговорення). Національна гідність і патріотизм – ось риси характеру, на яких має відродитися Українська держава, її міць та авторитет у світі. А для цього ще з материнським молоком дитина повинна перейняти любов до своєї Вітчизни, щоб згодом на повні груди гордо заявити: «Я – українка, ти – українець, ми народились українцями на світ»

Пісня.

Учитель.

Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста. Кожна країна має свої національні символи.

 

Розгадування кросвордів.   

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великодні свята (писанка).

 2. Дерево – національний символ України. Оспіване у народних піснях, віршах, воно освячується у церкві перед Великоднем і зберігається у домівках як засіб від злих сил (верба).

 3. Кущ – символ дівочої вроди, оспіваний в народних піснях (калина).

 4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях порівнюють українських дівчат (тополя).

5. Чим прикрашають голову українки? (вінок).

 6. Національний символ України, який матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в далеку дорогу (рушник).             

7. Державний символ України – урочиста пісня, яку виконують стоячи під час свят та урочистих подій (гімн).

 8. Пташка - символ любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світ, а тому це - й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини. (Лелека)

9. Квітка віночка – символ ніжності (ромашка).

10. Збірка віршів Т.Шевченка («Кобзар»).

Отож, Україна, як кожна держава світу має свій герб, прапор та гімн. Що ви знаєте про герб України?

Що ви знаєте про державний прапор?

Що ви знаєте про гімн України?

Ми знаємо цікаву легенду…

Існує легенда про символи держави. Давно-давно жила жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед,показувала шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб. Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала синьо – жовтий одяг. Своїми звитяжними справами прославляв він свою матір. Одержав середній син ім’я Прапор. А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос, величний спів ім’я Гімн. І з того часу йдуть поруч три брати — Тризуб, Прапор, Гімн і прославляють рідну неньку.

 

Складіть сенкан до слів Україна , герб, прапор, гімн, калина, верба.

 

Складіть прислів'я із «розсипаних» слів та поясніть їх зміст

калини, України, нема, і, Без, верби. (Без верби і калини нема України.)

вербиця, здорова, там, срібліє, Де, водиця. (Де срібліє вербиця, там здорова водиця.)

земля, в, жмені, і, Рідна, мила. (Рідна земля і в жмені мила.)

край, життя, За, рідний, віддай. (За рідний край життя віддай.)

умій, мати, Батьківщина, неї, постояти, за. (Батьківщина — мати, умій за неї постояти.)

без, як, Батьківщини, людина, без, пісні, соловей. (Людина без Батьківщини — як соловей без пісні.)

край, звичай, Кожний, має, свій. (Кожний край має свій звичай.)

мила, де, мати, Та, родила, земля. (Та земля мила, де мати родила.)

Людина народжується на світ і разом із життям отримує в спадок, мабуть, найбільше і найцінніше багатство - Батьківщину. Її не вибирають так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати, - це наша доля.

 Гра «Знайдіть відповідності»

Учасники отримують окремі написи із назвами свят, предметів, дат. Завдання - правильно поєднати написи. Команди самостійно працюють над завданням. Після закінчення роботи  відкриваються пари відповідностей:

 24 серпня – День Незалежності

28 червня – День Конституції

 21 листопада – День Гідності та Свободи

 14 жовтня – Покрова, День українського козацтва

 Конституція – основний закон України

Державні символи – герб, гімн, прапор.

20 лютого – День пам’яті Героїв Небесної Сотні

8травня – День пам’яті та примирення.

5. Фізкультхвилинка «Україно,  ми твоя надія!»

Настав час фізкультхвилинки. Тож хай звучить українська пісня, а ми разом з героями ролику будемо виконувати рухи.

 

Учитель. Ми живемо з вами у вільній і незалежній державі. Сьогодні ми поговоримо про те, що нам слід зробити для своєї Батьківщини, щоб вона процвітала, щоб жилося нам щасливо в рідному краю. І я впевнена, що в кожного учня, від найменших першокласників до вже дорослих випускників, світиться у серці безмежна любов до милої, дорогої і рідної України. Кожен любить свою Батьківщину і бажає їй добра, старається стати справжнім патріотом і громадянином своєї країни.

 

1.Тепло своїх долонь і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю.

Люблю твої ліси, степи, річки й озерця,

Й ліричну пісню лагідну твою.

