Виховна година « Краса в імені твоїм. Нехай у кожного буде ім’я»

Про матеріал

Мета: допомогти учням відчути, що вони є найбільшою цінністю у сім'ї, класі, в суспільстві;розширити знання про походження імен; сприяти розвитку мислення, самостійності, спостережливості, активності; формувати правові знання учнів; виховувати в дусі поваги до себе та оточуючих.

Перегляд файлу

Виховна година « Краса в імені твоїм. Нехай у кожного буде ім’я»

( в рамках місячника правових знань)

Мета: 

 допомогти учням відчути, що вони є найбільшою цінністю                            

 

у сім'ї, класі, в суспільстві;розширити знання про походження імен; сприяти розвитку мислення, самостійності, спостережливості, активності; формувати правові знання учнів; виховувати в дусі поваги до себе та оточуючих.

Обладнання:       

 аркуші паперу, олівці, виставка робіт «Це я», мікрофон,« крісло автора», скринька з дзеркалом, ребус « Право», костюми для Правознайка та кота Леопольда, сонечко « Твоє ім'я», інвентар для ігор, напис прислів'я на смужках, примірник « Конституції», свідоцтво про народження.

 

 Хід виховної години

І. Організаційний момент. Настрій на роботу

1. Привітання

Діти, взявшись за руки, хором декламують вірш «Ми веселі малюки».

Ми веселі малюки

В школу йдемо залюбки!

Як багато тут нас, друзі,
 Карооких і чорнявих,

 Синьооких і білявих,

 І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких.

Всіх ми раді привітати

І найкращого бажати!

 

2. Психоформула
Люблю я свій розум, Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок, І мислю логічно.

І вчусь я старанно. Вчителя слово

Сприймаю все нове Здійсню я практично. 

3.                 Гра «Передай по колу посмішку» 

(для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу) 

Діти стають у коло, повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

II. Актуалізація опорних знань 

1. Бесіда

- У мене в руках чарівна скринька, у ній - найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив, аж поки не зазирнуть усі.

 

- То кого ви там побачили? (Діти називають себе бо на дні дзеркало). 

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Бо людина найцінніший скарб.

- Кожен з нас - особистість, і саме такої людини, як ви, більше в світі немає і не буде.

- Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 р.),      

написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя.    

2. Декламування вірша ученицею.

' «Ти знаєш, що ти - людина»

3. Вправа « Проблемне запитання + Вільний мікрофон»

 Як ви гадаєте про що цей вірш?
Учитель
Погляньте, як прикрашає наш клас виставка ваших робіт !

  •            Про що можна довідатися з цієї виставки?
  •            Як можна переконатися, що в нашому класі всі почувають себе добре? (Кольори малюнків теплі, лагідні, обличчя усміхнені.)

А що є в кожного таке гарне і неповторне, але на малюнку цього не

видно? Про що ж ми забули?

Є слово, з яким людина не розлучається ніколи. Як тільки народжується дитина, то воно приходить до неї першим. А що це за слово, ви мені скажете, коли відгадаєте загадку. Ой, десь пропала моя загадка!

Роздається стуку двері. З'являється Кіт Леопольд.

Кіт Леопольд

Добрий день, діти!

Добріш немає кота в світі.

 Мене впізнають гарні діти,

Бо поважаю я сусідів.

Двом розбишак, яким на світі

Нічого не потрібно, тільки Поглузувати і радіти

Тим витівкам, що заважають

Нам всім, нарешті, подружити.

У цих двох розбишак - мишенят - я забрав конверт, у якому була ваша

загадка.

Я вам її прочитаю, а ви спробуєте відгадати.

 

Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене.

 

Так, це ім'я.

III. Повідомлення теми виховної години

Вчитель

Кіт Леопольд, дякуємо за допомогу, приєднуйтесь до нас. Запрошуємо Вас на класну годину, тема якої: «КРАСА В ІМЕНІ ТВОЇМ. НЕХАЙ У КОЖНОГО БУДЕ ІМ'Я». Тема нашої виховної години буде присвячена імені, його красі і неповторності. Ця виховна година проходить у нас у рамках місячника з правових знань. І в гості до нас завітав хлопчик Правознайко.

 

IV. Сприймання і первинне засвоєння матеріалу виховної години
Правознайко

 

Я - Правознайко, діти! Мені подо­бається спілкуватися з малятами, розповідати їм усілякі цікаві й корисні історії та давати поради як поводитися в різних ситуаціях, приймати правильні рішення, не робити помилок у повсякденному, житті.

Прийшов я до вас із країни, яка називається ...

 

 

 

Правильно, молодці, відгадали. Моя країна називається Право.

 Кіт Леопольд

Шановний Правознайко, першокласники в нас маленькі. Що позначає слово  «право»?             

Правознайко

 Люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто неможливе. Однак ми не завжди це помічаємо. Існує чимало правил: правила в дитячому садочку, правила в сім'ї, у школі, правила у грі, правила в житті. Навколо нас — дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов'язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають законом.

Право — це система загальнообов'язкових правил поведінки, установлених

державою.

У моїй країні є багато міст. В них мешкають городяни, яких усі знають і

поважають.

Сьогодні я прийшов до вас від жителів міста «Ім'я».

Ви вже знаєте, що при знайомстві перше, що говорить людина, це своє ім'я.

 Ім'я кожній людині дають при народженні. Ім'я по батькові ми одержуємо за ім'ям свого батька, а прізвище — від батьків. В Конституції нашої країни сказано, що кожний громадянин має право на їм я.

 Слово вчителя

 Необхідна умова спілкування між людьми — це ім'я людини. 

        Дитині ім'я дають батьки. Мама або тато вибирають його і намагаються вибрати найгарніше, щоб усім подобалось.             

Тисячоліттями люди творили імена, передавали нащадкам. Красиве ім'я

легко вимовляється, добре запам'ятовується. Від нього можна утворити 

багато зменшено-пестливих форм. Наприклад, ім'я Іван. Ось ряд його

зменшено-пестливих форм: Іванко, Іванчик, Івасик, Іванцю, Івашечко. Або,

наприклад, ім'я Галина. Воно теж має багато зменшено-пестливих форм:

Галя, Галюся, Галинка, Галочка, Галиночка. Зменшувальні форми

дозволяють передати найтонші відтінки стосунків між людьми. Ласкаве

материнське Іванко, Івасику; Наталочко, Наталцю несуть в собі ніжність

люблячого серця найдорожчої людини на землі. 

Не проста справа обирати красиве ім'я! Цьому зарадять гарні родинні традиції, наприклад, називати сина чи доньку іменем батька, матері, дідуся чи бабусі. Або обранням імені вшановують видатних осіб, літературних героїв.

Як же виникли імена?

Учитель. Спочатку було слово звичайне, а тоді ним почали називати

людей. Власні імена народилися від звичайних слів. 

         Усім знайоме ім'я Іван означало «Бог змилосердився, Бог помилував,

мила Божа благодать», Олександр — мужній оборонець, захисник, Олена

сонячне світло, Оксана — гостинність, Ірина — мир, спокій, Галина - тиша.

Етимологічна хвилинка

        Робота із сонечком «Твоє ім'я». 

 

 

 

  ДІти

 Діти розповідають, що означають їхні імена. Хто цього ще не знає,підходить до сонечка, промінці якого закінчуються квіткою-

іменем, на звороті якої написані значення імені, і читає його.

Робота з прислів'ям

Гра « Збери речення» ^

 Слова записані на окремих смужках,які переплуталися.

Зберіть прислів'я.

Ім’я красить людину, а людина – ім’я.

    Вправа «Крісло автора» 

 

 

 Треба пояснити, як розуміють прислів'я.

Учень

Правознайко, чи маю я право на ім'я?

Правознайко 

Так. Ім'я дають дитині в перший місяць життя. Історія людства не знала 

епохи, коли у людей не було імен. Ім'я — це велика цінність. Воно записане у твоєму свідоцтві про народження. А Свідоцтво про народження — це твій перший документ, яким ти будеш користуватися до 14 років. Демонструє зразок « Свідоцтва про народження»

Поетична хвилинка

Давайте послухаємо вірш про Наталочку. Що цікавого в ньому?

Допитлива дівчинка наша Наталка.

її називають: Наталка-питалка.

Питає Наталка: «Чому я так звуся?

І чому Мариною зветься мамуся?

Найкраща подружка моя — Катерина,

А в класі у нас і Оксана, й Ірина,

І Зоя, і Соня, і Клара, й Галина, 

Лариса, Олена та ще й Валентина.» 

Імення ці давні,— вчителька каже,- 

Із Греції й Риму, із Заходу й Сходу —

Вони нам дістались від різних народів.

А що вони значать,— послухай, дитино;

Галина — спокійна, міцна —  Валентина

Наталія — рідна, морська — то Марина, 

А Зоя — життя, чистота — Катерина,

Оксана — чужа, ну, а мир — то Ірина,

Олена — то світло, Лариса — то чайка.

Усе зрозуміла, мала запитайко?

Софія — премудра, а Клара — ясна... 

Ось що означають дівчат імена.

Вправа « Мікрофон»

Чи почули сьогодні ви щось нове про своє ім'я? 

IV. Узагальнення й систематизація 

 Гра«Чий голосок ?» 

 

 

 

Діти стають у коло. Один учень із зав'язаними очима — всередині. Всі рухаються по колу, промовляючи:«Ти загадку відгадай, хто покликав, угадай».             

Один учень називає ім'я ведучого, а він повинен пізнати за  голосом і назвати ім'я того, хто його кликав.                           

Кіт Леопольд

А тепер перевіримо, які ви кмітливі учні.

 Пограємо в гру « Знайди ім'я».

 1-Й ВАРІАНТ ГРИ«ПЕРЕСТАВАША»: 

 Переставити букви так, щоб утворилося ім'я хлопчика 

 Траса - ...., Тонна —..., Норма —..., Рамка —.... 

 2-Й ВАРІАНТ ГРИ «СЛОВО У СЛОВІ»: 

 У кожному слові «сховалося» ім'я. Знайди його.

 Доля, васильки, романтик, хустина, колеги, Бориспіль, Миколайчук.

 

      ГРА « ВІДГАДАЙ ІМЯ ХЛОПЧИКА» 

 Відгадай за першими буквами слів. 

 Фотоапарат, елеватор, дерево, іскра, радість.

 

      ГРА « КАЖИ ЛАСКАВО»

Утвори відданих імен «ласкаві» імена.

Богдан, Марія, Оксана, Тарас, Марина, Тетяна.

V.      Підсумок виховної години

 Вправа « Вільний мікрофон»

  • Чи має дитина право на ім'я? Де це записано? 
  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Дізнайся у батьків, хто дав тобі ім'я.

 

 

 

Література

Діптан Н. В.

Ознайомлення із навколишнім світом. 1 клас: Плани - конспекти уроків. -

Харків: Веста: Видавництва « Ранок». 2002. — 224 с.

Гусельникова І. А/

Мої права: Довідник для учнів 1-4 класів. - X.: Вид - во « Ранок», 2010. -8ос.

Правознавство початкових класах/Уклад. Л. Ф. Дмитренко.- X.: Вид. гр.. « Основа», 2004. - 112 с. - ( Б - ка ж. « Початкове навчання та виховання»; Вип. 11).

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зеніч Ірина Петрівна
    Дякую за чудове, змістовне і цікаве заняття!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2372
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку