Тема виховної години «Дружба »
Мета : учні повинні навчитися висловлювати свою думку; аналізувати свої думки, риси характеру; прогнозувати наслідки вчинків; брати участь у колективній діяльності; учні повинні переконатися в існуванні впливу друзів один на одного; необхідності вміти розрізняти погане вплив друзів від позитивного; поговорити про дружбу, перерахувати важливі для людини якості; поліпшити міжособистісні відносини в діяльності групи; розвиток дружби як умова подальшого формування колективу, виховувати повагу один до одного.
Перебіг заходу
1. Вступна частина (на дошці епіграф).
«Дружба - це золота нитка, яка пов'язує серця усього світу», - Д. Евелін.
- Хто здогадався, якій темі буде присвячена сьогоднішня виховна година?
- Як ви думаєте, чому ця тема для нас важлива? (Ми повинні навчитися дружити; вчитися стати хорошим другом; вчитися берегти дружби; хочемо, щоб наш клас був дружним).
- Як ви розумієте слово «дружба»?
- Хто такий друг?
- Що означає «дружити»?
- Чи є певні правила дружби?
- «Друг», «друг», «товариш» - одне значення цих слів?
Друг - це людина, який пов'язаний з ким-небудь дружбою.
Дружба - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільних інтересах.
Приятель - людина, з якою хтось перебуває в дружніх, коротких відносинах; близький знайомий.
Товариш - людина, що діє, працює разом з ким-небудь, допомагає йому, що робить з ним спільну справу, пов'язаний з нею спільним заняттям, спільними умовами життя, і тому близький йому.
2. Вихід на тему:
- Діти, зараз я вам покажу прислів'я, які записані незвичайним способом. Слова стоять на своїх місцях, але літери всередині кожного слова переплутані. Поверніть літери на свої місця і прочитайте правильно прислів'я.
3. Основна частина.
Якості для справжнього друга.
(Відкривається дошка з намальованим сонцем, у центрі написано дружба.)
- Справжній друг повинен володіти певними якостями характеру.
- Зараз ми з вами пограємо.
- Я вам буду пропонувати якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати, якщо почуті якості підходять справжньому другу, ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то тупаєте ніжками.
- У ході гри з позитивних якостей справжнього друга ми будемо складати сонечко, яке світитиме нам протягом нашого заняття.
- У нашого сонечка немає промінчиків, промінчики лежать на столі.
6. Гра "Дружній клас"
- Давайте встанемо у велике коло щільніше, ручки витягнемо вперед. Ваше завдання прокотити м'яч по колу в долоньках і не впустити його (під музику).
- Діти, а як ви думаєте, чому у нас не впав м'яч?
7. Підсумок
- Про що ми сьогодні повинні задуматися, який висновок для себе зробити?