Мета: закріпити уявлення учнів про навички особистої гігієни, розвивати культури гігієнічної навички, виховувати охайність і акуратність.
Обладнання: карту подорожі, модель автобуса, в учнів на партах мило, зубний порошок, гребінець, зубна щітка.
На дошці слова:
Хай славиться мило пашисте
Рушник хай прославиться чистий
Хвала порошкові зубному,
А гребінцеві чистому.
Хід заняття.
Вчитель: Сьогодні ми, друзі, відправляємося в гру-подорож. Запрошуємо всіх прийняти участь. І звичайно ми просимо всіх уважно подумати над тим, що побачите і почуєте. Отже, розпочинаємо нашу подорож. Наш автобус відправляється, сідайте швидше, займайте місця всі ті, хто любить чистоту і порядок.
Наша перша станція – Нечистунька-Бруднулька. Тут живуть люди, які перестали піклуватися про чистоту і порядок, вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою в своїх кімнатах. Хлопчики і дівчатка не поспішають вранці до вмивальника. Нігті в них чорні і необрізані. Діти не чистять своє взуття, не слідкують за одягом, не вміють користуватися носовою хустиночкою.
Ось хто там живе. Хлопчик Сашко. Побачивши в зоопарку жирафу, малий Сашко сказав:
Там живе дівчинка Таня!
Школярі, які живуть на цій станції не розчісуються і не підстригають волосся. А вчені визначили, що волосся в середньому живе від 2 до 4 р. За рік воно встигає підрости на 12-15 см. щоб волосся було здорове, густе, його треба доглядати і насамперед кожного дня розчісувати. При розчісуванні волосся очищується від бруду і пилу. Раз в тиждень голову потрібно мити гарячою водою і милом.
Хлопчик Бруднуля.
Простирадла повтікали
Ковдри з ними за поріг
І подушка, мов скакушка,
Поскакала, хоч без ніг.
Я за свічку – свічка в пічку
Я за книжку – утекла
І під ліжко залягла.
Хочу я напитись чаю,
Але що це? Сам не знаю!
Самовар мій повний вщерть
Утікає напереберть!
Що зробилось?
З'являється умивальник.
Ах негарне, нечепурне
Неумите поросятко.
Чорне ніби сажотрус.
Ти на себе подивись
В тебе вакса за ушима
В тебе клякса під очима
В тебе руки – гидко взяти
Таж від тебе й штанята,
Геть від тебе подались.
Учениця:
Рано-вранці на світанку
Умивалися качата,
Кошенята й мишенята
І жучки і павучки.
Всі учні:
Тільки ти не умивався
Замазурою зостався
І втекли від замазури
І штанці і чобітки.
Учень:
Треба, треба умиватись,
Умиватись треба вам.
Ви бруднулі-замазури
Сором вам! Сором вам!
Слідуюча станція Нехворійко. Тут можна побачити людей в білих халатах. Але дуже часто потрап. жителі попередньої станції. Чому?
В здоровому тілі – здоровий дух.
Здоров'я – всьому голова.
Шкіра – дзеркало душі.
Увага! Увага!
Ми від’їжджаєм в м. Чистоти і Порядку. Подивіться навколо, які чисті вулиці, а по тротуарі ідуть чисті і веселі діти. Але що це? Лист! “Дорогі друзі! Я і мої товариші організували товариство друзів чистоти. Членами цього товариства мають бути ті діти, у кого є мило, зубна щітка, гребінець і зубний порошок.
Отже, вас всіх Мийдодир приймає в товариство друзів чистоти. Сподіваємось, що ви не підведете Мийдодира і будете пам’ятати, що найбільше багатство людини – здоров'я. Займайтеся спортом, частіше перебувайте на свіжому повітрі.
А зараз давайте хором скажемо: Твоє здоров'я – в твоїх руках.
1