 

2. І українську мову чарівну й багату,

Та рушники у квітах на стіні.

Люблю наш щедрий рід, в садочку білу хату,

Й розлогий кущ калини при вікні...

 

3.Й криниці чисті при дорозі з журавлями,

І верби, що схилились до води.

До тебе, рідна, я горнуся, як до мами,

Ти серце полонила назавжди.

 

4.Люблю тебе, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна і рідна, і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

 

5.Я — твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

 

Учитель. Громадянин України — це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її , готові захищати її територію, ідеали, працювати на її розвиток і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, мову, культуру, бути добрими, чесними, милосердними, працелюбними.

 

 

Учитель. То що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином?(До сонця прикріплювати промінці) )

 

1 учень. Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.

Освіта — світло! Це запам’ятай!

У школі добре вчись.

І різні труднощі долай,

Лети до світла — ввись!

 

2 учень. Брати активну участь у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни.

Як будеш ти активним в школі, друже,

То з легкістю підеш в своє життя.

За все берися і старайся дуже,

То цікавішим буде майбуття.

 

3 учень. Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.

Чарівний світ, неначе казка!

В нім стільки дива є!

А ти вивчай його, будь ласка,

Усе довкіл — твоє!

 

І небо чисте волошкове,

Та шепіт ніжних квіт.

Вербички листячко шовкове, —

Весь дивовижний світ!

 

4 учень. Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.

Ось сивий замок над рікою,

Йому багато літ.

Він дивиться на світ з журбою,

Бо й сам старий, як світ.

 

Увесь у шрамах і руїнах:

Важкі були бої.

Подряпини від куль на стінах,

Автографи чиї?. .

 

Тож не брудніть священні стіни,

А квіти принесіть.

Це дорогі для всіх руїни.

Історію учіть.

 

5 учень. Добре вивчати природу, бо вона нам — рідна мати, вона допомагає кожному, щоб виростав здоровим і міцним. Треба тільки уважно придивитись, і вона розкриє нам свої таємниці.

Ось придивися — звичайна травинка,

Але в ній загадка є.

А на листочку прозора росинка —

Райдуга там виграє!

Треба природу старанно вивчати,

Всім вона радість несе.

І полюбити всім серцем, і знати

Про Батьківщину усе!

 

6 учень Треба наполегливо вивчати рідну українську мову, бо це мова нашого народу — державна мова, яку треба знати і нести її у світ. Та й мовою нашою можна пишатися, бо вона  багата і красива, мелодійна.

Весь Всесвіт у мові розмістився,

Весь світ чарівний в ній звучить!

У слові сонцем заіскрився,

Щоб у чудових звуках жить.

 

І нас єднає рідна мова,

Всіх, хто живе у цім краю.

Вона прекрасна, світанкова.

Я в ній свою наснагу п’ю.

 

Бо рідна мова, наче мати,

Снагу і силу нам дає.

Нам стежку в світ дано топтати,

Поки в нас рідна мова є.

 

І як гуртом, не поодинці,

Почнемо в світ її нести,

То й доти будем — українці

Поміж народів гідно йти.

 

А знехтуємо рідне слово,

Земля нам цього не простить.

То ж линь над світом, рідна мово!

Тобі в віках судилось жить!

 

7 учень. А ще я хочу знати традиції мого народу, його обряди, культуру і всю-всю історію країни. Це, на мою думку, повинен знати кожен громадянин України.

Я хочу знать, яким було життя,

За що боролись і вмирали люди.

Бо ж без минулого немає майбуття.

А майбуття... Яким воно в нас буде?

 

8 учень. Для цього необхідно розвивати свої здібності і таланти, щоб Україна могла пишатися нами. Треба гартувати своє тіло і волю, бути міцним і витривалим, щоб захищати свою землю.

От виросту та в армію піду

І буду захищати Україну!

Вітчизно рідна, я не підведу!

І ворогів я не пущу на Батьківщину!

 

Учитель. Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Таким великим патріотом був Тарас Григорович Шевченко, який понад усе на світі любив свою Україну, оспівував красу і неповторність рідного краю:

«Хоч крихітку землі

Із-за Дніпра мого святого

Святії вітри принесли,

Та й більш нічого... »

Бо, як каже народна мудрість: «Рідна земля і в жмені мила». А поет був далеко від своєї святої землі, яку так любив.

А ось як про Україну писав Василь Симоненко (цитуючи поезії, вчитель підходить до портрета):

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину...

 

Як і матір ми не вибираємо, так не можемо вибрати і Батьківщину, одна вона у нас, одна у цілому світі. Тут наше коріння, тут наша доля.

Я — українець, я не малорос,

Пишаюсь родом тисячокорінним.

Тарас за мене мучивсь і боровсь,

Щоб я зродився зерням України.

Так писав В. Кочевський, а поет М. Бакай висловив свою любов до рідного краю у таких рядках:

Горнусь до тебе, Україно,

Як син до матері горнусь.

 

Ведучий. Кожна людина передає свою любов до Батьківщини, як уміє. Головне чесно, палко і віддано.  Людина з ним живе, носить його у своєму серці і завжди хоче ним поділитися з іншими, вилити свої почуття у віршах чи прозі, у картинах чи в музиці, просто у самовідданій праці на благо Вітчизни.

 

Вчитель. От і ви сьогодні принесли у клас свої малюнки, які старанно малювали. А на малюнках ваш дім і двір, криниця чи вулиця, на якій живете — це куточок рідної України. В роботах кожен із вас виразив свою любов до Батьківщини.

(Вчитель відкриває дошку, на якій виставка учнівських робіт. Діти коментують свої роботи по черзі.)

А ще учні приготували вірші про Україну, які ми залюбки послухаємо. Адже це земля, де ви з’явилися на світ, де вперше побачили оце довкілля і зрозуміли, що ви у ньому — людина.

 

1.Мій край чудовий — Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

 

2.Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

Цвітуть волошки сині в житі,

Звідсіль веде дорога в світ.

 

3.І найдорожча рідна мова

Джерельцем радісно дзвенить,

І мила пісня колискова,

Чумацький шлях кудись зорить...

 

4. Усе найкраще і єдине,

І радощі всі, і жалі...

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на Землі!

 

5.Я щиро так люблю усе навколо мене,

Усе, що є й було багато сотень літ...

Люблю чарівний ліс і житечко зелене,

Увесь казковий, неповторний світ!

 

6. Усе мені тут рідне: і поля, й джерельця,

Я міцно на своїй землі стою.

 

7.Тепло своїх долонь і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю.

 

Учитель. Ось і добігає до кінця наша виховна година. А на завершення. Давайте всі разом  складемо «Вінок любові до України»

Діти, зараз візьміть підготовлену вами квітку, подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Україні (Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) і по черзі прикріпіть свою квітку по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми сплетемо вінок для любові до нашої Батьківщини.

 

Учитель. Є така легенда: чотири свічки спокійно горіли та тихесенько танули… Було так тихо, що було чутно як вони розмовляють.

Перша сказала: «Я Спокій. Нажаль люди не вміють мене зберігати. Думаю, що мені не залишається нічого іншого як погаснути!». І полум’я цієї свічки згасло.

Друга сказала: «Я – Віра. Але, на жаль,  сьогодні я нікому не потрібна. Люди нічого не хочуть чути про мене. Тому немає сенсу мені горіти далі». І тут подув легенький вітерець і загасив цю свічку.

Засмутившись, третя свічка сказала: «Я – Любов. У мене немає більше сил горіти далі. Люди не цінують мене і не розуміють. Вони приносять біль своїм близьким, знайомим, друзям». Недовго горіла ця свічка і теж згасла.

Раптом до кімнати зайшла дитина і побачила три згаслі свічки. Злякавшись, вона закричала: «Що ви робите!? Ви повинні горіти! Я дуже боюсь темряви!» - сказавши це, дитина заплакала.

Збентежена четверта свічка промовила: «Не бійся та не плач, дитино! Доки я горю, завжди можна запалити інші три свічки. Я – Надія!»

Це надія нашого народу на щасливе майбутнє України. Тож я бажаю вам завжди мати надію.

 

          Вправа «Прощання»

«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Пісня

На завершення проведемо вправу під назвою «ДРІД»

Д – досвід(що робили, що пам’ятаєте)

Р – рефлексія (які відчуття, реакція?)

І – інформація (яку інформацію одержали, які висновки одержали)

Д – дії (як ви будете діяти в майбутньому).

 

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Федчик Тетяна
Додано
15 березня 2019
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку