Павлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Класний керівник
Вайленко Юлія Вікторівна
с. Павлівка
Мета виховного заходу:
Форма проведення: свято.
Методи проведення: свято-турнір.
Місце проведення: актова зала (прикрашена паперовими квітами, пташками)
Обладнання та костюми: мультимедійна презентація, проектор, українські народні костюми, кольорові стрічки, лялька-опудало, домашні млинці.
План заходу:
І. Організаційна частина:
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація виховної діяльності:
ІІІ. Основна частина:
- мистецтво про Масляну;
ІV. Підсумок
На сцену вибігають скоморохи
1-й скоморох (радісно): Просимо ,гості милі, вітаємо!
2-й скоморох : Веселощів вам та радості бажаємо!
1-й скоморох : Давно ми на вас чекаємо,
Свято без вас не починаємо!
2-й скоморох: А у мене наказ, в якому говориться:
Усім сьогодні веселитися –
ВО саду та ВО городі,
При народі, в хороводі!
1-й скоморох: Сьогодні, пані та панове, співаємо до хрипоти.
Танцюємо до упаду!
Зустрінемо Масляну добренько
Сиром, маслом, калачем
Та смачненьким млинцем.
2-й скоморох: А , зараз, пані та панове, дружно позвемо Масляну.
( Усі учасники встають та звуть Масляну.)
На сцені з’являється Масляна у святковому українському вбранні.
Масляна. Моє вам шанування. Я до вас на цілий тиждень завітала. Послухайте, діти, звідки я з’явилися. ( Слайд 3) Звучить музика Чайковського «Масляна. Лютий»
За старих часів, мабуть, жодна інша страва української кухні не могла зрівнятися за популярністю з млинцями. Млинець супроводжував людину все життя - від народження (породіллю годували млинцем) і до самої смерті (обов'язкова страва під час поминальних обрядів). Ніхто не знає, коли млинці вперше з'явилися на нашому столі, але відомо, що вони були ритуальною стравою ще у язичницьких слов'янських народів. Найрізноманітніші повір'я і традиції пов'язані в українців з млинцями. Але перш за все, млинці - обов'язкове частування на Масницю, що стало необхідним атрибутом весняного свята. Масниця, мабуть, була найвеселішим святом у старовину. Згідно з легендою, Масляна народилася на Півночі, батьком її був Мороз. Одного разу, в найсуворіший і сумний час року люди помітили її. Вона ховалася за величезними заметами. Українці закликали її зігріти і розвеселити їх. І Масляна прийшла, але не тієї тендітної дівчинкою, що ховалася в лісі, а здоровою сильною жінкою з рум'яними щоками, підступними очима, не з посмішкою на вустах, а зі сміхом. Вона змусила людей забути про зиму, розігріла кров у їхніх жилах, схопила за руки і пустилася з ним танцювати до непритомності.
1-й скоморох: Дозволь нам,Масляна, слово мовити.
Масляна: Ну,добре.
2-й Скоморох: Дозволь провести тебе на почесне місце. Запрошуємо тебе повеселитися, святом насолодитися.
( Скоморохи відводять Масляну на почесне місце.)
Ведучий : Сьогодні наше свято об’єднає учнів 6 та 7 класу. Свято наше проходитиме в ігровій формі – турніру між учнями цих класів. Назва команд: учні 6 класу-«Веснушки»,а учні 7 класу- «Конопушки».
Ведучий : Починаємо перше змагання.
Пригадайте і назвіть прислів’я та приказки про Масляну. ( Слайд 4)
Ведучий : Дорогі друзі, хочу запитати у вас – чи в доброму ви здравії зустрічаєте Весну-красну? Чи не хворієте ви? Зараз ми це перевіримо.
2. Конкурс «Сильні духом» (хто швидше і більше надує кульку). Запрошується по одному учаснику від команд, інші підтримують їх. ( Слайд 5 )
Ведучий: ( Слайд 6 )Масляниця триває 7 днів ,а кожен день тижня має свою назву.
В цей день Ляльку – опудало (слайд 8) возили по вулицях та ставили на площі. На нашому святі теж є лялька-опудало , і ми ії поставимо у кутку біля вікна.
Учні 7 класу співають пісню.(Слайд 9)
Читання слайду.
Конкурс- «Подаруй хустинку симпатій». ( Слайд 11 )
Учасники команд проповзають під натягнутою мотузкою, пов’язуючи іншому гравцю хустинку.
потім (Слайд 13)
Конкурс «Начинка для млинців». (Слайд 13)
Читання слайду.
А зараз «Загадки-рифмовки». (Слайд 15).
Кроссворд с рифмовкой.
Отгаданные слова составляют своеобразный тематический словарь, который обогащает речь учащихся.
1. Песен, сказок, пословиц узор –
Это все, дружок , фольклор.
2. Он веселый, дивный, разный,
Это чудный русский праздник.
3. Кони-вихри мчатся бойко,
Это праздничная тройка.
4. Ты ее тихонько тронь –
Заливается гармонь.
5. Он начищен, как и встарь,
Наш поилец самовар.
6. Все азартны и юны.
А какие здесь блины!
7. Провожают и встречают
Здесь, конечно, крепким чаем.
8. Веселится народ, пляшет,
Водит хоровод.
9. Не сдавай позиции –
Поддерживай традиции!
10. И в Европе стар и мал
Любит этот карнавал.
Гра-танок.( звучить музика). (Слайд 17 )(Лунає музика )
Діти утворюють півколо і беруться за руки.Пара,котра стоїть усередині півкола,підносить з’єднані руки догори,імітуючи ворота.Крайні парами ( один іде з лівого , другий-з правого боку)пробігають ці ворота. Як дійде черга до середньої пари,то вона перекручується під своїми руками.
Співають учні 6 класу. (Слайд 19).
Ведучий: Свято Масляна найшло відображення у мистецтві. Про це розповість Юлія Вікторівна.
( Слайд 20-25 )
Ведучий: Вот ми і познаюмилися з кожним днем Масляної неділі. Усі гарно співали,грали,танцювали.
А зараз «Поїдання млинців». До цього запрошуються учасники команд, ведучі, гості свята. (Слайд 26 ).Лунає музика