Виховна година для учнів 2-3 класів на тему:
Корисна їжа- запорука здорового життя
Мета: вчити учнів встановлювати взаємозв'язок між цінністю продукту й фізичним розвитком; продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів; виховувати навички культури й гігієни правильного харчування.
Обладнання: малюнки продуктів, овочів , фруктів.
ХІД БЕСІДИ
1. Проблемні питання.
— Для чого людина їсть? Від чого залежить здоров'я людини?
2. Розповідь вчителя.
— Здоров'я людини залежить не тільки від спадковості, способу життя людини, навколишнього середовища, але й від правильного й повноцінного харчування.
Давньогрецький філософ сказав: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».
Харчування — обов'язкова умова для нашого життя. Без їжі людина не може існувати, з їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м'язів та інших органів. А ще здоров'я залежить від того, наскільки ретельно ми пережовуємо їжу, як швидко і часто їмо. Отже, щоб бути здоровим, необхідно знати правила харчування. Раціональне харчування — одна з головних складових здорового способу життя. А що таке «раціональне» харчування?
Це правильно організоване й своєчасне постачання організму добре приготовленої і смачної їжі, яка містить оптимальну кількість різних поживних речовин, необхідних для розвитку та діяльності.
«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти»,— говорить народне прислів'я.
3. Питання для обговорення.
— Давайте згадаємо все, що знаємо про харчування.
4. Складання правил харчування (на дошці, колективно).
5. Розповідь вчителя про корисну їжу.
Що означає «правильно харчуватись? Яка їжа для людини корисна? Що необхідно їсти, щоб бути здоровим?
— У природі не існує якогось одного продукта, який би міг задовольнити потреби організму людини в цих поживних речовинах. Ось чому лише комбінація продуктів може забезпечити організм всіма необхідними речовинами.
Що ж потрібно нашому організму для життя? Які поживні речовини?
Для нормального розвитку і життєдіяльності нашому організму потрібні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, мікроелементи і звичайна вода. Яку роботу виконують вони в нашому організмі?
Білки — це будівельний матеріал для нашого тіла. Наші м'язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті й шкіра — це все білки.
Якою буде людина, якщо в її організмі бракуватиме білків? (Гальмування росту людини, слабкість м'язів, відсутність захисту організму від навколишнього середовища.)
Жири — джерело енергії.
Вуглеводи — забезпечують нормальну роботу м'язів, серця й печінки.
Вітаміни — органічні речовини, які надходять з їжею до організму людини; необхідні для нормального обміну речовин і життєдіяльності.
Мінеральні речовини беруть участь у створенні й укріпленні кісток людини.
6. Які продукти корисні для людини?
(На дошці знаходяться малюнки, на яких зображені різноманітні продукти. Вчитель пропонує дітям обрати ті, які, на їх думку, найкорисніші)
помідор |
тістечко |
морозиво |
яблуко |
сир |
риба |
лимон |
петрушка |
цукерка |
батон |
ковбаса |
каша |
масло |
олія оливкова |
капуста |
сметана |
яйце |
огірок |
— Вітаміни потрібні для нормального росту й розвитку дитячого організму.
Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору. Його багато в моркві, маслі, сирах, помідорах, зеленій цибулі, риб'ячому жирі.
Вітамін В потрібен для розумової й фізичної праці, поліпшує травлення. Він є у житньому хлібі, горосі, квасолі, м'ясі.
Вітамін С запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, укріплює зуби. Його міститься багато в капусті, картоплі, помідорах, цибулі, часнику, лимоні, шипшині.
Вітамін Д зміцнює кістки. На нього багатими є молоко, печінка, риб'ячий жир.
— Правильно вчиняє дитина, яка вживає тільки ті продукти, які їй до вподоби?
— Чи потрібно повністю відмовлятися від масла, м'яса, шоколаду?
Висновки. Продукти потрібно вживати різноманітні, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку свого організму. Більш корисними є овочі й фрукти. їх можна вживати у великій кількості. Вживання деяких продуктів слід обмежити. Це цукор, жири, сіль, м'ясо, вершкове масо, цукерки.
7. Гра «Відгадай корисний овоч або фрукт».
8. Гігієна споживання їжі.
Складання з учнями корисних звичок, якими необхідно користуватись під час їжі.
9. Запитання для повторення.
10. Складання учнями меню продуктів для шкільної їдальні на один день (групова робота).