Мета: по знайомити учнів із поняттям «вогонь»; формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вивчити основні правила пожежної безпеки; формувати знання і вміння викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі; розвивати навички самозахисту; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я і майно, а також почуття поваги та вдячності людям, професія яких – пожежник; розвивати і коригувати загальні засоби розумових дій (вміння слухати, сприймати інструкцію, діяти за планом).
Хід заходу I. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас! Біля парти станем чемно – Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
II. Повідомлення теми і мети виховної години.
1. Гра «Шифрувальник».
- Яка тема нашого заняття дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
1 Хай 4 кожна- 2 дитина
6 з 8 не 3 знає
9 можна 7 вогнем 5 жартувать
2. Вправа «Очікування».
а) Учні висловлюють свої очікування
б) Підведення підсумків вправи.
III. Основна частина.
1. Вправа «Асоціативний кущ».
- Ваші асоціації до слова «Вогонь».
Газплита
Запальничка Небезпека
Сльози Страх Тепло Піч
Рятувальники Сірники
Руїни
Горе
Біда Полум’я
2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).
Якщо холоди настали – Допоможе нам вогонь. Він розтопить піч у хаті, Але ти стій осторонь.
- На вогні готують їжу, Пиріжки мама пече.
- Якщо раптом світло гасне, Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.
- Як смеркне тільки надворі,
Вмикаєм лампочки в кімнаті.
- А в печі велетенській – у домні –
Плавлять сталь сталевари невтомні.
- Летить ракета в небесах,
Вогонь із сопла рветься - ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий. Вогонь потрібний людям, друже.
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло.Він—давній супутник людини. І в минулі часи, і в наш час вогонь нам допомагає. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал, обігрівають приміщення, завдяки вогню ми можемо приготувати страву. Вогонь є символом Олімпійських спортивних ігор, перед вогнем біля могил Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим за Батьківщину. Як ви бачите, без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
- Чому люди його бояться?
(Відповіді учнів) Вчитель.
Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
А щоб вогонь був нам тільки другом ми з вами складемо правила пожежної безпеки.
3. Робота в групах.
Утворіть і запишіть речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття, умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть то вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску це небезпечно.
Коли йдеш з квартири, користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем - жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою, сірників ти не бери.
- А зараз давайте перевіримо, чи гарно ви запам’ятали правила пожежної
безпеки? Я буду починати вірш, а ви його закінчувати.
4. Гра «Продовжи речення»
Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.
Не дивися, не чекай, а водою… (заливай).
Як побачиш – малюки узялись за сірники.
Як ти маєш їх спиняти? Сірники в них… (забирати).
Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?
За гаряче не хапай, із розетки… (вимикай).
Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить
До пожежників дзвонити, про пожежу… (сповістить). ІІІ. Заключна частина
Вчитель: Ось і добігла кінця наш захід. Я думаю, ви зрозуміли, що вогонь може бути дуже небезпечним і тому до нього потрібно ставитися дуже і дуже серйозно. На закінчення я хочу прочитати вам вірш - побажання
Любіть себе та інших поважайте, Своє життя й здоров’я бережіть.
І поведінку гарну обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить!
Щоб не страждати, ви не поспішайте До рук невмілих брати сірники.
І не спішіть петарди ви зривати,
Щоб і життя, й здоров’я зберегти.
Бенгальські вогники, свічки, багаття –
Це романтично і красиво теж,
Та горе принесуть такі заняття… Вогонь, як правило не знає меж.
І постає така страшна картина:
Перед очима згарище лежить.
Налякана, обпечена дитина,
І у повітрі чорний дим летить. Тож зупиніться, поміркуйте, друзі, Чи варто вам на жертви такі йти?
А чи не краще у шкільному крузі
Вивчати правила, щоб біди обійти?