30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Виховна година "Ккраїнська мова рідна барвінкова"

Про матеріал
Розробка виховного заходу для учнів 3 класу на тему:" Українська мова- рідна барвінкова" Захід приурочений Дню української мови.
Перегляд файлу

  Українська мова рідна барвінкова

            ( Виховна година. 2клас)

Мета: Розширювати і поглиблювати знання дітей про рідну українську мову, удосконалювати практичні уміння і навички, розвивати індивідуальні здібності.  Виховувати любов і гордість за рідну мову і Вітчизну.

                                        Хід заходу

І.    .Ведучий    Не за синіми глибокими морями , не за вічними високими горами , а в тім краю , де ясні зорі і тихі води є прекрасна земля ,яка зветься Україна.

                  (Звучить  українська пісня –кліп «Україно, ти моя земля»)

             -    Так , це наша рідна ,дорога , велична , незалежна Батьківщина . Ми живемо на цій мальовничій землі. Тут жили наші предки, живуть наші батьки, живемо і ми. Милуємося красою рідної природи, вслухаємося в чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови.

                                               Шановні друзі!

                                               Звертаюся до вас мовою землі вашої,

                                               Мовою Вітчизни вашої, мовою народу вашого,

                                               Мовою матері вашої

         Мова –мудра Берегиня, що не давала згаснути земному вогнищу роду нашого і тримала у віках  волелюбність , славу і гордий дух народу нашого.

         Сьогодні ми зібралися щоб сказати теплі та ніжні слова про рідну українську мову.

                                                Велична , щедра і прекрасна мова,

                                                Прозора й чиста, як гірська вода,-

                                                То України мова барвінкова,-                                                                                              ,                                              Така  багата й вічно молода  .                                                                    

                                                 Вона , як  ніжна  пісня калинова,

                                                Заходить в серце й душу з ранніх літ,

                                                Це мова , наче пташка  світанкова,

                                                Що гордо лине в свій  стрімкий політ

ІІ .      З самого дитинства, з перших  хвилин  життя дитина чує рідну мову. Нею звертаються до дитяти  батьки, ніжно заколисує дитину мамина колискова

                                             ( Звучить Колискова    пісня )

 Підростає дитина , пізнає світ, розвивається і знову у цьому їй допомагає мова. А це  потішки , забавлянки, загадки, скоромовки, закликанки ,дитячі пісеньки і ігри. Давайте згадаємо їх.

 Забавлянки:              Тосі, тосі -гуси в горосі.

                                        Нема кому вигнати,

                                        Бо Ганнуся боса

                                                  Печу, печу хлібчик діткам на обідчик

                                                  Більшому -більший, меншому –менший,         

                                                  Більшому –більший, меншому -  менший                                                                 ,                                                 Шурх ! – у піч

  Скоромовки

                 1.   Більший лис і менший лис по гриби ходили в ліс                ,                                                          ,                        Заздрить білка в лісі лису, лис  лисички ніс  із лісу               

                 2.   В річці не спиться вусатому сому, вусатому сому сумно самому

                        Всю сім’ю скликав сом . Сміх і співи  за столом.

                   3.   Вітер взимку вовком виє . Нас лякає сніговієм.  

                         Ти не вій , не вій , вітриську , до весни вже зовсім близько.

                    4.  Шишка впала , не розбилась , шишка в трави закотилась

  •               Наша Маша в ліс пішла , але шишки не знайшла.

,             Принесла вона додому лише радість , лише втому

                                        

 Закликанки. У прадавні часи люди вірили в те, що можна  задобрити дощ, вітер, сонце, тому закликали їх прийти.  Давайте згадаємо.

            1.  Вийди, вийди , сонечко, на  дідове полечко,             

               На бабине зіллячко , на наше подвір’ячко. 

               На весняні квіточки , на маленькі діточки .

               Там вони граються , тебе дожидаються.                 

2. Іди, іди, дощику, зварю тобі борщику

 у новому  горщику

 Поставлю на дубочку у зеленому садочку.

Вітер ізнявся , дуб захитався,

 горщик розбився, дощик полився-

Цебром, відром, дійницею над нашою пшеницею

Іди , іди , дощику, зварю тобі борщику!..

               Тобі каша , мені  борщ , щоб ішов великий дощ!

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Загадки  розвивають кмітливість і мислення

 

  1.  Маленька,  менша від мачинки

       Ні з ким не стану  на борню.

                  Під час читання , коли треба

         Любу розмову зупиню (Крапка)                                                                                                                                                2.    Що за знак –           ,                                                                                          ,  ,      стрункий , мов спис?

,                  Він над крапкою  завис.

                  Спонука  до  поклику                                               

                  Хто ж бо він?  ( Знак оклику)

  1. Цей знак схожий на гачок.                                             

Всіх нас примушує питати.

А сам -ні пари з вуст ,мовчок  

                 І як його нам називати? ( Знак питання)                                                                                                                                                                                                                                                          ,           3.  Які букви треба замінити, щоб  гайка стала чайкою?

                                                    (Г на Ч)

  1. Чим  закінчується зима  та весна?

                                               ( Буквою а)

                                   

А які цікаві дитячі пісеньки, що співають під час ігор!  А для цього потрібна неабияка кмітливість, адже потрібно перевтілитися то в дівчинку – подоляночку , то в городній овоч...

             ( співають дитячу пісню   «Ходить гарбуз по городу»)

 

  ІІІ.          Фізкульт хвилинка

  

    А тепер давайте  відпочиньмо з дівчинкою –українкою 

                       ( Руханка – кліп  « Гуси – потягусі»)

 

 

ІV.      Прислів’я і приказки – це перлинки народної творчості, над якими слід добре подумати, адже ці вислови- своєрідна задача повчального змісту.

Давайте згадаємо їх . Попрацюємо в парах. З’єднайте частинки і утворіть прислів’я

 

1. Слово-не горобець,                    кожному приємне

 Слово чемне-                                 вилетить – не спіймаєш

2. Гостре словечко                          а важче зробити

 Легко  сказати,                             ранить сердечко                                                                                   

      3.  Де сила не візьме ,                             як соловей без пісні                ,                   , ,   Людина без Батьківщини,         там розум допоможе,                                                             

V.   Народна мова- безмежний океан. Це і дума, і легенда, і оповідання ,і   казка. Немає у світі людини ,яка б не любила казки. А чи любите ви казки?

Тоді пограймо у гру. Я прочитаю уривки з казок , а ви відгадаєте , з якої це казки.

                 1.  Котику, мій братику, несе  мене лиска

                   За кленові ліси, за крутії гори , за бистрії ріки

                                                                      («Котик і Півник»)                                                                                       2.Гуси-гуси, гусенята, візьміть мене на крилята.

            Та понесіть до батечка, до рідної матінки.

                                                                        («Івасик- Телесик»)

                   3.Я вовчик – братик. Пустіть і мене до себе жити.                                                                                         ,                                                                          («Рукавичка»)                                                                                4.Зварила  молочний кисіль та й розмазала по тарілці.

                                                               (« Лисичка і журавель»

 

_А тепер давайте згадаємо які ж є казки?    ( Народні і літературні або авторські)

  Перегляньте  знайому  мультимедійну казку  «Солом’яний бичок»- народну казку в обробці авторів.       ( Мультфільм)

 

VІ.     Давайте  відчуємо красу художнього слова, читаючи вірші українських поетів .

   Т. Шевченко  «Зоре моя вечірняя»

  Л. Забашта    «Біле свято зими»,

  К Перелісна «Віхола»,  

  П. Воронько « В лісі є зелена казка»

  В.Лучук «Дикий мак»,

  Л. Костенко «Баба Віхола», «Соловейко застудився»,

  А. Костецький « Не хочу»

  Зірка Мазантюк  «Ось я цвіту»

 

Конкурс  «Продовж вірш»

              

                    Їжачок                                        Що їй сниться

Ходить лісом їжачок                                   Вночі їй завжди півник сниться                                           

В нього шубка з……(голочок)                     Вона не курка , а … (Лисиця)

                                         Хто така?

                              Великі очі й голова

                               Не колобок це ,а … (Сова)                                              

 

VІІ .       Ми сьогодні багато говорили про мову. А з чого ж складається рідна  мова? ( З речень)

           Речення складаються  зі …. (слів)  і виражає закінчену думку.

       Завдання « Склади речення» (   Робота в групах)

Нашу , ми ,Україну, любимо.                Навчатися ,я, золотої , буду , мови

 

 

 

 (Ми любимо нашу Україну)                          (Буду я навчатись мови золотої.)     

 

VІІІ.  Конкурс « Хвилинка»

  • Державна мова України…    (українська)
  • Основна одиниця мови…     (речення)
  • Перша буква в реченні …    (Велика)
  • Без чого зникає народ ?...   ( без мови)
  • Розмова двох осіб ….            ( діалог)
  • Буква , що не означає звука…   (Ь )
  • Букви – значки , як бійці на парад, чітко вишикувались вряд

Кожна в умовному місці стоїть , а називаються всі…    (алфавіт)

            ІХ.    Підсумок заходу

                         Учитель       Солов’їну, барвінкову, колосисту – на віки-

                                               Українську рідну мову в дар дали тобі батьки

                                               То ж бережіть її завжди!

                                               Без мови  в світі нас – немає.

                                               Плекай її, оберігай,

                                               В словник частенько заглядай.

 

 

                        

                           

 

 

                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Слово-не горобець,   кожному приємне

 Слово чемне-       вилетить – не спіймаєш

 

 

 

 

 

 

 

2. Гостре словечко             а важче зробити

 Легко  сказати,                   ранить сердечко

 

 

 

                                                                                  

  

 

 

   3.  Де сила не візьме ,                             як соловей без пісні                ,                      ,       Людина без Батьківщини,                  там розум допоможе

 

 

 Нашу ми

 Україну

любимо.           

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчатия

золотої я        буду мови

Українська мова рідна барвінкова

docx
Додав(-ла)
Куслива Надія
Додано
12 квітня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку