Виховна година "Хочу бути щасливим!"

Про матеріал

Виховна година "Хочу бути щасливим!" розрахована на учнів 5-6 класів разом з батьками. Захід знайомить

учнів та батьків з основними положеннями Декларації та Конвенції із захисту прав дитини;вчить моделювати та розв'язувати правові ситуації, висловлювати судження щодо важливості й значення виховання дитини в сім'ї.


Перегляд файлу

 

                      ХОЧУ БУТИ ЩАСЛИВИМ!    

                                ВИХОВНА ГОДИНА

 

Мета і задачі:

  • розширити знання учнів та батьків  про основні положення Декларації та Конвенції із захисту прав дитини;
  • вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх у пам’яті учнів.
  • мотивувати до виконання прав та обов’язків через особистісний підхід;
  • сприяти формуванню громадянської позиції учнів та батьків;
  • сприяти вихованню дотримуватись моральних цінностей у сім’ї та у суспільстві.

Ключові слова і поняття: Декларація, Конвенція, Конституція, права дитини, обов’язки.

Забезпечення заняття: Конституція України, Декларація прав дитини, комп’ютер, проектор,  презентація, роздавальний матеріал з правами та обов’язками дітей та батьків, виставка літератури, пісні про родину.                                                                                                                             Методичні способи і техніки:  робота в групах (діти з батьками) , дискусія, практична робота з батьками, створення медіапродукту.

Очікуванні результати:

  • називати державні та міжнародні організації, що опікуються правами дитини;
  • оцінювати ситуації порушення прав дитини;
  • розрізняти права від обов’язків;
  • моделювати та розв’язувати правові ситуації;
  • висловлювати судження щодо важливості й значення виховання дитини в сім’ї.

Час проведення – 45-60 хв.

Клас – 5-6;  батьки 

 

             ПЛАН ВИХОВНОГО ЧАСУ

  1. Яку людину  вважають щасливою?
  2. Права дитини.
  3. Права учнів.
  4. Практичне заняття для батьків: «Викликали?».
  5. Обов’язки батьків.
  6. Обов’язки дитини.
  7. Обов’язки учнів.
  8. «Заповіді» Матері Терези.
  9. Презентація медіапродукту (плакату) «Хочу бути щасливим!».
  10. Висновки. Поради батькам.

 

                                      Хід  заходу

    На виховний захід запрошені учні та батьки. Створюється родинне коло (ставляться парти, стільці для всієї родини). На столах: родинні фото, кольорові олівці, клей, кольоровий папір, ватман, картки з правами та обов’язками учнів та батьків, побажання.

                     Звучить музика. Наталія Май з піснею «Родина»

1. Яку людину  вважають щасливою?

  Учитель. Доброго дня,  шановні батьки і діти. Наша  виховна година присвячена  правам та обов’язкам дорослих і дітей, але називається захід «Хочу бути щасливим!». Тобто ми дізнаємося, як через знання і виконання своїх прав та обов’язків можна стати повноцінною, щасливою людиною.                                                                                               А скажіть мені, що значить бути щасливим? Яку людину можна вважати щасливою? (відповідають і діти, і батьки)

Учитель. Так. Ви все правильно сказали.

Учитель.     У науковій психології секрет щастя будується на кількох складових. Усього існують 4 сфери життя людини, баланс між якими можна розцінювати, як гарант щасливого і психологічно здорового життя.

  • Перша сфера — фізіологічне і психічне здоров’я.
  • Друга сфера — сім’я і близькі люди.
  • Третя сфера — праця. Тут мається на увазі робота, кар’єра і так далі.
  • Четверта сфера — це душевна рівновага. Остання з перерахованих сфер, але не остання по важливості, має на увазі під собою ті прояви людини, які особливо цінні для нього. Тут може бути і улюблена справа, тут може бути і особлива цінність якихось відносин, може бути і особливе бачення світу та ідеї, якими дорожить людина.

  Виходячи з  теорії, людина щаслива якщо вона досягає рівного процентного співвідношення між усіма 4 сферами. Якщо щось переважує, тоді страждає інша сфера, і в кінцевому результаті людина нещаслива.

   Прокоментуйте, чи згодні ви з науковою психологією, яка саме так відповідає на питання «що таке щастя»?

Учитель.   Послухайте стародавню слов’янську легенду і дайте відповідь на запитання: чи може бути людина щаслива, роблячи лихо всім навколо?

 

 

 

 

 

2. Права дитини.

   Учитель. Щастя – це складний процес, який формується з дитинства. Щоб бути щасливим  треба  знати і виконувати певні  правила: що можна робити, а що ні; що є добро, а що – зло. Ці правила складалися суспільством  багато століть і  сформувалися у права та обов’язки громадян. Кожний громадянин народжується у певній родині. Йому дають ім’я, захист, дах над головою.  А ще у такого громадянина є певні права, які дає йому держава з народження.

 Давайте з вами познайомимося з цими правилами та законами життя. (додаток 1)

  Учитель пропонує по ходу заняття дітям та батькам  створити  плакат (медіа-продукт)  «Хочу бути щасливим!». По завершенню виховної години, презентувати свою роботу.

Права дитини закріплені:

  • В Конституції України.
  • Декларація прав дитини.
  • В Конвенції ООн про права дитини.
  • В Сімейному кодексі України.
  • В Законі України «Про дошкільну освіту».
  • В Законі України «Про охорону дитинства».

Декларація – це слово латинське, у перекладі означає заява, оголошення.          Конвенція – також латинське слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань.                                                                                                                                   Конституція – головний закон держави.

 

Учитель. Організація Об’єднаних Націй у  Всесвітній декларації прав людини проголосила, що діти мають право на особливий захист, турботу і допомогу, і що «ребенок, ввиду его физической и умственной незрелости, нуждается в специальной охране и заботе, включая надлежащую правовую защиту, как до, так и после рождения» (Нью-Йорк, 20 ноября 1989г.).

Для початку нагадаємо, що дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку. Всі діти, народжені у шлюбі або поза шлюбом, повинні користуватися однаковим соціальним захистом.      (Всесвітня декларація прав людини. Стаття 25).

 

Батьки по черзі читають права дітей

Дитина має право:

  • Право на життя.
  • Право на ім’я.
  • Право на громадянство.
  • Право на відсутність дискримінації.
  • Право на свободу совісті і релігійних переконань.
  • Право на життя з батьками.
  • Право на працю.
  • Право на відпочинок.
  • Право на захист життя та здоров’я.
  • Право на освіту.
  • Право на відсутність рабства.
  • Право на житло.
  • Право на свободу слова.
  • Право на отримання інформації.
  • Право користування досягненнями культури.
  • Право створювати сім’ю.
  • Право участі у науково-технічній та художній творчості.

Учитель. Народившись, дитина отримує право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я дитини може бути відкрито рахунок у банку.

Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла.                                             Трирічний громадянин  має право відвідувати дитячий садок.                           Шестирічний громадянин має право:     

  • відвідувати школу;
  • самостійно заключати дрібні побутові угоди.

Десятирічний громадянин:

  • дає згоду на зміну свого імені та прізвища;
  • дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або  відновлення батьківських прав своїх батьків;
  • висловлює свою думку про те, з ким із його батьків, після розірвання шлюбу, він хотів би жити;
  • має право бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду;
  • може вступати в дитячі суспільні об’єднання.

Чотирнадцятирічний громадянин:

  • може вибирати місце проживання (за згодою батьків);
  • має право за згодою батьків укладати будь-які угоди;
  • має право самостійно розпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;
  • здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної діяльності;
  • може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність);
  • допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4 годин у день);
  • має право вимагати відміни усиновлення;
  • може навчатися водінню мотоцикла;
  • має право управляти велосипедом під час руху дорогами;
  • несе карну відповідальність за деякі злочини;
  • несе майнову відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду;
  • може бути виключений зі школи за порушення.

П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24 годинний робочий тиждень).

Шістнадцятирічний громадянин має право:

  • отримати паспорт;
  • взяти шлюб при наявності поважних причин;
  • управляти мопедом при їзді по дорогах;
  • навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності інструктора;
  • заключати трудовий договір (контракт), робочий тиждень не повинен перебільшувати 36 годин;
  • підлягає адміністративній та карній відповідальності за правопорушення.

Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на військовий облік.

    У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та накладає на себе будь-які обов’язки.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Правила люди встановлюють самі,

а закон – це документ,

 прийнятий вищим органом державної влади.

 

3. Права учнів.

Учитель. Наші діти є не тільки громадянами держави, але і учнями у школі для яких теж є права. (додаток 2.)

Відповідно до ст. 51 Закону України «Про освіту», основними правами учнів як учасників навчально-виховного процесу є:

  • право на навчання для здобуття відповідного освітнього рівня;
  • вибір навчального закладу, форми навчання та позакласних занять;
  • користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
  • доступ до інформації в усіх галузях науки;
  • участь у олімпіадах, виставках, конкурсах і т.п.;
  • участь в об’єднаннях громадян (законодавством України передбачено створення молодіжних та дитячих громадських організацій, зокрема відповідно до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації», дитячі громадські організації - об'єднання громадян віком від 6 до 18 років,  метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх  прав  і  свобод,  творчих  здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства, молодіжні громадські організації -- об'єднання громадян віком від  14  до  35  років,  метою  яких  є   здійснення   діяльності, спрямованої  на  задоволення  та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів);
  • право на безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
  • право на захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
  • право на безкоштовне регулярне підвезення до школи і зі школи рейсовим транспортом або транспортом підприємств, установ та організацій, для учнів, які проживають у сільській місцевості на відстані понад 3 км від школи;

Відволікання учнів в навчальний час для проведення заходів, не пов’язаних з навчанням, забороняється.

4. Практичне заняття для батьків: «Викликали?»

 

Учитель. Давайте розглянемо життєву ситуацію і подискутуємо хто правий: вчителька, чи мама учня? Як би Ви вчинили у цій ситуації?

(роль вчительки – вчителька, роль мами – одна з мам  присутніх у залі)

 

  • Викликали? - Мати сідає і уважно дивиться на вчительку.
  • Звичайно! Ви мама Івана? У мене до вас важлива розмова!
  • -Я Вас уважно слухаю, - мати привітно посміхається.
  • Ви розумієте, навіть не знаю, як вам це сказати. Іван у школі продавав іншим дітям іграшки! Учителя бачили і мені розповіли. Я викликала Машу – вона говорить, що дійсно купувала іграшку! Інші діти теж, - вчителька очікуючи дивиться на матір.
  • Мати продовжує   привітно посміхатися:
  • І?
  • Що і? – вчителька явно очікувала іншої реакції на свої слова.
  • Ну, і що? Продавав іграшки. Це такі стрибаючи  м’ячики, так? Я зрозуміла. Так навіщо Ви мене викликали?
  • Так по цьому випадку і викликала. У школі, на перервах…
  • Тобто не на уроках?
  • Еее… - вчителька явно збита з толку питанням. – Ні. Але при чому тут це. Він! У школі! Продавав! Іграшки!
  • Він погано себе вів? На нього скаржились учителя? Він отримав двійку? Зчинив бійку? Щось вкрав? В решті-решт – обдурив  свого покупця і не надав купленої іграшки?

Учителька на декілька секунд завмирає, перш ніж продовжити:

  • Ні, але…
  • Тобто він у вільний час на перерві проявляв свою самостійність та реалізовував свій маленький бізнес-план, не в ущерб навчанню?
  • Ви це серйозно?
  • Цілком. Я намагаюсь з’ясувати причину, з якої сьогодні відпросилася з роботи, щоб приїхати до Вас.
  • Але ж я сказала! – учителька починає нервувати.
  • Я прошу вибачення! Напевно, я неуважно читала правила поведінки у школі. Але не можу пригадати, щоб там  щось було про заборону продавати іграшки на перерві.
  • Як же Ви не розумієте, у школі неможна нічого продавати!
  • Правда! У вас в їдальні булочки роздають безкоштовно?
  • До чого тут булочки?
  • Але ж Ви сказали, що нічого не можна продавати у школі. Навіщо тоді я даю гроші кожної неділі на булочки?
  • Ви що серйозно? Він продавав іншим школярам іграшки! Це школа, а не ринок!
  • Я вибачаюсь, але що Ви від мене конкретно хочете? Якщо в Ваших правилах прописано, що цього робити не можна – просто покажіть ці правила Івану. Він дуже ретельно відноситься до порушення законів.
  • А Ви не хочете якось на нього вплинути?
  • Вплинути? … Дійсно, так! Він розробив власний маленький бізнес план, визначив попит покупців, знайшов місце закупки, розрахував приблизний прибуток. І все це без моєї допомоги. Абсолютно самостійно. Так. Я думаю варто його нагородити. Як Ви вважаєте – похода до аквапарку на вихідні вистачить? І,  будь ласка, давайте в наступний раз подібні питання вирішувати по телефону. У мене робота, а час- гроші.

 

Учитель. 

  1. В правах дитини зазначено, що дитина може самостійно заключати дрібні побутові угоди; з 14 років має право за згодою батьків укладати будь-які угоди;  має право самостійно розпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;  здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної діяльності; допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4 годин у день);
  2. Школа є державною установою, яка надає освітні послуги зазначеними в законодавстві України. На законних підставах приймає Статут школи та Правила внутрішнього розпорядку для працівників школи, учнів та їх батьків. Дисципліна в школі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу.  В правилах для учнів та батьків (в нашій школі) зазначено, що учням заборонено приносити непотрібні для занять речі і займатися іншою діяльністю не пов’язаною з навчанням.
  3. У разі порушення учнем правил внутрішнього розпорядку школи,  класний керівник має лише повідомити про це батьків учня в усній чи письмовій формі. Якщо такі порушення будуть систематичними, класний керівник може повідомити про це також і адміністрацію школи. В такому випадку батьків запросять до школи для з'ясування причин  порушення навчальної дисципліни та прийняття спільних засобів впливу.
  4. Якщо дитина, за згодою батьків, прагне більше часу приділяти власному бізнесу,  в Україні, відповідно до Положення про вечірню (змінну) школу затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 04 липня 2005 року №397 діють вечірні школи, в яких для кожної конкретної людини підбирається варіант освіти згідно її специфіки за спектром дисциплін, змісту, рівню засвоєння, темпу навчальної діяльності, формам навчання (очна, заочна, дистанційна, екстернат).
  5. Основний документ, в якому визначаються права неповнолітніх, норми виробітку, оплата праці та надання відпустки - це Кодекс законів про працю України (КЗпП), глава VIII.    Легку роботу, яка не шкодить здоров'ю, можуть виконувати і 14-річні учні шкіл,  але за умови, що робота не заважає навчанню (на канікулах), а також є згода одного з батьків або опікуна.

 Учитель. Шановні батьки, щоб заощадити і Ваш час, і час учителів, нам всім треба уважно читати Правила внутрішньо розпорядку школи. Якщо ваша дитина прагне заробляти гроші , дайте їй таку можливість, допоможіть влаштуватися на посильну роботу, але в канікулярний час.                                  Дякую за змістовну дискусію.

5. Обов’язки батьків.

Учитель.  А зараз ми поговоримо про обов’язки. 

    Кожна сім’я – це окрема організація, в якій існують свої правила життя і  всі члени родини мають певні обов’язки .

     Уявить, що всі домочадці  роблять те , що заманеться. Мама і тато не працюють, про дітей не дбають, їм байдуже. А навіщо? Вдома немає їжі, гарного  і чистого одягу, у дітей нема іграшок, відключили світло та Інтернет. Дітям теж все рівно: блукають вулицями, бо до школи нема бажання  ходити, та нема в чому, постійно хочуть їсти, дома холодно та незатишно.

 Як ви гадаєте – це привабливе життя?  Так, звісно, що непривабливе.    Неможливо бути щасливим, якщо всі будуть робите те, що заманеться.

 

Обов'язок –це  громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки.                    Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:

·         обов'язок перед самим собою;

·         перед сім'єю;

·         перед державою;

·         перед іншими людьми.

 

Батьки читають картку

  «Права та обов’язки батьків щодо виховання дітей»  (додаток 3)

 

 

  1. Обов’язки дитини.

 Учитель.У кожній сім'ї існують свої традиції та правила, рівно, як і права та обов'язки. Одні батьки впевнені в тому, що діти повинні добре вчитися і насолоджуватися дитинством, інші запевняють, що привчати спадкоємців до домашніх обов'язків  потрібно з пелюшок, треті сурмлять про необхідність нових методів виховання і рівноправність між дітьми та батьками.

   Багато дітей не розуміють, що означає вислів «права та обов'язки дитини». Вони знають, що періодично зобов'язані виносити сміття, вигулювати собаку і мити посуд. Кожна дитина сприймає догляд і турботу про себе, як належне. Зрозуміло, мама повинна приготувати для сина вечерю, випрати й попрасувати його сорочки, такі обов'язки батьків. Однак, зі шкільної лави кожна дитина також має розуміти, що у нього є свої права та обов'язки перед батьками та родиною.  

      Коли дитина починає ходити в школу, необхідно регулярно присвячувати її в сімейні справи та обов'язки батьків, важливо не просто наказувати їй виконувати будь-яку роботу по домі, але і пояснювати з якою метою вона виконується. Варто також пояснити, що його працю ніхто не експлуатує і батьки також регулярно роблять щось для комфорту і затишку в домі. Більше того, необхідно з перших днів обговорювати дитячі обов'язки й графік виконання робіт. Дитина повинна розуміти, що від виконання своїх обов'язків вона може бути звільнена при хворобі, ігри та мультики дозволені тільки після виконання основних справ.

   Не варто думати, що наполеглива вимога до виконання дитячих обов'язків може нашкодити дитині. Чіткий графік і відповідальність розвинуть в юній людині такі якості як пунктуальність, впевненість у собі, цілеспрямованість. Дитина навчиться плануванню, дисципліні й буде знати про те, що її внесок у сімейні справи також важливий і необхідний, як обов'язки мами та тата. Необхідно виховати в дитині організованість і відповідальність до всього, що відбувається в її житті.

 

 Обов’язки дитини: (діти читають і коментують) (додаток 4.)

  • Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
  • Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
  • Бути толерантним до людей. Поважати та допомагати їм.
  • Дотримуватись режиму харчування. Вживати корисні продукти. Поважати працю кухарів.
  • Дотримуватись правил моральної поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуацій, які призводять до порушення закону.
  • Сумлінно навчатись, активно працювати на уроці, готуватись самотужки, старанно виконувати домашні завдання.
  • Дотримуватись правил моральної етики, організувати дозвілля так, щоб воно приносило користь та не заважало іншим.
  • Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висвітлювати свої думки. Не нав’язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
  • Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висвітлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
  • Цінувати і дбати про своє здоров’я.
  • З повагою ставитися до людей, які піклуються про вас.
  • Не ображати та не принижувати оточуючих.

 

Учитель. Якщо за виконання прав дитини відповідне її оточення, то як же добитися виконання обов’язків зі сторони дитини?

  • По - перше, власний приклад виконання обов’язків.
  • По - друге, встановлення певних правил, які спонукають дітей до виконання обов’язків.

Тобто, саме дотримання правил гарантує виконання дітьми обов’язків.

 

7. Обов’язки учнів.

Обов’язки учнів: (учні читають і коментують)    (додаток 5)

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
  • дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
  • діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
  • дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
  • дотримуватися ділового стилю одягу;
  • займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.

Учитель. Отже, у кожної дитини є не тільки права, але й обов’язки. А чим відрізняються права  від обов’язків?

Відмінність прав від обов’язків полягає в наступному:

  • Використання своїх прав – це можливість, дотримання обов’язків – необхідність.
  • Невиконання обов’язків, що спричинило негативні наслідки, переслідується за законом.
  • За відмову від використання права така відповідальність не передбачена.

Не можна вимагати дотримання прав та обов’язків від іншої людини, якщо сам їх недотримуєшся.

Діти та батьки продовжують створювати плакат «Хочу бути щасливим!

8. «Заповіді»  Матері Терези.

Учитель. В історії є не багато людей, до яких важливо прислухатись. А ось до порад Матері Терези - жінки, яка своєю працею, своїми вчинками і  досвідом довела -  бути щасливим можливо, варто прислухатись.             (додаток 6)

  Що ви можете зробити для змінення миру в усьому світі? Йдіть додому і любіть свою сім’ю.

  Нам не потрібні зброя і бомби. Аби перемогти зло, нам потрібні любов і співчуття. Всі труди любові — це труди заради миру.

  Коли ти засуджуєш людей, у тебе не залишається часу на те, щоб їх любити.

  Щоби створити сім’ю, достатньо полюбити. А щоби зберегти — потрібно навчитися любити і прощати.

  Нехай кожен, хто приходить до тебе, піде, ставши кращим і щасливішим.

  Найважливіші ліки — ніжна любов і турбота.

  Розчарувавшись в одній людині, не карайте другу. Всі люди різні. Не втрачайте здатності довіряти, вірити і любити.

  Все, що ви робите, робіть із любов’ю, або взагалі не робіть.

  Усміхайтеся одне одному, усміхайтеся своїй дружині, усміхайтеся своєму чоловікові та своїм дітям — неважливо, до кого ви усміхаєтеся, — це допоможе вам пройнятися більшою любов’ю до людей.

  Що більше любові, мудрості, краси і доброти ви відкриєте в собі, то більше ви помітите їх у довколишньому світі.

  Я ніколи не вступлю до руху проти війни. Покличте мене, коли з’явиться рух за мир.

  Найбільша вбогість — це вбогість серця.

Учитель.    

Які моральні цінності висуває Мати Тереза на перший план?

Як Ви вважаєте, якою повинна бути сім’я?

9. Презентація медіапродукту (плакату) «Хочу бути щасливим!».

(Зразок плакату: додаток 7)

10. Висновки. Поради батькам.

 Учитель. Так що ж потрібно в житті людині, щоб бути щасливою? 

ВИСНОВКИ.   Сім’я має велике значення не тільки для дорослих, але й особливо для дітей. Хочу вам подарувати маленький домашній оберіг – котика, щоб ви пам’ятали нашу сьогоднішню зустріч. Будьте щасливі в сім’ї, в роботі; здоров’я Вам та душевної рівноваги!

Поради батькам (додаток 8, 9, 10,11)

Граються діти у маму і тата

Іграшок купу розкидано в хаті

Плачуть синочки, а доці кричать,

«мами» і «тата» також не мовчать.

Це тільки гра. А мине кілька літ –

І кожен з нас залишить добрий слід

У справжніх синочках і доцях на славу.

То наше велике і радісне право.

 

    P.S.  За наявності часу та за бажанням, після висновків і представлення свого медіапродукту - плакату, можна запропонувати батькам і учням створити сімейну атмосферу за чашечкою чаю з солодощами (це нагода наглянути, як втілюється в життя тільки отриманні знання, продовжити бесіду  у невимушеній обстановці). Включити короткометражні  дитячі фільми «Ералаш» (це допоможе зняти напругу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Білоус Д. Диво калинове: Вірші: Для мол. та сер. шк. віку / Худ. О.І.Кошель. – К.: Веселка, 1988.
  2. Ващенко Г. Загальні методи навчання: Підручник для педагогів. – К.: Українська Видавнича Спілка, 1997.
  3. Владимирська Г., Владимирський П. Мистецтво ігрового виховання. – Тернопіль: Богдан, 2006.
  4. Права дитини: Збірник документів / Упоряд. В.В.Усенко. – Львів: “Оксарт”, 1995.
  5. Система громадянського виховання в школі / Упоряд. Ж.Сташко. – К.: Вид. дім „Шкіл. світ”: Вид. Л.Галіцина, 2006.
  6. YouTube.  Відеопрезентації  про права та обов’язки дітей та батьків.
  7. Загальна теорія держави і права./За ред. В.В. Копейчинкова, К:Юрінком Ін тер-1999 р.
  8. Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 року

№ 2402-III .

  1.  Конвенція ООН про права дитини.– К.: АТ «Видавництво «Столиця», 1997.
  2.  Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року, №254/96 – ВР.
  3. Основи теорії права: Навчальний посібник/ А.А. Нечитайленко –Харків, 1998.
  4.  Ткачова Н.О. Система правового виховання учнів // Соціалізація особистості: Зб. наук. праць НПУ ім. М.Драгоманова. – К. –1999. – Вип. спец.

 

 

 

 

 

 

 

 

ХОЧУ БУТИ ЩАСЛИВИМ!

Виховна година

ДОДАТКИ

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Картинки по запросу права дитини

 

 

Додаток 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

додаток 3.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

 

 

 

Додаток 5.

Додаток 6.

Додаток 7.

 

 

Додаток 8.

Додаток 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10.

Перелік основних міжнародних документів, що захищають права дитини:

1. Декларація прав людини (прийнята ООН у 1948 р.).

2. Декларація прав дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 р.).

3. Декларація про захист жінок і дітей у надзвичайних обставинах і під час збройних конфліктів (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 14 грудня 1974 р.).

4. Європейська конвенція про визнання виконання рішень стосовно опіки над дітьми та про поновлення опіки над дітьми (прийнята Радою Європи 20 травня 1980 р.).

5. Конвенція про права дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 р.).

6. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту й розвитку дітей у 90-ті роки та План дії зі здійснення Декларації (прийнята ООН 30 вересня 1990 р.).

7. Декларація принципів толерантності (прийнята на Генеральній конференції ЮНЕСКО в Парижі 16 листопада 1995 р.).

8. Європейська конвенція про здійснення прав дитини (прийнята 25 січня 1996 р. у Страсбурзі Радою Європи).

 

Додаток 11

Джерела інформації про права дитини в Інтернеті

ВОЕS

ВОЕS - це безприбуткова організація з прав дитини, яка подає текст Конвенції про права дитини. http://www.bоеs.oгg

Центр для дітей Європи. Центр для дітей Європи - це служба документації та інформації Програми для дітей Ради Європи. На сайті містяться документи діяльності Ради Європи, ООН та ЮНІСЕФ про права дитини. http://еuгосhild.glа.ас.uk/

Мережа інформації про права дитини (СRIN). Це глобальна мережа організацій із прав дитини, яка сприяє реалізації Конвенції про права дитини. Цей сайт в Інтернеті містить великий обсяг інформації про права дитини. http://www.crin.org

IСDС - міжнародний центр розвитку дитиня (ІСDС) під егідою ЮНІСЕФ є міжнародною базою знань і навчальним центром з питань прав дитини. На сайті міститься перелік публікацій у повному обсязі, а також у короткому викладі останні дані й тематика досліджень. http://www.unicef-icdc.org/welcome/

ІСRС - caйт Міжнародною Комітету Червоного Хреста (IСRС) містить широкий перелік інформації з питань міжнародного гуманітарного права. http://www.icrc.org

UNICEF - сайт Дитячого фонду ООН (UNICEF) містить широкий спектр інформації з питань прав дитини та зв'язків з Дитячим форумом «Голоси молоді». http://www.unicef.org

Всесвітній рух в інтересах дітей. На веб-сайті www.un.org/russian/document/27 spec/ ви можете отримати інформацію від неурядових організацій про останні події в цій галузі.

Центр соціальних служб для молоді - www.dcssm.gov.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
1975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку