Виховна година " Корисна їжа- запорука здорового життя"

Про матеріал
Навчити учнів встановлювати взаємозв’язок між цінністю продукту й фізичним розвитком; формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів; виховувати навички культури й гігі­єни правильного харчування.
Перегляд файлу

Виховна година для учнів 2-3 класів на тему:

Корисна їжа- запорука здорового життя

Мета: вчити учнів встановлювати взаємозв'язок між цінністю продукту й фізичним розвитком; продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів; виховувати навички культури й гігі­єни правильного харчування.

Обладнання: малюнки продуктів, ово­чів , фруктів.

ХІД БЕСІДИ

1. Проблемні питання.

 Для чого людина їсть? Від чого залежить здоров'я людини?

2. Розповідь вчителя.

 Здоров'я людини залежить не тільки від спадковості, способу життя людини, навколишнього середовища, але й від правильного й повноцінного харчування.

Давньогрецький філософ сказав: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».

Харчування — обов'язкова умова для нашого життя. Без їжі людина не може існувати, з їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для ро­боти мозку, серця, легенів, м'язів та інших органів. А ще здоров'я зале­жить від того, наскільки ретельно ми пережовуємо їжу, як швидко і часто їмо. Отже, щоб бути здоровим, не­обхідно знати правила харчування. Раціональне харчування — одна з го­ловних складових здорового спосо­бу життя. А що таке «раціональне» харчування?

Це правильно організоване й своєчас­не постачання організму добре при­готовленої і смачної їжі, яка містить оптимальну кількість різних пожив­них речовин, необхідних для розвит­ку та діяльності.

«Хто до ста років хоче жити, той пра­вильно їсти повинен вміти»,— гово­рить народне прислів'я.

 

3. Питання для обговорення.

— Давайте згадаємо все, що знаємо про харчування.

  • Скільки разів на день слід їсти?
  • Якою повинна бути їжа?
  • Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?
  • Як потрібно їсти?

 

4. Складання правил харчування (на дошці, колективно).

  • Їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час, потроху.
  • Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
  • Їсти потрібно правильно, ретельно пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.
  • Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит й погіршує засвоєння продуктів.
  • Не можна переїдати. Переїдання — причина багатьох захворювань.

 

5. Розповідь вчителя про корисну їжу.

Що означає «правильно харчуватись? Яка їжа для людини корисна? Що необхідно їсти, щоб бути здоровим?

— У природі не існує якогось одно­го продукта, який би міг задовольни­ти потреби організму людини в цих поживних речовинах. Ось чому лише комбінація продуктів може забезпе­чити організм всіма необхідними ре­човинами.

Що ж потрібно нашому організму для життя? Які поживні речовини?

Для нормального розвитку і життєді­яльності нашому організму потрібні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, мікроелементи і зви­чайна вода. Яку роботу виконують вони в нашому організмі?

Білки — це будівельний матеріал для нашого тіла. Наші м'язи, кров, вну­трішні органи, волосся, нігті й шкі­ра — це все білки.

Якою буде людина, якщо в її організ­мі бракуватиме білків? (Гальмування росту людини, слабкість м'язів, відсутність захисту організму від навко­лишнього середовища.)

Жири джерело енергії.

Вуглеводи забезпечують нормальну роботу м'язів, серця й печінки.

Вітаміни — органічні речовини, які надходять з їжею до організму люди­ни; необхідні для нормального обмі­ну речовин і життєдіяльності.

Мінеральні речовини беруть участь у створенні й укріпленні кісток лю­дини.

6. Які продукти корисні для людини?

(На дошці знаходяться малюнки, на яких зображені різноманітні продук­ти. Вчитель пропонує дітям обрати ті, які, на їх думку, найкорисніші)

помідор

тістечко

морозиво

яблуко

сир

риба

лимон

петрушка

цукерка

батон

ковбаса

каша

масло

олія оливкова

капуста

сметана

яйце

огірок

 

— Вітаміни потрібні для нормаль­ного росту й розвитку дитячого ор­ганізму.

Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору. Його багато в моркві, маслі, сирах, помідорах, зеленій ци­булі, риб'ячому жирі.

Вітамін В потрібен для розумової й фізичної праці, поліпшує травлен­ня. Він є у житньому хлібі, горосі, квасолі, м'ясі.

Вітамін С запобігає простуді, поліп­шує кровообіг, сприяє росту, укріплює зуби. Його міститься багато в капус­ті, картоплі, помідорах, цибулі, час­нику, лимоні, шипшині.

Вітамін Д зміцнює кістки. На нього багатими є молоко, печінка, риб'ячий жир.

 Правильно вчиняє дитина, яка вживає тільки ті продукти, які їй до вподоби?

 Чи потрібно повністю відмовлятися від масла, м'яса, шоколаду?

Висновки. Продукти потрібно вживати різноманітні, щоб збагатити свій ор­ганізм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку свого організму. Більш корисними є овочі й фрукти. їх можна вживати у великій кількості. Вживання деяких продуктів слід обмежити. Це цукор, жири, сіль, м'ясо, вершкове масо, цукерки.

7. Гра «Відгадай корисний овоч або фрукт».

  • І печуть мене, і варять, і їдять мене, і хвалять. (Картопля)
  • Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)
  • Кругленька, та не сонце, біла, та не папір, з хвостиком, та не миша. (Ріпка)
  • Без вікон, без дверей повна хата дітей. (Огірок)
  • Зозуляста, сріблиста, сорочок наділа триста. (Капуста)
  • Хто цей овоч роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

 

8. Гігієна споживання їжі.

Складання з учнями корисних зви­чок, якими необхідно користува­тись під час їжі.

  • Перед їжею помий руки з милом.
  • Дотримуйся режиму харчування.
  •   їж повільно, ретельно пережовуй їжу.
  •   Не розмовляй під час їжі, не дивись телевізор.
  •   Після вживання їжі прополощи рот водою, помий руки.

 

9. Запитання для повторення.

  •            З яких поживних речовин складається наша їжа?
  •            Чому потрібно їсти тільки свіжу їжу?
  •            Навіщо на продуктах ставиться дата виготовлення й термін зберігання?
  •            Чи можна пити сиру воду?

 

10. Складання учнями меню продуктів для шкільної їдальні на один день    (групова робота).


docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
1660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку