Виховна година "Дзвони Чорнобиля"

Про матеріал
Тема : «Дзвони Чорнобиля» Мета : Розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Розвивати почуття відповідальності до навколишнього середовища; виховувати любов до рідного краю, природи. Обладнання: Тема на дошку, ноутбук, відео, аудиозаписи, зображення на дошку, презентація, жетони, портрети. Вид заняття : Бесіда
Перегляд файлу

Тема :  «Дзвони Чорнобиля»

Мета : Розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Розвивати почуття відповідальності до навколишнього середовища; виховувати любов до рідного краю, природи.

Обладнання: Тема на дошку, ноутбук, відео, аудиозаписи, зображення на дошку, презентація, жетони, портрети.

Вид заняття : Бесіда

Хід роботи

І. Вступна частина

1. Привітання.

Доброго ранку, діти! Ми раді вас всіх знову бачити.

2. Представлення.

- Діти, мене звати Дмитрій Геннадійович і сьогодні виховну годину проведу у вас я .

3.Перевірка готовності до роботи.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно,гарно.

Не базікати на уроках,

Як папуга чи сорока.

4. Повідомлення теми і мети.

  • Чорних дат у людства є немало.

Кожна з них — це міна під прогрес.

Найстрашніше, що усіх спіткало, —

Вибух на Чорнобильській АЕС.

  • Тож тема нашої виховної години це «Дзвони Чорнобиля».

ІІ. Основна частина.

1.  Розповідь про Чорнобиль.

- Діти зараз послухайте уважно розповідь, після чого ми вам задамо до неї питання.  Було собі в Україні місто Прип’ять. Затишне,красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І недогледіли її. Погано збудували. При́п'ять — місто обласного значення в Київській області. Засноване 4 лютого 1970 року на березі річки Прип'ять, поблизу залізничної станції Семиходи. Населення евакуйоване через аварію на ЧАЕС у 1986 році, внаслідок якої місто опинилося в зоні відчуження ЧАЕС.Головним приводом для заснування міста стало будівництво однієї з найбільших в Європі атомних електростанцій — Чорнобильської атомної електростанції (ЧАЕС).Чисельність населення за станом на листопад 1985 року — 47 500 осіб, більш ніж 25 різних національностей. Нині у місті на станції Семиходи діє пункт контролю на кордоні з Білоруссю Семиходи—Йолча.

  • В якому містечку трапилась ця аварія?
  • Коли саме вона трапилась?

2. Відеофрагмент Чорнобиль

  • Що вам найбільше запам`яталося з показаного на відео?

3. Розповідь про радіацію.

  • Діти, а ви  знаєте,що означає слово «радіація»?
  • Слово «радіація» походить від латинського слова «радіус»,що означає «промінь». Тобто те,що рухається у просторі як промінь світла. Аварія на Чорнобильській АЕС,смертоносне полум’я зловісної пожежі висвітило кожного,хто там працював і жив. Вони,ризикуючи своїм життям,кинулися до редактора,аби своїми грудьми відвернути трагедію. Душевні,добрі,сильні,вперті – Змогли стихію подолати.

4. Правила поводження у забрудненому середовищі.

  •  Найперше і найголовніше правило – дотримання чистоти тіла,одягу,приміщення,їжі.
  •   Неприпустимо їсти овочі та фрукти. Адже вони дозрівають біля дороги,де пил може вміщувати радіоактивні частинки.
  •   Не можна брати до рота  зірвану травинку,билинку,смоктати бурульку.
  •   Всю обробку їжі треба робити ретельніше: гарно мити у проточній воді,зливати,виварювати.
  •   Необхідне вологе прибирання,ретельне витирання пилу з меблів,підвіконня,зміна взуття.
  •               Особиста гігієна : ретельно мити руки з милом перед вживанням їжі,після вулиці,полоскати рот і горло перед їдою,часто мити голову,приймати душ,дбати про чистоту одягу

- Діти,які правила ви запам’ятали?

5. Физкультхвилинка                                                                                           

(відео)

 

6. Презентація Чорнобиль-чорний біль

  • Які наслідки взриву на АЕС?

7. Герої Чорнобиля.

  • Акімов Олександр Федорович – начальник зміни 4-го

енергоблока Чорнобильської АЕС. В трагічну ніч на 26 квітня 1986 року Олександр Федорович виконував свої службові обов'язки начальника зміни 4-го енергоблоку. В перші години аварії, намагаючись встановити

масштаби лиха та локалізувати його наслідки, працював мужньо,самовіддано та безстрашно.

  •  Баранов Анатолій Іванович – старший черговий електромонтер електричного цеху Чорнобильської АЕС. Ціною власного життя Анатолій Іванович разом з товаришами локалізували аварійну ситуацію на електроприладах, не дали пожежі перекинутися на інші блоки станції.
  • Ващук  Микола Васильович - командир відділення 6 - ї самостійної воєнізованої пожежної частини по охороні міста Прип'яті . Працюючи зі стовбуром на великій висоті , при високій температурі і сильну задимленість , особистим прикладом надихнув відділення на сміливі і рішучі дії.
  • Вирішення Юрій Анатолійович - машиніст - обхідник парового обладнання турбінного цеху Чорнобильської АЕС. У фатальну ніч на 26 квітня 1986 роки разом з товаришами - турбіністи не шкодуючи свого життя , гасили вогнища пожеж у машинному залі , не даючи вогню розповсюдитися .
  • Дягтяренко  Віктор Михайлович - черговий оператор реакторного цеху Чорнобильської АЕС. Мужньо і самовіддано , разом з товаришами у фатальну ніч Віктор Михайлович виконував свої обов'язки , рятував колег під завалів , нехтуючи смертельною небезпекою , гасив осередки пожеж .

8. Пам’ятник в Нікополі.

  • Діти, а ви знаєте чи в нашому місті є пам’ятник героям Чорнобиля?
  • Ось подивіться на нього.

9. Хвилина мовчання.

Двадцять шосте квітня – День скорботи.

Зранку скромних квітів я знайду

І на знак журливої турботи

До могил засмучених піду.

Запалюється свічка.

  • Діти, встаньте усі рівно біля своїх парти і зараз хвилиною мовчання вшануємо пам`ять загиблим в трагедії на АЕС.

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумкова бесіда.

- А яка ж тема нашої виховної години?

- Може хтось запам’ятав Героїв Чорнобиля ?

- А хто запам’ятав «Правила поводження в забрудненому середовищі» ?

- Діти, а де знаходиться в нас пам’ятник Героя Чорнобиля ?

- Що вам найбільше сподобалось?

2. Нагородження

- А зараз учні які гарно і активно відповідали на занятті і отримали жетони складуть їх у свої конвертики.

3. Прощання.

  • Діти, ми вже з вами прощаємось, до нових зустрічей, до-побачення !

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку