Хай в серці кожної дитини живе любов до України
Мета: поглибити знання учнів про нашу Україну; розвивати творчі задатки школярів, цікавість до рідного краю та села; виховувати патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання: клас прикрашений рушниками, квітами-символами України; тин із соняхами, віночок, сонечко.
Технічне обладнання: ноутбук, проектор.
Хід заходу
1 учень.
Гостей наших любих вітаємо щиро,
Зустріти вас раді
З любов΄ю і миром.
2 учень.
І на знак поваги
Хліб візьміть із сіллю,
Щоб життя дороги
Славили Вкраїну.
3 учень
Ми вам його підносимо
На білім рушничкові
Та до землі вклоняємось,
Щоб ви були здорові.
(Вручають хліб)
Україна і я
Як мислять про державу наші діти?
Ми спробуєм про це поговорити.
Чи розумієш, ти моя дитино,
Що є для нас з тобою Україна?
Що Україна є для мене?
То рідна батьківська земля,
Пахучі трави, гай зелений
І хліба стиглого поля.
Що є для мене Україна ?
Світанки чисті над Дніпром
І пурпуровий кущ калини,
Що пломеніє за вікном…
1
А хто ми є? Яка у нас культура?
Освіта? Мова? В чім пріоритети?
Яка духовність в нас? Література?
Чи є свої пісні? Свої поети?
Можливо, щось скажу не те я,
Бо знаю поки небагато,
Та в мене є така ідея:
Коли люблю свою я хату,
Коли на крилах я злітаю
Від співу Ніни Матвієнко,
Коли з захопленням читаю
Шевченка, Стуса і Костенко,
І декламую їх я вірші,
Де біль чи радість в слові кожнім,
То відчуваю все частіше,
Що не любити це не можна.
Так сонечко, ти маєш рацію
Є нам з тобою чим пишатись.
Адже ми українська нація,
І нею хочемо лишатись.
І ми проблеми переборемо,
Хоч їх немало в нас щоденно.
Бо незалежна і нескорена
Держава наша суверенна.
Вчитель. Сьогодні ми з вами на нашому святі поведемо розмову про нашу рідну Україну. Краю мій рідний, земле моя колискова! Із садками вишневими і солов’ями співучими, вербами кучерявими і джерелами чистими, дорогами тополиними і лелеками білокрилими, з хлібом-сіллю гостинними і людьми працьовитими.
- Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте казку. (під час пісні вчитель говорить слова)
Кожна країна світу обов’язково має свої символи. Символами України є чисте небо – символ миру та пшеничне поле – символ достатку.
Символіка – своєрідна візитна картка країни, вона ніби представляє її, підтверджує своє існування. З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє
2
життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім'я Тризуб. Середньому сину дала в дорогу блакитно - жовтий одяг. Сміливий і сильний син був середній, і прославив свою матір добрими звитяжними вчинками. Люди запам`ятали його і назвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня, за цей голос і величний спів люди дали йому ім'я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку - Україну.
Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він – як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила,
В нім священне слово «воля»,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна.
Хай про тебе в цілім світі
Знають всі: дорослі й діти.
Синьо-жовтий прапор України –
Це безхмарне небо, синє-синє,
А під небом золотіє нива,
І народ – і вільний, і щасливий.
Прапор, як святиню, любі діти,
Треба шанувати й боронити.
Прапор – символ нашої держави,
Він для всіх ознака сили й слави.
Лине пісня незабутня,
Горда, величава.
В ній – надія на майбутнє,
України слава.
Нею сонце зустрічає
Нашу Батьківщину,
День новий розпочинає –
Сильна, неподільна.
До нових здобутків кличе
3
Пісня Україну,
А зовуть її велично
Всі Державним Гімном.
Вчитель.
Любі діти!
Виростайте і живіть
Для добра і слави,
Як святиню бережіть
Символи держави.
( Дівчинка піднімає руки до сонця, радо вітається з ним)
Дівчинка.
Я всміхаюся до тебе,
Бо у світ приходять діти,
Щоб сміятись і радіти.
Я - маленька українка,
Сонця золота краплинка.
Я зростаю у любові,
Бачу ранки веселкові.
Дуже я люблю матусю
І до неї я горнуся.
Слухати її співанки
Можу звечора до ранку.
Я- маленька українка.
Краю рідного кровинка.
Я люблю свою країну –
Україну –Батьківщину.
1. Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені
Це дім мій – моя Україна.
2. Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
3. Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна — це пісня весела.
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова! 4
4. Її обереги — верба і калина.
Найкраща у світі — моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!?
5. Моя Україна — козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі — єдина.
Вчитель:
Батьківщина - рідна домівка і те місце, де ти народився і виріс, де минули найкращі роки твого життя.
6. Село моє, волошки край дороги,
В житах густих біжать стежинки знов
Ділю з тобою радості й тривоги,
Ділю кохання й зоряну любов.
7. Село моє – краплиночка на карті,
У світі невідоме, та дарма
Ну а чого б без нього були варті
Ми з вами всі і зокрема.
8. Неначе квітка на долині
Моє село, моя земля!
Я тут живу серед калини,
Де лине пісня солов’я.
Сценка
Вчитель:
Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
1 дитина:
– До магазину, - там є цукерки.
2 дитина:
– Ні, до школи, - там є діти.
3 дитина:
– Ні, до річки, - там можна купатись.
4 дитина:
– Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5 дитина:
– Ні, у поле, - там простір широкий. 5
Вчитель:
Але тут увійшла мама. Діти запитують її:
(хором) - Яка стежка найкраща?
Вчитель:
Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла...
Мати:
- Додому, діти! До рідного дому!
Вчитель:
Вся історія народу – в мові. Мова – душа народу. За мелодійність, красу звучання українську мову називають барвистою, співучою.
9. Ми – українці з мовою своєю,
У нас держава й мудрий є народ.
І поки стежкою ідемо однією,
Ми з мовою досягнемо висот.
10. Ми з мовою звемося українці,
Вона нам інформацію несе.
Які б життя не кидало гостинці,
Ми разом з мовою здолаємо усе.
11. Народів на землі є так багато,
І мова в кожного звучить своя.
Для мене українська – в будні й свято,
Горджуся тим, що українець я!
Вчитель:
У невичерпній скарбниці духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина – вишивка. З нею пов’язана вся багатовікова історія укр. народу, його творчі пошуки, радість і горе, його перемоги і поразки, сподівання на майбутнє. Вишиванка – це духовний символ українського народу, рідного краю, батьківської оселі, тепла материнських рук.
13. Обереги мої українські,
Ви прийшли з давнини в майбуття.
Рушники й сорочки материнські
Поруч з нами ідуть у життя.
14. Нам любов'ю серця зігрівають –
Доброта і тепло в них завжди. 6
Вони святість і відданість мають,
Захищають від лиха й біди.
Вчитель: Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. В нас на Україні - це верба, калина. Правду каже українське прислів’я «Без верби і калини – нема України». З давніх – давен наш народ опоетизував кущ калини та вербу, оспівав у піснях, легендах.
Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Красива вона в будь-яку пору року.
Учень. Тож хай у кожній хаті, мов обнова,
Красується звабливий, чарівний
Калини кетяг, диво пурпурове,
Мого народу символ чарівний.
Учень.
Верба – одвічний символ України,
Також: відома культова рослина.
Символізує вірність, рідний край,
Любов безмежну, ніби небокрай.
Учень. Ми всі діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
Вчитель. Діти, давайте спробуємо узагальнити наші знання і створити образ патріота ,
- Як ще можна назвати свою Батьківщину (Вітчизна, рідна земля, рідний край)?
- Чому саме так називається країна, де народився кожен з вас? (Країна батьків.)
- Як називають нашу Батьківщину?
- Так, рідну країну називають з повагою Батьківщиною. Навіть, пишуть цю назву з великої літери, бо вона дійсно одна в кожної людини.
- Як називається основний закон України?
- Які символи Української держави ти знаєш?
- Якою є державна мова в Україні? І як треба до неї ставитися?
- Як називають людину, яка любить свій народ, свою Батьківщину? (Патріот.)
Слово учителя. Підводячи підсумки нашого свята , заслухавши Ваші відповіді , нам вдалося створити образ патріота України, і я сподіваюсь, що це свято буде у майбутньому спонукати кожного з Вас ставати кращим, плекати в собі найкращі риси патріота в ім’я майбутнього нашої Батьківщини, у єдиній країні. А зараз я запрошую вас розмістити свої долоньки, які ви намалювали на папері навколо карти України, щоб наша Україна була захищена любов’ю , теплом ваших долонь.
7
І щоб ви пам’ятали, що ви є громадяни своєї рідної України. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ.
До всіх присутніх в залі хотілося б звернутися зі словами:
Любіть прекрасну Україну,
Цінуйте мову солов΄їну,
Шануйте маму завжди, тата!
Працюйте, щоб жилось багато!
8