Виховна година
«Доброта у наших серцях».
Підготувала:
вчитель початкових класів
Кушнір Аліна Олегівна
2024 р.
Тема. Доброта у наших серцях.
Мета:навчити дітей ввічливо ставитись до людей; розвити мовлення та пам'ять; виховати у дітей доброту, співчуття та вихованість.
Обладнання: ілюстрації, сердечка, відео мультфільм.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1,1. Організація класу, вітання
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Прошу всіх рівненько встать
Пролунав уже дзвінок
Починається урок.
А тепер сідайте діти
Домовляємось не шуміти.
Доброго дня діти! Мене звуть Аліна Олегівна.
1,2. Повідомлення теми заняття
Сьогодні ми з вами поспілкуємось на тему: «Добро починається з тебе».
ІІ. Основна частина
2,1. Вступна бесіда
У кожного з вас є почуття доброти та співчуття . Але не кожен ці почуття відкриває. Та без цих почуттів жодна людина не зможе жити та пізнавати щастя.
2,2. Робота з народною мудрістю
Народна мудрість говорить: «Добре діло роби сміло». «Від добра добра не шукають». Хочеш собі добра – не роби нікому зла».
- Діти, поясніть, як ви розумієте ці прислів’я?
- Так діти, кожну добру справу, потрібно робити дуже сміливо, тому що добрі справи красять людину, а погані роблять її злою.
- А послухайте, ще таку мудрість: «Людину прикрашають добрі справи?»
- Діти, а як ви розумієте таку мудрість?
- Саме так, у цьому прислів’ї сказано, що тільки добрі справи прикрашають людину.
2,3. Робота з малюнком.
- Діти подивіться на малюнки й давайте ми з вами визначимо де добрі та погані вчинки.
- Молодці, діти ви дуже уважні, тепер скажіть, які вчинки вам більше подобається добрі чи погані? Чому?
2,4. Ігрова вправа: «Дай свій варіант відповіді!»
- Дітки, а тепер я зачитаю вам декілька ситуацій з життя, а вам потрібно дослухати і сказати, як потрібно було зробити.
Ситуація 1.
Вулицею йшло двоє перехожих. Один – старенький дідусь, а інший, хлопчик 9 років. У дідуся в руках було 5 предметів: 3-іграшки, 1-папка і 1-великий пакунок . одна іграшка впала. «У вас упала іграшка» - закричав хлопчик. «Хіба?» - здивувався дідусь. «Звичайно – пояснив хлопчик, у вас було 3-іграшки, 1-папка і 1-пакунок – усього 5 речей, а тепер залишилося 4: «Я бачу, ти добре знаєш додавання та віднімання» - сказав дідусь – важко нахиляючись, щоб підняти іграшку.
Ситуація 2.
Одного ранку Петрик запізнювався на урок, бо автобус, на якому він їхав до школи, зламався. Тому Петрик: посварився з водієм, вимагаючи, щоб той їхав швидше, розштовхуючи ліктями пасажирів, намагався першим вийти з автобуса; біг мов навіжений, вулицею до школи, кидаючись мало не під колеса автомобілів; своєю невчасною появою зчинив гамір у класі, перервав пояснення нового матеріалу; пояснив учителеві причину запізнення, але не вибачився.
- Дітки, скажіть, що потрібно зробити в ці ситуації?
2,5. Вправа: «Творити добро – це…»
- Дітки, на дошці ви бачите велике червоне серце – це серце всіх добрих та щирих людей.
- Вам потрібно на сердечка дописати речення «Творити добро – це…»
ІІІ. Заключна частина
3,1. Мультфільм «Просто так…»
- Дякую за увагу, до наступних зустрічей!
- Допобачення!
Додатки А
Додатки Б
Добре діло роби сміло.
Від добра добра не шукають.
Хочеш собі добра - не роби нікому зла.
Людину прикрашають добрі справи.
Додатки В
https://www.youtube.com/watch?v=GTXHkxR5fiI